TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 3.2.2025.
Aida Bratović nas je povela iza vrata svog studija, otkrivajući proces stvaranja nezaboravnih prostora.
Smješten u samom srcu Londona, arhitektonski studio STUDIOAida, pod vodstvom renomirane bh. arhitektice i dizajnerice interijera Aide Bratović, odiše bezvremenskom elegancijom i promišljenim dizajnom koji vješto spaja arhitekturu, umjetnost i lične priče klijenata.
S više od dvije decenije iskustva, Aida je izgradila reputaciju vizionarke koja briše granice između tradicionalnog i savremenog. Njeni projekti odražavaju duboko ukorijenjenu filozofiju da dobar dizajn mora trajati, prilagođavati se promjenama i nositi priču koja nadahnjuje.
Foto: Rachael Smith
Nismo mogli odoljeti, a ne porazgovarati s Aidom te vas u ekskluzivnom intervjuu za Bonjour.ba vodi iza vrata svog studija, otkrivajući proces stvaranja nezaboravnih prostora. Od ranog djetinjstva u Sarajevu, gdje je razvila osjećaj za sklad i proporciju, do rada s klijentima u Londonu, Aida je pokazala kako kreativnost i tradicija zajedno oblikuju prostore koji govore priče.
Aida, dolazite iz Sarajeva gdje ste studirali na arhitektonskom fakultetu, danas živite i radite u Londonu. Kako je vaše obrazovanje u Sarajevu i Londonu oblikovalo vaš pristup arhitekturi? Koje su ključne razlike?
Ja sam u Londonu na Bartlett, UCL završila postdiplomski studij. Razlika u pristupu je dosta velika, ovdje se troši jako puno vremena na analize i koncept i tek se na kraju, eventualno, dođe do konkretnog arhitektonskog rješenja. Dok smo na našem fakultetu u jednoj godini projektovali od farme i škole do stadiona. Mislim da je moje obrazovanje u Sarajevu doprinijelo da budem arhitekta širokog spektra, koji pored projektovanja poznaje i statiku, mehaniku i urbanizam.
Kako su vaša lična historija i iskustva oblikovali dizajnerske elemente u vašem domu i radu vašeg Studija te na koji način odražavaju vaš profesionalni i kreativni identitet?
Burna historija na Balkanu je razlog što mi nemamo nešto što Englezi imaju, a to je generacijama nagomilani imetak, mi smo svakih 50 godina počinjali ispočetka. Moji roditelji su bili strastveni kolekcionari slika jugoslovenskih akademskih slikara, ali je nažalost većina te kolekcije ukradena za vrijeme rata, jer se naša kuća nalazila na prvoj ratnoj liniji. Moja majka je rizikovala život vraćajući se po noći u kuću da spašava slike, bakin porcelan i stolnjake što zvuči suludo, ali nisu to materijalne vrijednosti, to su sve dijelovi uspomena koje nas čine onim što jesmo.
Dokaz da smo postojali i da je postojao neko drag prije nas ko je sačuvao nešto lijepo za sljedeću generaciju. Kao što su ljudi rizikovali živote da posjete predstave i koncerte za vrijeme rata, jer ljepota i umjetnost je ono što nas nadahnjuje i čini život ljepšim da ne bude samo samo sušto preživljavanje.
Ja sam donijela neke od tih spašenih predmeta u London i ja sam danas kolekcionar što se odražava u mom dizajnu koji je eklektičan, sastavljen od uspomena i dijelova života, bilo da su moje ili mojih klijenata. To je doprinijelo tome da je svaki moj projekt potpuno drugačiji. Ja sam u glavi arhitekta minimalist, a u srcu umjetnik maksimalist. Taj spoj proizvede neki stil sto se, izgleda, ljudima dopada jer ga razumiju i prepoznaju.
Foto: Rachael Smith
Svidjelo nam se kako ste na vašoj stranici istaknuli: ,,Pažljivo slušamo kako bismo osigurali da projekat istinski odražava vlasnike, bilo da su filmski stvaraoci, pisci ili pripadnici kraljevskih porodica. Posjetioci će ući i zaista osjetiti vašu ličnost u prostoru. Vaš dom biće jedinstveno vaš, a u tom duhu angažujemo vrhunske umjetnike i zanatlije kako bismo kreirali izuzetne komade za vaš enterijer.'' Na koji način pristupate procesu dizajna kako biste postigli taj visok nivo personalizacije?
Što bolje poznajem klijenta to će krajnji rezultat biti bolji. Većina mojih klijenata na kraju postanu dobri prijatelji. Projektovanje, pogotovo privatnih kuća, je vrlo intiman proces. Uvijek se trudim da natjeram klijente da pokušaju nešto novo, da izađu iz uobičajenog i da ih natjeram na neke korake koje ne bi nikad uradili. Za dizajn je potrebno samopouzdanje, ljudi jednostavno nemaju hrabrosti da urade neke stvari pogotovo ako su nekonvencionalne, ali zato smo mi tu da predložimo, pomognemo, malo i nagovorimo.
Postoji li klasičan dizajnerski princip kojeg se uvijek držite, bez obzira na trenutne trendove?
Da, moja apsolutna ideja vodilja u svakom projektu je da pokušam da postignem da ljudi kad vide nešto što sam ja projektovala, za pet, deset ili dvadeset godina, ne kažu kako nije dobro prošlo test vremena. Ja pokušavam da pravim kuće, enterijere koji će biti, nadam se, bezvremeni, na koje će se moći nadograđivati bez da se ruši i sve počinje ispočetka jer je postalo staromodno i prevaziđeno. Kad pogledamo sad neke uspješne kuće od prije 50 ili 100 godina u koje se može useliti sa minimalnom intervencijom, to je najveća vrijednost dobrog dizajna.
Vaš Studio je poznat po inovativnim i nekonvencionalnim rješenjima. Možete li podijeliti primjer gdje ste svjesno pomjerili granice tradicionalnog dizajna?
Mi pravimo smjele kombinacije starog i novog. Bilo to u arhitekturi gdje radimo na dosta zgrada u Engleskoj koje su pod zaštitom kao spomenici kulture, do enterijera gdje miješamo namještaj iz različitih vremenskih razdoblja. Svako može kupiti dobar komad namještaja, potreban je talenat i znanje da se to sve spoji u neku harmoniju, da propjeva.
Mi radimo za ljude koji nemaju limitiran budžet, ali uvijek pokušavamo da zadržimo dozu normalnosti u dizajnu. Kombiniramo antikvitete sa nekim skupljim komadima rađenim po narudžbi. Iskoristimo postojeći komad koji je klijentu naročito drag ili sliku mladog umjetnika stavljamo pored originalnog skupocjenog starog majstora pa se nekad ne zna šta je stvarno skupo, a šta je nađeno na buvljaku. Paralela u modi bi bila kada se kombinira Zara i Chanel i bakin džemper, a sve zajedno na kraju izgleda dobro.
Foto: Rachael Smith
Rad s klijentima može biti izazovan. Kako im pomažete da budu hrabriji i sigurniji u svoje dizajnerske odluke?
Mi se trudimo da dobro upoznamo klijenta. Ja provodim dosta vremena s njima tokom dizajna i tokom realizacije. Većina naših klijenata nam se vraća ponovo s novim projektima. Kada nam klijenti vjeruju mnogo ih je lakše ubijediti na smjelije korake.
Kako osiguravate da vaš Studio ostane prepoznatljiv, ali i svjež u eri brzih promjena u arhitekturi i dizajnu?
Postoji problem prezasićenja internetom, Pinterest, Instagram, blogovi nas stalno bombarduju nečim novim, ljepšim, boljim. Što je teško i za klijente, taman odluče nešto i sutradan vide nešto novo pa bi sad htjeli to. Naravno da dizajner mora biti u toku, pogotovo s tehnološkim dostignućima, ali se mora tražiti inspiracija u trajnim vrijednostima u kulturi, životu i historiji. Ako nam se svidjela neka super kuća u Kaliforniji, nećemo takvu istu praviti u Sarajevu.
Foto: Rachael Smith
Postoji li neki projekat iz snova koji još uvijek čekate da realizujete?
Ja sam projektovala par privatnih galerija, ali javna umjetnička galerija je definitivno nešto što sanjam da dobijem priliku da radim.
Da li je u planu i neki projekat u BiH?
Da budem iskrena, ja godinama izbjegavam da radim u BiH. Kada dođem u Sarajevo želim da provedem vrijeme s prijateljima i familijom, ne želim da radim. Mada, trenutno ima par ponuda koje su izazovne pa nikada se ne zna. Ali u regionu radimo dosta, trenutno imamo projekte u Hrvatskoj i Crnoj Gori.
Foto: StudioAida
Koje trendove u arhitekturi i dizajnu trenutno pratite, a koji vas možda ne privlače?
Zaista ne podnosim trend koji mi ovdje zovemo beige on beige look koji je potpuno uništio individualnost, sve je savršeno čisto, blistavo i u nijansama bež. Svaki interijer izgleda isto bilo da je u Londonu, Meksiku ili u Singapuru.
Šta za vas znači 'ljepota' u dizajnu prostora?
Proporcija, sklad i harmonija s malom dozom humora, da ne bude sve preozbiljno i presavršeno. Teško je opisati tačno koja je to formula, ali kad uđete u prostor i osjećate se dobro i izmami vam osmijeh, ljepota je po mom mišljenu postignuta.
Foto: StudioAida
Kako gledate na rastući trend održivog dizajna u arhitekturi?
Napokon smo shvatili da je planeta Zemlja potrošna roba i da je ne možemo iskorištavati do uništenja. Sve se više radi sa održivim materijalima, reciklira se, ne baca se. Trend kada se u renoviranju kuće bacalo sve i sve se ponovo radilo se sada ne gleda sa odobravanjem.
Šta je, prema vašem mišljenju, ključ dugoročne relevantnosti jednog arhitektonskog studija?
Treba slušati želje klijenata i biti kompetentan, nije dovoljan dobar dizajn ako izvedba nije kako treba. Ne pratiti slijepo trendove, nego biti autentičan, ne raditi iste stvari svaki put. Pogotovo treba nastojati stalno biti u toku s vremenom posjećujući izložbe, koncerte i biti u konstantnom dijalogu sa studentima i sa starijim kolegama. I naravno učiti na svojim i tuđim greškama.
Foto: StudioAida
Nakon ovog inspirativnog razgovora s Aidom Bratović, vjerujemo da ćete se odvažiti, izaći iz vlastite zone komfora i unijeti smjele, eklektične detalje u svoj interijer. Možda će vas upravo njeni savjeti potaknuti na hrabrije korake, bilo da već stvarate ili tek započinjete vlastiti projekat. Svojim jedinstvenim pristupom, Aida nas podsjeća da su interijeri priče ispletene od uspomena, umjetnosti i individualnosti.
***
Naslovna fotografija: StudioAida
TEKST: Bonjour.ba | FOTO: Sanela Babić, Enida Kajević, Monika Andrić za Bonjour.ba
Sinoć je Sarajevo zasjalo u svom punom sjaju, postajući epicentar glamura i sofisticiranosti zahvaljujući drugom po redu Bonjour.ba x Via Media Gala Night druženju.
Ova večer, koja je okupila vrh bosanskohercegovačke modne i lifestyle scene, bila je prožeta elegancijom, iznenađenjima i nezaboravnim trenucima.
Govor Ane Ćavar, vlasnice i direktorice portala Bonjour.ba, bio je službeni znak da Gala Night može početi. U svom obraćanju naglasila je da je ovo event koji bh. lifestyle scena zaslužuje: “sasvim drugačija gala zabava" onakva kakva se i očekuje od imena kao što su Bonjour.ba i Via Media.
Ana Ćavar, vlasnica i direktorica portala Bonjour.ba
Amna Džambić Branković, Via Media partner i Ana Ćavar, vlasnica i direktorica portala Bonjour.ba
Okupljeni su imali priliku uživati u atmosferi luksuza i sofisticiranosti, uz iznenađenja koja su se nizala jedno za drugim, ali ako postoji jedna stvar koja je privukla posebnu pažnju, to je svakako ekskluzivni goody bag.
Svi uzvanici imali su priliku ponijeti kući pomno kreirane poklone, a mi vam otkrivamo šta se sve našlo u ovoj elegantnoj vrećici.
Centralni koncept večeri, intrigantno nazvan "What's Inside The Box", unio je dodatnu dozu uzbuđenja i iščekivanja među prisutnima. Svaki gost je na svom mjestu zatekao elegantnu crnu kutiju s natpisom "Do not open yet", pobuđujući znatiželju i anticipaciju.
Taj element iščekivanja otvaranja kutije preslikao se savršeno na cijeli događaj. No, mi ćemo taj šarmantni vibe iznenađenja zadržati i kroz ovaj članak jer vam želimo postepeno otkrivati šta se sve skrilo u goody bag koju su uzvanice ponijele kući.
Goody bag: tajni saveznik savršene večeri
Svaka sitnica u ovogodišnjem goody bagu nije tu slučajno jer svaka ima svoju priču i svrhu. Crna lepeza, osmišljena kao dio Eronet poklona, bila je više od elegantnog modnog dodatka.
U rukama gostiju postala je savršen alat za suptilnu misteriju na fotografijama. Bilo je dovoljno podići je i sakriti osmijeh, ostavljajući da oči pričaju priču i stvaraju poveznicu. Nakon plesnih ritmova, dobro je došla i kao stylish način da rashladi atmosferu.
S druge strane, O'Plant pouch je bio saveznik u kasnim satima kad su gosti nakon sati uživanja u DJ setovima, tražili dozu energije baš u pravom trenutku.
Sve je bilo osmišljeno tako da svaki detalj prati dinamiku večeri, a sa svakim novim iskustvom gosti su imali priliku dodati još jedan poseban detalj u svoju elegantnu Bonjour.vrećicu. Poklon za poklonom, iznenađenje za iznenađenjem, goody bag se punio kao luksuzna kolekcija uspomena na večer ispunjenu glamurom, elegancijom i pažljivo biranim trenucima.
Tu su se našli i sitni užici koji mirišu na uživanje bez žurbe: Grand kafa cappuccino, savršeno za one "jutro poslije" trenutke kad se glamur još uvijek osjeća u zraku.
Za mini after koji se spontano nastavi kod kuće ili na terasi s najbližima, idealan duo stiže iz kolekcije osvježavajućih gotovih koktela: bezvremenski Millhill’s gin&tonic s okusom jagode i Stock&Cola, klasična kombinacija koja nikada ne izlazi iz mode. Dodatno, u goody bagu su pronašli i knjižicu s Pelinova koktelima, pozivajući ih da uz jednostavne recepte i sami iskušaju kreativnost u ulozi koktel-majstora.
Kako je u konačnici sve izgledalo otkrivamo u nastavku.
Inside the Box
Startamo s elementom "wow" iznenađenja koji je odmah postavio ton večeri. Prvi box, koji je svaki gost primio, bio je pravi luksuzni uvod u događaj.
Unutra su se našle savršene mliječne praline s lješnjak kremom i tartufima, a kao posebno iznenađenje, svaki box je sadržavao karticu Zlatarne Celje s 10 % popusta. Rekli bismo, pravi šlag na pralinu.
Od prvog zalogaja do posljednjeg gutljaja, gosti su uživali u pomno osmišljenom gourmet putovanju. Podravka je svojim premium sastojcima oblikovala ekskluzivni desert na bazi O'Plant muesli-a i bademovog mlijeka, čime je svaki tanjir nosio priču o nešto posebnijem i vrhunskom okusu.
Kao što smo već pomenuli gosti su u svojim goody bags pronašli već O'Plant pouch s inspirativnom porukom dodajući personalizirani pečat ovom jedinstvenom iskustvu.
Sladoled koji već tri decenije osvaja srca ljubitelja slatkih zalogaja imao je posebno mjesto na ovom eventu. Ledo King, koji ove godine slavi 30 godina postojanja, predstavljen je kao desert večeri, posluživan na posebno dekorisanim kolicima, donoseći dašak nostalgije i vrhunskog užitka.
Svaki zalogaj je bio poput vožnje kroz različite okuse… kakao, amarena višnja i mliječna čokolada skladno su se prožimali, dok su hrskavi komadići savršeno upotpunili elemenat iznenađenja i užitka za nepce.
Nakon deserta, gosti su uživali u signature koktelu s notama Grand kafe. Naime, ovaj koktel, obogaćen nježnim notama vrhunske kafe, pružio je savršen balans između luksuza i topline što je bilo upravo ono što je trebalo za podizanje energije.
Fokus je bio na savršenom spoju mirisa i ukusa, stvarajući trenutak za uživanje uz dobro društvo.
Carski vinogradi Emporia i Pelinova postavili su visoke standarde u svakom trenutku večeri, od savršenog uparivanja vina s glavnim jelom do otkrivanja posebnog šanka, koji je bio posebna kutija iznenađenja ovog luksuznog doživljaja.
Gosti su uživali u vrhunskim pićima, svaki gutljaj bio je poput malog rituala koji je zaokruživao trenutke večeri.
Na samom izlazu, svaki gost je uz svoj goody bag ponio i bocu vina Carskih vinograda, kao trajni podsjetnik na večer prožetu sofisticiranošću.
Luksuz nije bio rezervisan samo za gourmet dio već se reflektirao i u pažljivo osmišljenim stilskim trenucima. Fashion&Friends su unijeli posebnu dozu elegancije kroz odjevne kombinacije istaknutih gostiju, dok su elegantni buketi, zajedno s poklonom za kupovinu dizajnerskih artikala dodatno podigli sofisticiranost cijelog događaja i išli divno pod ruku sa goody bag detaljima.
Na beauty sceni, Lancôme je predstavio novi Rénergie Triple Serum Retinol. Ova kutija je bila prava mala oaza luksuza. Gosti su imali priliku doživjeti trenutnu transformaciju kroz miris i teksturu seruma, dok su u svojim kutijama pronašli uzorak ovog luksuznog proizvoda, zajedno s travel-size paketima najpoznatijih Lancôme bestsellera.
Uzvanici su mogli isprobati, testirati teksture i posebnost seruma te nakratko postati dio Lancôme Skin Science Cluba, što je sve zajedno stvorilo atmosferu iščekivanja i želje za otkrivanjem svakog proizvoda.
Kérastase je dodatno uljepšao beauty iskustvo s novim proizvodom iz linije Gloss Absolu, pakovanim u praktično travel pakovanje.
Pri otvaranju bočica gosti su odmah osjetili miris divlje ruže i zapazili bogatu teksturu i obećanje luksuznog sjaja za kosu. "Live your life in gloss" – upravo tako jer sve što je ostalo bilo je nestrpljenje da se proizvodi isprobaju u svom punom sjaju.
Zanimljiv detalj večeri? Ambijent je bio IQOS only što je suptilan, ali jasan potpis eventa koji je i u tom segmentu ostao vjeran estetici profinjenosti.
*IQOS nije proizvod bez rizika i oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za punoljetne pušače.
Na kraju, sve što je uslijedilo bilo je kulminacija onog što je započelo s elementom iznenađenja otvaranjem kutije. Svaka kutija nosila je emociju iščekivanja, istraživanja i ekskluzivnosti, što je u potpunosti oslikavalo atmosferu ove nezaboravne večeri.
A goody bag? Ona je bila putovanje kroz pažljivo odabrane trenutke večeri. Svaka nova kutija, svako otkriće i svaki poseban detalj pronašao je svoje mjesto u njoj, čineći je elegantnom zbirkom uspomena na noć.
U konačnici još jedna Bonjour x Via Media Gala Night koja potvrđuje da čarolija koja je počela prošle godine, sada je dobila svoj savršeni nastavak. Kad se ovako nešto dogodi drugi put zaredom, znate da prava magija tek dolazi.
Partneri Bonjour x Via Media Gala night:
Fashion&Friends, Lancôme, Kérastase, Zlatarna Celje, Ledo, Eronet, Grand kafa, Podravka, Pelinova Pelinkovac, Carski vinogradi Emporia, IQOS Curious X
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!