TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 9.1.2024.
Plesač, koreograf i reditelj Staša Zurovac u saradnji s Narodnim pozorištem Sarajevo donosi baletsku izvedbu Sjećaš li se…"Sjećaš li se Dolly Bell?”
Djelo Abdulaha Sidrana našlo se na različitim daskama brojnih teatara u različitim izvedbama i glumačkim postavama. Na filmski ekran 1981. donio ga je Emir Kusturica, a Dolly Bell je jedno od nježnih imena koja se vežu za Sarajevo, kulturu grada i pristup nekim drugim vremenima.
Iako je prošlo više decenija od njegovog nastanka, u svijetu umjetnosti i kulture nezaobilazno je štivo od najranije dobi, a skoro da ne postoji kućna biblioteka na čijim policama se ne nalazi. Među prvim je predstavama koje odgledamo u pozorištu, a doživljaj iste, bliskost koju steknemo i izgradimo s akterima djela i ovom pričom, nikada ne izblijedi.
„Dolly Bell je mitska priča i koja je postala dio identiteta Sarajeva, naše kulture i života u gradu. Ono što je osamdesetih godina prošlog stoljeća predstavljao film reditelja Emira Kusturice i scenariste, pjesnika Abdulaha Sidrana, danas je pred vama u novoj formi, plesu, baletu kojeg je postavio Staša Zurovac. Želimo da u našem repertoaru imamo praizvedbe, nove i originalne balete koji će rezonirati sa ovovremenim Sarajevom…” – izjavio je direktor Narodnog pozorišta Sarajevo, Dino Mustafić.

Foto: @eldinhalilovich
Koreografija i kompozicija
Koreograf, Staša Zurovac svojim pristupom ovom djelu želi odati dodatnu počast i pružiti novu vrijednost gledatelju koji ne poznaje “Dolly Bell”. U ovom pothvatu ima odlično podršku jednog od najvećih kompozitora i violinista našeg vremena – Alexander Balanescu.
Radujemo se vidjeti kako će Alexander svoje dosadašnje iskustvo i saradnju s jednako velikim umjetničkim imenima kao što su Grace Jones, Depeche Mode, Pet Shop Boys i mnogi drugi, donijeti na daske Narodnog pozorišta u Sarajevu.

Foto: Narodno pozorište Sarajevo
Kostimografija
Finalni pečat svakoj predstavi i filmskom ostvarenju daje dobar odabir kostima. Sjećaš li se…”Sjećaš li se Dolly Bell?” upotpunit će kostimografija u kojoj svoje prste ima kostimografkinja Blanka Adžić Ursulov. Baš poput ostatka tima s kojim sarađuje, može se pohvaliti obimnom i sjajnom karijerom.
1994. godine Njemački pozorišni časopis Theater heute proglasio je Blanku jednom od deset najboljih kostimografa u Njemačkoj.

Foto: Narodno pozorište Sarajevo
Mi znamo gdje idemo sutra navečer, a vi?
* * *
Naslovna fotografija: Narodno pozorište Sarajevo
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto u sarajevskim novembarskim vikendima, neka vrsta tihe dramaturgije grada.
Jesen u Sarajevu nikada ne znači kraj sezone, nego početak one najživlje one u kojoj se ulice pune svjetlima, scene pozivima, a galerije novim pogledima.
Grad je opet u svom prepoznatljivom ritmu. Prostorima se krećemo kao kroz memorijske mape: film kao terapija, galerijski prostor kao tišina, koncert kao oslobađanje, pozorište kao razgovor koji nismo znali da nam treba.
6 događaja posljednjeg ovog vikenda:
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Suočavanje s prošlošću u Meeting Pointu
Tri dana u Meeting Pointu otvaraju se filmom Muškarci ne plaču u petak u 18:00, prikazanim u znak sjećanja na producenta Damira Ibrahimovića, kao snažna studija ratne traume i unutrašnjeg oprosta, uz razgovor Jasmile Žbanić i Alena Drljevića nakon projekcije.
Subotnja večer donosi Gospodina Nika protiv Putina, danskog kandidata za Oscara® koji prati tihu, opasnu pobunu jednog učitelja protiv propagande, nakon čega publika razgovara s producentom Radovanom Sibrtom.
Program se zatvara u nedjelju filmom To je bila samo nezgoda, novim Panahijevim ostvarenjem nagrađenim Zlatnom palmom, trilerom koji kroz potisnuta sjećanja, paranoju i osvetu iscrtava najtamnije zone sjećanja, tačno onako intenzivno kako ovakav vikend i treba završiti.
Hana Dujmović: “Nostalgija djetinjstva” u Historijskom muzeju BiH
Nakon uspjeha prethodne izložbe u Strasbourgu, Hana Dujmović se ovog petka vraća Sarajevu s radovima koji se čitaju kao dnevnik odrastanja u fragmentima: tišina, igra, strah, toplina, nestanci i povratci.
Dress code: crno. Jer publika ovdje nije samo posjetilac, nego dio ritualnog performansa.
I da, u ponedjeljak na Bonjour.ba izlazi naš intervju s Hanom, jedan od onih razgovora u kojima se umjetnost i biografija stapaju bez granice.
Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti”
Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.
Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu.
U posjeti kod gospodina Greena u SARTR-u
Komad o samoći, predrasudama i potrebi za pripadanjem, koji se čita kao intimna lekcija o tome kako nas odnosi liječe tamo gdje to ne očekujemo.
Igraju Miodrag Miki Trifunov i Alban Ukaj duo koji na sceni drži pažnju bez da podigne ton. Predstava koja se vraća na repertoar uvijek znači isto: publika je tražila još.
Završna noć festivala Dani Jurislava Korenića u Kamernom teatru 55
Večer posvećena teatru koji je živio svojim ritmom, ima svoj šarm: voditelj programa je Nedim Džinović, a završnica pripada Gudačkom kvartetu Kamernog teatra 55, ansamblu koji je ostavio generacijski trag od vremena kada su bili Sarajevski gudački kvartet do današnjeg kolektiva.
Nakon koncerta slijedi druženje u Klubu Kamernog uz DJ LEMANDIER-a i koktel, idealan kraj festivala koji je ove godine donio neočekivanu toplinu i hrabru liniju programa.
Partibrejkersi u Cinemas Slogi
Ako želite energiju stare škole, onu sirovu, bez filtera, bez nostalgije samo energiju koja se troši, znoji i nosi Partibrejkersi se vraćaju na binu Sloge.
Kultni bend čiji su koncerti uvijek više lični nego scenski, i čije pjesme Sarajevo zna napamet. Ovo je onaj koncert koji se ne planira: samo se pojaviš.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!