#REMEMBER MOSTAR: Saznali smo sve o kreativnoj društvenoj igri koja je osvojila 3.mjesto na izboru za suvenir grada Mostara
Tekst:Bonjour.ba
PUTOVANJAJoš u drugom mjesecu, otvoren je natječaj za izbor suvenira grada Mostara, koji za cilj ima potaknuti dodatnu promociju kulture grada. Na natječaj se prijavilo oko 50 radova iz BiH i inozemstva, a u odabiru originalnih suvenira, pazilo se da je suvenir odraz tradicije i kulturno - povijesne baštine grada. Kako bi naglasili autentične prirodne i turističke vrijednosti, svi prijavljeni na natječaj su na kreativne načine pokušali pokazati ljepote Mostara. Nedavno su odabrani i pobjednici natječaja, a na izboru službenog suvenira Grada Mostara pobijedio je suvenir u obliku ključa koji sadrži motive Starog mosta, masline, duhana, smokve i šipka, a koji je izradio i osmislio Bećir Burić.
Drugo mjesto osvojio je rad 'Elipsa' Abidina Dobrunaja, a treće 'H17MA', autorice Martine Penava i Anđelke Vojvodić iz Mostara. Uistinu nam je drago što je kreativan rad i naše kolumnistice te arhitektice Martine Penave koji je predstavila zajedno s kolegicom bio zamijećen na ovom zanimljivom natječaju. S Martinom Penavom i Anđelkom Vojvodić, razgovarali smo upravo o njihovom prijedlogu za suvenir grada Mostara.
***
Kada je Grad Mostar u veljači 2017. raspisao nagradni natječaj za suvenir Grada, imale smo hrpu ideja. Presudilo je iskustvo. Ono s aerodroma: opraštanje i izbacivanje viška stvari, navlačenje trećeg sloja odjeće na sebe, a sve ne bi li se dosegla dopuštena kilaža. Ali i prisjećanje na zajednička putovanja, posebno ono vlakom po Europi 2012. godine, s backpackom na leđima.
E tu se dogodi eliminacija većine ideja: pri pomisli na transport, težinu i aerodromske kontrole.
Nakupovale smo se mi različitih suvenira: počele sa sombrero šeširima i replikama gradskih znamenitosti pozamašnih gabarita, da bi se s godinama iskustva svele na razglednice, bookmarke i magnetiće.
Osnovna ideja bila je u male dimenzije upakirati potpuni doživljaj Mostara: identitet prostora, raznolikost, kulturno povijesno naslijeđe, vizure, okuse i mirise.
Motivi su inspirirani već poznatim obilježjima grada, ali i urbanom kulturom, gastronomijom i arhitekturom. Na površinu od 5,5 x 5,5 cm smjestili smo i cijele objekte, ali i „zoomirane“ detalje kaldrme, kamenog krova ili nestvarne tirkizne Neretve. U tekstu za natječaj smo navele (a stvarno to i mislimo) kako se igra tj. suvenir može razvijati i dobiti različite varijante: izdanje sa samo nacionalnim spomenicima, samo prirodne ljepote Mostara, suvremena arhitektura (hmm :)), mostovi i slično.
Naravno da nam je drago da je i komisija prepoznala ideju, ali i naš inženjerski pristup rješenju! U razgovoru s nekim članovima komisije saznale smo da je bilo odličnih prijedloga, koji iz različitih razloga „nisu prošli“. Pomirile smo jednostavnost izrade, originalne motive, dobre fotografije. Igra je vizualna, može se igrati bilo gdje, ne poznaje jezične barijere, a dob i broj igrača nisu ograničeni.
Nadamo se da sve neće ostati samo na natječaju, upita je puno… Hvala medijima na zanimanju za našu ideju, a posebno hvala svima koji su nas pomladili nazivajući nas studenticama. :)
Anđelka Vojvodić i Martina Penava
Foto: radiosarajevo.ba i Remember Mostar