TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 12.7.2021.

Posvećenost detaljima, kvaliteti, ručno izradi i kreirajući odjevne predmete koje bismo rado nosili svaki dan, bh. brend Smilelove napravio je novi korak u proizvodnji nosivih artikala sa porukom.

Razgovarali smo s osnivačicom brenda Elmom Smajlović i Berinom Hasanbegović koje su zajedno osmislile ovu kolekciju i koje su nas uvjerili da biti eko i trendy je uistinu ispunjujuće i inspirativno, a potrebno je malo volje i interesa, nekoliko kreativnih ideja, a nakon toga nezamisliv je korak unazad. Naime, Berina je već surađivala s Elmom kroz kolekciju šalova koju su krasile grafičke linije lika 'Špica' koji je sada dobio nove obrise.

Berina Hasanbegović i Elma Smajlović

***

Elma, Smilelove je brend koji je već ukrao simpatije brojnih dama i djece koji su u potrazi za kvalitetnim, ručno izrađenim artiklima. Možeš li nam reći više o tome što znači da je Smilelove eco tekstilni brend?

Mi smo firma koja već dvanaestu godinu proizvodi stvari za bebe, žene i od nedavno i stvari za uređenje prostora. Pandemija je, međutim, donijela brojne izazove u poslu, ali je donijela, ili još bolje rečeno, “izbacila” iz mene moju najveću želju vezano za proizvodnju istih, a tiče se ekološki prihvatljive proizvodnje. Na kraju nisam imala ništa za izgubiti i osmjelila sam se na veoma važan i zahtjevan put.

Moja ambicija se nije ticala samo ekološki prihvatljivih proizvoda nego sam uključila sve najbolje resurse iz BiH, pa sam za ove proizvode našla materijal i ostale sirovine kod nas, u državi. Na taj dio sam izuzetno ponosna. U konačnici su to proizvodi koji su 100 % proizvedeni u Bosni i Hercegovini.

Glavni materijal na kojem radimo je prirodni pamuk koji nije hemijski tretiran niti je bojen. Svi smo navikli da nosimo pamučne stvari, ali malo ko se pita kako on postaje bijel kada to nije njegova originalna boja niti kako nam prija uz tijelo kada on prirodno nema vlakna elastina.

Samo bojenje pamuka stvara ozbiljne ekološke katastrofe, a plastika iz tekstila se ne raspada kao i bilo koja druga plastika. Nadalje, koristimo reciklirane materijale što je kod ekološki osvještenih proizvođača važna stvar jer se tako utiče na smanjivanje enormnog otpada koji tekstilna industrija, kao drugi najveći zagađivač planete, stvara. Koristimo još prirodnu kožu, krzno i vunu od domaćih životinja koje se koriste u ishrani.

Sve sirovine su organskog porijekla što je važno za očuvanje životne sredine.

Ovaj koncept rada i proizvodnje je prepoznat od strane Švedskih fondova za pomoć privrednicima te smo uz pomoć njih postali i prva firma u Bosni i Hercegovini koja se bavi proizvodnjom ekoloških tekstilnih proizvoda.

Moram istaknuti i to da sam postavila temelje ovakve proizvodnje, ali je pred nama i dalje veliki izazov u proizvodnji i predstoji nam dosta posla kako bih bili sve bolji i dosljedniji našoj ideji. Na ruku nam ide i to da se svijest o ekologiji u Bosni i Hercegovini polako mijenja i da sve više ljudi obraćaju pažnju na ekologiju kao i na ono šta kupuju.

Mi smo možda prva tekstilna firma koja je krenula u tom pravcu, ali želim da ne budemo posljednji i da nas ima sve više jer je krajnje vrijeme da obratimo pažnju na jedino stanište kojeg imamo, a to je ova planeta.

Berina, reci nam tko je Špica i kako se njeni obrisi mijenjaju uz ovu kolekciju kimona?

Špicom sam nazvana još u srednjoškolskim danima, a to pamtim kao jednu lijepu anegdotu iz tog vremena. Iako ta riječ asocira na nešto pogrdno, mene je moja razrednica nazivala špicom od milja. Prigrlila sam takav opis sebe same i vremenom sam ga potpuno redefinisala i ona sada ima nove osobine koje sve možemo imati kada smo u svom najboljem izdanju jer je ona neko ko ima svijest o sebi.

Kod njenog prvog predstavljanja, na šalu, bila je plošna i jednostavna, a sada smo joj dali lični opis. Procvjetala je u jednoj plemenitoj ideji o očuvanju prirode.

Kako je uopće započela vaša kreativna suradnja?

Elma: Berina mi je doslovice rasla u očima. Toliko dugo je poznajem. Izrasla je u jednu divnu, pametnu i talentiranu mladu ženu s kojom mi je zadovoljstvo surađivati. Naša prva suradnja se vezala za šalove koje smo pravili prošle godine. Sada se “Špica” odlično uklopila na kimona od prirodnog pamuka svojim likom, a ja sam dodala svoj “touch”. Tako smo joj dali život, osobine i karakter.

Kako teče proces nastanka jednog kimona od skice do konačnog proizvoda?

Elma: Obzirom da se radilo o postavljanju jednog lika vezom na platno, ja moram prvo pronaći način da krojem jednog modela to bude i moguće. Volim da pravim stvari koje su ugodne za nošenje i višenamjenske, pa sam se odlučila za model koji može biti kimono, ali može biti i ljetni mantil, pa čak i haljina. Takav način stvaranja modela se naslanja na ideološku priču brenda koji se već godinama bori protiv konzumerizma tj. prekomjerne kupovine koja je opet dio ekološke priče.

Dalje smo na modelu radile skupa, Berina i ja, pomno birajući motive dajući “Špici” novi život.  Vrijedne uposlenice Smilelove d.o.o. firme su se pobrinule za ostalo, tj. da budu savršeno skrojene i sašivene. Ukrasili smo je, za nas, bitnim detaljima kao što je vilin konjic i kolibri. Prvi predstavlja transformaciju na bolje, a drugi simbolizira radost. How cool is that?! ?

Šta vam je bila inspiracija za odabir lokacije i stila fotografija za predstavljanje ove kolekcije?

Elma: Za ovu priliku sam kreirala lokaciju tako što sam konačno napravila svoj studio za fotografiju proizvoda gdje su fotografije i napravljene. Kako mi je u posljednje vrijeme inspiracija samo priroda i sva njena ljepota i raskoš, nisam puno oduzimala niti dodavala ništa na to.

Pod studija sam prekrila sa velikim brojem ruža i nastala je čarolija.  Ovdje se i nastavila poslovna suradnja sa Berinom koja je zajedno sa mnom fotografisala i osmislila koncept  ovoga editorijala. Sigurno smo obje bile motivisane i inspirisane, a to je najbolja kombinacija koja se može desiti u takvim trenucima.

Gdje se može pogledati/kupiti ova kolekcija?

Svi se naši proizvodi mogu kupiti u našoj radnji u Sarajevu, a pogledati i naručiti na našim društvenim mrežama. Artikli su dostupni i na našoj web stranici, www.smilelove.ba. na kojoj se može izvrštiti i kupovina.

***

Modeli: Berina Hasanbegović i Elma Smajlović
Foto: Berina Hasanbegović i Elma Smajlović


Bonjour

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

TEKST: Emina Smaka

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.


Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.

U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode. 

1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone 

Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije. 
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije. 

Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.


2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu 

Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.


3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda

Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.

Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.


4. Vječno nasljeđe

Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.


U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.


Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.

 

Naslovna fotografija: @giorgioarmani


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!