TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 31.3.2016.

Jeste li oduvijek maštali o tome kako bi bilo da možete putovati kroz vrijeme? Sada bi se vaši snovi mogli i ostvariti. Ako ste u Sarajevu, kroz 4. mjesec uz malo sreće možete rezervirati jednu od 50 ulaznica „Sarajevo Time Travel Agency“ čiji su autori Hörner/Antlfinger i krenuti s njima na put.

Pri tome ćete, uz pomoć moderatorica, imati priliku iskusiti jednu drugačiju vrstu (mentalnog) putovanja i na vašem putovanju zamisliti prošlost, sadašnjost i budućnost grada Sarajeva. Unutrašnje slike koje nastaju na taj način mogu biti dokumentirane u vidu crteža, tekstova ili zabilješki, o kojima ćete po povratku razgovarati sa suputnicima. Taj materijal će ući u arhiv putovanja kroz vrijeme izložbe „Sarajevo Time Travel Agency  Pasts, Presents, Futures“ autora Ute Hörner i Mathiasa Antlfingera, koja se održava od 02. – 30.04.2016. u galeriji Duplex100m2.

Umjetnički duo iz Kelna se u eksperimentalnim putovanjima kroz imaginirane gradove poziva na ideje američkog psihologa i konstruktiviste Miltona H. Ericksona, osnivača moderne hipnoterapije. Erickson je sa svojim klijentima apsolvirao mentalna putovanja kroz vrijeme sa ciljem da oni razmisle o slikama iz prošlosti, sami potaknu nove poglede na njih i pored toga formuliraju vizije za vlastiti razvoj u budućnosti.

sarajevo time travel agency

„U našim eksperimentima putovanja kroz vrijeme radi se o tome da se stvori mogućnost bavljenja prošlošću, sadašnjošću i budućnošću grada, kao i razmjene o fantazijama izvan svakodnevnih diskursa, na jednom drugom nivou svijesti. Pri tome smatramo da grad predstavlja proširenje vlastitog tijela“, kažu Hörner/Antlfinger. „Proces imaginacije, unutrašnji stvaralački rad kao jedan resurs, koji nam svima stoji na raspolaganju“ je pri tome u centru njihovih umjetničkih interesa.

Hörner/Antlfinger surađuju od ranih 1990-tih godina. Njihova umjetnička djela otvaraju kritičke perspektive na društveno-politički kontroverzna pitanja, perspektive koje su suptilno predstavljene i zato nužnije djeluju. Za njihov umjetnički pristup su karakteristični procesualni i transmedijalni koncepti, koji rezultiraju medijsko-instalacijskim radovima, projektima u javnom prostoru, video radovima, skulpturama ili eksperimentima putovanja kroz vrijeme.

Od 2005. godine Hörner/Antlfinger realizuju procesualna umjetnička djela kao seriju pod nazivom „Time Travel Experiments – Speaking with the Unconscious Social Mind“ s različitim grupama učesnika u više mjesta na Balkanu. Nakon prve serije putovanja kroz vrijeme u glavnom gradu Bugarske, Sofiji, 2010. su poduzeli i eksperiment putovanja kroz vrijeme u Istanbulu. Kao završetak balkanske trilogije autora Hörner/Antlfinger u 4.mjesecu 2016. će biti realizirano deset putovanja kroz vrijeme u putničkoj agenciji „Sarajevo Time Travel Agency“.Darija Šimunović je kustosica ovog umjetničkog projekta, koji se pored građana Sarajeva također obraća osobama, koje su u nekada otišle iz Sarajeva i u međuvremenu dolaze u grad u posjetu, ili pak samo privremeno ovdje žive – znači svakome ko ima neki lični odnos prema gradu.

Vođene fantazije u vidu putovanja nastale su u suradnji sa diplomiranim psiholozima Rankom Katalinski i Andreom Soldo, koje će putnike voditi kroz vrijeme na bosanskom/hrvatskom/srpskom jeziku. Pojedinačni termini će biti ponuđeni po želji i na engleskom jeziku. Više informacija o projektu i karte potražite ovdje.

Foto: Sarajevo Time Travel Agency


Bonjour

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

TEKST: Emina Smaka

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.


Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.

U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode. 

1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone 

Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije. 
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije. 

Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.


2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu 

Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.


3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda

Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.

Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.


4. Vječno nasljeđe

Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.


U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.


Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.

 

Naslovna fotografija: @giorgioarmani


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!