TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 22.6.2017.
Još u drugom mjesecu, otvoren je natječaj za izbor suvenira grada Mostara, koji za cilj ima potaknuti dodatnu promociju kulture grada. Na natječaj se prijavilo oko 50 radova iz BiH i inozemstva, a u odabiru originalnih suvenira, pazilo se da je suvenir odraz tradicije i kulturno - povijesne baštine grada. Kako bi naglasili autentične prirodne i turističke vrijednosti, svi prijavljeni na natječaj
Drugo mjesto osvojio je rad 'Elipsa' Abidina Dobrunaja, a treće 'H17MA', autorice Martine Penava i Anđelke Vojvodić iz Mostara. Uistinu nam je drago što je kreativan rad i naše kolumnistice te arhitektice Martine Penave koji je predstavila zajedno s kolegicom bio zamijećen na ovom zanimljivom natječaju. S Martinom Penavom i Anđelkom Vojvodić, razgovarali smo upravo o njihovom prijedlogu za suvenir grada Mostara.
***
Kada je Grad Mostar u veljači 2017. raspisao nagradni natječaj za suvenir Grada, imale smo hrpu ideja. Presudilo je iskustvo. Ono s aerodroma: opraštanje i izbacivanje viška stvari, navlačenje trećeg sloja odjeće na sebe, a sve ne bi li se dosegla dopuštena kilaža. Ali i prisjećanje na zajednička putovanja, posebno ono vlakom po Europi 2012. godine, s backpackom na leđima.
E tu se dogodi eliminacija većine ideja: pri pomisli na transport, težinu i aerodromske kontrole.
Nakupovale smo se mi različitih suvenira: počele sa sombrero šeširima i replikama gradskih znamenitosti pozamašnih gabarita, da bi se s godinama iskustva svele na razglednice, bookmarke i magnetiće.
Osnovna ideja bila je u male dimenzije upakirati potpuni doživljaj Mostara: identitet prostora, raznolikost, kulturno povijesno naslijeđe, vizure, okuse i mirise.
Motivi su inspirirani već poznatim obilježjima grada, ali i urbanom kulturom, gastronomijom i arhitekturom. Na površinu od 5,5 x 5,5 cm smjestili smo i cijele objekte, ali i „zoomirane“ detalje kaldrme, kamenog krova ili nestvarne tirkizne Neretve. U tekstu za natječaj smo navele (a stvarno to i mislimo) kako se igra tj. suvenir može razvijati i dobiti različite varijante: izdanje sa samo nacionalnim spomenicima, samo prirodne ljepote Mostara, suvremena arhitektura (hmm :)), mostovi i slično.
Naravno da nam je drago da je i komisija prepoznala ideju, ali i naš inženjerski pristup rješenju! U razgovoru s nekim članovima komisije saznale smo da je bilo odličnih prijedloga, koji iz različitih razloga „nisu prošli“. Pomirile smo jednostavnost izrade, originalne motive, dobre fotografije. Igra je vizualna, može se igrati bilo gdje, ne poznaje jezične barijere, a dob i broj igrača nisu ograničeni.
Nadamo se da sve neće ostati samo na natječaju, upita je puno… Hvala medijima na zanimanju za našu ideju, a posebno hvala svima koji su nas pomladili nazivajući nas studenticama. :)
Anđelka Vojvodić i Martina Penava
Foto: radiosarajevo.ba i Remember Mostar
TEKST: Dragana Rauš
Senajda Muminović je djevojka koja spaja umjetnost i marketing, estetiku i strategiju, note klavijature i boje dizajna. Nakon što je ljubav prema muzici pretočila u osjećaj za detalj, Senajda je svoj Bihać pretvorila u scenu na kojoj svakodnevno piše i režira priče. Bilo da su to vizuali za društvene mreže, kampanje za hotel Kostelski Buk ili trenuci koje dijeli sa svojom online zajednicom.
Kao mikroinfluensarka koja voli turizam, gastronomiju i sve što je lijepo, s nama danas dijeli svoje male, ali dragocjene lokalne preporuke - Bihać kakav se ne vidi na razglednicama, nego kroz njene oči.
Bihać koji se osjeti
Kad Senajdu Muminović pitate šta posjetiti u Bihaću, njen odgovor nikad nije samo spisak lokacija, već mali putopis koji miriše na svježi zrak Une i zvuči kao šum slapova. Kao umjetnica, marketing menadžer i mikroinfluensarka, ona zna da ljepota nije samo u pejzažu, već u osjećaju koji vam to mjesto ostavi.
Početak priče: Kostelski Buk
Zato svako putovanje kroz Bihać, ako pitate nju, počinje u hotelu Kostelski Buk, mjestu koje je više od smještaja. Smješten svega osam kilometara od centra, s pogledom na slapove rijeke Une, ovo je oaza mira, zvuka vode i domaće hrane koja oduševljava. Idealno za opuštanje i punjenje baterija prije nego se prepustite avanturi.
A avantura ovdje znači samo jedno: Nacionalni park Una. Njegov veličanstveni Štrbački Buk je najimpresivniji vodopad u BiH, tirkizna voda koja se razbija o stijene i stvara prizor koji ni jedna fotografija ne može u potpunosti uhvatiti. Tu je i Martin Brod, slikovito mjesto s moćnim slapovima i autentičnom razgledničkom atmosferom za sve koji vole prirodu i objektiv.
Mali raj: Japodski otoci
Da Bihać zna biti i bajkovito miran dokazuje Japodski otoci - mala oaza povezana drvenim mostićima, savršena za šetnje, piknik ili jednostavno predah uz šum Une.
Srce grada
A onda - centar grada. Senajda vjeruje da pravi Bihać treba doživjeti i u njegovom srcu: Kapetanova kula, Fethija džamija, gradski muzej, centralni park Gelenderi, i naravno, kafići i restorani gdje se priča o gostoprimstvu pretače u svaki tanjir i šalicu kafe.
Rafting: Una se mora doživjeti
I na kraju, da Una ne bude samo pozadina, Senajda vas vodi na rafting, jer rijeku treba osjetiti. Bilo da ste adrenalinski tip ili porodica željna blage avanture, rafting staze Une obećavaju uspomene koje se dugo prepričavaju.
Bihać: ljubav na prvu
Za Senajdu, Bihać nije samo destinacija, to je ljubav na prvu. Spoj prirode, kulture, avanture i ljudi zbog kojih se turisti uvijek vraćaju ovom gradu.
Vidjeli ste slike? Vrijeme je da dođete po kadrove koje će pamtite samo vi.
Foto: @se_najda14
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!