TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 15.9.2023.
Kada pronađete pravu formulu za uštedu novca i vidite kako se brojka na računu povećava, osjetit ćete se osnaženo i neovisno.
Međutim, uštedjeti novac je nešto što je puno lakše reći nego učiniti. Kada ispred svega stavimo svakodnevne troškove koje život donosi, ne možemo zaboraviti ni na one male životne trenutke i rituale koji ga čine ljepšim, a jednako tako odbijaju s našeg računa.

Iako često prilikom shoppinga koristimo izjave kao što je ona slavna „jednom se živi“, nekada se dešava da takav stav prema novcu brzo požalimo. Stoga vam danas donosimo 3 jednostavna trika za svjesne izbore koji će osigurati da pravilno usmjeren novac obogati naš život, a ne da stavi teret na našu budućnost.
Kreirajte popis za budžet
Počnite tako što ćete napraviti detaljan popis mjesečnog budžeta sa svim prihodima i troškovima. Tako ćete bolje razumjeti gdje vaš novac odlazi i lakše staviti fokus na područja u kojima možete smanjiti s trošenjem.

Izradite fond za hitne slučajeve
Zacrtajte sebi za cilj da uštedite dovoljno novca s kojim biste mogli lagodno preživjeti pola godine bez prihoda. Ovo je osiguranje za hitne slučajeve u kakvom imate dovoljno vremena da „stanete na noge“ bez obzira što se dogodilo. Kada skupite takav iznos, svako naredno trošenje će biti ugodnije znajući da imate fond za „crne dane“ i da nemate straha za budućnost.

Odredite jasne financijske ciljeve
Definirajte svoje kratkoročne i dugoročne želje. Bilo da se radi o uštedi za godišnji odmor, za kupnju nekretnine ili mirovinu, kada odredite jasan cilj za što trebate novac, dobit ćete veću motivaciju za štednju. Razlomite te ciljeve na male korake i redovno pratite svoj napredak.
* * *
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!