TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 12.9.2024.
U vremenu digitalne transformacije, online kupovina postaje sve prisutnija, a i u Bosni i Hercegovini, ovaj trend dobija na popularnosti.
Nakon što je dugo bila dostupna samo u razvijenijim tržištima, sada je Temu konačno stigao i na tržište BiH što je izazvalo lavinu reakcija na društvenim mrežama. Naravno, odmah smo odlučili i sami saznati šta se krije iza ove količine interesovanja i kako cijela platforma funkcioniše.
Dakle, ako ste strastveni online istraživač i kupac, velike su šanse da ste vjerovatno već čuli za Temu u BiH, a ako niste ovo je idealna prilika da saznate sve o njoj.
Šta je Temu?
Temu je online stranica za kupovinu koja nudi gotovo svaki proizvod koji možete zamisliti: od automobilskih dodataka, odjeće, kuhinjskih uređaja, elektronike, namještaja, odjeće za bebe i sve između čega se možete sjetiti.
O popularnosti ove aplikacije govori najviše činjenica da od tada Temu mjesecima drži prvo mjesto za preuzimanje aplikacija za mobilne uređaja Apple i Android korisnika.
Također, ova informacija je potkrijepljena i bombastičnom marketinškom kampanjom na društvenim mrežama gdje je sam #temu na TikTok - u je prikupio više od 1,3 milijarde pregleda. Laički gledano možemo reći da je ovo uistinu jedna od najboljih marketing priča današnjice. Kombinacija super povoljnih proizvoda, globalni marketing i društvena aktivacija na najvišem levelu doveli su do toga da se super brzo popnu na vrh.
Kako se kupuje na Temu?
Pitanje koje vjerujemo najviše vas zanima. Temu kupovina ide preko web stranice temu.com ili putem besplatnih aplikacija za Android i iOS. Naglasili bismo da nije dostupna aplikacija na bosanskom jeziku već za korisnike u BiH možete iskoristiti englesku varijantu. Također, cijene neće biti prikazane u KM, već u eurima.
Dakle, prvo preuzmite aplikaciju i kreirajte korisnički nalog. Pronađite u desnom gornjem uglu Sign in/Register. Potrebno je da unesete osnovne informacije za početak: e-mail ili broj telefona, a zatim i šifru koju želite koristiti. Imate i opciju prijave putem društvenih mreža. Nakon završetka ovog, na e-mail ili na mobitel ćete primiti verifikacijski kod koji je potrebno dodati. Uđite u svoj e-mail, pronađite kod i unesite. To je to. Spremni ste za kupovinu.
Da biste kupili artikle slijedite istu formulu kao za bilo koju drugu stranicu za online kupovinu. Pronađite stvari koje vam se sviđaju, dodajte ih u korpu i naručite.
Šta sve možete kupiti na Temu?
Aplikacija i web stranica za maloprodaju ima širok raspon robe, od odjeće i zanatskih potrepština do električnih proizvoda, ali najpoznatiji je po prodaji malih potrepština, gadgeta za svakodnevnu upotrebu.
@ju1iaha kitchen must haves ? #temufinds #temuhaul #homedecor #temuhome #kitcheninspiration #interiordesign #temumusthaves #fyp #foryou ♬ original sound - BYNX
Kada vidite ovako niske cijene lako je shvatiti zašto ljudi hrle u aplikaciju kako bi kupili sve, od odjeće i dodataka do kućanskih aparata, ali to donosi i pitanje da li je sigurno za korištenje.
Koje podatke Temu prikuplja od vas?
Startamo sa malo ozbiljnijim temama, a to je da Temu, kao i svaka druga aplikacija, prikuplja mnogo podataka o svojim korisnicima. Pri ulasku u Google Play Store, kompanija je dobrovoljno dostavila listu specifičnih podataka kojima će možda trebati pristupiti. Neki od unosa na toj listi očito su tu s dobrim razlogom - na primjer, evidencija o prestanku rada aplikacije i dijagnostika aplikacija. Pređimo na dio gdje se prikupljaju vaši lični podaci: Vaše ime, e-mail adresa, kućna adresa, broj telefona, informacije o plaćanju i historija kupovine, fotografije i video zapisi.
Većina ovih tipova podataka se koristi, prema Temu, za „funkcionalnost aplikacije“ i navedeni su kao „opcioni“. Međutim, većina korisnika će dati pristanak za ove prakse prikupljanja podataka jer su potrebni za pokretanje aplikacije i kupovinu.
Da li Temu ima povrat novca?
Na Temu postoji proces povrata novca, tačnije program zaštite kupovine je upravo jednostavan sistem povrata novca. Ako imate problem sa kupljenim artiklom, možete ga vratiti u roku od 90 dana i zatražiti povrat novca. Prema Temu, možete iskoristiti prednosti programa zaštite kupovine ako:
1. Vaša narudžba ne odgovara opisu artikla ili fotografijama.
2. Vaš predmet je stigao oštećen.
3. Vaš predmet nije mogao biti isporučen, stigao je sa zakašnjenjem ili je izgubljen u transportu.
Kako je sigurno kupovati na Temu?
Savjetujemo da odradite sljedeće korake kako biste bili sigurni pri svakoj kupovini. Prije svega provjerite recenzije korisnika. Ako dobavljač ima samo mali broj recenzija, trebali biste izbjegavati kupovinu od njih, bez obzira koliko su te recenzije pozitivne. Definitivno za početak izbjegavajte velike kupovine. Kupovina cool čaše ili trendy šnale u obliku cvijeta je vjerovatno sigurno, dok ulaganje u laptop uključuje veći rizik. Također, zaštitite svoj račun. Kao i kod svakog računa, a posebno onih koji uključuju online plaćanja, koristite dobru, ali zaaaaaista dobru šifru. Neka ima najmanje 10 znakova i sastoji se od nasumično odabranih brojeva, slova i simbola.
Možda i najbolji savjet jeste da kupujte putem sigurnih stranica za plaćanje. Ako imate PayPal odlično! Koristite njega za obavljanje transakcija. Ovo je sigurniji način online plaćanja jer ne uključuje stvarno predaju podataka o kartici.
Koliko se dugo čeka dostava?
Standardna dostava za Temu narudžbe traje od 6 do 22 dana za isporuku. Ekspresna dostava za Temu narudžbe isporučuje se u roku od 4 do 11 dana. Narudžbe se obrađuju u roku od 1 do 3 dana prije slanja, a kada se narudžba pošalje, kupci će dobiti tačno vrijeme isporuke zajedno sa brojem za praćenje.
Spremni za shopping?
* * *
Naslovna fotografija: @keziacook
TEKST: Bonjour.ba - PR
Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.
Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.
Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.
Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.
Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.
U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.
Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 
Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti.
Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.
Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!