TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 8.8.2024.
“Diego mi je pokazao revolucionarni smisao života i pravi smisao boje.” - Frida Kahlo
Osim po svojim individualnim doprinosima umjetnosti, Frida Kahlo i Diego Rivera poznati su i po svom burnom ljubavnom životu. Veza ovog para obilježena je strašću, ljubavi, intenzivnom saradnjom i javnim dramama što ih je dodatno učinilo jednim od najpoznatijih parova u historiji umjetnosti.
U svojim djelima Frida je spajala elemente meksičke narodne kulture, nadrealizma i simbolizma. Pod uticajem dugogodišnjih zdravstvenih problema, njena djela često obrađuju teme boli, identiteta i ljudskog tijela. Najpoznatija je po svom autentičnom stilu slikanja koje je reflekcija njenih složenih emocija i unutrašnjeg svijeta. Najviše se ističu njeni autoportreti i djela: Dvije Fride ("Las dos Fridas") i Autoportret s ogrlicom od trnja i kolibrićem ("Self-Portrait with Thorn Necklace and Hummingbird") - naslovna fotografija.
Diego Rivera bio je jedan od najvažnijih meksičkih muralista i vodeća figura u modernoj umjetnosti. Njegovi murali često prikazuju teme radničke klase, socijalne nepravde i meksičke kulture te su imali veliki uticaj na umjetničku scenu prošlog vijeka. Njegovo najpoznatije djelo je mural Čovjek na raskršću ("Man at the Crossroads").
Frida i Diego
Šta je onda s njihovom vezom?
Vjenčali su se 1929. godine, a njihov brak bio je ispunjen strastima, nevjerama i zajedničkom ljubavlju prema umjetnosti. Iako je njihov odnos bio izuzetno komplikovan, inspirisali su jedno drugo. Diego je u Fridi vidio nevjerojatan umjetnički talenat i uvijek ju je poticao da se razvija kao umjetnica. S druge strane, Frida je kroz svoja djela često prikazivala svoju bol i ljubav prema Diegu.
Izložbu možete posjetiti od 15.8. do 5.9.2024. u Umjetničkoj Galeriji Bosne i Hercegovine, na adresi Zelenih beretki 8.
* * *
Naslovna fotografija: @museofridakahlo
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas? Pitanje je ovo na koje će odgovor dati vrhunski stručnjaci iz oblasti marketinga na 12. po redu Sarajevo Marketing Summitu, koji će se održati 13. novembra u Swissotelu u Sarajevu.
Generalna tema ovogodišnjeg Summita je “FAST TRENDS, FASTER MOVES”, a fokusira se na ubrzane promjene u FMCG marketinškoj industriji i na to kako one oblikuju sutrašnjicu. Kroz cjelodnevni program učesnici će imati priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing.
Stručnjaci iz BiH i regiona govorit će o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.
Učesnike, osim zanimljivih tema i korisnih primjera iz prakse, očekuje poseban doživljaj gdje će njihovo prisustvo i doprinos Summitu biti upotpunjeni kroz interaktivni sadržaj koji je pripremljen u saradnji sa sponzorima događaja.
Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, dok je značajan doprinos i zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.

Renomirani strateg i predavač Vladimir Vulić, otvorit će Summit inspirativnim izlaganjem o anatomiji marketinga koji svakodnevno pretvara u izuzetno, dok će svoje iskustvo i znanje sa prisutnima podijeliti i prošlogodišnji dobitnici priznanja Superstar u marketingu – Mirsada Kadribašić, Senior Brand Building Manager u Atlantic Grupi za brend Argeta, i Ajla Hadžić, marketing menadžerica u dm drogerie markt.
Kadribašić će otkriti kako Argeta, koja je mesna i riblja pašteta broj 1 u Evropi, uspješno gradi brend relevantan novim generacijama potrošača, a Hadžić će iz iskustva kompanije dm, koja se u poslovanju vodi sloganom “Tu sam čovjek, tu kupujem”, govoriti o tome kako globalne trendove iskoristiti za rast brenda i prodaje.
I ove godine bit će dodijeljena priznanja Marketing Superstar za pojedince koji su svojim radom i idejama ostavili značajan trag u razvoju marketinške struke u BiH, kao i nagrade za kampanju vrijednu pažnje, brend inovaciju i rebrending kampanju, koje su obilježile svijet marketinga u proteklom periodu.
O agilnosti marketinga i spoju tradicije i inovacija govorit će Selma Jusufović iz sarajevske mljekare Milkos, dok će Stana Džudović, Senior Solution Consultant u kompaniji Agilcon, i Edin Mehić, suosnivač i direktor sektora za strategiju kompanije Bloomteq, pokazati kako umjetna inteligencija i Big Data već danas mijenjaju način na koji razumijemo potrošače i donosimo marketinške odluke.
Posebnu pažnju privući će i predavanje Melanje Korošec, stručnjakinje za strateški razvoj brenda i inovacije, o izgradnji globalno prepoznatljivih sportskih brendova kroz jasnoću i fokus, kao i razgovor sa legendarnim skijaškim šampionom Bojanom Križajem, koji će otkriti kako sportisti doživljavaju brendove i kako mogu doprinijeti njihovom razvoju.
Sarajevo Marketing Summit već 12 godina okuplja lidere, inovatore i kreativce koji oblikuju budućnost marketinga u regiji. I ove godine zagarantovan je izuzetno zanimljiv i inspirativan program, a svi koji još nisu osigurali svoje prisustvo imaju priliku to učiniti. Broj mjesta je ograničen, a registracija je moguća putem ovog linka.
Vidimo se 13. novembra u Swissotelu Sarajevo – na mjestu gdje marketing susreće budućnost!
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!