TEKST: Bonjour.kolumnistica

DATUM OBJAVE: 14.2.2020.

Foody nije baš novo mjesto u gradu. Objekt postoji već godinama kao dio benzinske postaje Energy Commerce.

Ipak, nedavno su odlučili proširiti ponudu i promijeniti koncept.

Radi se o postojećoj benzinskoj postaji, a novi moment je ugostiteljskog karaktera. Logičan slijed bio je modernizirati interijer. Tu na scenu nastupa brend Fasada, Nada Komadina i Martina Milićević koja nam je i otkrila sve detalje o samom preuređenju prostora.

***

Naša osnovna ideja bila je estetski razdvojiti prostor na osnovne funkcije, koncipiran kao jedinstveni open-space, utvrditi hodne linije, jasno podijeliti funkcije.  


U interijeru Foodyja isprepliću se hladni i topli materijali, boje i tonovi. Stvara se tako ono što nam svima treba u vremenu koje odvojimo za pauzu, popodnevnu kavu ili snack: ugodna prijateljska atmosfera, prozračan prostor i zanimljivi detalji.

U interijeru su otprilike svi elementi koji su obilježili trendove 2018. godine: terrazo, zelenilo, staklo, drvo...Svaki naš projekt počinje tzv. moodboardom. Ni Foody nije iznimka.

Veliki povratak terrazza je tema koja je prošle godine zavladala svim medijima, a u Foodyju upravo terrazzo vodi glavnu riječ. Uz terrazzo pod (a dijelom i zid), topla maslinasta boja na zidu i drvene letvice na stropu savršena su baza za detalje: grozdove staklene rasvjete, okrugla ogledala, neonski natpis...

Pretpostavljam da i među vama koji čitate ima onih koji prostor ocjenjuju prema izgledu toaleta! Da i mi smatramo da bi i benzinska postaja i restoran i kafić trebali imati, osim samo funkcionalan i originalan i zanimljiv prostor toaleta.

Teorije i stereotipi o bojama nisu nešto čime se zamaramo, pogotovo u interijerima! Ipak, u ogromnom, ali doslovno ogromnom izboru keramike, odlučile smo se za potpuni stereotip! Za nešto, u što inače uopće ne vjerujemo, ali je prisutno… U tradicionalni odabir roze za ženske i plave za muške. Naravno, pričam o tolaetima.
Pločice zanimljivih dimenzija i još zanimljivijeg načina slaganja i iznenađujućih boja potpuno su osvježenje i ugodna promjena nakon šokantnog crnog predprostora.

Proces uređenja svakog prostora je proces koji traje i koji se najčešće iskomplicira više puta. Spoj investitora, arhitekata i majstora - izvođača, ključ je dobroga rezultata. I interijer Foodyja je bio proces od nekoliko mjeseci u kojima smo se prilagođavali instalacijama, mijenjali izgled stropnih letvica, birali brzo dostupne materijale i opremu, jedva čekali kerrock u salt & pepper nijansi u crnom predprostoru, kod „druge ruke“ mijenjali nijansu zelene na stropu i što sve ne…?!
Interijer je živi proces, mijenja se i nastaje i nakon službenog otvaranja.
Još čekamo zanimljivo dizajniran jelovnik na zidu! ;)

Ako ste u Mostaru, prošetajte do Dubrovačke ulice. Uvjerite se u suvremen urbani interijer i doživite dašak svježine u prijateljskom ambijentu.

Za BONJOUR.ba piše: 


Bonjour

Kako je jedna kuća iz Tuzle dospjela među arhitektonske kandidate svijeta?

TEKST: Ada Ćeremida

Kako je jedna kuća iz Tuzle dospjela među arhitektonske kandidate svijeta? Kako je jedna kuća iz Tuzle dospjela među arhitektonske kandidate svijeta?

U Tuzli je izgrađena kuća koja dokazuje da arhitektura može biti i utočište i nada, a sada je prepoznata i na svjetskoj sceni.

Roditeljska kuća u Tuzli, projekat studija Normal Laboratorija, našla se na ovogodišnjoj longlisti Dezeen Awards za 2025. godinu, jednom od najutjecajnijih međunarodnih priznanja u arhitekturi i dizajnu. 

U konkurenciji od preko 4.300 prijava iz 89 zemalja, upravo je ovaj bh. projekat izdvojen među najbolje u kategoriji leisure & wellness. Ovaj uspjeh ne predstavlja samo arhitektonsko priznanje, već i potvrdu da ideja nastala iz empatije i potrebe zajednice ima univerzalnu snagu.

 



Roditeljska kuća u Tuzli nastala je na inicijativu udruženja Srce za djecu oboljelu od raka, s ciljem da pruži dostojanstven i siguran smještaj mališanima na liječenju i njihovim porodicama tokom terapija na Univerzitetskom kliničkom centru u Tuzli.


bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_03
bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_01

Arhitektonski zadatak bio je istovremeno zahtjevan i dirljiv: osmisliti prostor koji neće biti hladan institucionalni objekt, već mjesto nalik domu. 

Rezultat je objekat koji gotovo lebdi iznad prirodnog terena i time čuva postojeću vegetaciju. Takvo rješenje podsjeća na tradicionalnu bosansku sojenicu, dok istovremeno unosi savremenu prostornu dinamiku.


bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_02

Kuća je koncipirana kroz četiri volumena sa prepoznatljivim kosim krovovima, čime se razbija masivnost građevine i stvara osjećaj intimne, domaće atmosfere. 

U njoj se nalazi pet stambenih jedinica, zajednička kuhinja i trpezarija, igraonica za djecu te prostori za podršku porodicama.


bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_06
bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_07

Velika pažnja posvećena je i energijskoj efikasnosti: orijentacija prema jugoistoku omogućava maksimalno korištenje prirodne svjetlosti i pasivnog grijanja, dok zeleni krov i ventilirana fasada doprinose održivosti objekta. 

Prozori i otvori pažljivo su raspoređeni kako bi omogućili povezanost s okolinom i pružili osjećaj mira i otvorenosti.

bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_04
bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_05

 Materijali korišteni u izgradnji birani su zbog svoje izdržljivosti, prirodnosti i ljudske mjerljivosti, stvarajući prostor koji nije samo funkcionalan, nego i topao.

bonjour_ba_dezeen_awards_arhitektura_tuzla_101

Roditeljska kuća u Tuzli već je ispunila svoju najveću svrh pružila je utočište, toplinu i dostojanstvo porodicama u najtežim trenucima.

 Sada, prizananje i na međunarodnoj arhitektonskoj sceni potvrđuje vrijednost projekta i njegovu snagu da inspiriše i izvan granica Bosne i Hercegovine. Nakon objave longliste u septembru, shortlist će biti poznat u oktobru, dok će pobjednici ovogodišnjih nagrada biti proglašeni krajem novembra.
 

Foto: Normal Laboratorija


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!