TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 24.5.2019.
Sve je veći izazov pronaći kvalitetne dječje artikle. Udobnost, prirodni materijali i lijep dizajn primat su u izboru svake mame, a naše simpatije dodatno kradu i brandovi koji imaju jasnu priču i viziju, prepoznatljivost koja će dodatno začiniti prve dječje avanture.
Domaći brand Senses novo je ime na domaćoj sceni, a nastao je kao rezultat višemjesečnog istraživanja tržišta, temeljitog rada na razvoju ideje i proizvoda te je spoj iskustva, inovativnosti, posvećenosti i ljubavi. Ime je dobio zahvaljujući misiji da kroz svoje proizvode zagolicaju sva dječja čula, a o samom nastanku, ideji, ali i planovima za budućnost, razgovarali smo s glavnim 'krivcem' za nastanak Senses artikala, Mirelom Džinić.
Mirela Džinić, dizajnerica i vlasnica branda Senses
Kako je nastao brand Senses i što ga čini specifičnim na domaćem tržištu? Tko čini vaš tim?
SENSES je prvi bosanskohercegovački brend koncipiran kao poklon paket proizvoda od tekstila za djecu. Nastao je kao rezultat višemjesečnog istraživanja tržišta, temeljitog rada na razvoju ideje i proizvoda te je spoj iskustva, inovativnosti, posvećenosti i ljubavi. Ideja da jedan proizvod integriše potrebu djece i roditelja te u svojoj osnovnoj misiji njeguje sva čula ove senzibilne ciljne grupe, iznjedrila je jedinstven, prepoznatljiv i visokokvalitetan proizvod.
Konkretnije, ideja jeste poklon paket proizvoda od tekstila za djecu od 4-14 god. Akcenat je na neobičnom dizajnu, inovativnosti, detaljima, visokom kvalitetu materijala i izrade. Kako bismo se diferencirali na tržištu i ponudili proizvod u skladu s idejom POKLONA, kreirali smo namjenski dizajniranu kutiju kao ambalažu, brendirane drvene ofingere za dječake i djevojčice te čestitke od tekstila.
Brend smo simbolično nazvali „Senses“ jer na specifičan i efektan način stimuliše čula zadužena za odluku pri kupovini proizvoda za djecu.Tako koncipiran poklon paket za korisnika ima višestruku vrijednost. Proizvod estetski, kvalitetom, dizajnom te sadržajem daje dojam ekskluzivnog namjenskog proizvoda te zadovoljava sve elemente neobičnog i jedinstvenog.
Preko šest mjeseci, Senses tim je radio kako na istraživanju potreba tržišta tako i na razvoju proizvoda, ideje. Fokus smo stavili i na najmanje detalje te je Senses proizvod time dobio svojevrsnu ekskluzivnu dimenziju.
Moj tim čini prvenstveno moj suprug koji se bavi financijskim dijelom posla. Ja sam zadužena za razvoj proizvoda i dizajn. Tome dosta doprinosi moje iskustvo i rad na polju dizajna preko 15 god kao freelancer te rad u tekstilnoj industriji u Travniku. Kod razvoja proizvoda sarađujem i s tekstilnim stručnjacima koji su moji prijatelji istovremeno te zajedničkim snagama dolazimo do najboljih rješenja i pazimo da priprema proizvodnje bude na najvišem nivou.
Nadalje, kako sam posao i pokrenula u sklopu projekta TRIK čiji je jedan od partnera Centar za edukaciju mladih u Travniku, smatram ih za važan dio tima. Moj razvojno-proizvodni studio i showroom se nalaze upravo u sklopu Bee Zone – biznis inkubatora koji je samo jedan segment rada ove respektabilne nevladine organizacije. Ostatak tima su prijatelji i poznanici koje povremeno angažiram oko fotografija, podrške vezane za online marketing i sl. Naša osnovna poruka leži u motivu koji je potaknuo nastanak brenda, a ona kaže: „Designed and made with love, so give it away with love."
Etiketa koja se nalazi na svakom Senses proizvodu
Kako teče sam proces nastanka jednog Senses komada (od skice do same proizvodnje i distribucije)?
Radeći u tekstilnoj industriji kao tehnolog, modelar i na koncu kao projekt koordinator stekla sam dodatno znanje i vještine kako pažljivo i detaljno isplanirati cio proces od ideje, pripreme, proizvodnje te u konačnici i plasmana proizvoda.
Ideje za dizajn i skice obično vode do izrade jednog prototipa koji se testira. Nakon što se otklone eventualni nedostaci i unaprijedi model, slijedi gradiranje veličina. U tu svrhu angažiramo poslovnu partnerku koja je pouzdan partner od samog početka. Potom slijedi nabavka osnovnih i pomoćnih materijala i priprema dokumentacije za serijsku proizvodnju. Male količine kao i sitne proizvode radimo u sklopu Senses razvojno-proizvodnog studija a za veće količine angažiramo partnere, male šivaone u BiH.
Za njih pripremimo potrebnu tehničku i tehnološku dokumentaciju te zajednički potvrdimo izradu kontra-uzorka prema našem glavnom uzorku. Nakon izrade aktuelne kolekcije obično slijedi rad na editorijalu tj. photoshooting kako bismo prenijeli ideju i priču oko novog proizvoda. S obzirom da smo vrlo kratko na tržištu, tek nekih šest mjeseci, distribucija i prvo pozicioniranje jeste internet kanalima.
U međuvremenu intenzivno radimo na sklapanju partnerstava s kompatibilnim trgovinama koje će vršiti distribuciju naših proizvoda. Za sada imamo saradnju sa jednom trgovinom u Sarajevu, a u pripremi je saradnja s još nekolicinom trgovina u Bihaću, Travniku, Sarajevu. Ono što nas raduje jesu pregovori sa par zainteresiranih individualaca s kojima dijelimo vjeru i uvjerenje da Senses proizvod ima jako dobre šanse za prodor na inozemno tržište. U svakom slučaju otvoreni smo za saradnje oko distribucije i to nam je jedan od fokusa.
Svi vaši artikli imaju i posebno dizajniranu kutiju i pakiranje. Što je bila inspiracija za dizajn iste?
Razmišljajući o diferenciranju na tržištu mnogo smo radili na ideji pakovanja. Odlučili smo se povjerenje ukazati domaćoj kompaniji s kojom smo zajedničkim snagama doveli do kraja ideju oko Senses višenamjenske kutije/pakovanja za naše Sensice, dukserice i ostale popratne elemente koje čine poklon paket. To je kutija oblika trougla koja može imati višestruku simboliku. U startu to su tri čula koja komuniciramo prema krajnjem kupcu pa otud i naziv brenda Senses. Neki je čak doživljavaju i kao poveznicu s geografskim oblikom Bosne i Hercegovine što je dodatna topla činjenica koja nas raduje. Kutija ima praktičnu ručku i može se nositi na ramenu kao torba a kreativni Senses drugari su nam potvrdili da se kasnije može koristiti za razne namjene kao što su čuvanje igračaka, školskog pribora pa čak i kućnih ljubimaca. :)
Proizvodanja vaših komada smještena je u Travniku. Koji su najveći izazovi s kojima ste se dosad susreli kada je u pitanju sama proizvodnja Senses komada?
Kao što sam navela u prethodnom dijelu, u Travniku se nalazi proizvodno-razvojni dizajn studio i showroom. U našem studiju imamo specijalizirane industrijske mašine koje su dovoljne za razvoj proizvoda i izradu manjih količina proizvoda. Namjera mene kao vlasnice s čime se slaže i ostatak mog tima, nije bila graditi proizvodnju te zapošljavati radnike u tom smislu. Stava sam da bismo time potrošili energiju i umanjili kreativnost. Ambicija i želja jeste svakako zapošljavanje i izgradnja tima stalno zaposlenih koji će isključivo biti zadužen za kreativni dio, razvoj uvijek novih inovativnih proizvoda i rješenja, prodaju te biti korak ispred aktuelne ponude na tržištu. S druge strane postoji razvijena mreža proizvodnih pogona po cijeloj BiH koja može biti dobra baza za proizvodnju većih kapaciteta.
Izazov i težnja nas kao naručioca posla jeste postići i održati visok standard izrade jer mi kao zemlja s tradicijom tekstilne proizvodnje imamo te kapacitete. Tome svjedoče veliki svjetski modni brendovi za koje BiH radi po principu „lohn“ poslova. Nedostaje domaćeg proizvoda za koji smo itekako sposobni. S tim u skladu nedostaje i stručnog kadra i posvećenosti tj. treba ulagati u isti. To je, rekla bih, bolna tačka svih tekstilnih proizvođača čak i u regiji.
Koji su sve proizvodi trenutno dostupni u vašoj ponudi?
Asortiman proizvoda koje Senses nudi je skroman u smislu širine proizvoda iz jednog prostog razloga i principa. To je naš stav da ne želimo niti možemo da konkurišemo velikim modnim brendovima s velikim modnim linijama i asortimanom. Naš koncept je drugačiji i naša snaga je u inovativnosti i jedinstvenosti. Bazni proizvod jeste poklon paket koji sačinjava Sensica, dukserica za dječake i duks haljina za djevojčice. Ona će i kroz naredne sezone biti noseći proizvod i doživljavat će svojevrsne transformacije. Radiće se na redizajnu i eksperimentiranju s različitim materijalima.
Uradili smo izdanje za jesen/zimu 2018. i fantastične su reakcije, a i prodaja. Trenutno je aktuelna kolekcija proljeće/ljeto 2019. Uz obje kolekcije nudimo popratne modne dodatke i igračke od tekstila pa su tako zimi bili aktuelni rolka/šalovi, kape, neobična Srce rukavica za parove, Memori igra, štucne i sl. U proljetnoj ponudi imamo Senses ruksake, namjenski dizajnirane marame, zanimljive Mrs & Mr Seat belt pillow-jastuče za auto, sigurnosni pojas itd. Ono što bismo napomenuli i istaknuli jeste šta je to Senses poklon paket i šta ga čini: SENSES dukeserica/duks-haljina prema odabiru kupca, SENSES višenamjenska kutija za pakovanje, SENSES brendirani drveni ofinger/vješalica, SENSES čestitka od tekstila, SENSES informativni flyer. Navedeno predstavlja osnovni sadržaj paketa. Isti se može dopuniti prema želji kupca artiklima iz ponuđenog asortimana.
Zašto Senses? Da sva čula plešu…
Čulo vida.
Pažljivo smo birali boje i razvijali dizajn te se vodili senzualnošću ove dječje ciljne skupine. Fokus smo usmjerili i na najmanje detalje. Svaki proizvod od tekstila iz Senses asortimana neobičan je po nečemu. Nekonvencionalan pristup detaljima održava dječju maštu razigranom i pruža osjećaj avanturističkog iskoraka iz okvira svakidašnje forme.
Čulo dodira
Prirodni pamučni, visokokvalitetni materijali osnovna su sirovina. Udio elastina u tkaninama osigurava udobnost i slobodu pokreta. Nježni i meki na dodir daju osjećaj topline i ugode. Detalji od nježne vještačke velur kože dali su neobičan pečat cjelokupnom vizuelnom identitetu te kompletan asortiman Senses proizvoda učinili prepoznatljivim i jedinstvenim.
Čulo mirisa
Mirisna nota integrisana u “small pocket” pakovanju sastavni je dio svakog odjevnog komada iz Senses asortimana. Istražujući ciljnu grupu djece kojoj je namijenjen Senses proizvod došli smo do zanimljivih saznanja. Stručnjaci kažu da se čulo mirisa zadrži u memoriji daleko duže od ostalih čula. Senses iskustvo time smo potpuno zaokružili. Osigurali smo da ideja Senses poklon paketa otopi i najzahtjevnija srca i učini da lijepa sjećanja potraju.
Kako i gdje možemo pogledati i naručiti vaše proizvode?
Senses proizvode možete pogledati i kupiti na sljedećim lokacijama: showroom u Travniku, Ul. Bosanska 131, zatim CS Kutcha , Skenderija 15, Sarajevo te u Concept Store DALGA u Bihaću, Ul Harmanska bb. Naravno, sve proizvode možete pogledati i naručiti i online, na Senses društvenim mrežama te na www.senses.ba.
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Sunčani dani su pred nama, a s njima dolazi i jedno važno pitanje koje mnogi roditelji sve češće postavljaju, a to je trebaju li djeca zaista nositi sunčane naočale?
Upravo zato smo u našoj rubrici Mame rulz, koja okuplja savjete, priče i podršku za roditelje, odlučili otvoriti ovu temu s osobom koja o njoj zna najviše.
Razgovarali smo s doktoricom Ajlom Pidro Mioković, specijalisticom oftalmologije i optometrije, magistricom menadžmenta u zdravstvu i mamom koja na vrlo posvećen način povezuje stručnost i roditeljsko razumijevanje.
Ajla već godinama educira roditelje kroz Instagram, gdje dijeli praktične savjete o zdravlju dječijih očiju, odgovara na pitanja i gradi zajednicu povjerenja. Zajedno sa sestrom Aidom Pidro Gadžo, objavila je i e-knjigu “Kako sačuvati vid djeteta u digitalnom dobu”, koja kroz primjere, istraživanja i smjernice pruža roditeljima alate za brigu o vidu njihove djece u svijetu ekrana.
Zato smo joj postavili upravo ona pitanja koja najviše zbunjuju roditelje: kada treba obaviti prvi pregled, koje naočale zaista štite, šta je “lijeno oko” i koje su to zablude koje mogu ostaviti trajne posljedice na dječiji vid.
Da li djeca zaista trebaju sunčane naočale?
„Apsolutno, da“, jasno kaže Ajla na pitanje trebaju li djeca nositi sunčane naočale.
Ajla: „Dječije oči su osjetljivije na sunčevu svjetlost nego oči odraslih, a UV zrake mogu s vremenom oštetiti strukture oka. Kao što kožu štitimo kremom, tako bismo i oči trebali štititi kvalitetnim sunčanim naočalama. Nisu to samo modni detalji – to je zaštita koja će umanjiti dugoročni kumulativni efekat UV na oko.“
Šta znači kada dječije oči upijaju više UV zraka?
Ajla: „Sočivo u oku djeteta je prozirnije i još nema onu prirodnu UV barijeru koju razvijamo s godinama. To znači da više štetnih zraka dolazi do dubine oka/retine, što povećava rizik od oštećenja u budućnosti. Ovo ne znači da dijete mora biti cijeli dan sa sunčanim naočalama... ali ako moramo da znamo kako ih zaštititi.“
Oprez: “igračke” naočale mogu nanijeti više štete
Ajla: „Zatamnjeno staklo širi zjenicu, a ako nema UV filter, onda još više UV zraka ulazi u oko. Uvijek savjetujem roditeljima da provjere oznaku 100% UV (ili UV400) zaštite i da naočale kupuju na provjerenim mjestima.“
Kada dijete treba prvi pregled?
Ajla: „Ako nema ranih problema ili porodične historije, prvi pregled bi trebalo napraviti oko 3. – 4. godine. Ali ako nešto primijetimo ranije – bježanje oka, jako suzenje, izbjegavanje gledanja u daljinu – treba reagovati odmah.“
Da li su svijetle oči zaista osjetljivije?
Ajla: „Da. Svijetle oči – plave, sive, zelene – imaju manje pigmenta koji prirodno štiti od svjetla, pa su osjetljivije. Takva djeca često žmirkaju na suncu. Kada im jednom ponudite sunčane naočale, često će ih tražiti sami, jer im gode.“
Lijeno oko se ne vidi, ali ostavlja posljedice
Ajla: „Dijete gleda normalno, ali jedno oko ne razvija dobar vid jer mozak ‘preferira’ drugo. Najčešće se ne vidi golim okom. Zato je važan sistematski pregled – jer mi to otkrijemo mjerenjima koja se ne mogu uočiti kod kuće.“
Najveći mit? Da naočale kvare vid
Ajla: „‘Neće nositi naočale da mu se oči ne ulijene’ – to je zabluda. Naočale ne kvare vid – one ga popravljaju. Bez njih, mozak ne dobija jasnu sliku i to može ostaviti posljedice, ne samo na vid nego i na uspjeh u školi ili socijalne interakcije.“
Postoji rok: do kada mozak “uči gledati”?
Ajla: „Vid se razvija do otprilike 7. godine života. Nakon toga, mozak više ne ‘uči’ gledati na isti način. Ako čekamo predugo, može biti kasno da ispravimo određene probleme poput ambliopije. Zato je ključan pregled do 4. godine života.“
Zlatno pravilo za svakodnevnu zaštitu vida
Ajla: „Boravak na dnevnom svjetlu i igra napolju – svakog dana, barem sat-dva. Ograničiti vrijeme pred ekranima, posebno u ranim godinama. Pravilo 20-20-20: svakih 20 minuta, gledati 20 sekundi u nešto udaljeno 6 metara. Te imati što bolje osvjetljenje kod rada na blizu!“
Kroz ovaj razgovor, doktorica Ajla Pidro nam je pokazala da se zdravlje dječijih očiju čuva svakodnevnim navikama, redovnim pregledima i znanjem. Nema mjesta čekanju. Nema mjesta mitovima.
Kako smo naučili: vid se razvija samo do određene dobi, sunčane naočale nisu dekoracija i “malo bježanje oka” nije uvijek bezazleno.
Zato je pravo vrijeme da postavimo pitanja, potražimo odgovore i napravimo male promjene koje će donijeti veliku razliku danas.
Ako želite više praktičnih savjeta o očuvanju vida, redovno ih možete pronaći na Instagram profilu doktorice Ajle, koji svakodnevno okuplja roditelje željne znanja i konkretne podrške.
Foto: @dr_ajla
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!