TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 14.2.2020.
Foody nije baš novo mjesto u gradu. Objekt postoji već godinama kao dio benzinske postaje Energy Commerce.
Ipak, nedavno su odlučili proširiti ponudu i promijeniti koncept.
Radi se o postojećoj benzinskoj postaji, a novi moment je ugostiteljskog karaktera. Logičan slijed bio je modernizirati interijer. Tu na scenu nastupa brend Fasada, Nada Komadina i Martina Milićević koja nam je i otkrila sve detalje o samom preuređenju prostora.
***
Naša osnovna ideja bila je estetski razdvojiti prostor na osnovne funkcije, koncipiran kao jedinstveni open-space, utvrditi hodne linije, jasno podijeliti funkcije.
U interijeru Foodyja isprepliću se hladni i topli materijali, boje i tonovi. Stvara se tako ono što nam svima treba u vremenu koje odvojimo za pauzu, popodnevnu kavu ili snack: ugodna prijateljska atmosfera, prozračan prostor i zanimljivi detalji.



U interijeru su otprilike svi elementi koji su obilježili trendove 2018. godine: terrazo, zelenilo, staklo, drvo...Svaki naš projekt počinje tzv. moodboardom. Ni Foody nije iznimka.

Veliki povratak terrazza je tema koja je prošle godine zavladala svim medijima, a u Foodyju upravo terrazzo vodi glavnu riječ. Uz terrazzo pod (a dijelom i zid), topla maslinasta boja na zidu i drvene letvice na stropu savršena su baza za detalje: grozdove staklene rasvjete, okrugla ogledala, neonski natpis...
Pretpostavljam da i među vama koji čitate ima onih koji prostor ocjenjuju prema izgledu toaleta! Da i mi smatramo da bi i benzinska postaja i restoran i kafić trebali imati, osim samo funkcionalan i originalan i zanimljiv prostor toaleta.
Teorije i stereotipi o bojama nisu nešto čime se zamaramo, pogotovo u interijerima! Ipak, u ogromnom, ali doslovno ogromnom izboru keramike, odlučile smo se za potpuni stereotip! Za nešto, u što inače uopće ne vjerujemo, ali je prisutno… U tradicionalni odabir roze za ženske i plave za muške. Naravno, pričam o tolaetima.
Pločice zanimljivih dimenzija i još zanimljivijeg načina slaganja i iznenađujućih boja potpuno su osvježenje i ugodna promjena nakon šokantnog crnog predprostora.
Proces uređenja svakog prostora je proces koji traje i koji se najčešće iskomplicira više puta. Spoj investitora, arhitekata i majstora - izvođača, ključ je dobroga rezultata. I interijer Foodyja je bio proces od nekoliko mjeseci u kojima smo se prilagođavali instalacijama, mijenjali izgled stropnih letvica, birali brzo dostupne materijale i opremu, jedva čekali kerrock u salt & pepper nijansi u crnom predprostoru, kod „druge ruke“ mijenjali nijansu zelene na stropu i što sve ne…?!
Interijer je živi proces, mijenja se i nastaje i nakon službenog otvaranja.
Još čekamo zanimljivo dizajniran jelovnik na zidu! ;)
Ako ste u Mostaru, prošetajte do Dubrovačke ulice. Uvjerite se u suvremen urbani interijer i doživite dašak svježine u prijateljskom ambijentu.

Za BONJOUR.ba piše:

TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!