Tiha Dolina porodična je priča izrade organskih začina koji će svakom jelu dati posebnu gourmet notu
Tekst:Bonjour.ba
GOURMETZačini našim jelima daju poseban miris i okus.
Primamljivim mirisima i senzualnim okusima postaju osnova variva, pečenih jela i obiteljskih druženja.
Pri odabiru onih idealnih, sve više pažnje usmjeravamo na organsku i domaću proizvodnju, a brend Tiha Dolina ova dva elementa vješto spaja u pakiranja koja će postati vaš tajni sastojak u kuhinji.
Savršen spoj pojedinih biljaka sa pravim sastojcima osnova je spremanja ukusnih jela, a gotovo u svakom kućanstvu kriju se upravo crvena paprika i bijeli luk.
Tiha Dolina jedan je od 15 bh.brendova koje sada možete naći na policama čak 80 dm prodavnica. Dio je to njihove inicijative kroz koju, osim dostupnosti na policama, domaćim brendovima nude izlazak na tržište, ali i mentorstvo na polju pakiranja proizvoda, kao i marketinga.
Adnan Ćatić
S nasmijanim i simpatičnim Adnanom Ćatićem, koji je dio ove porodične priče, razgovarali smo o proizvodnji njihovih sirovina u blizini Boračkog jezera, a sve to uz snažne i pamtljive arome Tiha Dolina začina koji su dopirali sa seta na kojem smo fotografirali njegove proizvode.
***
Kako ste započeli vašu priču sa začinima i tko čini vaš tim?
Ideja se javila kao logičan slijed paralelno sa uzgojem organskog voća i povrća, a kako na BH tržištu nismo naišli na ništa slično, iskoristili smo naše sirovine da ih pretvorimo u nešto novo i drugačije, što je rezultiralo krajnjim proizvodom organskim začinima.
Naravno, ovo je porodični posao, gdje su manje više uključeni svi članovi, ali sa razvojem tržišta i proizvoda polako uljučujemo i dodatne radnike u procesu proizvodnje, ali i prodaje.
Koje je vama omiljeno jelo i što se po vama treba naći u svakoj kuhinji?
Kao neko ko voli da kuha i da se igra u kuhinji, dosta je teško izdvojiti neko jelo posebno, a mislim da osnova svakog kuhanja, a samim tim i kuhinje jeste ljubav prema kuhanju i želja za stvaranjem novih kreacija od nekoliko probranih sastojaka.
Zavirivanje u backstage je uvijek najzabavniji način upoznavanja brenda, njegove filozofije i rada. Otkrijte nam ukratko, kako teče proces izrade vaših proizvoda?
Kompletan proces proizvodnje naših proizvoda, od sjemena do upakovanih začina, se odvija na prostoru od nekoliko stotina metara, i sa nekoliko ljudi, tako da je u njega uloženo dosta ljubavi i želje za stvaranjem kvalitetnog BH proizvoda.
Koji su izazovi s kojima se susrećete u svom poslovanju?
Možda i najveći izazov u poslovanju jeste nepostojanje sistema i strategije razvoja poljoprivrede na višim nivoima, tako da su većina poljoprivrednih proizvođača prepušteni samo sebi i bez prijeko potrebne podrške, što će postajati sve vidljivije kako vrijeme bude prolazilo, a klimatske promjene nastave uzimati svoj danak.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Ono na čemu se bazira naša poslovna filozofija jeste organska proizvodnja, kao i iskorištavanje poljoprivrednih kapaciteta naše zemlje.
Ono što nas posebno čini ponosnim jeste da su naši začini izrađeni od sirovina I klase (paprika, luk….) te da su organski i bez dodatnih primjesa.
Kampanja {ZAJEDNO} je pozitivan primjer poduzetničke prakse u BiH. Koje ste benefite osjetili za vaš brend kroz ovu inicijativu?
Sama suradnja sa tako velikom kompanijom je podigla i naš biznis na veći nivo, omogućila nam je da budemo dostupni kupcima na čitavom tržištu BiH, kao i konstantno unaprijeđenje naših procesa u suradnji sa dm-om.
Ovaj korak sjajan je za dodatnu promociju #madeinBiH etikete, ali i razvoj bh. tržišta. Koje ste lekcije o brandingu i marketingu naučili u procesu pripreme, ali i plasmana proizvoda na police 80 dm drogerie markt prodavnica?
Dosta toga smo usvojili u suradnji sa dm-om, od razvoja i dizajna pakovanja, pa do samih procesa u lancima dostave, a sama činjenica da smo prepoznati od tako velike kompanije i da smo dostupni u toliko prodavnica širom BiH nam daje vjetar u leđa da nastavimo sa kvalitetnim radom i razvojem novih proizvoda.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Neuspjeh je sastavni dio svakog biznisa, i njega treba gledati kao na nešto iz čega možemo dosta naučiti i izaći jači, a inspiraciju pronalazimo u ogromnom potencijalu naše zemlje kada govorimo o organskim proizvodima i prepoznavanju kvaliteta tih proizvoda od strane kupaca.
Mnogi se danas plaše odvažiti i pokrenuti vlastiti brend. Na što biste im vi voljeli skrenuti pažnju?
One koji se odvaže na pokretanje biznisa u našoj zemlji moraju definitivno da se naoružaju strpljenjem, ali i vjerom u svoju ideju, posjeduju spremnost na težački rad, ali i da “guraju” naprijed i kada se čini da je to uzaludno.
Kvalitetan rad se uvijek prepozna.
***
Tekst: Bonjour.ba
Foto: Sanela Zukić za Bonjour.ba