TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 12.2.2021.

Kao nastavak projekta #FEELGOODmajica, u Sarajevu smo organizirali photoshooting s 25 bh poduzetnica koje su nas svojom zaraznom energijom i kreativnim projektima dodatno podsjetile da možemo ostvariti baš sve što želimo.

Istina, put nosi brojne izazove, no, kako su i same često istaknule u intervju, rast brenda je ispunjen edukacijom, radom na sebi, ali i konstantnim ulaganjem.

Drago nam je što smo upravo kroz projekt FEEL GOOD majica osigurali edukacije i promociju za čak 50 malih biznisa i poduzetnica. Podsjećamo, FEEL GOOD majicu osmislio je BONJOUR.tim u suradnji s dm drogerie markt, a sve super žene su njenom kupovinom donirale 2KM za projekt #poduzetneZAJEDNO u potpisu Fondacije 787 za razvoj i usavršavanje bh. poduzetnica.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba & Sunita Dizdar Hodžić 

Sunita nas je već pri upoznavanju osvojila razigranim, ali istovremenom nježnim duhom koji se oslikava i u nakitu koji izrađuje. Strast s kojom pristupa izradi nakita od suhog cvijeća koje je tako delikatan materijal za raditi, a istovremeno daje tako lijep finalan estetski rezultat, potakao nas je da saznamo više detalja o tome što se krije iza etikete Flora Handmade.

***

Kada ste pokrenuli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Izradom nakita bavim se više od 10 godina, ali u varijanti hobija, tek 2018. godine sam skupila hrabrosti da napustim posao i krenem u razvoj vlastitog brenda Flora Handmade. Kada ste na samom početku pokretanja biznisa izazova je jako puno od toga da morate obezbijediti finansije za registraciju i rad do toga da na početku sve radite sami i da je jako bitno educirati se u svim ključnim aspektima jednog biznisa kao što je proces registracije, marketing, finansije, odnosi s kupcima i ostalo. Uz sve to morate ostati motivirani da vas prepreke na koje nailazite ne pokolebaju u vašem naumu. Pronaći balans i svakodnevno se motivirati i inspirirati i u situacijama kada mislite da ništa ne ide onako kako ste vi zamislili najveći je izazov.
Kako biste opisali Flora Handmade u 3 riječi?

Čista emocija, razigran, nježan.

Koji proizvodi su dio brenda Flora Handmade?

U sklopu Flora Handmadea možete pronaći unikatne modele privjesaka na lančiću, naušnice, prstenove, narukvice, broševe i setove nakita. Svaki komad nakita je unikatan s obzirom da niti jedan cvijet nije isti pa i kada je ista vrsta cvijeta u pitanju svaki se razlikuje po nečemu.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Zvučat će kao klišej, ali ja zaista živim ono što radim i ne bih mogla reći koje je to moje radno vrijeme, to je 24 sata. J Priznajem nekada to možda nije dobro, ali i kada moje neko klasično radno vrijeme završi dešavaju mi se situacije koje me inspiriraju, nove ideje, neke nove zamisli koje odmah iskomuniciram sa svojim ukućanima. Moj svaki, ali baš svaki radni dan je potpuno drugačiji jedan od drugog. Uglavnom pravim sedmični plan aktivnosti i jutro mi počinje uz kafu i pregled obaveza za taj dan. Kolegi proslijedim listu dostava i brze pošte za taj dan i onda krećem u akciju. Izrada nakita najčešće je rezervirana za početak i kraj dana, osim kada radim fotografiranje nove kolekcije pa su ti rani, odnosno „kasni“ termini rezervirani za tu aktivnost. Između toga razvrstavam cvijeće, osmišljavam novi dizajn, najveći dio dana posvetim odgovorima i komunikaciji sa kupcima.

Ono što najmanje volim su administrativni poslovi koje često u nedostatku vremena odgađam za naredni dan. :) 
A onda uz sve ovo redovno ide istraživanje, educiranje, planiranje...

Što je ono što Flora Handmade čini posebnim na domaćem tržištu?

Flora nakit je spoj dvije ljubavi, ljubavi prema nakitu i prema prirodi. Ono što ga čini posebnim jeste da to nije samo modni detalj nego je to nakit sa svojom pričom. Svaki komad nakita nosi svoju poruku upravo prema vrsti cvijeta koji je sačuvan u tom nakitu.

Svaki cvijet ima svoje simboličko značenje pa tako ako izaberete nakit sa mimozom šaljete poruku emancipacije, slobode, osjećajnosti, raskoši, ako izaberete djetelinu sa 4 lista onda ste izabrali simbol vjere, nade, ljubavi, sreće...Nakit koji priča priču jezikom cvijeća.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

S jedne strane motivacija mi je svaka poruka koju dobijemo od kupaca posebno kada se po prvi put susretnu sa Flora nakitom. To su tako motivirajuće poruke u kojima jasno možete prepoznati iskrenu emociju, oduševljenje, sreću, ljubav... nakon takvih poruka kažem sebi da smo na pravom putu i nastavljamo dalje.

S druge strane moja svakodnevna motivacija su moje dvije kćerke. Želim da im budem primjer, da ih naučim da u životu trebaju slijediti svoje snove. Kako budu odrastale tako će shvatati da je to težak put ispunjen sa jako puno borbe, rada, odricanja, ali želim da im prenesem da je to jedini ispravan put u životu koji nas unatoč svim borbama čini ispunjenima i sretnima.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Svaki trud se isplati, važno je ići malim, ali sigurnim koracima i ne odustajati.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Drago mi je što se taj odnos prema domaćim proizvodima polako mijenja, sve više možete vidjeti osobe koje rado pružaju podršku i promovišu domaće proizvode. Mislim da je i pandemija učinila svoje i da nam je na neki način otvorila oči koliko je važno podržavati domaću ekonomiju, a posebno male proizvođače i male bh. biznise. Nadam se samo kad sve ovo jednom bude iza nas da se nećemo vratiti na staro. Šta je potrebno uraditi na tom putu? Pa prije svega potrebno je da država i sve njene institucije daju svoj doprinos u toj borbi, ali dok mi čekamo da naši političari konačno krenu raditi svoj posao za dobrobit svih nas, do tada ima puno toga što možemo sami uraditi. Svi možemo prilikom kupovine prioritet dati domaćim proizvodima posebno malim biznisima, a onda kada smo zadovoljni tim proizvodom najmanje što možemo jeste preporučiti svojim prijateljima. S druge strane mali biznisi se trebaju truditi da pariraju (što u većini slučajeva i jesu, čak i bolji) sličnim proizvodima iz uvoza. To je dvosmjerna komunikacija u kojoj svi dobivaju.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Djela Paula Coelha su mi draga i inspirativna djela jer uvijek nose neku životnu poruku, smjernicu koja nam je tu negdje svima jasna i čini se toliko prosta i jednostavna, ali tek kad se verbalizira ona dobije svoju snagu i u krajnjem slučaju svoju primjenjivost.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Boravak u prirodi, to je moj bijeg od stresa i obaveza, jako volim putovanja i promjenu okoline.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Učešće u ovom projektu puno znači za rast i razvoj Flore. Kada ste start up, prisiljeni ste puno toga raditi sami i svaki savjet stručnjaka je „zlata vrijedan“. Workshop-ovi koje smo imali u sklopu projekta su savršena prilika da nam profesionalci daju konkretne savjete šta radimo dobro, a na čemu trebamo još poraditi. Poseban akcenat bih stavila na photoshooting koji je odradila vaša ekipa jer je to nešto za šta kreativci kada su na početku nemaju uvijek dovoljno budžeta, a jako je važno za predstavljanje samog brenda.


Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Najteži je prvi korak, najteže se odvažiti i krenuti živjeti svoj san. Jednom kada krenete ništa više ne posmatrate kao neuspjeh jer znate da je vaš uspjeh upravo to što ste izabrali vaš put. Na tom putu bit će i uspona i padova, ali vaš najveći uspjeh, životni uspjeh je taj što ste odlučili da svu svoju energiju, trud, rad, ljubav uložite u ostvarenja svog sna, a ne nečijeg drugog, jer dok god ne krenete svojim putem vi ustvari idete nečijim drugim i radite za nečije snove koji nisu vaši i koji ne mogu ispuniti vaš život.
„...nema konačnih poraza ni pobjeda jer današnji poraz može već sutra biti pobjeda.“ Paolo Coelho

Sve o Flora Handmade nakitu možete pronaći na web straniciFacebook stranici i Instagram profilu.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Kako izgleda office chic na 10°C u Sarajevu? Sreli smo dvije djevojke koje to pokazuju.

TEKST: Ada Ćeremida

Kako izgleda office chic na 10°C u Sarajevu? Sreli smo dvije djevojke koje to pokazuju. Kako izgleda office chic na 10°C u Sarajevu? Sreli smo dvije djevojke koje to pokazuju.

Ponekad je dovoljno samo jedan pogled na ulicu da dobijemo cijeli modni moodboard za sezonu.

Početkom godine, kroz naš prepoznatljivi Sarajevo Street Style serijal, započeli smo format kojim izdvajamo pojedinačne prolaznike čiji stil zaslužuje bliži pogled.

Svaka sezona donosi novu inspiraciju, a nakon ljetnih i ranih jesenjih izdanja, fokus sada preuzimaju kaputi, oni klasični, ali sa savremenim twistom.

sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_G

Ove sedmice izdvojili smo dvije prolaznice koje su nas zaustavile svojom jednostavnom, ali promišljenom estetikom. Njihovi outfiti pokazuju da su neutralne boje, dobar kroj i nekoliko pažljivo odabranih detalja sasvim dovoljni da poslovni look djeluje luksuzno bez truda.

Sada razlažemo njihove kombinacije i ono što ih čini inspiracijom za hladnije dane pred nama.

sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_02

Navy kaput i tamnosmeđi tonovi: Kako izgleda moderna klasika  

Dugačak kaput u tamnoplavoj nijansi djeluje kao savršena definicija jesenskog luksuza. Krojen u opuštenom, ali strukturiranom siluetu, podsjeća na modele koje viđamo u kolekcijama brendova poput Max Mare ili Totêmea.

Uz njega, tamnosmeđa torba s teksturom i jednostavne salonke čine kontrast koji je suptilan, ali upečatljiv.

sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_05

Ispod kaputa, naziru se svijetle hlače koje unose lakoću u ton, a dezenirana košulja dodaje dinamiku i diskretan retro prizvuk.
Sve skupa djeluje poput lekcije iz quiet luxury estetike. Ništa ne vrišti, a sve odaje eleganciju.

sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_06
sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_07


Bež tonovi i trench efekt: kako nositi klasiku bez dosade

Druga prolaznica pokazala nam je da bež kaput nikada ne izlazi iz mode, ali i da nije nužno rezervisan za formalne prilike.

Njen model s vezanjem u struku ima kroj inspirisan trench mantilom, ali bez rigidnosti, dovoljno ležeran da se nosi na traperice i čizme, a opet elegantan za posao.

sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_03

Upravo ta ravnoteža čini look nosivim i svježim. Bež torba s tamnim detaljima prati ton kaputa, dok tamnoplava košulja ispod unosi kontrast i dubinu. 

Rezultat je kombinacija koja izgleda kao da je osmišljena u pet minuta, ali zapravo stoji na precizno odabranim proporcijama i materijalima.

sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_G2

Obje kombinacije pokazuju da se istinski stil krije u mjeri. U vremenu kada su trendovi brzi, njihova odjeća priča o nečemu trajnijem: o tome kako pravilno izbalansirane nijanse, proporcije i teksture mogu djelovati kao potpis.

Ovo su outfiti koji podsjećaju da poslovna elegancija ne mora biti stroga, da kaput nije samo nužnost, već sredstvo izraza i da su najbolje ideje često one koje izgledaju jednostavno.

sarajevo_street_style_posao_kaput_jesen_bonjour_ba_01

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Produkcija: Bonjour.ba
Foto: Enida Kajević za Bonjour.ba
Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!