TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 8.1.2020.

Odlazak na intervju za posao nosi brojne izazove sa sobom. 

Zato je važno da prvo čestitate sebi jer ste dobili priliku za napredak ili promjenu u vašoj karijeri, a onda da se i kvalitetno pripremite za sami intervju. 

OVDJE smo izdvojili par savjeta na što svakako vrijedi obratiti pozornost prije, ali i tijekom razgovara, a ovog puta otkrivamo i par trikova kako na intervju doći u najboljem izdanju kada govorimo o odjeći. 

Odjeća koju birate puno govori o vama, zato je itekako važno da prilikom kreiranja prvog dojma pokažete svoju osobnost i karakter. 
Svi bi trebali zapamtiti jednu stvar – bez obzira dolazite li na razgovor u Vogue ili bilo gdje drugdje, morate vjerovati sebi. Mi ne želimo zaposliti vašu odjeću. Ona neće obavljati posao umjesto vas. Odjeća – to ste vi.“ – komentirala je Anna Wintour jednom prilikom. 

To ujedno znači i da neovisno o kompaniji u koju odlazite (banka ili IT sektor) trebate pronaći kreativan način da spojite dress code kompanije s vlastitim stilskim izričajem. Igrajte na kartu klasike i na suptilan način pokažite vašu vedru stranu. Upravo zbog toga se kao prvo pravilo u odabiru odjeće za intervju nameće savjet da birate garderobu u kojoj se osjećate ugodno.

Birajte odjevne komade i obuću u kojoj se osjećate ugodno
Ako inače ne nosite pencil suknje i visoke potpetice, nemojte ih birati ni sada. Podsvjesno će vam stvarati nervozu i nećete se lagodno kretati, sjediti i samim time poslat ćete pogrešnu poruku. Radije birajte culetto hlače i salonke s niskom petom.

Birajte prirodan i ženstven makeup 
Jarki ruž ili prenaglašene oči su stilovi šminkanja koje biste mogli preskočiti kada je u pitanju razgovor za posao. 

Nemojte eksperimentirati s frizurom
Ne morate imati ni klasične frizure poput pundže ili niskog repa, ali prvi razgovor s potencijalnim poslodavcima nije vrijeme kada ćete nositi šešir s pernatim aplikacijama ili ukosnice s kamenčićima i različitim natpisima.

Birajte decentan nakit
Jer ne želite da on previše privlači pozornost tijekom intervjua.

Preskočite odijevanje prekratke ili odjeće s velikim izrezom
Važno je da poštujete pravila poslovnog dress codea i samim time, kroz odabir odjeće pokažete da pazite na baš svaki detalj.

Odijelo je uvijek dobra ideja VOL 1
Ako ste u nedoumici što odjenuti, birajte moderno krojena odijela u neutralnim tonovima uz koje možete birati bluze s volanima ili mašnom. Ako dolazite na razgovor za kreativnu poziciju ili u kompaniju koja ima nešto opušteniji dress code, birajte modele u pastelnim nijansama.

Midi suknja i bluza su uvijek dobra ideja VOL 2
Stilska formula koja se krije u svakom ormaru, a ujedno je moderna i sofisticirana. Birajte plisirane, suknje A kroja ili modele koji prate liniju tijela.

Couletto hlače i bluza su uvijek dobra ideja VOL 3
Osigurava udobnost, a opet ostavlja elegantan dojam.


Bonjour

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

TEKST: Bonjour.ba

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.

U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.

Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima. 

 

asa-banka-sabina-juzbasic-89-bonjour-ba

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke  
 

Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-90-bonjour-ba
 

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže

 

Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.

 

 Struktura ne nastaje sama od sebe


Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?

Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-91-bonjour-ba

 Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
 

‘Možda’ ne gradi povjerenje


Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

 

Sabina_juzbašić_asa_banka_bonjour_ba
 

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“

Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
 

Nisu svi za svaki sistem i to je u redu


Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?

Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti
 

asa-banka-sabina_juzbašić_7_bonjour_ba
 

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
 

Povjerenje se gradi svakim kontaktom


Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?

Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

 

asa-banka-sabina_juzbašić_151_bonjour_ba
 

Ekspertiza ne dolazi s etiketom


Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?

Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“
 

asa-banka-sabina-juzbasic-92-bonjour-ba

 

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.

Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
Sabina Juzbašić u ovom razgovoru nosi odjeću Gema.
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!