TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 8.10.2020.
Od nakupljenih starih časopisa, organizacije makeup police, do čišćenja ormara, evo kako uljepšati svoj dom i ostati organiziran ove sezone.
U novo godišnje doba možete ući sa potpunom organizacijom i novim prostorom za život.
Foto: @fashionhippieloves
Pri tome ne mislimo na napuštanje sadašnjeg udobnog doma već jednostavno pregledajte svoj trenutni dom i smislite kako da izgleda i funkcionira bolje. Prvi korak je organizacija ili čak popis svih stvari u kući sa kojima možete odlučiti što ćete: baciti, donirati, skladištiti ili zadržati na mjestu.
Upravo zbog toga smo kreirali listu za sve ponuđene kategorije kako bismo vam olakšali organizaciju.
Foto: @thestellabluegallery
ŠTO BACITI?
Namirnice u ostavi kojima je istekao rok
Pravi cilj ovdje je postati svjesniji o periodu isteka narminica i ne dopustiti da vam se hrana pokvari u frižideru ili ormarima i u biti da kupujete samo ono što vam treba taj mjesec ili čak sedmicu. Ukoliko nešto što je isteklo ili je bilo skriveno u stražnjem dijelu vaše ostave ko zna koliko dugo još uvijek zauzima mjesto na polici, morate odmah baciti.
Foto: @bucknakedkitchen
Novine i časopisi
Ako ne postoji zaista uvjerljiv razlog da ih zadržite, bacite stare novine i časopise. Ako držite časopise za recepte ili druge ideje, provjerite mogu li se informacije pronaći na internetu ili isijecite najdraže recepte i napravite svoju knjigu sa zaljepljenim receptima.
Stari računi
Pametno je sačuvati stare račune, ali ne zauvijek. Agencije koje se bave prihodima preporučuju čuvanje evidencije i odgovarajućih uplatnica ili računa najmanje šest godina, počevši od kraja porezne godine za koju su prijavljeni.
Stari makeup
Ako negdje u polici za kozmetiku još uvijek stoje stare tubice ruževa i maskare koje ste jednom (ili nijednom) koristili, vrijeme da ih se riješite. Šminka ima rok trajanja, a osim što stvara nered u vašem domu, stara kozmetika također ne djeluje dobro i može iritirati vašu kožu. Ruževi bi trebali biti bačeni nakon otprilike godinu dana, dok su puder, prajmer, rumenilo i sjenila obično upotrebljivi oko dvije godine nakon otvaranja. Svakako provjerite datum pri kupovini.
Foto: @curlsandcashmere
Stvari kojima se zagubio par
Prirodno je da sačuvate jednu čarapu ili naušnicu u nadi da će se njezin par pojaviti, ali nakon što prođe razuman vremenski period i niste pronašli nestali par, vrijeme je da ih se riješite.
ŠTO DONIRATI?
Korištene, ali očuvane dječije stvari
Nevjerojatno je koliko stvari nakupite kada imate bebu, a one se tako brzo mijenjaju i narastu prije nego što shvatite koliko odjeće i igračaka imaju. Operite i očistite predmete koje vaše dijete više ne treba ili koje više ne koristi i donirajte ih.
Stara posteljina, deke i ručnici
Jednom kada plahte, pokrivači i peškiri počnu gubiti svoju mekoću vrijeme je za nove, ali pri tome ne morate stare bacati u smeće. Mjestima poput skloništa za životinje uvijek su dobrodošle stare posteljine.
Foto: @poorlittleitgirl
Uređaji koje ne koristite
Možda ste kupili aparat za vafle misleći da ćete ih praviti za svaki doručak ili vam je možda neko poklonio aparat za pecivo, ali ga nikada ne koristite. Ne dopustite da mali uređaji zauzimaju dragocjen prostor za odlaganje u vašim ormarima. Donirajte ih i napravite mjesta za stvari koje zapravo koristite.
ŠTO SKLADIŠTITI?
Sezonske dekoracije
Pažljivo spakujte i spremite sve božićne ukrase i odložite ih na sigurno mjesto, idealno u podrum ili ormar za odlaganje tamo gdje vam neće stati na put, ali nemojte se tu zaustaviti. Organizirajte i pohranite sve druge predmete koje ne koristite tijekom cijele godine, bilo da se radi o toplijim dekama koje koristite samo zimi ili papirnatim tanjurima, plastičnim čašama i priborom koje koristite samo ljeti.
Sezonska odjeća
Ako želite pospremiti svoj ormar, onda ga organizirajte po sezoni i spakujte ono što ne nosite. U ovom periodu spakujte svu ljetnu odjeću poput kratkih hlača, laganih majica i haljina. Razmislite o korištenju kutija za odlaganje koji se mogu staviti ispod vašeg kreveta za lakši pristup ako nešto tražite. Vaš će se ormar osjećati puno organiziranijim i lakšim za navigaciju.
Foto: @simplyeveryblog
ŠTO ZADRŽATI?
Sentimentalni predmeti
U žurbi da organizirate svoj dom, pazite na sentimentalne predmete. Pažljivo razmotrite svaku stavku prije nego što je odbacite ili donirate. Obavezno se držite sentimentalnih predmeta na koje ćete se vi i vaša porodica rado osvrtati u godinama koje dolaze.
Sve što vas usrećuje
U knjizi „The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing“, Marie Kondo navodi da se držimo samo onih stvari koje govore vašem srcu, a zatim se odvažimo i odbacimo sve ostalo. Čineći ovo, možete resetirati svoj život i započeti novi životni stil. Doduše, vaš usisavač možda neće komunicirati sa vašim srcem, ali to je nužnost, pa bacanje nije opcija. No, poštivanje ovog osnovnog principa kada je riječ o puno drugih predmeta u domu pomoći će vam da stvorite i kreirate uređeni prostor u kojem ćete uživati svaki trenutak.
TEKST: Bonjour.ba
Via Media, najnagrađivanija marketinška agencija u BiH, ovog ljeta se uselila u svoj novi dom.
Bonjour. je prvi imao priliku zaviriti unutra, a priča koju vam donosimo je priča o poslovnoj filozofiji pretočenoj u prostor i priča o tome šta je sve moguće kad nam je istinski stalo do našeg posla i kad odbijamo da pristajemo na prosjek.
Ova zgrada je fizički manifest vrijednosti i duha agencije. Svaki sprat, svaka soba, svaki detalj je izraz onoga u šta Via Media vjeruje. Njen slogan, The Art of Giving a F*ck, nije samo provokativna rečenica, već princip koji definiše potpunu posvećenost kreativnosti, poslu i izgradnji snažnih odnosa sa kolegama i klijentima.
Ta posvećenost je savršeno vidljiva i opipljiva i u svakom detalju novog prostora.
Na sedam nivoa i sa više od 2.000 m2, koncipiran je tako da potakne razmjenu ideja, ubrza kreativne procese i otvori put ka neočekivanim rješenjima. Unikatan je u BiH, ali i regiji, a kroz njega nas je provela suvlasnica agencije Amna Džambić Branković
“Prostor je osmišljen tako da podstiče ono što nam je najvažnije – kreativnost", kaže Amna.
Htjeli smo razigran, ali profesionalan ambijent koji odražava naš slogan 'The art of giving a f*ck'. To znači da nam je zaista stalo do našeg posla. Do ideje. Do kvalitete. Do drugih ljudi. Do toga kako komuniciramo, kako rješavamo probleme i kako razmišljamo. To je naša kultura. Zato smo, kada nam je prethodna zgrada postala previše tijesna, okupili kolege iz svih odjela i pitali ih šta im je potrebno za idealne uslove za rad.“
Završni dizajn novog prostora potpisuje arhitektonski studio Brigada, čiji su Damjan Geber i Virna Šonje Kuljiš sa svojim timom u potpunosti razumjeli ideju, prirodu posla i identitet agencije.
Prije nego što krenemo u obilazak, važno je znati da je Via Media full-service marketinška agencija, što znači da pruža sveobuhvatan spektar usluga na jednom mjestu. Upravo zato ona okuplja veći broj timova koji rade u bliskoj koordinaciji.
“Iako odjeli funkcionišu samostalno“, kaže Amna, “njihov raspored omogućava stalnu komunikaciju. Vjerujemo i da sam prostor može biti pokretač ideja, pa smo svaki detalj prilagodili tom konceptu.“
Tako su na jednom od spratova, u neposrednoj blizini, smješteni Account, Digital i PR odjeli, kao i ured strateškog planera, te kancelarije suvlasnica, Amne i Vesne.
Upravo na ovom spratu oblikuju se strategije kampanja, a otvoreni raspored stolova i blizina timova potiču stalnu komunikaciju i brzu razmjenu informacija, što je u ovom poslu nezamjenjivo.
Ipak, neki dijelovi posla zahtijevaju drugačiju koncepciju prostora. Tako je jedan sprat u potpunosti posvećen video i audio produkciji.
Tu se nalaze dva studija, filmski i muzički, kojima upravlja ekipa koja piše, režira, montira, animira i producira sve od reklamnih ili muzičkih spotova, pa do dokumentarnih filmova i još mnogo toga između.
A tačno osamnaest stepenica iznad produkcije nalazi se odjel čiji je posao potpuno drugačiji, Event & BTL. Ovo je logistički mozak agencije.
U prostoriji ispunjenoj policama i ormarima, oko širokog barskog stola, svoje planove prave ljudi koji stoje iza nebrojenih uspješnih evenata poput konferencija, promocija, gala večeri, proslava ili koncerata.
Ukratko, šta god zamislite, oni će to ostvariti. Zapravo, vjerovatno već jesu.
Sale za sastanke nalaze se na istom spratu kao i community zona. Ovi prostrani i otvoreni prostori su mjesto na kojem se isprepliću neobavezni razgovori i brainstorm-i, a osmišljeni su upravo u duhu ideje da iz spontane razmjene često nastaju najbolje zamisli.
Popnemo li se sprat više, naći ćemo se tačno ispred Zen sobe. Ova udobna i zvučno izolovana prostorija osmišljena je kao oaza mira u dinamičnom radnom okruženju.
Ovdje se svako može povući da napravi pauzu, obnovi energiju i osvježi kreativnost. Locirana je tačno na pola puta između kreativnog odjela, koji se može pohvaliti sa više nego inspirativnim pogledom, te minimalistički uređenog ureda CEO-a kompanije, sa jednako spektakularnim pogledom na grad.
Na istom spratu nalazi se i prostorija s mnogobrojnim priznanjima agencije. Ovo je svojevrsna zbirka priča o projektima, ljudima i trenucima koji su oblikovali agenciju Via Media. To su podsjetnici na predanost, kreativnost i drugačiji pristup u svakom novom izazovu.
Naš obilazak završavamo u Amninom uredu. Zid krasi djelo mlade bh. umjetnice Hanne Dujmović, a prostor spaja snagu i jednostavnost, eleganciju i funkcionalnost.
U razgovoru, Amna ističe da je agencija usmjerena na hrabru kreativnost, onu koja tjera ljude da misle, osjećaju i reaguju. Ne boje se izazova, otvoreno zagovaraju različitost u mišljenju, karakterima i pristupima, i duboko cijene odgovornost, integritet i otvorenost.
Via Media njeguje kulturu u kojoj se autentičnost ne shvata kao fraza, već kao obaveza. U kojoj razlike nisu tolerisane, nego slavljene. U kojoj se vjeruje da odvažna kreativnost zaista može promijeniti svijet – makar onaj naš kutak pod nebom.
Produkcija: Bonjour.ba
Foto/Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!