TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 15.7.2020.

Društvene mreže potaknule su nas da otkrijemo još jednu zanimljivu kreativnu priču iza koje se krije akademska slikarica Tamara Herceg iz Ljubuškog.

Ima vlastiti atelje, profesorica je i uz to, osnivačica brenda The Coulisse (pozadina za fotografiranje  koje prvo ručno naslika, nakon čega fotografiju gotovog proizvoda printa na visokokvalitetnim vodootpornim backdropovima).

Tamara je i autorica 6 likovnih rješenja za 6 poštanskih markica HP Mostar.

Tamara Herceg

Naravno, željeli smo saznati kako započinje dan, kako je likovnu umjetnost uspjela precrtati na nekoliko različitih, ali itekako zabavnih projekata, kao i u kojim je sve izložbama sudjelovala.

***

Kako bi ti definirala umjetnost?

Umjetnost je zapravo jako teško pokoriti riječima. Brojne definicije umjetnosti su manjkave. Ona treba biti ekvivalent životu ili jednostavno nije umjetnost. Ako smo dovoljno senzibilni i otvoreni, možemo ju pronaći u svim porama svakodnevice. S druge strane, neki je neće prepoznati ni u Louvreu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tamara Herceg (@tamaraherceg.atelier) on

Kako izgleda jedan tvoj radni dan?

Od kad ne pijem kavu, moj radni dan započinje čim otvorim oči i zapravo ovisi o dijelu godine.
Često trčim između radnog mjesta (škole) i ateljea u kojem vodim tečaj crtanja i slikanja, a u međuvremenu žongliram između majčinstva, kućanskih obveza, slikarstva, Instagrama…


Najljepši su oni ljetni dani koje mogu neometano provoditi u ateljeu, iako moram priznati da je takvih sve manje.

Gdje pronalaziš inspiraciju?

U radu. Naravno da inspiracija i poticaj za stvaranje može biti svuda oko nas, ali najviše novih ideja roji se dok stvaram. Upravo najbolja djela nastaju kao produkt kontinuiranog rada, a ne naleta inspiracije.

Što je bila nit vodilja za osnivanje brenda The Coulisse i što je dio njegovog asortimana?

Brend The Coulisse nastao je na nagovor i poticaj naše poznate fotografkinje Ane Lukende.
Nakon što sam za nju napravila prvu podlogu za fotografiranje, ubrzo smo razvili cijeli koncept.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Coulisse Backdrops (@the.coulisse) on

Dio našeg asortimana čini kolekcija PVC podloga za fotografiranje te kolekcija obostrano oslikanih originala. Do kraja ljeta u ponudi bi se trebali naći i oslikani drveni tanjuri koji bi dolazili kao propsi uz odgovarajuću podlogu. 


Htjela sam da podloge budu unikatne, ručno oslikane te da na taj način fotografima ponudim mogućnost da na svojim fotografijama postignu umjetničku atmosferu ili kako je to popularno reći „mood“. U proizvodnji sam zahtijevala najkvalitetnije materijale, što se možda odražava na cijenu, ali je zato konačni proizvod high quality premium. 

Iza tebe je veliki broj izložbi. U kojoj si najviše uživala i zašto?

Do sada sam imala 16 samostalnih te 67 skupnih izložbi. Sve su mi na poseban način drage upravo zbog same činjenice da su uopće realizirane jer se u našem društvu za ovakve događaje uglavnom veže pojam ekonomske neisplativosti. Možda bih izdvojila izložbu u galeriji „Vrba“ u Širokom Brijegu gdje sam bila izuzetno zadovoljna načinom na koji su se radovi i izložbeni prostor uspjeli sjediniti. 

Potpisuješ i dizajn 6 poštanski markica za HP Mostar. Raznježila nas je ona koju si kreirala za Majčin dan. Idealan je komad za sve kolekcionare. Možeš li nam korak po korak opisati sam proces izrade i osmišljavanja markica?

Da, na to sam jako ponosna. Nakon što HP Mostar objavi natječaj pregledam ponuđene teme te izaberem one koje su mi zanimljive i mom izričaju bliske. Potom ih istražujem i osmišljavam najbolji način kako ih vizualno predočiti. Za vrijeme natječaja sam u potpunosti posvećena izradi crteža, a nakon što natječaj završi iščekujem rezultate. 


Ukoliko moje rješenje prođe za pojedini lot, izrađujem vizualno rješenje žiga, a HP Mostar pristupa grafičkoj pripremi crteža.

A koja je tvoj favorit i zašto?

I meni je markica za Majčin dan jako draga jer za mene kao majku ima posebnu sentimentalnu važnost.

Mogu li se markice još uvijek kupiti i gdje?

Markice se mogu kupiti u poslovnicama Hrvatske pošte kao dio godišnjih zbirki poštanskih markica.

Pripremate li nove projekte do kraja godine?

Zbog nepredvidljive situacije vezane za panedemiju coronavirusa jako je teško planirati, ne samo meni, nego i ostalima. Za sad imam potvrđeno sudjelovanje na Festivalu kreativaca u Ljubuškom, na kojem ću predstaviti nove velike formate te podloge za fotografiranje, a na jesen nastavljam s tečajem crtanja i slikanja, kao i s likovnim radionicama koje smo nažalost u proljeće morali odgoditi.


 


Bonjour

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

TEKST: Bonjour.ba

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.

Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


akademija28bonjour_ba
akademija23bonjour_ba
dm-akademija-bonjourba-1

Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.


akademija7bonjour_ba
akademija4bonjour_ba
akademija2bonjour_ba
akademija68bonjour_ba
akademija_photowall24bonjour_ba

Dobrodošlica koja je otvorila dan  

Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.


akademija108bonjour_ba

Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH


Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.


akademija325bonjour_ba

Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH


akademija5bonjour_ba-1
akademija8bonjour_ba
akademija15bonjour_ba

Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


akademija156bonjour_ba
akademija154bonjour_ba
akademija_photowall13bonjour_ba

Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.


akademija54bonjour_ba
akademija-dm-bonjour-ba-gif-3

Razgovori koji mijenjaju perspektivu  

Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


akademija259bonjour_ba
akademija19bonjour_ba
akademija18bonjour_ba

To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.


akademija304bonjour_ba
akademija296bonjour_ba
akademija17bonjour_ba
akademija7bonjour_ba

Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.


akademija246bonjour_ba
akademija9bonjour_ba

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH


Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore  

Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.


akademija314bonjour_ba
akademija11bonjour_ba

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


akademija14bonjour_ba
akademija10bonjour_ba
akademija292bonjour_ba

Snaga zajednice koja raste  

Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.


akademija276bonjour_ba
akademija240bonjour_ba
akademija_photowall26bonjour_ba
akademija226bonjour_ba
akademija_photowall35bonjour_ba-1
akademija-dm-bonjour-ba-gif-2-1
 

Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.


akademija_photowall28bonjour_ba-1
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  
Kreativna realizacija eventa: Dijana Ćavar
Asistentica: Semra Manjura
Autorica članka: Adelisa Mašić
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografija: Enida Kajević i Monika Andrić
Video: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!