TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 9.6.2019.
Ideja koja se krije iza Time Out Grbavica vodi nas na sami početak svake odlične gastro priče – tržnicu. Upravo je koncept pripreme kvalitetnih, raznovrsnih i ukusnih jela motivirao organizatore da na jedan dan, tržnicu transformiraju u jednu veliku blagovaonicu u kojoj vas očekuju raznovrsne gastro delicije domaćih brandova pripremljene upravo od svježih namirnica s tržnice. Krivci koji se kriju iza 'Time Out Grbavica' je The Brew Co. tim, Orhan Galičić i Harun Omić, koji su cijelu ideju bh. javnosti predstavili još prošle godine.
Orhan Galičić i Harun Omić
Energija koja je vladala jučer na tržnici na Grbavici pokazala je da je ovaj koncept odlična ideja, ne samo za druženje i upoznavanje, nego i zbog zarazne pozitivne energije koja sva subotnja dešavanja smješta na otvoreno i ponovno budi našu strast prema hrani i piću. Raznovrstan sadržaj prilagođen je osobama od 7 do 77 godina, a jučer smo mogli isprobati morska jela, burgere, organsku hranu, neobične katering varijante, veganska jela, ali i razne domaće rakije, craft pive, zdrave cijeđene sokove i vina koje je ponudilo 11 različitih izlagača - Fress, Mama Burgers, NOA laboratorija hrane, Kraljica rakije, The BrewCo, Udruženje barmera ICE, Wine Shop Sarajevo, Catering & Bistro Regina, Biona te Healthy Lab. Bilo je tu nešto po mjeri svakog posjetioca i strastvenog foodieja.
„Time Out Grbavica je jedna ekstenzija branda The BrewCo koji predstavljamo i razmišljali smo kako i gdje mi provodimo vrijeme, kada smo s prijateljima i obitelji. Neka nit koja se prožimala cijelo vrijeme je da je srce svakog doma ispunjenog ljubavi upravo kuhinjski stol. I onda smo gledali kako taj kuhinjski stol za koji može sjesti četvero do osmero ljudi možemo da skaliramo na neki makro nivo, u nešto gdje može da bude više stotina ljudi. Napravili smo paralelu i istraživali…
Zelena pijaca koja je ispunjena grajom, transakcijama, smijehom, emocijama, žurbom, trkom i strkom kroz čitav dan je predstavljala jedno idealno mjesto. Gledali smo koje prostore možemo iskoristiti - javili smo se našim partnerima, razgovarali i upravo se otvorila opcija pijace kao mjesta gdje se preko dana prodaje voće i povrće, a navečer se ona redizajnira i upravo se to isto voće i povrće koje je preko dana kupljeno u sirovoj formi navečer u prerađenoj formi može ponuditi kroz delicije izlagača koji su danas ovdje s nama.“ – otkrio nam je Harun Omić na naš upit kako je započeo cijeli projekt.
Naravno, nismo mogli odoljeti da ne pitamo koliko je zapravo bilo izazovno u potpunosti transformirati tržnicu i pretvoriti je u street food raj.
„Uzevši u obzir mjesto od kojeg je krenula sama početna misao za ovaj čitav projekt, to jest na Markalama prošle godine, možemo reći da sve ovisi od ugla iz kojeg gledamo. Mi smo ustvari vidjeli da ono što želimo da uradimo s projektom Time Out Markala, danas Time Out Grbavica je nešto što je bilo vrijedno truda. Naišli smo naravno na razne izazove, od onih administrativne prirode, lokalne prirode do izazova na temu izlagača i prostora... Možemo da kažemo da poslije tri, četiri mjeseca planiranja, da sve ono što smo si zacrtali, smo i realizovali i ne možemo da budemo ponosniji na tim koji je dao sve od sebe i koji stoji iza cijelog projekta. I evo danas već nakon sat vremena imamo više stotina građanki i građana Sarajeva s nama." – nadodao je.
Ova pozitivna priča brzo je ukrala simpatije i brojnih turista koji su također željeli biti dio ovog neobičnog i kreativnog iskustva uz koji će doma, uz neke nove recepte i gastro favorite, ponijeti i posebne uspomene.
Topla obiteljska atmosfera koja je vladala poziva da već narednu subotu rezervirate za Time Out Grbavica. Naime, Time Out Grbavica će se održavati svake subote u poslijepodnevnim satima kroz narednih par mjeseci, a svaki novi event donosit će novu listu izlagača koji će nuditi raznovrsna jela i pića koje možete isprobati. Bit će to odluka koja će rezultirati odličnim društvom, ukusnim zalogajima i nekim novim valom zajedništva i sjajne energije.
***
Foto: Marko Jovančić & Predrag M. Klekačkoski za BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Nakon što smo u prvim izdanjima serijala Baščaršija ljeti otkrili mjesta koja lokalci čuvaju za sebe i komade ručnog rada koji mijenjaju interijer, sada vas vodimo na jedno od onih mjesta gdje ne sjedite dugo ali vam ostane u mislima. Mjesto koje nije fancy, nema stolove s platnenim stolnjacima ni tanjire za slikanje.
Ovdje je glavni detalj: miris.
I to onaj koji vas vraća nazad.
Skrivena niz prolaz u starom dijelu Baščaršije, na adresi Mudželiti veliki 21, pekara Imaret decenijama je opsluživala lokalne stanare, radoznale posjetioce i sve one koji znaju da miris dobarh kiflica ne vara.
Ime “imaret” vuče porijeklo iz osmanskog doba i označava javnu kuhinju koja je pripremala obroke za putnike, siromašne i vjerske škole. Sarajevo je imalo više imareta, a upravo se ovdje, u blizini Sahat-kule, smjestila jedna od najstarijih pekarskih lokacija u gradu.
Nekad je ovdje postojao samo jedan otvor jedan prozorčić iz kojeg ste, bez menija i bez staklenih vitrina, naručivali svoj somun, kiflu, hljeb. I to je bilo dovoljno. Danas, ulaskom kroz isti tunel, dočekuje vas veća ponuda, a ono što nije promijenjeno je osjećaj da ulazite u prostor koji još miriše isto kao prije 10, 20, 30 godina.
Svakako je jedna od rijetkih pekara u centru koju lokalci upisuju u rutinu: stajete po kiflu na putu kući, kupujete somun za ručak, uzimate slatku buhtlu za poslije.
I zaista, svako ima svoje “go-to” narudžbe: slana kifla s krupnom soli, buhtla s čokoladom, klasik u obliku perece. Neko će reći to je samo tijesto. Ali nije.
To je tekstura koju pamtite, slatkoća koja vas vraća na veliki odmor u osnovnoj školi, i toplina koja se osjeti odmah kroz papirnu vrećicu. I nije svaki dan isti, ali ovdje znate da će biti dobar.
Ovdje ne dolazite da ručate satima. Dolazite za trenutak. Za miris koji vas vuče natrag. Za toplinu kiflice u ruci dok stojite na drveni stočić pokraj ulaza. I dok je danas izbor širi, ono što nikad ne posustaje je miris uspomene.
Baščaršija ljeti tek se zahuktava.
Nakon kafića, ateljea i ručno rađenih predmeta, sada stižete do onih mirisa koji su dio identiteta. Naredna izdanja? Čekaju vas mjesta koja ostavljaju trag topline i dopuštaju vam da uđete u priču grada.
I… nešto neočekivano.
Produkcija: Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!