TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 24.5.2019.

Sve je veći izazov pronaći kvalitetne dječje artikle. Udobnost, prirodni materijali i lijep dizajn primat su u izboru svake mame, a naše simpatije dodatno kradu i brandovi koji imaju jasnu priču i viziju, prepoznatljivost koja će dodatno začiniti prve dječje avanture.

Domaći brand Senses novo je ime na domaćoj sceni, a nastao je kao rezultat višemjesečnog istraživanja tržišta, temeljitog rada na razvoju ideje i proizvoda te je spoj iskustva, inovativnosti, posvećenosti i ljubavi. Ime je dobio zahvaljujući misiji da kroz svoje proizvode zagolicaju sva dječja čula, a o samom nastanku, ideji, ali i planovima za budućnost, razgovarali smo s glavnim 'krivcem' za nastanak Senses artikala, Mirelom Džinić.

Mirela Džinić, dizajnerica i vlasnica branda Senses

Kako je nastao brand Senses i što ga čini specifičnim na domaćem tržištu? Tko čini vaš tim?

SENSES je prvi bosanskohercegovački brend koncipiran kao poklon paket proizvoda od tekstila za djecu. Nastao je kao rezultat višemjesečnog istraživanja tržišta, temeljitog rada na razvoju ideje i proizvoda te je spoj iskustva, inovativnosti, posvećenosti i ljubavi. Ideja da jedan proizvod integriše potrebu djece i roditelja te u svojoj osnovnoj misiji njeguje sva čula ove senzibilne ciljne grupe, iznjedrila je jedinstven, prepoznatljiv i visokokvalitetan proizvod. 



Konkretnije, ideja jeste poklon paket proizvoda od tekstila za djecu od 4-14 god. Akcenat je na neobičnom dizajnu, inovativnosti, detaljima, visokom kvalitetu materijala i izrade. Kako bismo se diferencirali na tržištu i ponudili proizvod u skladu s idejom POKLONA, kreirali smo namjenski dizajniranu kutiju kao ambalažu, brendirane drvene ofingere za dječake i djevojčice te čestitke od tekstila.



Brend smo simbolično nazvali „Senses“ jer na specifičan i efektan način stimuliše čula zadužena za odluku pri kupovini proizvoda za djecu.Tako koncipiran poklon paket za korisnika ima višestruku vrijednost. Proizvod estetski, kvalitetom, dizajnom te sadržajem daje dojam ekskluzivnog namjenskog proizvoda te zadovoljava sve elemente neobičnog i jedinstvenog.

Preko šest mjeseci, Senses tim je radio kako na istraživanju potreba tržišta tako i na razvoju proizvoda, ideje. Fokus smo stavili i na najmanje detalje te je Senses proizvod time dobio svojevrsnu ekskluzivnu dimenziju.

Moj tim čini prvenstveno moj suprug koji se bavi financijskim dijelom posla. Ja sam zadužena za razvoj proizvoda i dizajn. Tome dosta doprinosi moje iskustvo i rad na polju dizajna preko 15 god kao freelancer te rad u tekstilnoj industriji u Travniku. Kod razvoja proizvoda sarađujem i s tekstilnim stručnjacima koji su moji prijatelji istovremeno te zajedničkim snagama dolazimo do najboljih rješenja i pazimo da priprema proizvodnje bude na najvišem nivou.
Nadalje, kako sam posao i pokrenula u sklopu projekta TRIK čiji je jedan od partnera Centar za edukaciju mladih u Travniku, smatram ih za važan dio tima. Moj razvojno-proizvodni studio i showroom se nalaze upravo u sklopu Bee Zone – biznis inkubatora koji je samo jedan segment rada ove respektabilne nevladine organizacije. Ostatak tima su prijatelji i poznanici koje povremeno angažiram oko fotografija, podrške vezane za online marketing i sl. Naša osnovna poruka leži u motivu koji je potaknuo nastanak brenda, a ona kaže: „Designed and made with love, so give it away with love."

Etiketa koja se nalazi na svakom Senses proizvodu


Kako teče sam proces nastanka jednog Senses komada (od skice do same proizvodnje i distribucije)?

Radeći u tekstilnoj industriji kao tehnolog, modelar i na koncu kao projekt koordinator stekla sam dodatno znanje i vještine kako pažljivo i detaljno isplanirati cio proces od ideje, pripreme, proizvodnje te u konačnici i plasmana proizvoda.
Ideje za dizajn i skice obično vode do izrade jednog prototipa koji se testira. Nakon što se otklone eventualni nedostaci i unaprijedi model, slijedi gradiranje veličina. U tu svrhu angažiramo poslovnu partnerku koja je pouzdan partner od samog početka. Potom slijedi nabavka osnovnih i pomoćnih materijala i priprema dokumentacije za serijsku proizvodnju. Male količine kao i sitne proizvode radimo u sklopu Senses razvojno-proizvodnog studija a za veće količine angažiramo partnere, male šivaone u BiH.

Za njih pripremimo potrebnu tehničku i tehnološku dokumentaciju te zajednički potvrdimo izradu kontra-uzorka prema našem glavnom uzorku. Nakon izrade aktuelne kolekcije obično slijedi rad na editorijalu tj. photoshooting kako bismo prenijeli ideju i priču oko novog proizvoda. S obzirom da smo vrlo kratko na tržištu, tek nekih šest mjeseci, distribucija i prvo pozicioniranje jeste internet kanalima.

U međuvremenu intenzivno radimo na sklapanju partnerstava s kompatibilnim trgovinama koje će vršiti distribuciju naših proizvoda. Za sada imamo saradnju sa jednom trgovinom u Sarajevu, a u pripremi je saradnja s još nekolicinom trgovina u Bihaću, Travniku, Sarajevu. Ono što nas raduje jesu pregovori sa par zainteresiranih individualaca s kojima dijelimo vjeru i uvjerenje da Senses proizvod ima jako dobre šanse za prodor na inozemno tržište. U svakom slučaju otvoreni smo za saradnje oko distribucije i to nam je jedan od fokusa.

Svi vaši artikli imaju i posebno dizajniranu kutiju i pakiranje. Što je bila inspiracija za dizajn iste?

Razmišljajući o diferenciranju na tržištu mnogo smo radili na ideji pakovanja. Odlučili smo se povjerenje ukazati domaćoj kompaniji s kojom smo zajedničkim snagama doveli do kraja ideju oko Senses višenamjenske kutije/pakovanja za naše Sensice, dukserice i ostale popratne elemente koje čine poklon paket. To je kutija oblika trougla koja može imati višestruku simboliku. U startu to su tri čula koja komuniciramo prema krajnjem kupcu pa otud i naziv brenda Senses. Neki je čak doživljavaju i kao poveznicu s geografskim oblikom Bosne i Hercegovine što je dodatna topla činjenica koja nas raduje. Kutija ima praktičnu ručku i može se nositi na ramenu kao torba a kreativni Senses drugari su nam potvrdili da se kasnije može koristiti za razne namjene kao što su čuvanje igračaka, školskog pribora pa čak i kućnih ljubimaca. :)

 

Proizvodanja vaših komada smještena je u Travniku. Koji su najveći izazovi s kojima ste se dosad susreli kada je u pitanju sama proizvodnja Senses komada?

Kao što sam navela u prethodnom dijelu, u Travniku se nalazi proizvodno-razvojni dizajn studio i showroom. U našem studiju imamo specijalizirane industrijske mašine koje su dovoljne za razvoj proizvoda i izradu manjih količina proizvoda. Namjera mene kao vlasnice s čime se slaže i ostatak mog tima, nije bila graditi proizvodnju te zapošljavati radnike u tom smislu. Stava sam da bismo time potrošili energiju i umanjili kreativnost. Ambicija i želja jeste svakako zapošljavanje i izgradnja tima stalno zaposlenih koji će isključivo biti zadužen za kreativni dio, razvoj uvijek novih inovativnih proizvoda i rješenja, prodaju te biti korak ispred aktuelne ponude na tržištu. S druge strane postoji razvijena mreža proizvodnih pogona po cijeloj BiH koja može biti dobra baza za proizvodnju većih kapaciteta. 


Izazov i težnja nas kao naručioca posla jeste postići i održati visok standard izrade jer mi kao zemlja s tradicijom tekstilne proizvodnje imamo te kapacitete. Tome svjedoče veliki svjetski modni brendovi za koje BiH radi po principu „lohn“ poslova. Nedostaje domaćeg proizvoda za koji smo itekako sposobni. S tim u skladu nedostaje i stručnog kadra i posvećenosti tj. treba ulagati u isti. To je, rekla bih, bolna tačka svih tekstilnih proizvođača čak i u regiji. 

Koji su sve proizvodi trenutno dostupni u vašoj ponudi?

Asortiman proizvoda koje Senses nudi je skroman u smislu širine proizvoda iz jednog prostog razloga i principa. To je naš stav da ne želimo niti možemo da  konkurišemo velikim modnim brendovima s velikim modnim linijama i asortimanom. Naš koncept je drugačiji i naša snaga je u inovativnosti i jedinstvenosti. Bazni proizvod jeste poklon paket koji sačinjava Sensica, dukserica za dječake i duks haljina za  djevojčice. Ona će i kroz naredne sezone biti noseći proizvod i doživljavat će svojevrsne transformacije. Radiće se na redizajnu i eksperimentiranju s različitim materijalima. 


Uradili smo izdanje za jesen/zimu 2018. i fantastične su reakcije, a i prodaja. Trenutno je aktuelna kolekcija proljeće/ljeto 2019. Uz obje kolekcije nudimo popratne modne dodatke i igračke od tekstila pa su tako zimi bili aktuelni rolka/šalovi, kape, neobična Srce rukavica za parove, Memori igra, štucne i sl. U proljetnoj ponudi imamo Senses ruksake, namjenski dizajnirane marame, zanimljive Mrs & Mr Seat belt pillow-jastuče za auto, sigurnosni pojas itd. Ono što bismo napomenuli i istaknuli jeste šta je to Senses poklon paket i šta ga čini: SENSES dukeserica/duks-haljina prema odabiru kupca, SENSES višenamjenska kutija za pakovanje, SENSES brendirani drveni ofinger/vješalica, SENSES čestitka od tekstila, SENSES informativni flyer. Navedeno predstavlja osnovni sadržaj paketa. Isti se može dopuniti prema želji kupca artiklima iz ponuđenog asortimana.

Zašto Senses? Da sva čula plešu…

Čulo vida

Pažljivo smo birali boje i razvijali dizajn te se vodili senzualnošću ove dječje ciljne skupine. Fokus smo usmjerili i na najmanje detalje. Svaki proizvod od tekstila iz Senses asortimana neobičan je po nečemu. Nekonvencionalan pristup detaljima održava dječju maštu razigranom i pruža osjećaj avanturističkog iskoraka iz okvira svakidašnje forme. 

Čulo dodira 
Prirodni pamučni, visokokvalitetni materijali osnovna su sirovina. Udio elastina u tkaninama osigurava udobnost i slobodu pokreta. Nježni i meki na dodir daju osjećaj topline i ugode. Detalji od nježne vještačke velur kože dali su neobičan pečat cjelokupnom vizuelnom identitetu te kompletan asortiman Senses proizvoda učinili prepoznatljivim i jedinstvenim. 


 
Čulo mirisa
Mirisna nota integrisana u “small pocket” pakovanju sastavni je dio svakog odjevnog komada iz Senses asortimana. Istražujući ciljnu grupu djece kojoj je namijenjen Senses proizvod došli smo do zanimljivih saznanja. Stručnjaci kažu da se čulo mirisa zadrži u memoriji daleko duže od ostalih čula. Senses iskustvo time smo potpuno zaokružili. Osigurali smo da ideja Senses poklon paketa otopi i najzahtjevnija srca i učini da lijepa sjećanja potraju.
 



Kako i gdje možemo pogledati i naručiti vaše proizvode?

Senses proizvode možete pogledati i kupiti na sljedećim lokacijama: showroom u Travniku, Ul. Bosanska 131, zatim CS Kutcha , Skenderija 15, Sarajevo te u Concept Store DALGA u Bihaću, Ul Harmanska bb. Naravno, sve proizvode možete pogledati i naručiti i online, na Senses društvenim mrežama te na www.senses.ba.

 


Bonjour

Prva kašica voće – da ili ne? Specijalistica Magdalina rješava dilemu roditelja.

TEKST: Bonjour.ba

Prva kašica voće – da ili ne? Specijalistica Magdalina rješava dilemu roditelja. Prva kašica voće – da ili ne? Specijalistica Magdalina rješava dilemu roditelja.

Tema koja jednako izaziva nježnost i paniku kod roditelja jeste prva kašica. Roditelji tada prelistaju bezbroj foruma, pitaju prijatelje i čekaju „znak“ da je dijete spremno, ali kako zapravo znati kada je pravi trenutak?

Da li su to prvi zubići, kada dijete sjedi samostalno, kada pokazuje interes za hranu ili jednostavno… instinkt?
 


Upravo o tim dilemama, ali i o tome kako zdrave prehrambene navike počinju od prve kašike, razgovarali smo s Magdalinom Janković, magistricom farmacije i sertifikovanom savjetnicom za dojenje i ishranu beba i djece.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-3-bonjour-ba

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-1-bonjour-ba

Magdalina Janković, mr. ph. i savjetnica za dojenje i ishranu i Emina Smaka, glavna urednica Bonjour.ba portala


Kroz svoj rad svakodnevno pomaže roditeljima da razumiju proces dohrane… bez pritiska, stresa i osjećaja da moraju znati sve odmah. A kako su i Magdalina i Lino posvećeni istoj misiji, edukaciji roditelja i stvaranju zdravih prehrambenih navika od najranijih dana, bilo je sasvim prirodno da se te dvije jake, edukativne strane susretnu u jednoj priči.

Upravo zato smo ih povezali kroz razgovor koji otvara najvažnija pitanja o prvim zalogajima, dilemama i zabludama koje prate svaku porodicu.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-5-bonjour-ba

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-4-bonjour-ba


„Spremno za dohranu“ ne znači isto za svaku bebu


Prvo pitanje koje smo postavili Magdalini bilo je ono koje stvara najviše stresa za svaku mamu i tatu, a to je kada počinje period dohrane i kako prepoznati da je njihova beba spremna za prve zalogaje.

Magdalina, šta zapravo znači “spremno za dohranu” i zašto to nije isto za svaku bebu?

Magdalina: Spremno za početak nemliječne ishrane kod beba podrazumijeva pravilan motorni razvoj: da su vrat i trup čvrsti, odnosno da beba u sjedećem položaju može stabilno da sjedi kraći period. To podrazumijeva i da je razvila koordinaciju oko-ruka, što znači da može istraživati teksturu i ukuse hrane. 

Magdalina navodi da ono što često stvara zabunu jesu zubići jer se pogrešno misli da su neophodni za početak dohrane. “Nisu”, kaže. “Ali su prethodni znaci važni.” Dohrana, objašnjava, nije utrka, već prilagođavanje bebinom tempu, uz pažljivo slušanje njenih znakova.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-27-bonjour-ba


Majčino mlijeko ostaje temelj, a kašice su nova avantura


Kada krene dohrana, mnogi roditelji se pitaju da li treba prestati s dojenjem. Magdalina odmah razbija tu dilemu.

Može li beba iznad šest mjeseci istovremeno i dojiti i jesti kašu?

Magdalina: Svjetska zdravstvena organizacija savjetuje dojenje do navršene druge godine života ili dok god to mami i bebi odgovara. U prvih godinu dana majčino mlijeko je glavna hrana, a nemliječna ishrana, poput kašica, služi kao dopuna, dakle, dohrana.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-12-bonjour-ba


Nedoumica broj 1.


Šta ako beba još ne sjedi sama, čekati ili krenuti sa manjim količinama?

Magdalina: Počinje se tek kada beba pokaže znakove spremnosti. Samostalno posjedanje se obično očekuje između devetog i desetog mjeseca, pa je najbolje savjetovati se s pedijatrom i fizijatrom o tome da li bebu treba postavljati u sjedeći položaj samo tokom obroka ili koristiti alternativne položaje – npr. držati bebu u krilu u turskom sjedu, bez direktnog oslonca ispod guze.

Svaka beba ima svoj tempo, a svaka porodica svoj način. Važno je samo da hrana nikada ne postane pritisak, već prostor povjerenja.

 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-23-bonjour-ba


Prva kašica: koju odabrati?


Naravno, pitali smo Magdalinu ono što zanima roditelje, a to je koja je idealna prva kašica i utiče li slatko na kasnije navike?

Magdalina: Ne postoji univerzalni odgovor, ali je preporuka da to budu sezonske, domaće namirnice. Ako se koriste gotove kašice poput Lino, važno je da imaju BIO oznaku što znači da je najmanje 95% sastojaka iz ekološkog uzgoja, pod kontrolom i sertifikatom evropskih tijela.

Majčino mlijeko je slatkastog ukusa, pa bebe prirodno vole slatko. Zbog toga je pametno prvo uvoditi neutralnije ukuse, a tek kasnije one slađe jer će ih beba svakako prihvatiti. Lino kašice, namijenjene od najranijeg uzrasta, mogu se davati bebama i one uživaju u njihovim blagim, prirodnim ukusima.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-25-bonjour-ba


Šta znači BIO oznaka?


Kada na ambalaži vidite BIO oznaku, to je potvrda da proizvod ispunjava stroge standarde Evropske unije o ekološkoj proizvodnji i održivoj poljoprivredi, regulisane Uredbom (EU) 2018/848. U praksi, to znači da BIO proizvodi poput Lino Frutolino BIO poucheva sadrže najmanje 95% ekoloških sastojaka, bez GMO-a, sintetičkih pesticida i hemijskih gnojiva. 

Iza te oznake stoji EU ekološki logotip, zelena lista sa zvjezdicama i redovne kontrole od strane ovlaštenih tijela koje potvrđuju kvalitet i sigurnost svakog sastojka.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-22-bonjour-ba-1

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-11-bonjour-ba


Kad kašice olakšaju svakodnevicu


Kada dohrana postane dio svakodnevne rutine, roditelji brzo shvate koliko praktična rješenja znače. Kašice u staklenkama, ali i pouch vrećice koje stanu u svaku torbu, često spašavaju trenutke kad obrok mora biti brz, siguran i bez stresa. Zato nas je zanimalo…

Koja je najveća zabluda o gotovim dječjim proizvodima poput kašica i poucheva?

Magdalina: Najčešća zabluda je da su gotovi proizvodi puni šećera, boja i konzervansa, te da nisu adekvatni obroci. Iako domaća priprema ima prednost, ponekad su gotove kašice praktično i sigurno rješenje, posebno u pokretu. Lino proizvodi sadrže čisto voće bez dodataka šećera, vještačkih zaslađivača i konzervansa pa mogu biti dobar obrok ili užina, naročito za starije mališane.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-gif-1


Odmah smo i pitali Magdalinu šta uraditi u onoj situaciji poznatoj svim roditeljima kada beba jednostavno ne pojede sve.

Magdalina: Za djecu do godinu dana obrok ne bi trebao stajati duže od dva sata na sobnoj temperaturi. Ne znači da će se pokvariti, ali se time smanjuje rizik od stomačnih tegoba. Ako beba ne pojede sve, roditelji ili starija braća i sestre mogu završiti obrok.


Kad prestanemo brojati zalogaje, počinjemo uživati    
 

Za kraj, zamolili smo Magdalinu da izdvoji jedno pravilo koje bi, po njenom mišljenju, svaki roditelj trebao znati kada je riječ o ishrani beba.

Magdalina: Roditelji bi trebali biti opušteniji kada je riječ o uvođenju nemliječne hrane, uz poštovanje osnovnih pravila i normi. Nema potrebe za pretjeranim tablicama i kuhanjem posebnih jela. Najvažnije pravilo: alergene treba uvoditi ranije, između šestog i dvanaestog mjeseca bebinog života.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-26-bonjour-ba

Ovaj razgovor pokazao je da dohrana nije faza u kojoj roditelji polažu ispit, nego prilika da zajedno rastu s bebom. Svaka kašika donosi nešto novo… iskustvo, strpljenje, povjerenje, pokoju mrljicu. Upravo na toj ideji raste i Lino: kao mali podsjetnik da su zdravi počeci najljepši kad su jednostavni.
 

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Podravka BiH

Bonjour.ba produkcija  
Voditeljica projekta: Semra Manjura  
Asistentica projekta: Inka Šehić  
Voditeljica: Emina Smaka  
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović  
Foto i video: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!