TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 16.9.2020.

Lana Počuča je zajedno sa svojom mamom pokrenula modnu priču koja stavlja fokus na ekološke materijale, razigrane krojeve i odjeću u kojoj će se djeca bezbrižno igrati. 

Svi njihovi artikli izrađeni su od 100% certificiranog organskog pamuka, a krasi ih vedar spekatar boja, unikatne ilustracije i crteži uz koje će pokazati svoju ljubav prema prirodi.

Već je ukrao simpatije brojnih mama, kao i klinceza i klinaca koji rado nose njihov upečatljivi dizajn i ističu se na igralištu, u parku, školi... 
Više detalja o brendu saznali smo u razgovoru s Lanom.

***

Tko čini vaš tim?

Brend od samog starta činimo moja mama i ja. Uz operativnu pomoć nekolicine prijatelja, za sada, uspevamo da realizujemo sve od osmišljavanja modela, dizajna, komunikacije s proizvodnjom, pa do promocije i brige o kupcima. 

Koja je glavna filozofija vašeg brenda? Što ga čini posebnim na domaćem tržištu?

Thema je brend dečije odeće napravljen od 100% GOTS sertifikovanog organskog pamuka. U velikom šarenilu ekoloških i „ekoloških“ materijala, mi smo se odlučile baš za sertifikovani organski pamuk, kako bismo istakli naša uverenja i istinitost načela po kojima poslujemo. Sertifikovani organski pamuk poštuje celokupan lanac proizvodnje i ispunjava sve kriterijume održivosti, od farme do kupca. Organski pamuk se uzgaja bez upotrebe sintetičkih pesticida, a za razliku od konvencionalnog pamuka, ne uzgaja se iz GMO semena. 
Pored toga od čega je satkano telo našeg brenda, duša našeg brenda je ono po čemu se ističemo jer je Thema brend koji ima jedinstvenu filozofiju – kidosofiju. 
Kidosofija je dečiji glas koji svi moraju da čuju, kidosofija je glas našeg brenda, brenda za iskrenu decu koja vole da se igraju, ali se ne igraju sa našom planetom. 
Svi imamo 3 kuće: svoje telo, svoj um i planetu Zemlju. Naši kidosoferi znaju da o sve tri kuće treba jednako da brinemo. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Thema (@thema.page) on

Osnovna načela naše kidosofije su da ćemo da negujemo i prirodu i ljudsku prirodu i Planetu i čovečanstvo, da ćemo svakodnevno malim koracima da radimo na unapređenju našeg okruženja, ali i sebe, kako bismo našoj deci ostavili jedan lepši svet u nasledstvo. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Thema (@thema.page) on

Kako teče sam proces proizvodnje vaših artikala?

Sama proizvodnja naših artikala, kreće od jedne ideje, jednog oblaka ili ježa, običnog crteža drvenim bojicama, osmišljavanja modela koji će biti toliko udoban da će kidosoferi moći nesputano da skaču, lete i vrte se. Nakon toga biramo boje za materijal i boje za print. Šaljemo materijal u proizvodnju, krojimo ga, šijemo, štampamo, pakujemo, šaljemo i čekamo povratne reakcije nasmejanih kupaca. 

Za koji uzrast dizajnirate odjeću?

Trenutno je odeća za uzrast od 12 meseci do 8 godina, neki artikli iz prve kolekcije su do uzrasta 6 godina, a kako vreme odmiče, podižemo gornju granicu jer imamo sve više upita za stariju decu. 

Koji su noviteti za jesen u vašoj online prodavnici?

Za jesen spremamo jedno iznenađenje, o kome ne bih još govorila, a pored tog iznenađenja, imaćemo još jedan unisex donji trenerke, koji nam je trenutno najprodavaniji proizvod, i još jednu majicu dugih rukava za devojčice. 
Naša filozofija je da ne pratimo sezone i da ne izbacujemo 4-10 kolekcija tokom godine i zatrpavamo planetu nekim dodatnim suvišnim stvarima. 
Naša filozofija podrazumeva artikle koji će moći da se nose dugo godina, pa samim tim ostaju u našoj ponudi sve dok se ne rasprodaju. 
Nakon toga, smo dali obećanje, da nećemo ponavljati proizvode jer želimo da naši kidosoferi budu jedinstveni i u oblačenju kakvi su i po svojoj prirodi. 

Kako i gdje možemo detaljnije pogledati vašu ponudu?

Našu ponudu možete pogledati na našem sajtu, kao i na Instagram profilu.

    


Bonjour

Većina roditelja ovo radi pogrešno: Upozorenje dr. Ajle koje trebate znati prije ljeta

TEKST: Ilda Lihić-Isović

Većina roditelja ovo radi pogrešno: Upozorenje dr. Ajle koje trebate znati prije ljeta Većina roditelja ovo radi pogrešno: Upozorenje dr. Ajle koje trebate znati prije ljeta

Sunčani dani su pred nama, a s njima dolazi i jedno važno pitanje koje mnogi roditelji sve češće postavljaju, a to je trebaju li djeca zaista nositi sunčane naočale?

 

Upravo zato smo u našoj rubrici Mame rulz, koja okuplja savjete, priče i podršku za roditelje, odlučili otvoriti ovu temu s osobom koja o njoj zna najviše.

Razgovarali smo s doktoricom Ajlom Pidro Mioković, specijalisticom oftalmologije i optometrije, magistricom menadžmenta u zdravstvu i mamom koja na vrlo posvećen način povezuje stručnost i roditeljsko razumijevanje.

 

 

Ajla već godinama educira roditelje kroz Instagram, gdje dijeli praktične savjete o zdravlju dječijih očiju, odgovara na pitanja i gradi zajednicu povjerenja. Zajedno sa sestrom Aidom Pidro Gadžo, objavila je i e-knjigu “Kako sačuvati vid djeteta u digitalnom dobu”, koja kroz primjere, istraživanja i smjernice pruža roditeljima alate za brigu o vidu njihove djece u svijetu ekrana.

 

suncane-naocale-djeca-ajla-pidro4_bonjour_ba
 

Zato smo joj postavili upravo ona pitanja koja najviše zbunjuju roditelje: kada treba obaviti prvi pregled, koje naočale zaista štite, šta je “lijeno oko” i koje su to zablude koje mogu ostaviti trajne posljedice na dječiji vid.

 

Da li djeca zaista trebaju sunčane naočale?

„Apsolutno, da“, jasno kaže Ajla na pitanje trebaju li djeca nositi sunčane naočale. 

Ajla:Dječije oči su osjetljivije na sunčevu svjetlost nego oči odraslih, a UV zrake mogu s vremenom oštetiti strukture oka. Kao što kožu štitimo kremom, tako bismo i oči trebali štititi kvalitetnim sunčanim naočalama. Nisu to samo modni detalji – to je zaštita koja će umanjiti dugoročni kumulativni efekat UV na oko.“

 

suncane-naocale-djeca-ajla-pidro2_bonjour_ba
 

Šta znači kada dječije oči upijaju više UV zraka?

Ajla: „Sočivo u oku djeteta je prozirnije i još nema onu prirodnu UV barijeru koju razvijamo s godinama. To znači da više štetnih zraka dolazi do dubine oka/retine, što povećava rizik od oštećenja u budućnosti. Ovo ne znači da dijete mora biti cijeli dan sa sunčanim naočalama... ali ako moramo da znamo kako ih zaštititi.“

Oprez: “igračke” naočale mogu nanijeti više štete

Ajla: „Zatamnjeno staklo širi zjenicu, a ako nema UV filter, onda još više UV zraka ulazi u oko. Uvijek savjetujem roditeljima da provjere oznaku 100% UV (ili UV400) zaštite i da naočale kupuju na provjerenim mjestima.“

Kada dijete treba prvi pregled?

Ajla: „Ako nema ranih problema ili porodične historije, prvi pregled bi trebalo napraviti oko 3. – 4. godine. Ali ako nešto primijetimo ranije – bježanje oka, jako suzenje, izbjegavanje gledanja u daljinu – treba reagovati odmah.“

 

 

Da li su svijetle oči zaista osjetljivije?

Ajla: „Da. Svijetle oči – plave, sive, zelene – imaju manje pigmenta koji prirodno štiti od svjetla, pa su osjetljivije. Takva djeca često žmirkaju na suncu. Kada im jednom ponudite sunčane naočale, često će ih tražiti sami, jer im gode.“

Lijeno oko se ne vidi, ali ostavlja posljedice

Ajla: „Dijete gleda normalno, ali jedno oko ne razvija dobar vid jer mozak ‘preferira’ drugo. Najčešće se ne vidi golim okom. Zato je važan sistematski pregled – jer mi to otkrijemo mjerenjima koja se ne mogu uočiti kod kuće.“

Najveći mit? Da naočale kvare vid

Ajla: „‘Neće nositi naočale da mu se oči ne ulijene’ – to je zabluda. Naočale ne kvare vid – one ga popravljaju. Bez njih, mozak ne dobija jasnu sliku i to može ostaviti posljedice, ne samo na vid nego i na uspjeh u školi ili socijalne interakcije.“

 

 

Postoji rok: do kada mozak “uči gledati”?

Ajla: „Vid se razvija do otprilike 7. godine života. Nakon toga, mozak više ne ‘uči’ gledati na isti način. Ako čekamo predugo, može biti kasno da ispravimo određene probleme poput ambliopije. Zato je ključan pregled do 4. godine života.“

 

suncane-naocale-djeca-ajla-pidro1_bonjour_ba
 

Zlatno pravilo za svakodnevnu zaštitu vida

Ajla: Boravak na dnevnom svjetlu i igra napolju – svakog dana, barem sat-dva. Ograničiti vrijeme pred ekranima, posebno u ranim godinama. Pravilo 20-20-20: svakih 20 minuta, gledati 20 sekundi u nešto udaljeno 6 metara. Te imati što bolje osvjetljenje kod rada na blizu!“

Kroz ovaj razgovor, doktorica Ajla Pidro nam je pokazala da se zdravlje dječijih očiju čuva svakodnevnim navikama, redovnim pregledima i znanjem. Nema mjesta čekanju. Nema mjesta mitovima.

 

ajla_pidro_2_bonjour_ba
 

Kako smo naučili: vid se razvija samo do određene dobi, sunčane naočale nisu dekoracija i “malo bježanje oka” nije uvijek bezazleno.

Zato je pravo vrijeme da postavimo pitanja, potražimo odgovore i napravimo male promjene koje će donijeti veliku razliku danas.

Ako želite više praktičnih savjeta o očuvanju vida, redovno ih možete pronaći na Instagram profilu doktorice Ajle, koji svakodnevno okuplja roditelje željne znanja i konkretne podrške.

Foto: @dr_ajla


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!