TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.2.2021.
Selma Vidimlić je zajedno sa Arnelom Čolak pokrenula start-up GIS Solution BiH iz polja geografije, točnije kartografije i GIS rješenja. Uz to, svoju ljubav prema kartografiji preslikale su u izradu personaliziranih zidnih postera koje krase mape različitih područja, gradova i država.
Obzirom da su u vremenu pandemije odlučile otvoriti vlastitu firmu, započeti jedinstven pokret i nositi se sa izazovima koje nose administracija, nepovoljni uvjeti na tržištu i samo predstavljanje brenda, idealne su sugovornice u sklopu našeg #FEELGOODmajica projekta posvećenog bh. poduzetnicama.
Kako su odgovorile na sve poslovne avanture, gdje pronalaze motivaciju i kada stvari ne idu baš po planu te što bi preporučile svim damama koje žele započeti vlastitu poduzetničku priču, otkrivamo u nastavku.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Dugo smo razmišljale kako da obezbijedimo egzistenciju radeći ono što volimo i ono u šta vjerujemo, a da se ne pokoravamo neefektivnim zaostavštinama prošlih sistema i nefunkcionalnim upravljanjima današnjeg sistema. Tako smo došle na zaključak da je najbolje da pokušamo pokrenuti svoj biznis koji će se temeljiti na samo održivosti i efektivnom poslovanju, biznis koji će da vrednuje i komercijalizuje znanje i kreativnost mladih ljudi. Obzirom da smo svoj biznis pokrenule u aprilu 2020. godine, jasno je da je pandemija Covid19 naš najveći izazov, cijela birokratija koju smo morale da ispošujemo pri samom osnivanju firme u doba pandemije je predstavljala jako veliki izazov, ali upornošću i voljom uspjele smo da pokrenemo GIS Solutions BH priču. Sada se borimo za svoje mjesto na tržištu i svaki dan je novi izazov, ali i motivacija da nastavimo.
Selma Vidimlić i Arnela Čolak
Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Moć prostornih analiza.
Koji su proizvodi/usluge dostupni u sklopu vašeg brenda?
GIS Solutions BH se bavi implementacijom Geografskih Informacionih Sistema, ali i konsultantskim uslugama koje podrazumijevaju dizajniranje sistema, pružanje i obradu kartografskih i statističkih podataka, kreiranje baza podataka, održavanje i nadogradnja GIS sistema, izrada tematskih i drugih mapa, ali i savjetovanje u vezi sa planiranjem i namjenom zemljišta. Kroz naš brend MapsDesign/BA kreiramo dekorativne zidne mape.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Nijedan naš radni dan nije isti, ponekad cijeli dan provedemo pored računara baveći se isključivo GISom i mapiranjem, dok drugi provedemo na različitim sastancima sa svrhom ugovaranja poslova, a nekad naš radni dan su dugi razgovori i istraživanje uz više od jedne šoljice kafe gdje zajedno pokušavamo da odredimo naše sljedeće poslovne korake.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Smatramo da naš brend čini jedinstvenim to što pokušavamo da na drugačiji način približimo moć GISa, kartografije i prostornih analiza kako našim klijentima i potencijalnim klijentima, tako i široj javnosti. Digitalna transformacija jednog društva ne podrazumijeva samo IT stručnjake koji negdje iza zatvorenih vrata pokušavaju da osmisle tehnička rješenja, to je proces koji ima osnovni zadatak da olakša građanima svakodnevnicu i bude funkcionalan u tom smislu. Mi se vodimo tom tezom i smatramo da je ona naša osnovna jedinstvenost na domaćem tržištu.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Stojećki se nositi sa neuspjesima je vještina koju smo morale da savladamo, bilo je različitih faza, ponekad smo razmišljale i o odustajanju, smatrajući da nismo dorasle ili da nismo dovoljne da uđemo u koštac sa svim onim što nosi poslovanje na bh tržištu. Takve dane je najbolje zanemariti, prespavati noć i novi dan započeti radom. Kada sjednemo zajedno i započnemo razgovor o novim mogućnostima, motivacija naraste i ponovo smo spremne da se borimo i nastavimo dalje.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Ništa ne ide onako kako ste zamislili, predvidjeti sve šta se može desiti je nemoguće, najbitnije je ostati smiren i racionalan u svakoj situaciji. Ljudi su različiti, pogledi na probleme su različiti i staloženost je definitivno prijeko potrebna. Naoružati se strpljenjem, podrškom i kvalitetnim mentorstvom mi vjerujemo da je ključ.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Mi smo došle do zaključka da je javnost danas dosta upoznata sa #MadeinBiH etiketom, ali svijest još uvijek nije na dovoljno visokom nivou. Različite organizacije, fondacije i slična tijela su dosta uradili na podizanju te svijesti i #poduzetneZajedno je jedan odličan takav projekat, međutim smatramo da je potrebno da se i javni i privatni mediji, kao i sama država još dosta angažuju po tom pitanju. Također, proizvođači #MadeinBiH proizvoda, ali i usluga treba da još bolje prilagode svoje djelovanje bh tržištu, u skladu sa potrebama i kupovnom moći.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Selma: Teško mi je da izdvojim jednu knjigu, ali definitivno sve što sam pročitala od Camusa, Kafke, Orwela, tj egzistencijalizam. Npr. Stranac od Camusa me je nagnao na razmišljanje kako je sreća jedinstven trenutak u vremenu i prostoru, neovisan o opštim okolnostima koji treba da prepoznamo i da uživamo u njemu, jer tako punimo životnu energiju koja će nam biti prijeko potrebna u onim, ne tako lijepim situacijama, koje nam svima život ponekad servira.
Arnela: Knjiga Jadnici, francuskog pisca Viktora Igoa, je knjiga koja je, bez razmišljanja, ostavila veliki utjecaj na mene. Ne mogu reći da mi je ta knjiga poslužila kao knjiga za opuštanje, već kao štivo koje me je iz poglavlja u poglavlje tjeralo na razmišljanje o filozofiji života, uticaju religije i državnog sistema na pojedinca, na život svakog od likova pojedinačno sa svim životnim izazovima. Historija mi je uvijek bila velika ljubav, a ova knjiga mi je pružila uvid u velike historijske događaje i ličnosti. Svakako je to djelo klasične književnosti koje bi preporučila svima.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Selma: Za moje funkcionisanje odmor i opuštanje su jako bitni, volim u svom domu da kreiram opuštajuću atmosferu, volim dobru muziku, a često gledam i čitam intervjue meni zanimljivih ličnosti. Također, kvalitetna večera u krugu prijatelja ili izlet na neku od naših planina su moji recepti za punjenje baterija.
Arnela: Druženje sa porodicom i prijateljima je nešto što prvenstveno biram za punjenje baterija. Okruženje koje mi odgovara za opuštanje je priroda kao bijeg od gužve, buke i tehnologije, gdje se u potpunosti isključim. Ukoliko nemam puno slobodnog vremena za bijeg u prirodu, onda je to dobar film ili serija.
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
#poduzetneZajedno je projekat koji je našem brendu donio nužno potrebno medijsko isticanje, ali i povezao nas sa divnim, kreativnim i ugodnim ljudima od kojih smo mnogo toga naučile i dalje učimo. Benefiti ovog projekta za nas su i poslovni i privatni, sretne smo što ste baš nas izabrali.
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Svim BONJOUR. čitateljicama poručile bismo da hrabrost moraju da nađu u sebi, da na trenutak zanemare sve svoje ranije neuspjehe ili ružne situacije i da se oslone na svoju volju, znanje i kreativnost. Mjesta za sve nas ima, povežite se sa kvalitetnim ljudima, nađite motivaciju u svakom danu i odlučno započnite svoju biznis priču. Podršku svih nas imate i samo naprijed.
Više o brendu GIS Solution saznajte klikom OVDJE, a njihov brend Maps Design te novitete pratite klikom OVDJE.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak | FOTO: Studio Soba za Bonjour.ba
U samom srcu Sarajeva, gdje koraci odzvanjaju ritmom grada, smješten je Atelje 71, adresa koju modne entuzijastice već dugo znaju napamet.
Tu, među policama ispunjenim pažljivo biranim komadima, svakodnevnica Irme Saljević Krvavac poprima jedan poseban ton.
Bonjour je zavirio iza kulisa ovog prostora i otkrio šta stoji iza njene kreativnosti, ali i kako sitni rituali poput kockice Dorine u pravom trenutku čine dan ugodnijim.
Jutra nisu uvijek savršena. Neka počnu smireno, uz svjetlo kroz prozor, a neka uz zvuk alarma koji zvoni pet minuta prekasno. Irma ne vjeruje u jedno idealno jutro, ali vjeruje u male rituale koji joj olakšaju početak dana.
Dorina čokolada u torbi je obavezan detalj, neovisno o planu. Nema scenarija koji ne podnosi da se dan započne slatko.
Irma nam je otkrila da njeno idealno jutro počinje tek kada djeca odu u školu, a ona pripremi svoju prvu kafu. Uz novu epizodu omiljenog podcasta i prelistavanje modnih časopisa, dan lagano dobija svoj ritam, onaj koji je vodi ka timu, idejama i poslu koji iskreno voli.
Na putu prema Atelje 71, jednoj od najposebnijih shopping adresa u Sarajevu, Irma kroz ritam grada nosi i ritam svojih misli koje dijeli sa nama. Otkriva male trenutke predaha koje krade u sredini radnog dana.
Kada smo je pitali šta joj daje snagu da započne dan, Irma je bez razmišljanja rekla da je to dobra organizacija. Upravo se taj balans reflektuje u njenom radu, preciznosti u planiranju, ali i kreativnoj slobodi u dizajnu.
Dan u Ateljeu ne počinje na istovjetan način, nekad su to mirna jutra, nekad ubrzane pripreme za nove isporuke, a često i susreti s kupcima koji traže nešto posebno.
Irma nas vodi kroz prostor gdje stoje torbe njenog brenda Freya.
Inspiracija ne dolazi uvijek kada je zovemo, ali Irma nam je priznala da je ono što je najviše pokreće ideja. Kada jednom postavi koncept i podijeli ga sa svojim razvojnim timom, osjeti se energija, onaj prepoznatljiv trenutak kad svi znaju da su na pravom putu.
Irma Krvavac, osnivačica i kreativna direktorica brenda Freya i Emina Smaka, glavna urednica Bonjour.ba
Njeno obrazovanje na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, gdje je završila odsjek za slikarstvo i danas se osjeti u svakom potezu. Njena želja je prenijeti umjetnost u svakodnevni život, u predmete koje ljudi nose, koriste, žive s njima.
Svaka torba nosi trag njenog umjetničkog senzibiliteta, ali i razumijevanja života žena koje ih nose: praktične i posebne, nježne, ali snažne.
Na pitanje o samom početku kreativnog procesa, Irma je rekla da sve kreće kao slaganje puzzli. Okupi sve elemente koji je inspirišu: oblike, boje, funkcionalnost, reference omiljenih dizajnera i zatim ih pretače u vision board. Tek tada, kako kaže, pusti mašti na volju i prepusti se igri baš poput djeteta.
„Ponekad to izgleda kao od trnja do zvijezda,“ kroz smijeh nam je rekla Irma. Sve počinje idejom, a zatim slijedi razrada, izrada šablona, biranje materijala i niz prototipova.
Izrada šablona, kako nam je objasnila, često je najveći izazov u cijelom procesu. Nekada je potrebno više verzija da bi se stiglo do onog modela zbog kojeg „zaigra srce“.
Za Irmu svaki novi dizajn je prilika da se ispriča nova priča, a priče ne nastaju na silu. Potrebni su trenuci mira, predaha, poneki slatki zalogaj, baš kad se misao razbistri.
Zato Dorina kao mali, ali važan dio dana, često bude prisutna u tim behind the scenes trenucima kreativnog procesa.
Poseban odnos s kupcima nešto je što se ne može dizajnirati nego se iskreno gradi. Irma nam je rekla da joj najviše znači rečenica koju često čuje: „Ovo je savršeno, kao da ste je dizajnirali baš za mene.“
Upravo te riječi su potvrda da dizajn ima svoj dom u nečijoj svakodnevici.
Na pitanje kako izgleda njen savršeni trenutak odmora, Irma nije dugo razmišljala. Rekla je da je to potpuni mir, trenutak tišine bez buke i ljudi. Slijedi zagrljaj njene djece i prepričavanje njihovih malih dogodovština onih sitnica koje čine život i koje ne biste mijenjali ni za šta.
Dorina je za… onda kad žuriš započeti svoj dan pa zgrabiš par kockica na izlazu iz stana. Tu je kao predah nakon napornog dana, kao ono nešto slatko u gorkom trenutku.
Može i da bude mali znak pažnje, za velika i mala okupljanja, za minute potpunog mira, za dodatnu dozu veselja u danu.
Sve te situacije čine kockice života koje pamtimo. Neke su smiješne, neke lijepe i zabavne, a neke tužne ili neugodne, ali naše su. Upravo u takvim trenucima Dorina je tu da je podijelimo s dragim ljudima i da svaki događaj pretvori u malo slađe sjećanje.
Dorina je čokolada za svaku priliku, za svaki dan… Ma za uvijek!
Irmin dan nije strogo isplaniran, ali je ispunjen. Dok se kreira, smije, odmara ili planira nešto novo, Dorina je tu kao mali zalogaj koji u običnom trenutku donese slatku dozu inspiracije.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!