TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 2.8.2020.

Na prepoznatljivoj lokaciji Sarajevo Film Festivala – u Ljetnom kinu Raiffeisen, danas je podignuto najveće kino platno u regiji. Gledanje filmova iz programa Open Air, pod vedrim nebom, poseban je festivalski doživljaj.

Ove godine, na 26. Sarajevo Film Festivalu, zbog pandemije koronavirusa i zbog zaštite zdravlja publike i uposlenih, sve festivalske lokacije imat će poseban protokol. Dolazak na lokaciju Ljetnog kina Raiffeisen gdje se prikazuju filmovi iz Open Air programa, predviđa niz mjera i potpuno drugačiji protokol u odnosu na sve prethodne godine.



Iako je kapacitet ovog kina do sada bio više od 3000 mjesta, za 26. Sarajevo Film Festival kapacitet je smanjen prema važećim epidemiološkim mjerama nadležnih službi i zdravstvenih stručnjaka. Filmovi iz programa Open Air moći će se gledati iz različitih sektora na lokaciji uz maksimalan kapacitet do 100 osoba. Svaki sektor će imati svoj ulaz i izlaz da bi se onemogućio kontakt među publikom prilikom ulaska i ulaska. Pri ulasku i izlasku iz svakog sektora, odnosno na ulazu i izlazu s festivalske lokacije, svaki posjetitelj je obavezan nositi zaštitnu masku, a Direkcija Festivala preporučuje nošenje zaštitne maske i za vrijeme trajanja filma, bez obzira na to što će razmak između svake stolice biti prema propisanim mjerama i uz fizičku distancu.

Prilikom ulaska na lokaciju obavezna je dezinfekcija obuće i dezinfekcija ruku, a unutar svakog sektora na raspolaganju će biti dezinfekcijsko sredstvo.

Prije svake projekcije vršit će se dezinfekcija i okolnih površina i stolica, kao i svih površina s kojima je publika u kontaktu. Sektori u Ljetnom kinu Raiffeisen će biti podijeljeni po bojama i fizički odijeljeni barijerama.
Ulaz i izlaz iz kina bit će jasno obilježeni, kao i pravci ulaska i izlaska za svaki sektor. Na svim lokacijama bit će istaknute sve zaštitne mjere i preporuke. Publici se preporučuje online kupovina ulaznica. Do početka i u toku odvijanja Sarajevo Film Festivala, Direkcija Festivala će biti u svakodnevnom kontaktu sa Štabom civilne zaštite Kantona Sarajevo i poštovati svaku odluku o održavanju i realizaciji Festivala koju donesu nadležne institucije i zdravstveni stručnjaci
.“ – stoji u objavi SFF-a.
Ove godine, Sarajevo Film Festival traje od 14.-21.8.


Bonjour

Sarajevo pod reflektorima: 10 događaja za vikend ispunjen teatrom, plesom i umjetnosti

TEKST: Ada Ćeremida

Sarajevo pod reflektorima: 10 događaja za vikend ispunjen teatrom, plesom i umjetnosti Sarajevo pod reflektorima: 10 događaja za vikend ispunjen teatrom, plesom i umjetnosti

Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.

Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije. 

Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.

 

 


Sarajevo u ritmu MESS-a: gdje teatar susreće grad


Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze. 

Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.

 

 


Zijah Sokolović: Život kao scena


U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“. 

Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.

 


 

Knjiga mojih života: Hemonova priča na sceni


Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta. 

U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
 

Ogledalo: Između sjećanja i stvarnosti


U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost. 

Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.

 

 

Ožiljci: Glas mladih o nasilju


U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu. 

Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
 

Mladi govore, mi slušamo


Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“

U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
 

Void: Tišina koja ispunjava prostor

U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez. 

Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.

 



Manifesto: izložba koja propituje čežnju


Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.

Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
 



„PULS“ u SARTR-u  


U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.

Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.

 

 

Historijski muzej: između sjećanja i izvedbe


U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.

U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?

 

 

Festival Dansar: Grad koji pleše


Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.

 



Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS

Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva,  između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @jessiedeoliveira


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!