TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 12.7.2021.
Posvećenost detaljima, kvaliteti, ručno izradi i kreirajući odjevne predmete koje bismo rado nosili svaki dan, bh. brend Smilelove napravio je novi korak u proizvodnji nosivih artikala sa porukom.
Razgovarali smo s osnivačicom brenda Elmom Smajlović i Berinom Hasanbegović koje su zajedno osmislile ovu kolekciju i koje su nas uvjerili da biti eko i trendy je uistinu ispunjujuće i inspirativno, a potrebno je malo volje i interesa, nekoliko kreativnih ideja, a nakon toga nezamisliv je korak unazad. Naime, Berina je već surađivala s Elmom kroz kolekciju šalova koju su krasile grafičke linije lika 'Špica' koji je sada dobio nove obrise.
Berina Hasanbegović i Elma Smajlović
***
Elma, Smilelove je brend koji je već ukrao simpatije brojnih dama i djece koji su u potrazi za kvalitetnim, ručno izrađenim artiklima. Možeš li nam reći više o tome što znači da je Smilelove eco tekstilni brend?
Mi smo firma koja već dvanaestu godinu proizvodi stvari za bebe, žene i od nedavno i stvari za uređenje prostora. Pandemija je, međutim, donijela brojne izazove u poslu, ali je donijela, ili još bolje rečeno, “izbacila” iz mene moju najveću želju vezano za proizvodnju istih, a tiče se ekološki prihvatljive proizvodnje. Na kraju nisam imala ništa za izgubiti i osmjelila sam se na veoma važan i zahtjevan put.
Moja ambicija se nije ticala samo ekološki prihvatljivih proizvoda nego sam uključila sve najbolje resurse iz BiH, pa sam za ove proizvode našla materijal i ostale sirovine kod nas, u državi. Na taj dio sam izuzetno ponosna. U konačnici su to proizvodi koji su 100 % proizvedeni u Bosni i Hercegovini.
Glavni materijal na kojem radimo je prirodni pamuk koji nije hemijski tretiran niti je bojen. Svi smo navikli da nosimo pamučne stvari, ali malo ko se pita kako on postaje bijel kada to nije njegova originalna boja niti kako nam prija uz tijelo kada on prirodno nema vlakna elastina.
Samo bojenje pamuka stvara ozbiljne ekološke katastrofe, a plastika iz tekstila se ne raspada kao i bilo koja druga plastika. Nadalje, koristimo reciklirane materijale što je kod ekološki osvještenih proizvođača važna stvar jer se tako utiče na smanjivanje enormnog otpada koji tekstilna industrija, kao drugi najveći zagađivač planete, stvara. Koristimo još prirodnu kožu, krzno i vunu od domaćih životinja koje se koriste u ishrani.
Sve sirovine su organskog porijekla što je važno za očuvanje životne sredine.
Ovaj koncept rada i proizvodnje je prepoznat od strane Švedskih fondova za pomoć privrednicima te smo uz pomoć njih postali i prva firma u Bosni i Hercegovini koja se bavi proizvodnjom ekoloških tekstilnih proizvoda.
Moram istaknuti i to da sam postavila temelje ovakve proizvodnje, ali je pred nama i dalje veliki izazov u proizvodnji i predstoji nam dosta posla kako bih bili sve bolji i dosljedniji našoj ideji. Na ruku nam ide i to da se svijest o ekologiji u Bosni i Hercegovini polako mijenja i da sve više ljudi obraćaju pažnju na ekologiju kao i na ono šta kupuju.
Mi smo možda prva tekstilna firma koja je krenula u tom pravcu, ali želim da ne budemo posljednji i da nas ima sve više jer je krajnje vrijeme da obratimo pažnju na jedino stanište kojeg imamo, a to je ova planeta.
Berina, reci nam tko je Špica i kako se njeni obrisi mijenjaju uz ovu kolekciju kimona?
Špicom sam nazvana još u srednjoškolskim danima, a to pamtim kao jednu lijepu anegdotu iz tog vremena. Iako ta riječ asocira na nešto pogrdno, mene je moja razrednica nazivala špicom od milja. Prigrlila sam takav opis sebe same i vremenom sam ga potpuno redefinisala i ona sada ima nove osobine koje sve možemo imati kada smo u svom najboljem izdanju jer je ona neko ko ima svijest o sebi.
Kod njenog prvog predstavljanja, na šalu, bila je plošna i jednostavna, a sada smo joj dali lični opis. Procvjetala je u jednoj plemenitoj ideji o očuvanju prirode.
Kako je uopće započela vaša kreativna suradnja?
Elma: Berina mi je doslovice rasla u očima. Toliko dugo je poznajem. Izrasla je u jednu divnu, pametnu i talentiranu mladu ženu s kojom mi je zadovoljstvo surađivati. Naša prva suradnja se vezala za šalove koje smo pravili prošle godine. Sada se “Špica” odlično uklopila na kimona od prirodnog pamuka svojim likom, a ja sam dodala svoj “touch”. Tako smo joj dali život, osobine i karakter.
Kako teče proces nastanka jednog kimona od skice do konačnog proizvoda?
Elma: Obzirom da se radilo o postavljanju jednog lika vezom na platno, ja moram prvo pronaći način da krojem jednog modela to bude i moguće. Volim da pravim stvari koje su ugodne za nošenje i višenamjenske, pa sam se odlučila za model koji može biti kimono, ali može biti i ljetni mantil, pa čak i haljina. Takav način stvaranja modela se naslanja na ideološku priču brenda koji se već godinama bori protiv konzumerizma tj. prekomjerne kupovine koja je opet dio ekološke priče.
Dalje smo na modelu radile skupa, Berina i ja, pomno birajući motive dajući “Špici” novi život. Vrijedne uposlenice Smilelove d.o.o. firme su se pobrinule za ostalo, tj. da budu savršeno skrojene i sašivene. Ukrasili smo je, za nas, bitnim detaljima kao što je vilin konjic i kolibri. Prvi predstavlja transformaciju na bolje, a drugi simbolizira radost. How cool is that?! ?
Šta vam je bila inspiracija za odabir lokacije i stila fotografija za predstavljanje ove kolekcije?
Elma: Za ovu priliku sam kreirala lokaciju tako što sam konačno napravila svoj studio za fotografiju proizvoda gdje su fotografije i napravljene. Kako mi je u posljednje vrijeme inspiracija samo priroda i sva njena ljepota i raskoš, nisam puno oduzimala niti dodavala ništa na to.
Pod studija sam prekrila sa velikim brojem ruža i nastala je čarolija. Ovdje se i nastavila poslovna suradnja sa Berinom koja je zajedno sa mnom fotografisala i osmislila koncept ovoga editorijala. Sigurno smo obje bile motivisane i inspirisane, a to je najbolja kombinacija koja se može desiti u takvim trenucima.
Gdje se može pogledati/kupiti ova kolekcija?
Svi se naši proizvodi mogu kupiti u našoj radnji u Sarajevu, a pogledati i naručiti na našim društvenim mrežama. Artikli su dostupni i na našoj web stranici, www.smilelove.ba. na kojoj se može izvrštiti i kupovina.
***
Modeli: Berina Hasanbegović i Elma Smajlović
Foto: Berina Hasanbegović i Elma Smajlović
TEKST: Ada Ćeremida
Hamza Kulenović, fotograf iza STUDIO HAMZA, već godinama gradi prepoznatljiv vizuelni narativ tih ali prodoran, suptilan, a opet pun snage.
Njegov dugoročni projekt 1 ON 1 je intiman portret individualnosti, gdje moda i priroda vode nijeme dijaloge. U trećem poglavlju, HOWDY, Kulenović se okreće Zapadu, ali ne onom iz filmova, već onom iz osjećaja.
Gucci košulja i Fendi džemper
HOWDY ne pokušava preslikati Divlji zapad. Umjesto prašine i prerije, ovdje imamo travu, maslačke i blagu svjetlost bosanskog podneblja. Nema teatralnosti ovo je kontemplativna dekonstrukcija slike tišine. Zapad, filtriran kroz melanholiju i estetiku istočnoevropskog sela.
‘’Vizuali prate narativ osame, unutrašnje snage i ljepote koja izvire iz jednostavnosti. Bez potrebe za pretencioznošću, priča je vođena ideologijom slobode izražavanja i suptilnog sudara stilskih opozita – grube teksture i nježnih silueta, utilitarnog i romantičnog.'' rekao nam je Hamza.
Miu Miu majica i šešir, Prada potkošulja i J.W. Anderson vesta
Stajling koji potpisuju Matheus Franca i Kulenović spaja diskretnu sofisticiranost s hrabrim siluetama. Kombinacija tekstura i detalja stvara dojam nespretne elegancije, gdje luksuzne torbe i odjevni komadi ne djeluju samo kao modni izričaj, već kao predmeti s pričom. Ovdje se osjećaju naslijeđeni, proživljeni, kao da su pronađeni sa karakterom koji dolazi iz prepoznatljivih modnih arhiva.
Brunello Cucinelli bermude , Miu Miu jakna i čizme, torba J.W. Anderson, naočale Loewe i J.W. Anderson vesta.
U pozadini fotografija titra i blagi bunt. HOWDY ne vrišti, ali suptilno prisvaja western estetiku na svoj način. Granica više nije teritorijalna, već suptilna i intimna, gdje se prostor za osobnu izražajnost stvara kroz detalje, tonove i gestu.
Brunello Cucinelli bermude, Miu Miu čizme,Gucci košulja i Emilio Pucci hlače
U svijetu gdje je moda često bučna, teatralna i pomalo distancirana od stvarnosti, ovakav editorijal nas može podsjetiti na tihe priče koje postoje i bez publike. U tome i jeste moć ovog editorijala sve izgleda kao da se već dešava.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!