TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.5.2019.
Jedan od cjenjenijih filmskih autora današnjice, švedski režiser i dobitnik Zlatne palme, Ruben Östlund, predsjedavat će žirijem Takmičarskog programa - igrani film 25. Sarajevo Film Festivala.
„Ponosni smo što će tako izuzetan autor kao što je Östlund biti dio jubilarnog izdanja Festivala. Ruben Östlund spada među autore koji štite slobodu filmskog izraza. Divimo se njegovoj posvećenosti, dosljednosti i jedinstvenosti u umjetničkom djelu”, izjavio je Mirsad Purivatra, direktor Sarajevo Film Festivala.
Festivalska publika je imala priliku vidjeti Östlundove filmove KVADRAT na 23. Sarajevo Film Festivalu (2017.), TURIST na 20. Sarajevo Film Festivalu (2014.) i IGRA na 17. Sarajevo Film Festivalu (2011.).
Ruben Östlund rođen je 1974. na otočiću Styrsö, na zapadu Švedske. Studirao je grafički dizajn prije nego što je upisao Univerzitet u Gothenburgu gdje upoznaje Erika Hemmedroffa s kojim će kasnije osnovati produkcijsku kompaniju Plattform Produktion. Strastveni skijaš, Östlund je režirao tri filma o skijanju u kojima je otkrio svoju sklonost dugim kadrovima. Tu sklonost je razvio i usavršio tijekom studija filma i ona ostaje jedan od zaštitnih znakova njegovog autorskog izraza. Östlund se proslavio svojim duhovitim i preciznim prikazima ljudskog društvenog ponašanja, kao i stručnim korištenjem Photoshopa i drugih sličnih softvera za obradu slike u svojim filmovima.
Njegov prvi igrani film, MONGOLOID S GITAROM, koji je producirao suosnivač kompanije Plattform Produktion, Erik Hemmendorff, osvojio je nagradu FIPRESCI na Filmskom festivalu u Moskvi 2005. godine. Film je potom prikazan u kinima u više od 20 zemalja svijeta i na brojnim filmskim festivalima te je učinio Östlunda međunarodno poznatim. Dvije godine kasnije, sa kratkim igranim filmom INCIDENT KOD BANKE, u kojem je svaki pokret kamere kompjuterski generiran u postprodukciji, na Berlinalu osvaja Zlatnog medvjeda. Njegov treći igrani film, IGRA, premijerno je prikazan u programu Directors' Fortnight filmskog festivala u Cannesu gdje je osvojio nagradu Coup de Coeur. Nakon premijere u Cannesu, film IGRA prikazan je na brojnim drugim svjetskim festivalima, uključujući festivale u Veneciji i Torontu, gdje je osvojio niz prestižnih nagrada. Između ostalog, film IGRA nominiran je za nagradu europskog parlamenta LUX i osvojio je prestižnu skandinavsku filmsku nagradu, Nordic Prize.
Ruben na filmskom festivalu u Cannesu
Njegov četvrti igrani film, TURIST, 2014. godine premijerno je prikazan u programu Un Certain Regard filmskog festivala u Cannesu, gdje je osvojio Nagradu žirija. Film je potom prikazan na brojnim međunarodnim festivalima osvojivši ukupno 16 nagrada za najbolji strani film. Film je nominiran za nagradu Zlatni globus i ušao je u uži izbor za nagradu Oscar, a distribuiran je u preko 70 zemalja svijeta. Rubenov peti igrani film, KVADRAT, osvojio je Zlatnu palmu na filmskom festivalu u Cannesu 2017. godine i nominiran je za nagradu Oscar® za najbolji film na stranom jeziku.
Posjećamo, SFF se ove godine održava od 16. - 23.8. 2019. Veselimo se uskoro saznati i ostale detalje ovogodišnjeg programa Sarajevo Film Festivala.
TEKST: Arijana Bošnjak
Maja Čengić Miralem je prvo lice crvenog tepiha svakog izdanja Sarajevo Film Festivala.
Voditeljica i urednica glazbenog i revijalnog programa na BHRT-u, postala je sinonim za red carpet, kao glavni host Festivala i dama koja nas iz godine u godinu, kroz osam večeri, osvaja svojim stavom, profesionalnošću, sofisticiranošću, ali i kreacijama koje bira. Što god nosila, Maja svojom karizmom daje posebnu notu svakoj kreaciji.
Kada govorimo o tome što nosi, volimo vidjeti da je Maja za crveni tepih ovogodišnjeg Festivala birala kreacije s potpisom regionalnih i bh. dizajnerskih imena. U nastavku donosimo recap svih njenih lookova s 30. Sarajevo film festivala koje je zabilježio fotograf Marko Jovančić i tako sačuvao u vremenu magiju ovog red carpeta.
Prva večer 30. Sarajevo Film Festivala
Za otvorenje 30. izdanja Sarajevo Film Festivala, Maja je birala dizajn Amne Kunovac – Zekić. Sinergija bezvremenske klasike i modernizma definirala je ovu upečatljivu kreaciju - duga slip suknja, u crnom tonu, svu je pažnju poklonila gornjem dijelu u obliku korzeta u intenzivnoj, ljubičastoj nijansi.
Korzet je oličenje kreativnosti dizajnerice, interpretirano kroz igru isprepletenih traka, gdje decentni sjaj tkanine stvara snažan kontrast između svjetla i sjene te tako doprinosi dinamičnosti.
Party otvorenja u Festival Gardenu
Iste večeri, na novoj Sarajevo Film Festival lokaciji – Festival Garden, za party otvorenja Maja je prezentirala trendy i chic izdanje u maloj crnoj haljini. Interesantni twist ovdje je bilo perje koje prati „bardot izrez“ na haljini za poseban efekt. Crna haljina dizajnerice Aleksandre Dojčinović (brend Lei Lou) je upotpunjena upečatljivom narančastom torbicom s potpisom iste dizajnerice i ružem u istoj nijansi.
Nježna ružičasta je obilježila 2. večer red carpeta
Drugu večer 30. Sarajevo Film Festivala, Maja se pojavila u nježnoružičastoj kreaciji dizajnera Milana Senića. Gornji dio s „bardot izrezom“ izrađen je od tila čija je transparentnost, u kombinaciji s naborima, kreirala romantičan i sofisticiran look. Ostatak haljine povezan je istim tonom ružičaste, s decentnim sjajem koji stvara saten, dok se na samoj dužini haljine našao teksturiran materijal koji je dodatno naglasio dizajnerski pečat Milana Senića.
3. večer i dašak avangarde
Marko Feher uvijek donosi dozu avangarde na bh. modnu scenu. Ovog puta Maja je nosila njegovu kaput/haljinu koja je svojim sjajem kreirala dojam fluidnosti uz odsjaj reflektora. Jednostavan dugi kaput ističe se u izboru materijala, ali i predimenzioniranih rukava s naborima koji su kaput pretvorili u još jedan ikoničan carpet look.
Kreacija 4. večeri krije posebnu priču
Ručno rađena haljina brenda No Nation Fashion, iza kojeg stoji kreativna direktorica Aleksandra Lovrić, nosila je ime Zaštitnica Prirode. Izrađena je od vezenog materijala sa staklenim perlama i šljokicama, a za samu izradu bilo je potrebno više od 150 sati.
Haljina kroz metaforu povezuje migraciju i očuvanje prirode te tako naglašava koliko su važni za održivost. Perle u vibrantnoj limeta žutoj nijansi savršeno su se isticale na crvenom tepihu i donijele neopisivi glamur na scenu.
Sanjiva kreacija 5. večeri
Svima nam je poznato kako bajkovite kreacije dolaze iz mašte Sanje Dujmović kroz njen brend La Jupe. Za 5. večer Maja je birala njihovu kreaciju koja je donijela glamur, sofisticiranost i dašak romantike na red carpet. Kratki i voluminozni puff rukavi i veliki volan kreiraju slojevitost, dok upečatljiva tekstura u tri sloja – transparentnost, ružičasti motivi i metalik zlatne aplikacije, čine ovu haljinu dodatno magičnom.
6. večer je priča o sofisticiranosti
6. večer Sarajevo Film Festivala bila je u znaku sofisticiranosti koju na crveni tepih uvijek donose krem bijele kreacije. Maja je u haljini Jasne Hadžimehmedović - Bekrić bila utjelovljenje elegancije čemu je posebno doprinijela nježna i blago transparentna tkanina u par slojeva.
Veliki izrez na prednjoj strani savršeno je dočarao tu slojevitost, dok su dugi rukavi puni volumena dali dodatni dodir profinjenosti. Čitava kreacija zaokružena je izražajnim zlatnim detaljima – široki metalik pojas i dvije široke narukvice, Werkstatt dizajn, dale su ovoj nježnoj i neutralnoj haljini statement moment.
7. večer unijela je živahne tonove na crveni tepih
Maja je za 7. i pretposljednju večer na crveni tepih unijela živopisne boje birajući kreaciju Belme Tvico. Dizajn prepoznatljiv za dizajnericu Belmu, savršeno je dočarao red carpet glamur. Mnoštvo vibrantnih boja, od dubokih tonova do nježnih, pastelnih, stvaraju očaravajuću igru među nijansama čine ovu kreaciju jedinstvenom.
Gornji dio u obliku korzeta upotpunjen je šalom koji se na ramenu oblikuje u mašnu i tako kreira potpuno novu dimenziju ovog bezvremenskog kroja. Široka suknja još je jedan prepoznatljiv detalj bh. dizajnerice Belme Tvico, a s obzirom na to koliko je Maja i ovog puta bila upečatljiva na crvenom tepihu, možemo reći da je ovo jedan idiličan duo.
Posljednja večer 30. Sarajevo Film Festivala
Maja je za posljednju večer nosila dvije različite kreacije te i kroz njih ostala vjerna domaćem i regionalnom dizajnu.
Jednu od kreacija potpisuje mladi dizajner Armin Hodžić koji stoji iza brenda Elysian. Crna satenska suknja sirena kroja, svojim je suptilnim sjajem i jednostavnim krojem svu pažnju poklonila gornjem dijelu koji je bio istaknuti statement piece kakav nerijetko vidimo u Arminovom dizajnu.
Suknju prati korzet/blejzer na kojem dominira predimenzionirana kragna na preklop koja u ovu elegantnu kreaciju dodaje dozu avangarde. Korzet/blejzer jednako je upečatljiv i u svojoj boji i teksturi koju stvara crno – bakreni brokat, savršen izbor za glam look red carpeta.
Druga kreacija istovremeno osvaja unikatnošću, ali i jednostavnošću te je prepoznatljiva za dizajn koji nosi potpis regionalne dizajnerice Aleksandre Dojčinović i brenda Lei Lou. Bordo crvena haljina prati siluetu tijela te ju dodatno naglašava pojasom u struku. Kako bi ovaj klasični model dobio na unikatnosti, dizajnerica je dodala svoj potpis kroz plašt od iste tkanine, koji se visoko s ramena spušta do tla i prelazi dužinu haljine.
Nabori na rameni stvaraju raskošan pad i daju posebnu dozu sofisticiranosti.
Za Majine frizure bio je zadužen Ensar Dervišbegović, za styling Gasha Miladinović, makeup je radio Adi Hasić za L'Oréal, a svaku kreaciju pratila je obuća iz dućana Planika.
* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!