TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 22.12.2014.

Do blagdana je ostalo još taman toliko da, ako se danas ili eventualno sutra odlučite za naručivanje poklona preko neta, ti isti pokloni vas stignu obradovati u 2014. Ili nekog vama dragog.  Osim odjeće, kozmetike ili modnih dodataka, evo nekoliko unisex poklona, za koje garantiram da će kreativnim osobama izmamiti upravo onaj izraz lica koji želimo gledati u narednih nekoliko tjedana.

Lijepi i praktični. Ili praktični i lijepi. Redoslijed i dan danas izaziva pomutnju u redovima teoretičara, nešto kao kokoš i jaje.

Kako god, slijede ideje za darove od kojih nećete gladovati cijeli siječanj:

Ikona dizajna, popularni Citrus squeezer, jednako je dekorativan i funkcionalan, visok 29cm, promjera 14cm, napravljen od lijevanog i poliranog aluminija. Simbol je kako za Philippa Starka,  tako i za Alessi, a predstavlja i stalnu postavku Muzeja moderne umjetnosti u New Yorku.

01

02

Svaki stylish interijer traži drveni set za posluživanje PUU, što na finskom znači drvo. Pet podložaka geometrijskih oblika zajedno tvore zanimljive kompozicije s kojima će Vaš stol izgleda kao mala tvornica kreativnosti. Popularna dizajnerica Ana Tevšić kaže kako broj kombinacija još uvijek tražimo!

03

04

05

OSTRICHPILLOW ili San uredskog djelatnika, putnika, radnika. „Ubiti oko“ u bilo kojem trenutku, na bilo kojem mjestu s ovim poklonom postaje moguće. Svi komadi iz serije proizvoda preko noći su postali omiljeni komadi za darivanje. Razmislite i vi o njemu ;)

07

08

09

Skandinavski dizajn u bilo kojoj prostoriji u stanu?! Može! Točkaste vješalice marke Muuto dostupne su u tri veličine: S, M i L. Jedna, dvije ili nekoliko njih na zidu, u zanimljivim međusobnim odnosima, djeluju kao prava mala umjetnička kompozicija!

11

12

13

Već nekoliko sezona čipka je omiljeni motiv primjenjiv na 100 načina. Našao je mjesto i u mojim poklonima, u zanimljivoj interpretaciji kodnog imena BašČipka! Lepoglavska, paška ili hvarska čipka kao keramički podložak za vruće predmete ili kao zidna dekoracija? Duh hrvatske baštine pretočen je u praktični predmet koji nosi i poruku! Za ovaj originalni dizajn zaslužna je Grupa VIL*e, a podložak dolazi u dvije dimenzije, 15x15x0,8cm (mala) i  20x20x0,8cm (velika).

14

15

Plastična Kanta ili kantica Garbino Can koju je dizajnirao Karim Rashid davne 1996.godine, a proizvodi ga Umbra, danas se nalazi i u MoMA u New Yorku, Brooklyn Museum of Art, Chicago Athenaeum Museum ili Montreal Museum of Decorative Arts.  Proizvodi se u nekoliko različitih dimenzija, pa će svoju primjenu naći kao kanta za smeće, vaza za cvijeće ili nešto treće.

16

17

 

 

Ashley je 550 grama teška stolna pepeljara, dizajn poznatog hrvatskog produkt dizajnera Filipa Gordona Franka. Kosi, asimetrični bridovi pepeljare služe umjesto standardnih utora za cigaretu, a osim kao pepeljara, Ashley može poslužiti i kao posuda za odlaganje sitnih predmeta, jer njena funkcija oblikovno nije strogo definirana.

18

19

20

Felt je set od tri posude za odlaganje napravljene od prirodnog filca debljine 2mm, koji formira posudu mekih linija pretvarajući dvodimenzionalnu tkaninu u 3D prostor. Atraktivne boje u tri veličine (17x17x9 cm velika, 15x15x7 cm srednja, 13x13x6 cm mala ) Felt, dizajnerice Svjetlane Despot je odličan vizualni detalj, ali i praktičan komad za odlaganje različitih stvari.

21

22

Osobno tvrdim da s poklonom u obliku čaše nikad ne možete pogriješiti. Ove čaše se originalno zovu Cognac, dizajnirala ih je Rikke Hagen za Normann Copenhagen. Oblik koji savršeno pristaje i u ruci i dok se sigurno njiše na stolu idealan je dar ljubiteljima lijepih stvari.    

23

24

 

Za atraktivan izgled radnog stola treba vam tzv. držač za pisma. Naravno da može poslužiti i za papire ili novine. Metalni, dimenzija 175mm,x60mmx240mm, crni ili bijeli. Velika prednost je materijal od kojeg je izrađen, zahvaljujući kojem može poslužiti i za kačenje kojekakvih napomena i poruka magnetima. 

27

28

 

 

Želim Vam Lijepe i Kreativne blagdane!

Izvor podataka i fotografija:

http://www.alessi.com

http://www.anatevsic.com/

http://www.studiobananathings.com/

http://www.muuto.com/

http://www.dizajnholik.hr/

http://designvile.com/

http://www.umbra.com/

https://www.flickr.com

http://www.pes.hr/

http://www.takemehome.hr/

http://www.normann-copenhagen.com/

http://www.mazeinterior.se/

 

 

martina modamo kolumnist

 

 


Bonjour

8 sarajevskih zgrada koje smo posjetili i zašto su i dalje arhitektonske ikone?

TEKST: Ada Ćeremida

8 sarajevskih zgrada koje smo posjetili i zašto su i dalje arhitektonske ikone? 8 sarajevskih zgrada koje smo posjetili i zašto su i dalje arhitektonske ikone?

Od neorenesansnih stubova do secesijskih portala obišli smo osam zgrada koje i danas pričaju priču o vremenu kada se Sarajevo gradilo kao srednjoevropski grad.

Nakon brojnih tekstova o modi uz serijal Bonjour Picks, koje ste, sudeći po čitanosti voljeli jednako koliko smo ih mi voljeli pisati, The Bonjour List se ovoga puta okreće arhitekturi.

Krećemo u malu gradsku šetnju kroz prošla stoljeća, između neorenesansnih fasada, kupola i portala koji su oblikovali vizuelni identitet Sarajeva. U prvom arhitektonskom izdanju donosimo priču o dvojici arhitekata koji su doslovno ucrtali Sarajevo u evropsku mapu stila: Karlu Paržiku i Josipu Vančašu.

Njihove zgrade i danas čine DNK grada monumentalne, prepoznatljive i podjednako fotogenične koliko i značajne.

sarajevo_zgrade_bonjour_ba_grafika1

Paržik i Vančaš: 8 sarajevskih fasada koja su oblikovala lice grada  

Naša šetnja počinje na zapadnom rubu centra, kod Nacionalnog muzeja i Srednje tehničke škole dviju zgrada koje su Paržik projektovao s idejom obrazovanja i znanja kao temelja novog grada.

Odavde, nekoliko koraka dalje, Marijin Dvor uvodi nas u prvi planirani gradski kvart, svojevrsni most između monumentalnog i svakodnevnog Sarajeva.

sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_g_2

Nacionalni muzej BiH monumentalna simetrija znanja

Karlo Paržik je ovim zdanjem (1888–1913) postavio temelj za monumentalni urbanizam Sarajeva.
Kompleks u neorenesansnom stilu, inspirisan bečkim muzejima, građen je kao sistem od četiri paviljona povezanih peristilom.

Elegantne arkade, ritmični niz stubova i detaljna ornamentika svjedoče o Paržikovoj viziji Sarajeva kao kulturnog centra Monarhije.
Čak i danas, ulazak u Muzej djeluje kao prolazak kroz vremenski portal znanja.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_4
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_18
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_26

Srednja tehnička škola klasika koja odgaja stvaraoce

Masivna, ozbiljna i geometrijski stroga, ova Paržikova škola odražava duh industrijskog optimizma s kraja 19. stoljeća.
Figura radnika i učenika na vrhu fasade simboliziraju vezu između teorije i prakse znanja i zanata.

Iako građena u neoklasičnom duhu, njena proporcija i svjetlo nagovještavaju prelazak u modernu epohu obrazovanja.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_16
sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_3

Prateći obalu Miljacke, stižemo do Akademije likovnih umjetnosti, Pravnog fakulteta i Glavne pošte, tri zgrade koje čine možda najimpresivniji arhitektonski niz uz rijeku.

Tu, u jednom pogledu, možete vidjeti gotovo cijelu stilsku hronologiju austrougarskog perioda: od neorenesansnih proporcija, preko suptilnih baroknih obrisa, do secesijskih detalja koji su tada nagovještavali modernizam.

Marijin Dvor: Kvart koji je najavio moderno Sarajevo

Paržikov i Butschev projekat iz 1880-ih bio je prvi planirani stambeno-poslovni kompleks u gradu.
Smješten na zapadnom ulazu u centar, ovaj ansambl objedinjuje neorenesansne i barokne motive, sa simetričnim fasadama i mansardnim krovovima.

Danas je Marijin Dvor urbani znak, vizuelna granica između starog i novog Sarajeva.

sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_1
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_19

Akademija likovnih umjetnosti od crkve do ateljea

Nekada evangelistička crkva, a danas Akademija, jedno je od najpoznatijih Paržikovih djela (1899). Njena kupola, vitki prozori i kontrastni krov podsjećaju na bečke i praške romaničke revival crkve, dok današnja funkcija unosi savremeni sloj kreativnosti.

Ironično, zgrada koja je izvorno simbolizirala vjeru sada simbolizira umjetnost.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_15
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_13
sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_4
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_14

Pravni fakultet ozbiljnost u kamenu

Fasada Pravnog fakulteta odiše disciplinom i redom upravo onim osobinama koje njeguje i sama struka.

Paržikov neorenesansni izraz ovdje se spaja s baroknim ritmom stubova i gornjom lođom koja podsjeća na javne palate Venecije. To je zgrada koja ne pokušava biti spektakularna, već autoritativna.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_12

Glavna pošta komunikacija kao imperijalni simbol

Jedno od najpoznatijih djela Josipa Vančaša (1913), Pošta Sarajevo kombinira neorenesansne i neobarokne elemente.
Grandiozno pročelje s masivnim stubovima i simetričnim prozorima govori o moći komunikacije u doba telegrafa.

Zgrada je do danas ostala jedno od najfotografiranijih mjesta u gradu spoj funkcionalnosti i reprezentacije.

sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_2

Završavamo kod Narodnog pozorišta i Umjetničke galerije BiH, dvije zgrade koje i danas nose simboliku kulture i okupljanja.
I dok su monumentalne fasade Paržikovih i Vančaševih javnih zdanja stvarale ritam grada, stotine manjih secesijskih portala u okolnim ulicama dodavale su mu šarm i intimnost.

Narodno pozorište teatar monumentalnosti

Kada je Paržik projektovao Narodno pozorište (1897–1899), zamislio ga je kao scenu grada, ne samo umjetnosti.
Njegova fasada, slična bečkim teatarskim zdanjima, odlikuje se skladom između klasične kompozicije i suzdržane dekoracije.

To je zgrada koja i danas, pri svakom ulasku, stvara osjećaj ceremonije jer arhitektura ovdje igra prvu ulogu.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_9
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_11

Umjetnička galerija BiH: Bankarski luksuz pretvoren u galerijski mir

Iako danas umjetnička institucija, ova zgrada je izvorno sagrađena kao banka (1906–1908).
Vančaš je spojio monumentalnost s profinjenošću: visoki prozori i fasadna plastika sugeriraju sigurnost i bogatstvo.

Njena unutrašnjost danas zrači tihom elegancijom baš kao i nekadašnji klijenti koji su tu dolazili s povjerenjem.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_5
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_6

Sarajevski portali: Secesijski detalji svakodnevice

Kućni ulazi iz 1900-ih godina često su prava mala remek-djela.

Valovite linije, cvjetni ornamenti i kovano željezo odražavaju duh bečke secesije i novu estetiku urbanog života.
Iako manje poznati od monumentalnih zdanja, upravo ti portali čuvaju intimniju, ljudsku stranu arhitektonskog nasljeđa.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_24
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_2
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_1

Sarajevo, ako ga gledamo kroz Paržikove i Vančaševe fasade, postaje galerija na otvorenom.

Zato, sljedeći put kada prođete pored žute fasade Muzeja, ispod kupole Akademije ili kraj vrata s godinom 1906, sjetite se da svaki kamen u ovom gradu nosi potpis i priču.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Bonjour.ba 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!