TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 29.10.2024.
Danas je u Tarčinu, nadomak Sarajeva, u luksuznom kompleksu Tarčin Forest Resort and Spa, održana promocija pete generacije Hyundaija Santa Fe. Ovim je i zvanično započela prodaja najnovijeg Hyundaijevog modela za tržište Bosne i Hercegovine.
Naime, Santa Fe je trenutno najveći Hyundaijev model i spada u klasu velikih SUV- ova sa sedam sjedišta. Globalnoj javnosti prvi put je predstavljen prije 23 godine, kada su važila drugačija tržišna pravila za slične modele. Ispočetka se proizvodio samo u Južnoj Koreji, a uglavnom je bio namijenjen tržištu Sjedinjenih Američkih Država pa je u skladu s tim i dobio ime. Santa Fe je najstariji glavni grad jedne savezne američke države i nalazi se u Novom Meksiku.

Hyundai je nastojao Santa Fe ponuditi svim pojedinačnim tržištima pa ga od početka smatraju globalnim modelom. Kroz četiri prethodne generacije evoluirao je prateći sva stilska i tehnička unapređenja pa je tako kroz 22 godine prodano više od 450.000 jedinica Santa Fe-a samo u Europi, pokazujući svoju trajnu popularnost u Europi.


Hyundai je konačno 10. avgusta 2023. godine, svijetu predstavio petu generaciju koja je bila veliko stilsko iznenađenje i predstavila novi pravac velikih SUV - ova koji su u jednom modelu donijeli harmoniju velikog i moćnog SUV - a i luksuz dostojan najboljh poslovnih automobila bez obzira na kategoriju kojoj pripadaju.


Dizajn zasnovan na robustnim detaljima i na slovu "H"
Nastao na savršenom balansu dimenzija, proporcija i zanimljivog dizajna, predstavlja markantnu pojavu među konkurentima, a pogotovo među manjim, uobičajenim automobilima na cesti. To potvrđuju i grandiozne dimenzije - dužina 483 cm, širina 190 cm i visina 177/172 cm. Zasnovan na takozvanom kutijastom obliku uz izuzetna stilska rješenja koja su mu na svakom dijelu dala dovoljnu fluidnost linija, savršen je primjer kako se u jednom modelu "opasnog" izgleda može smjestiti urbani premium SUV.

Upravo zbog kutijaste konstitucije, visoko postavljenog prednjeg poklopca i uspravno orijentisane prednje maske, njegov prednji dio odiše dominantnim karakterom, ali se kroz stilska rješenja na cijelom modelu nalaze detalji u obliku velikog slova "H" što predstavlja prepoznatljiv zaštitni znak. Tako je svojevrsni alfanumerički motiv iskorišten i za oblik LED svjetlosnih elemenata dnevnih svjetala i za kontrastni dezen na prednjem odbojniku koji se završava otvorima usmjerivača zraka prema unutrašnjosti blatobrana.

Uvjerljiv bočni profil dvovolumenske konstitucije pojačan je velikim međuosovinskim rastojanjem, točkovima smještenim na krajnje pozicije, izdignutim krovnim nosačima i stilskim ispupčenjima na svakom blatobranu što dodatno ističe robustnost luksuznog SUV-a. Hyundai posebno naglašava činjenicu da je ostakljena površina na novom modelu izrazito povećana, čime je dodatno naglašena prozračnost unutrašnjeg prostora. Čist i rafiniran stražnji profil naglašava veliku prostranost straga i dodatno pojačava osjećaj robustnosti začet na prednjoj strani. Isti koncept je primijenjen i natrag u obliku velikog slova "H", pa su i zadnja svjetla u harmoniji s prednjim, čime je i na ovom dijelu osigurana prepoznatljivost. Već poznat Hyundaijev princip skrivanja stražnjeg brisača ispod krovnog aerodinamičkog spojlera karakteristika je i modela pete generacije Santa Fea.
Kupci se mogu opredijeliti za tri različita dezena aluminijskih felgi i to u prečnicima 18, 19 i 20 inča i za jednu od deset boja karoserije, čime mogu personalizovati izgled svog modela.
Unutrašnjost dostojna putovanja najvišom klasom
Hyundai je i u prostranoj unutrašnjosti novog Santa Fea spojio inovativnost i udobnost. Uz veliki broj viskosofisticiranih i modernih tehničkih detalja od prvog do trećeg reda sjedišta, unutrašnjost pruža mnoštvo opcija za odlaganje stvari, čineći putovanje za sve putnike pravim užitkom.
Harmonična ambijentalna svjetla i to stilizovana u obliku slova "H" na vozačkoj konzoli, diskretno se protežu preko unutrašnjosti vrata, sve do kraja, dajući kabini jedinstvenu luksuznu eleganciju.

Dio konzole, zapravo multimedijalni panel, već je dio prepoznatljivog Hyundaijevog dekora, kojeg nalazimo prvenstveno u Hyundaijevim električnim modelima serije Ioniq - jedinstveni položeni panel ispred vozača i na centralnom dijelu konzole sadrži dva 12,3 - inčna displeja, od kojih je jedan u funkciji table s osnovnim vozačkim instrumentima, a drugi je displej osjetljiv na dodir i predstavlja jezgro multimedijalnog sistema.

U području zvuka, Santa Fe je opremljen BOSE Premium zvučnim sistemom koji kombinuje BOSE premium zvučnu tehnologiju s dvanaest optimalno podešenih zvučnika visokih performansi, uključujući subwoofer za istinski impresivan audio doživljaj. Sigurnost i praktičnost dodatno su povećane uključivanjem 12 - inčnog Head-Up zaslona (HUD).
Jednostavna intuitivna elektronska ručica mjenjača je i kod novog Santa Fea postavljena na stub upravljača, čime je povećana udobnost vozača i oslobođen dodatni prostor na tradicionalnom mjestu, na kojem je sad moderni displej komandi klima - uređaja.

Veliki prostor u unutrašnjosti ovog SUV - a osigurao je i poluotvoreno spremište između prednjih sjedišta te veliku površinu za bežično punjenje dva pametna telefona, dva USB konektora (punjenje snagom 27 vati), dvostruku poziciju za limenke i naslon za laktove.
Novi Santa Fe je moguće dobiti u konfiguraciji sa pet, šest i sedam sjedišta pa su zanimljivi oblici i mogućnosti sjedišta u drugom redu. Ukoliko su u drugom redu samo dva odvojena sjedišta, mogućnosti užitka putnika u vožnji su nezamislive. Uz vrhunsku ergonomiju, pomjeranje u svim pravcima, moguće ih je postaviti u poziciju režima opuštanja, s pomjerljivim dijelom za potkoljenice. Vozač putem daljinskih komandi ima mogućnost upravljanja pozicijom također čime je dodatno olakšan ulazak putnicima na treći red sjedišta koja se preklapanjem mogu jednostavno spustiti i time dobiti ogroman prtljažni prostor. Njegova osnovna zapremina, u zavisnosti od pogonskog sistema može biti između 621 litar (za PHEV) do 711 litara (za benzinske verzije). Ukoliko se pak preklope nasloni sjedišta drugog reda, tad zapremina u najboljem slučaju može porasti na 2.032 litra.

Dostupne Hyundai Smart Sense funkcije aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji
U modelima pete generacije dodatno je podignut i nivo sigurnosti. Kupcima su na raspolaganju sistemi pomoći za izbjegavanje frontalnog sudara (FCA 2), sistemi pomoći pri izbjegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA), sistemi asistencija pri održavanju trake (LKA), sistemi automatskog zaključavanja vrata Safe Exit Assist (SEA), sistemi inteligentne pomoći za ograničenje brzine (ISLA), sistem za upozorenje vozača na umor (DAW), sistemi kontrole mrtvog ugla (BVM), sistemi pomoć za duga svjetla (HBA), te niz funkcija za podizanje udobnosti kao što su pametni tempomat (SCC), pametni tempomat zasnovan na navigaciji (NSCC), pomoć pri vožnji na autoputu 2 (HDA-2) i pomoć pri praćenju trake 2 (LFA 2).
Novi Santa Fe će vozača upozoriti na prisustvo osoba ili stvari na stražnjim sjedištima (ROA) te mu pomoći prilikom izbjegavanju sudara sa stražnje strane (RCCA), prilikom parkiranja (PDW) i pri još dosta neugodnih situacija u kojoj sam vozač nije u stanju procijeniti prilike i mogućnosti. Santa Fe se putem daljinskog upravljanja (pametni ključ) može sam parkirati i sam izvući iz tijesnih parkirnih pozicija.
Povezivanje s velikim mogućnostima
Hyundai se kod novog Santa Fea može pohvaliti vrhunskim mogućnostima povezivanja i to zajedno s Bluelink Connectom. U prvom planu je ccNC infotainment sistem, tehnologija nove Hyundai generacije koja je uvela napredne povezive karakteristike i rafinirani koncept grafičkog interfejsa (GUI) čime su postignuti vrhunski luksuz u unutrašnjosti i udobnost korisnika.
Također, novi Santa Fe ima najsavremeniji sistem Hyundai Digital Key 2, opremljen s tri NFC senzora i šest ultraširokopojasnih (UWB) senzora čime se postiže besprijekorna povezanost. Povezani na Bluelink, vozači jednostavnim približavanjem mogu otključati automobil, dok pametne mogućnosti omogućavaju pokretanje automobila s telefonom unutra i pritiskom na dugme za start/stop motora. Kroz aplikaciju „Wallet“, ova inovativna funkcija omogućava praktično dijeljenje automobila sa do 15 ključeva, svaki s prilagodljivim ograničenjima uključujući zaključavanje i otključavanje, te vožnju. Hyundai Digital Key 2 je kompatibilan sa sistemima telefona Apple, Samsung i Google Pixel.
Bluelink je zapravo vrlo sofisticiran sistem koji vozačima može pružiti neslućene mogućnosti kao što su, naprimjer, podaci o saobraćaju, o cijeni goriva, o radarima za kontrolu brzine, o slobodnim mjestima na parkiralištima, o vremenu, sportu, muzici, ali i bežično ažuriranje softvera pri čemu vlasnik ne mora posjećivati servisnu radionicu. Usluga će se nuditi u pretplatama za pakete i sadržaće još mnogo novih funkcija.

Pojednostavljena linija pogonskih sistema
Novi Hyundai Santa Fe se na evropskom pa samim tim i na bosanskohercegovačkom tržištu nudi isključivo u hibridnim varijantama. Sve su zasnovane na 1,6 - litarskom turbo-benzinskom motoru snažnom 160 KS i na jednom električnom motoru.
Slabiji, samopunjivi hibrid (FHEV) također ima spomenuti benzinski i jedan električni motor snažan 47,7 kW (sinergijski 215 KS). Takav model je u ponudi s pogonom samo preko prednje osovine i s pogonom na svim točkovima. Prema WLTP sistemu mjerenja potrošnje goriva, u prosjeku troši 6,9 do 7,3 litre benzina, u zavisnosti od pogona i broja sjedišta. Od 0 km/h do 100 km/h stiže za 9,6 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu na 180 km/h.
Sposobniji i ozbiljniji su Plug - in Hybridi, njih pogoni benzinski motor snažan 160 KS, i jedan električni motor snažan 72 kW (sinergijski 253 KS). Ovakvi modeli imaju isključivo pogon na svim točkovima. Nešto su dinamičniji, pa do 100 km/h stižu za 9,3 sekunde, dok im je maksimalna brzina identična slabijem modelu. No, važno je to da imaju li-ion bateriju kapaciteta 13,8 kWh s kojom mogu samo na električnu struju preći 54,2 kilometra. Naravno, ova baterija je punjiva preko vanjskog punjača, što ovom automobilu, ali i svom vlasniku može osigurati većinu potpuno ekološki prihvatljive vožnje, bez ikakvih štetnih emisija. Prema usvojenom načinu mjerenja potrošnje, Santa Fe Plug-in Hybrid troši samo 1,7 litara benzina.
SANTA FE u Bosni i Hercegovini
Hyundai Auto BH će na domaćem tržištu ponuditi oba modela, hybrid i plug in hybrid. Cijena najjeftinijeg hibrida s automatskim mjenjačem, sa pogonom na prednjim točkovima i sa pet sjedišta je 97.490 KM. Santa Fe je ponuđen s vrlo širokim izborom paketa opreme pa se kupci mogu odlučiti za jedan od čak pet ponuđenih paketa opreme.
Početna cijena Plug - in Hybrida se kreće od 119.990 KM sa PDV-om. Svi plug in hybridi imaju pogon na četiri točka, automatski mjenjač sa duplim kvačilom i 7 sjedišta. U ponudi će se naći i tri paketa opreme ( Emerald, Diamond i Alnatt Caligraphy). Santa Fe je dostupan u 10 različitih vanjskih boja i 5 boja u unutrašnjosti. Za prve kupce novog Santa Fe obezbijeđen je i promotivni popust od 6000 KM sa PDV.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba
U svijetu uređenja enterijera postoji jedna dilema koja se stalno vraća: kako pronaći rasvjetu koja neće biti samo lijep detalj, nego dio rješenja koje mijenja funkciju, atmosferu i doživljaj prostora? Većina ljudi se izgubi između stilova, brendova i tehničkih zahtjeva i upravo tu nastaje stvarni izazov.



M Rasvjeta taj izazov pretvara u proces koji je mnogo jednostavniji i, što je još važnije, personaliziran. Od prvog dana, od kada su sestre Amina Malagić Šukalo i Edina Malagić pokrenule priču koja spaja dizajn, stručnost i žensku energiju, ideja je bila jasna: kupovina rasvjete ne smije biti brz izbor, nego iskustvo koje vodi do rješenja prilagođenog svakom enterijeru i svakoj osobi.

Amina Malagić Šukalo

Edina Malagić
Kroz godine su u BiH donijeli neke od najpoznatijih svjetskih brendova rasvjete, uključujući Slamp, Luceplan, Flos, Nemo Lighting, Nordlux, Zambelis, Viokef i mnoge druge čime su domaću scenu približili globalnim standardima.
Zato njihov salon nije zamišljen kao klasična prodavnica, nego kao prostor u kojem se projekti prolaze 1 na 1, uz podršku arhitektice Samre Memić Demirović i tima elektroinžinjera koji stoje iza stručnog projektovanja, fotometrijskih analiza i sistema „ključ u ruke”.

Samra Memić Demirović
Event “Let’s glow together” bio je upravo ta filozofija prikazana uživo.
Amina i Edina su se obratile gostima uz kratku zahvalnicu, podsjećajući da svaki projekat, od privatnih domova do velikih hotela i javnih prostora, počinje istim korakom, a to je dobrim razumijevanjem svjetla.


Kawa je ove večeri imala atmosferu koja je rasla iz minute u minutu: toplo osvjetljenje, pažljivo odabrani kutovi, tihi žamor i energija ljudi koji vole prostor jednako koliko i posao kojim se bave.
Nordlux prezentacija otvorila je priče o savremenim enterijerima, dok je glow corner postao spontano okupljalište. Tu su se smjenjivali osmijesi, fotografije i komentari o tome kako svjetlo u pravom trenutku mijenja cijelu percepciju prostora.






Signature kokteli, kreirani posebno za ovu noć, nosili su sličan potpis: lagani, estetski dotjerani, savršeni za atmosferu koja ne žuri. DJ je pratio ritam događaja nenametljivo, ostavljajući prostor da razgovori vode glavnu riječ.



Arhitekti, dizajneri i partneri s kojima M Rasvjeta godinama gradi projekte, od privatnih vila do hotela, restorana i javnih prostora, ispunili su prostor pričama iz prakse. U kratkim Q&A trenucima, vodeći arhitektonski studiji za Bonjour.ba odgovorili su na pitanja koja će mnoge inspirirati.

Jean Louis iz Nordlux tima istakao je koliko je važno graditi saradnje koje nadilaze klasično partnerstvo. Kao brend koji dolazi iz Danske, naglašava da: “Naša snaga je u pronalasku lokalnih heroja partnera koji su veoma jaki na lokalnom tržištu. Smatramo da je ovo savršen početak za nas da razvijemo naše ime, brend i proizvode. Među nama postoji prijateljstvo i poštovanje.”

Blanka Dujić iz studija ARTERIOR ispričala nam je kako u njenim projektima postoji jedan jednostavan princip: pravi kutak postane omiljeni tek kada ga obasja svjetlo koje ima karakter. Pitali smo je koje svjetlo to najbrže postigne, a njen odgovor je bio: "LED traka na pravom mjestu.”

Blanka Dujić
U razgovoru s Belindom Pušić iz Belinda Design saznali smo koji bi komad M Rasvjete ponijela kući odmah te večeri i odgovor je bio jednako iskren koliko i estetski očekivan: “Glossy, to je stolna lampa u pink varijanti.”

Belinda Pušić
Govoreći o rasvjeti koja pravi najveću razliku, Nermina Zagora nas je podsjetila na jednu važnu stvar da enterijere, baš kao i ljude, pamtimo po osjećaju koji u nama izazovu. Upravo tu, kaže, rasvjeta ima ključnu ulogu: “Još bolje je ukoliko rasvjetna tijela imaju tu mogućnost da se njihova temperatura, odnosno boja, podešava kroz dizajn rasvjete i mi možemo transformirati jedan tipični prostor i dati mu više karaktera i više atmosfera.”

Nermina Zagora
Kada je riječ o trendovima, upravo je tim M Rasvjete bio onaj čije smo mišljenje posebno željeli čuti. Pitali smo ih šta u 2026. odlazi u veliko “NE”, a šta će obilježiti novo “DA” u rasvjeti.
Samra Memić Demirović: "U 2026. godini što se tiče trendova napuštamo hladnu boju svjetla i nametljive oblike rasvjetnih tijela. Veliko "da" su prirodni materijali, najviše kamen, travertin i alabaster. Na velika vrata se u 2026. godini vraća i srebrna finitura rasvjetnih tijela."

Samra Memić Demirović
Razgovor smo zaključili pitanjem koje najbolje otkriva njihovu filozofiju: šta je to najvažnije što žele da svi znaju o dobroj rasvjeti? Odgovor je bio onaj koji dolazi iz iskustva, terena i stotina realizovanih projekata, onaj koji mijenja način na koji posmatramo prostor: “Rasvjeta uopće nije detalj u prostoru, ona je ključni element koji oblikuje funkcionalnost i atmosferu svakog prostora.”

Večer “Let’s glow together” završila je upravo onako kako je i počela… razgovorima, idejama i svjetlom koje je u Kawi stvaralo male trenutke koji ostaju zapamćeni. U opuštenoj atmosferi, uz koktele i muziku, postalo je jasno zašto M Rasvjeta godinama gradi povjerenje arhitekata, dizajnera i klijenata širom BiH.
























Ovaj event nije bio klasično predstavljanje brenda, nego pokazna vježba njihove filozofije: da svaka prostorija ima potencijal, da se rješenja ne kopiraju nego stvaraju i da dobra rasvjeta nije dodatak već vrlo često srce ambijenta.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!