TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 11.10.2023.
Sedamnaesti Sarajevo Wine Weekend Festival počinje 20.10. i održat će se u Bosanskom Kulturnom Centru KS.
S organizatorima jednog od najglamuroznijih događaja u Sarajevu smo razgovarali o svemu u što je Sarajevo Wine Weekend Festival izrastao kroz 17 godina svog postojanja.
Kao i svaka priča koja za cilj ima konekciju s ljudima, glamur, hedonizam i strast prema životu i ova je rasla kroz izazove, anegdote i prijateljstva. Sve to je ovaj Festival učinilo onim što je on danas i njegovom najboljom verzijom koja nas čeka u BKC-u.

Kako biste opisali 1.izdanje Sarajevo Wine Weekenda, a kako 17. izdanje Sarajevo Wine Weekenda?
Prvo izdanje Sarajevo Wine Weekenda bilo je inspirirajuće i uzbudljivo vinsko iskustvo koje je postavilo temelje za buduće događaje. Festival je započeo sa skromnim brojem vinarija i posjetilaca, ali je privukao pažnju zaljubljenika u vino. Bilo je to pravo otkriće za lokalne vinare, koji su imali priliku da predstave svoje proizvode publici i gostima festivala. Prvo izdanje je bilo jedinstveno po svojoj autentičnosti i entuzijazmu, a posjetioci su mogli da probaju raznolike etikete i uživaju u radionicama i edukativnim sadržajima.
Sarajevo Wine Weekend je tokom godina postao renomiran i dobro uspostavljen događaj na vinskoj sceni. Sedamnaesto izdanje festivala predstavlja zrelo i sofisticirano vinsko iskustvo koje okuplja vinare iz regiona i šire, uz veliku pažnju posvećenu raznolikosti sorti i kvalitetu vina. Festival je sada sinonim za vrhunske degustacije i luksuzne gastronomske užitke. Ovo izdanje je prilika da se proslavi dugogodišnji uspjeh festivala i pokaže da vinska kultura u Sarajevu i dalje cvijeta i razvija se.

Koji su izazovi s kojima se i dalje susrećete kada je u pitanju organizacija Festivala?
Organizacija festivala, bez obzira na to koliko je iskustva imala ekipa koja ga organizuje, uvijek nosi sa sobom izazove. Navest ćemo jedan od, a to je pronalaženje odgovarajuće lokacije za festival, osiguravanje dovoljno prostora za izložbene štandove, publiku, posebno u urbanim sredinama jer je naš festival izuzetno posjećen i zahtjeva dodatne prostore, međutim posljednje dvije godine pronašli smo izuzetnog partnera (Bosanski Kulturni Centar) koji u potpunosti odgovara gore spomenutim izazovima. Uspješna organizacija festivala zahtjeva pažljivo planiranje, timski rad i rješavanje ovih izazova kako bi se stvorilo nezaboravno iskustvo za sve učesnike.
Festival je imao važnu ulogu u edukaciji gourmet scene Sarajeva o vinima, vinskim kartama, brendovima iz regije.
Koje su po vama najvažnije vrijednosti Sarajevo Wine Weekenda?
Festival pruža priliku posjetiocima da nauče više o vinima, različitim sortama, regijama, procesima proizvodnje i stilovima. Doprinosi širenju znanja i podizanju svijesti o vinu među lokalnom i širom javnošću. Festival podržava lokalne vinare i proizvođače, pružajući im platformu za promociju njihovih vina i brendova. Pomaže u jačanju domaće vinarske scene i omogućava proizvođačima da dosegnu nove tržišne segmente.
Festival također privlači ljude iz različitih kultura i regija, što doprinosi širenju raznolikosti i razumijevanju kroz vinsku i gastronomsku kulturu, omogućava saznanje o uparivanju vina s vrhunskom hranom i učenju o savremenim gastronomskim trendovima. Sarajevo Wine Weekend također doprinosi turističkoj privlačnosti grada Sarajeva, privlačeći posjetioce iz drugih gradova i država, čime se podržava lokalnu privredu i turizam. Festival je više od samo vinskog događaja, to je platforma za obrazovanje, promociju, kulturološku razmjenu i gastronomsku inspiraciju. Ove vrijednosti doprinose bogatom vinskom iskustvu i razvoju vinarske scene u regiji.

Kako izgleda jedan vaš radni dan tjedan dana prije Sarajevo Wine Weekenda?
Početak dana obično uključuje brz pregled zadatih zadataka i prioritetnih obaveza. Fokusiramo se na stvari koje su još potrebne za finalizaciju priprema. Tim se obraća izlagačima da bi osigurao da su sve njihove potrebe ispunjene. To uključuje potvrdu broja izložbenih stolova, usklađivanje rasporeda izlaganja i osiguranje da svi izlagači znaju kako da se postave i pripreme za festival. Osiguravanje da su svi potrebni materijali i oprema na raspolaganju za festival. To uključuje vina, čaše, opremu za degustaciju, osoblje i sve ostale tehničke i logističke aspekte. Rad na posljednjim marketinškim naporima kako bi se privukla veća publika i posjetitelji. Ovo može uključivati posljednje objave na društvenim mrežama i podsjećanje na događaj putem e-pošte. Komuniciranje s novinarima i medijima kako bi se osiguralo što bolje medijsko praćenje festivala.
Kao zaključak: Sve ove aktivnosti treba pažljivo koordinirati kako bi se osiguralo da festival vina bude dobro pripremljen i nezaboravan događaj za sve posjetioce.
Na koji način birate brendove koji će biti dio Sarajevo Wine Weekenda?
Svima je otvoren poziv za učešće na festivalu. U principu mi ne radimo selekciju vinarija, već pustimo da se vinarije same prijavljuju. Jedino što smo uvijek vrlo limitirani s brojem izlagača i sugerišemo da se izlagači pravovremeno prijave, a nakon prijave sugerišemo vinarima da izlože svoje ponajbolje boce vina: raritetne godine, vertikale, vina u velikim bocama, vina koja su nagrađena i slično, jer smatramo da je festival idealna prilika da vinari imaju prezentaciju, a i gostima prilika da degustiraju vinske etikete kojih nema u svakodnevnoj ponudi.

Koji novitet 17. izdanja Sarajevo Wine Weekenda se posebice veselite predstaviti publici? Što svakako moramo isprobati?
Od ove godine uvodimo novost, a to je vodič kroz festival gdje ćemo upravo na njemu predstaviti smjernice za degustaciju i ukazati na neke važnosti kako vinskih, tako i gastro izlagača. Vodič će biti svojevrsna mapa festivala, s prikazom prostorija i gdje se pojedini izlagač nalazi i koju posebnost će predstaviti.
Mi kao organizatori svakako sugerišemo da posjetilac posjeti svaku od vinarija, s njima razgovara i dijeli svoja iskustva, jer su u sigurnim rukama vinara i oni će svakako preporučiti svakoj osobi prema njenim karakteristikama i određeno vino. Isto pravilo vrijedi i za gastro izlagače, jer ove godine se stvarno možemo pohvaliti na izuzetnoj gastronomskoj ponudi.

Najdraža uspomena sa Sarajevo Wine Weekenda?
Dolazak Caroline Gilby 2019.g. na festival Sarajevo Wine Weekend bila je izuzetna prilika za posjetioce, a posebno za vinare da se sretnu s renomiranom vinskom stručnjakinjom i somelijerkom. Caroline Gilby je poznata po svojem stručnom znanju u svijetu vina, a pobliže se upoznala s autohtonim sortama i općenito sortama iz Balkana. Njeno prisustvo je definitivno dodalo vrijednost festivala.
Najdraža anegdota sa Sarajevo Wine Weekenda?
Svaki festival donosi svoje čari, ali ono što bi izdvojili s početka organizacije festivala, tačnije prije 17. godina, gdje smo vinare pitali za savjet da li smo pravom putu u organizaciji, a Ščurek kao iz topa nam je odgovorio da je ovo najbolji festival na kojem je bio. Mi onako začuđeni pitali smo zar je moguće i zašto baš naš festival? Na šta je odgovorio: „pa ovo je festival na kojem sva vina popiju“.
Od tada se slika festivala dobro promijenila gdje dolaze veliki ljubitelji vina, publika koju interesuju sorte i različiti tereni uzgoja, te razni načini spravljanja vina, postavljaju se pitanja iz struke, te je festival poprimio svoje prave oblike i značaj. U konačnici možemo reći da se općenita vinska scena u BiH u mnogo stvari promijenila na bolje.
Najdraža suradnja započeta na Sarajevo Wine Weekendu?
Definitivno to je suradnja između vinarija Erdevik i Chichateau koja je proizašla iz suradnje kroz festival. Kroz dva festivala bili su isključivo kao izlagači, dok danas s ponosom možemo reći da zastupamo oba branda u svom asortimanu.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba - PR
Sarajevo Marketing Summit, 12. po redu, koji je jučer održan u Sarajevu, ispunio je očekivanja i predavača i gostiju koji su imali priliku čuti različite priče, uspješne kampanje te ostvariti nove kontakte i dogovore.
„Ovogodišnja tema Summita bila je 'FAST TRENDS, FASTER MOVES', što je zapravo slika našeg trenutnog života, brzine i svega što se dešava. Trendovi nastaju, rastu i nestaju velikim brzinama. Ono što je danas viralno, sutra je već zaboravljeno. Brendovi, da bi opstali, moraju biti ispred tih trendova. Naši govornici su upravo o tome govorili: o novim trendovima, granicama marketinga, onome što on danas jeste i što će biti u budućnosti“, istakla je, generalna direktorica Altermedije, marketinške agencije koja je organizovala Summit .

Zenel Batagelj iz Valicona govorio je o budućnosti marketinških stručnjaka te istakao kako prakse iz zemalja regiona mogu značajno pomoći stručnjacima u Bosni i Hercegovini, jer im daju smjernice o tome šta ih čeka i u kojem smjeru da idu.
„Koliko god se činilo da je danas teško pratiti globalne trendove zbog ekspanzije društvenih mreža i umjetne inteligencije, zapravo nikada nije bilo jednostavnije. AI i društvene mreže pretvorile su svijet u jedno globalno selo u kojem svi postajemo slični. To se najbolje vidi kod najmlađih – generacije Z. Z-jevci u New Yorku, Sloveniji, Sarajevu ili Beogradu danas izgledaju gotovo isto: slušaju istu muziku, koriste isti vokabular i prate iste brendove. Ništa tu više nije novo. Upravo zato, najveći izazov postaje ostati autentičan. A tu, moram reći, Bosna i Hercegovina zaista pobjeđuje – vi ste jedna od najautentičnijih nacija na svijetu“ , kazao je Batagelj.

Slovenačka stručnjakinja za strateški razvoj brendova, Melanja Korošec, potpredsjednica KJK Sports grupacije i partner u DreamSail consultingu, govorila je o važnosti autentičnosti, jasno definisane strategije i hrabrosti brendova iz regije da se izbore za svoje mjesto na globalnom tržištu.
„Upravljanje brendom je ključno, posebno u regiji gdje su mnoge kompanije manje od globalnih konkurenata. Naša snaga leži u inovacijama, jasno definisanoj strategiji i autentičnosti. Trendovi se brzo mijenjaju, ali ne možemo skakati na svaku promjenu — najvažnije je znati ko smo, za koga radimo i u šta vjerujemo. Najteži, ali i najvažniji dio je znati reći ‘ne’. Kada ostanemo autentični, potrošači nam vjeruju – i tu se dobija bitka“ , istakla je.

Konferencija je bila prilika za ekskluzivno predstavljanje dvije nove aplikacije: CHAT D&B aplikacije kompanije Dun & Bradstreet i društvene mreže PRIVEE WORLD, čiji je osnivač i CEO Dino Čolaković. Učesnici su među prvima u svijetu mogli instalirati aplikacije i upoznati se sa njihovim funkcijama.

Tokom cjelodnevnog programa učesnici su slušali o tome kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas, o ubrzanim promjenama u FMCG industriji i o tome kako one oblikuju sutrašnjicu. Imali su priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing. Govorilo se i o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.
Već devetu godinu zaredom dodijeljena su priznanja istaknutim pojedincima iz svijeta marketinga, onima koji su svojim radom, idejama i rezultatima obilježili proteklu godinu. Tako su priznanja na ovogodišnjem Summitu dobili:
- Sanela Vujović, National Marketing Manager kompanije Red Bull
- Samira Poričanin Petrešin, PR Manager utrke Race for the Cure
- Naima Abadžić, Brand Building Manager Atlantic Grupe – Cedevita

Priznanja su dodijeljena i u tri posebne kategorije:
- Kampanja vrijedna pažnje – kompaniji Bambi za kampanju “Ljubav u svakom kadru”

- Brend inovacija godine – Lemonish, novi brend u kategoriji bezalkoholnih pića

- Najbolja rebrending kampanja – Podravka za brend Vegeta.

Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, kao i značajan doprinos zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.









Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!