TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

DATUM OBJAVE: 13.10.2021.

Iznova smo u potrazi za zdravim grickalicama za kojima ćemo posegnuti tijekom pauze na poslu, filmskog maratona na kišnu subotu, ali i birati za užinu koja će dati osjećaj sitosti, ali i potrebne nutriente organizmu.

Da zdrave grickalice mogu biti itekako ukusne, ali i kreativne, dokazao nam je i domaći brend Regius.

Naime, Regius je brend iz Čapljine koji uz prodaju ukusnog voća i povrća, priprema i #mljaaac džemove i grickalice od sušenog voća.
Njihovi proizvodi autohtoni su, iz Hercegovine i jamče rapsodiju okusa.

Ono što se ističe, upravo je čips od japanske jabuke koji je istovremeno hrskav, dovoljno sladak i primamljiv da će postati neizostavan dio vaše kućne ostave. Vjerujemo da ćete ga rado poklanjati i drugima!

Toni i Ilija Falak su nam ispred brenda otkrili više detalja o nastanku proizvoda, asortimanu, ali i što za njih znači {ZAJEDNO} inicijativa zahvaljujući kojoj su postali bliži kupcima čak 80 dm prodavnica diljem BiH!

***

Zavirivanje u backstage je uvijek najzabavniji način upoznavanja brenda, njegove filozofije i rada. Otkrijte nam ukratko, kako teče proces izrade vaših proizvoda?

Izrada naših proizvoda započinje pripremom sirovina. Velik dio potrebnih sirovina proizvodimo sami, a onaj dodatni dio nabavljamo od lokalnih proizvođača, naših suradnika, susjeda, prijatelja.
Ovisno o kojoj sirovini se radi, proces započinjemo pranjem voća, odstranjivanjem sjemene loze, njegovim sječenjem na ploške (jabuke, japanske jabuke..), zatim se ploške slažu na tacne i suše u sušari.

U slučaju kuhanja džemova, voće se usitnjava u kašu, u koju se dodaje određena količina šećera i džemovi se kuhaju. 
Za druge proizvode se opet proces odvija malo drugačije..

Tko čini vaš tim?

Naš tim uglavnom čine članovi naše obitelji, Toni i Ilija najvećim dijelom, a pomognu nam i prijatelji i naši zaposlenici.

Zašto je upravo japanska jabuka postala zvijezda vašeg proizvoda? Koji su njeni benefiti za zdravlje?

Prilikom istraživanja tržišta primijetili smo da čips od japanske jabuke, osušen na način na koji mi to radimo, ne nudi nitko. Kad smo saznali za dm-ovu inicijativu „{ZAJEDNO} za bolje sutra“, vidjeli smo priliku da širem spektru potrošača predstavimo naš proizvod.
Japanska jabuka kaki je izuzetno zdravo voće. Bogata je vitaminima, mineralima, aminokiselinama i vlaknima.

Djelotvorna je kod ublažavanja visokog tlaka, bolesti jetre, pomaže boljoj probavi, liječi zatvor, upale crijeva, bolesti želuca...
Sušenjem ne gubi nutritivne vrijednosti i kao takva, dostupna nam je kroz cijelu godinu.

Koji su izazovi s kojima se susrećete u svom poslovanju?

Svaki ulazak u nešto novo zahtijeva, prije svega, puno hrabrosti i spremnosti. Uvijek je tu borba sa administracijom, istraživanja i ispitivanja tržišta, ulaganje financija i svog vremena, stalni rad na poboljšanju proizvodnje a time i kvalitete proizvoda..

Ali kada je čovjek siguran u to što radi i to radi s ljubavlju, tada se ti izazovi puno lakše savladaju.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Naši proizvodi su autohtoni proizvodi iz Hercegovine, gledajući od porijekla sirovina pa sve do završetka samog procesa proizvodnje. Zahvaljujući toj činjenici, sve češće nam se javljaju kupci koji žele svojim prijateljima, suradnicima, poslovnim partnerima pokloniti nešto što predstavlja Hercegovinu i tu dolaze u prvi plan naši poklon paketi, poklon gajbe i poklon korpe.

Raduje nas kad nam kupci kažu da je baš nešto takvo nedostajalo na tržištu i kad se iznova vraćaju s narudžbama.

Kampanja {ZAJEDNO} je pozitivan primjer poduzetničke prakse u BiH. Koje ste benefite osjetili za vaš brend kroz ovu inicijativu?

Kampanja {ZAJEDNO} je izvrsna prilika za male proizvođače da predstave svoje proizvode, da se istaknu i dopru do većeg broja potrošača. Dm-ov tim nam je pomogao u doradi etikete, oglašavanju, izradi brošura i distribuciji našeg proizvoda čime je on postao dostupan potrošačima u cijeloj BiH.  

Ovaj korak sjajan je za dodatnu promociju #madeinBiH etikete, ali i razvoj bh. tržišta. Koje ste lekcije o brandingu i marketingu naučili u procesu pripreme, ali i plasmana proizvoda na police 78 dm drogerie markt prodavnica?

Svaki novi proizvod obogaćuje tržište, a posebno ako je to proizvod s #madeinBiH etiketom. Naučili smo koliko je branding i marketing važan za promociju proizvoda. Koliko god se uloži u sirovine i proizvodnju, toliko je potrebno uložiti i u reklamu.


U današnje vrijeme jako je važno biti prisutan na portalima i društvenim mrežama i biti aktivan. Dm-ova inicijativa nam je pomogla u izradi brošura, a posebno promoviranja na online platformama i portalima, pa tako i na vašem portalu.. Zaista smo zahvalni cijelom timu.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Svaki novi posao nosi i neke rizike sa sobom. Čovjek treba biti spreman da neće uvijek sve biti savršeno i da se neki planovi jednostavno neće ostvariti. Svaki neuspjeh je lekcija za budućnost.
U svemu što radimo treba znati primiti kompliment ali i kritiku, koja može biti konstruktivna, ako iz nje nešto naučimo.

Naš najveći motiv su upravo komplimenti naših kupaca i potrošača i njihovo zadovoljstvo proizvodima. Iz dana u dan se trudimo da poboljšamo način proizvodnje i kvalitetu proizvoda i da odgovorimo na sve izazove koje nosi današnje vrijeme.

Mnogi se danas plaše odvažiti i pokrenuti vlastiti brend. Na što biste im vi voljeli skrenuti pažnju?

Strah od nečega novog je razumljiv i sasvim realan. Ali ako ste sigurni u sebe, u to što želite raditi, bar pokušajte. Istražite tržište, sakupite informacije o procedurama, ulozima, financijama, projektima..., pretvorite tu svoju ideju u projekt, zasučite rukave i krenite.
Ne dozvolite da vas strah od neuspjeha porazi prije nego što ste i pokušali.

 

***
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak
Foto: Sanela Zukić za Bonjour.ba

 


Bonjour

Kako izgleda kada svoju omiljenu kafu prvi put probate i shvatite zašto vam neke ne ‘legnu’

TEKST: Bonjour.ba

Kako izgleda kada svoju omiljenu kafu prvi put probate i shvatite zašto vam neke ne ‘legnu’ Kako izgleda kada svoju omiljenu kafu prvi put probate i shvatite zašto vam neke ne ‘legnu’

Da se razumijemo, kod nas kafa nikada nije samo kofein. Ona je izgovor da nekoga saslušaš, pauza između dva velika koraka, mala dnevna ceremonija koja se ponavlja godinama. U zemlji u kojoj se dan planira oko kafe, a ne obrnuto, postoji nešto posebno u načinu na koji čuvajmo ovaj ritual.
 


Upravo zato, kada Bonjour.ba tim osmišljava nova iskustva, postoji jedno pravilo: ako radimo nešto o kafi onda to ne može biti površno. Mora biti osjećaj. Mora biti blisko. Mora biti naše.

 grand-kafa-iskustvo-event-506-bonjour-ba

 


A ko je prirodniji partner u tome od Grand kafe, domaće kafe uz koju smo odrasli, koju pijemo sa prvom tišinom jutra dok još niko ne šalje poruke, u razgovoru s prijateljicom koji traje duže nego što smo planirali.
 

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_69

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_65

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_2

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_37


Zato je ovo okupljanje bilo zamišljeno kao putovanje kroz svijet kafe od gotove šoljice Grand Gold, Grand Aroma, Grand Strong ili Grand Black’n’Easy My Way, koje su bile izložene na postamentima i servirane u sklopu cateringa, sve do toga kako izgleda zrno, kako se mijenja jačina, šta određuje aromu, i kako svaki od tih elemenata postaje dio ličnog ukusa.
 

grand-kafa-iskustvo-event-207-bonjour-ba


Na početku programa uzvanike su pozdravili Ana Ćavar, vlasnica Bonjour.ba portala i Srđan Dabić, Senior Brand Building Manager za Grand kafu, uvodeći ih u koncept događaja i iskustva koje će, kroz aktivnosti tokom dana, rezultirati stvaranjem njihovog personaliziranog coffee blend-a.

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_a1

Ana Ćavar, vlasnica Bonjour.ba portala


grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_76

Srđan Dabić, Senior Brand Building Manager za Grand kafu


Ali, evo iskrenog pitanja: znamo li zapravo šta pijemo? Znamo li prepoznati note koje volimo, razliku između blendova, zašto nam je jedna kafa “ona prava”, a druga “nekako nije to to”?

Zato smo kreirali intimno okupljanje ljudi koji razumiju važnost tih rituala i pozvali ih da prođu kroz nešto što obično uzimamo zdravo za gotovo: svijet kafe. 
 

grand-kafa-iskustvo-event-210-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-211-bonjour-ba


Kroz ovo iskustvo nas vode stručnjaci, korak po korak, od prvog šota do personaliziranog blenda od prepoznavanja nota do razumijevanja onoga što u kafi zaista volimo.


grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_59

Pa dobro… kako zapravo izgleda kafa koju volite?  

Prvi dio druženja bio je mali reality check degustacija u šotovima. Da, dobro ste pročitali. U malim čašicama, bez mlijeka, bez šećera, bez dekoracije. Samo kafa i vi.

U ovom prvom koraku, Ilija Đurić, specijalista za kafu i Zorica Đorđević, rukovodilac razvoja Atlantic Grand, vodili su goste kroz cupping četiri različite vrste i jačine: Santos, Colombia, Rio Minas i robusta mix (Uganda i Vijetnam). Svaka od njih nosi drugačiji intenzitet arome, gorčine, tijela i kiseline, sve precizno prikazano kroz cupping “spidere” koje su gosti imali na stolovima.

grand-kafa-iskustvo-event-20-bonjour-ba

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_21

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_53

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_033

grand-kafa-iskustvo-event-205-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-200-bonjour-ba

Stručnjaci su vodili goste kroz kratko, ali precizno putovanje: kako blend nastaje, šta znači jača, aromatičnija, mekša, gdje se sve u ukusu kriju godine znanja i fine razlike koje nikada ne primijetiš dok ne znaš gdje gledati.

Ono što se desilo bilo je prekrasno, većina je otkrila da kafa koju pije godinama nije ista ona koju najviše voli po ukusu. To je onaj trenutak kada se svijet malo otvori, kada shvatite da i u kafi postoji lični potpis koji do sada niste umjeli prepoznati.
 

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_050

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_27

grand-kafa-iskustvo-event-228-bonjour-ba

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_036

grand-kafa-iskustvo-event-59-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-60-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-50-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-113-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-520-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-52-bonjour-ba

Umijeće mirisa: Gdje se zapravo krije karakter kafe?  

Drugi korak bio je potpuno drugačiji: arome. Ako ste mislili da sve kafe mirišu isto, ovo je bio trenutak koji to razbije kao džezva kad se prevrne.

Vodila ga je Zorica Đorđević, koja je gostima otvorila svijet od 36 različitih aroma: zemljanih, cvjetnih, drvenastih, spicy, citrusnih… onih koje možda nikada ne imenujemo, ali ih uvijek osjetimo.

grand-kafa-iskustvo-event-45-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-512-bonjour-ba

 

Gosti su kroz mirisne vježbe upoznavali note koje oblikuju karakter kafe: zemljane, cvjetne, citrusne i druge aroma-note koje se prirodno javljaju u kafi. Upravo te nijanse otkrivaju zašto jedna kafa djeluje toplije, druga svježije, treća punije.
 
U tišini koja nastaje kada svi pokušavaju uhvatiti nijanse, mogle su se čuti rečenice tipa: “Čekaj, ovo je ona nota koju stalno tražim…”
“Ja u životu nisam ovako razmišljala o kafi.” To je onaj momenat kada od obične navike nastane znanje.
 

grand-kafa-iskustvo-event-44-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-25-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-57-bonjour-ba


Blend kao lična karta: Trenutak u kojem pravite svoju kafu  

A onda finale. Ustajanje, odlazak do pulta koji izgleda kao mali laboratorij, ali s toplinom domaće kuhinje. Gdje je Mirjana Ševo, tehnolog razvoja, vodila goste kroz posljednji korak: kreiranje vlastitog blenda.

Miješali su note koje su najviše voljeli. Dodavali aromu koja im najviše “sjeda”. Određivali jačinu po svom osjećaju, a ne po tuđem receptu. 

grand-kafa-iskustvo-event-32-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-509-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-54-bonjour-ba


Na osnovu odabranog zrna iz prvog koraka i omiljenih aroma iz drugog, svako je miješao omjere, određivao jačinu i kreirao kafu po svom osjećaju.

Na licu mjesta je mlinac meljao upravo taj, personalizirani blend, koji se pakovao u brendirane smeđe vrećice i dodavao u goody bags. Uz ovaj blend, gosti su dobili i Grand Single Origin Peru kafu, kao i Grand Black’n’Easy My Way, dva proizvoda koja su upotpunila priču o različitim svjetovima i karakterima kafe.
 

grand-kafa-10-bonjour-ba


To je onaj dio iskustva u kojem se najbolje osjeti koliko znanja, strasti i stvarne stručnosti stoji iza tima koji ovo svijetom kafe vodi.

Detaljnije o njihovim procesima, metodama i filozofiji ćete čitati u posebnom članku uskoro.

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_48
grand_kafa_iskustvo_sarajevo_bih_bonjour_ba_1
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_37


Na kraju, dok su se papirići sa odabranim notama slagali u male vrećice, a gosti odlazili sa blendom koji su sami kreirali, desila se ona mala, tiha spoznaja koju može dati samo kafa: da su i najobičnije navike često najposebniji dijelovi našeg dana, samo ih ponekad treba vidjeti izbliza.
 

grand-kafa-iskustvo-event-108-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-500-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-107-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-112-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-216-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-219-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-220-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-231-bonjour-ba


Ovo druženje nije promijenilo način na koji pijemo kafu ali jeste način na koji je razumijemo. Pokazalo je da iza svake šoljice stoji priča, proces, vještina i znanje, ali i da postoji nešto duboko lično u tome koju notu preferiramo, koju jačinu biramo i zašto nam baš ta kafa “legne”.

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_79

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_7

grand-kafa-iskustvo-event-522-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-233-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-515-bonjour-ba


Možda je baš to najljepši dio ovog iskustva: činjenica da su gosti otišli kući ne samo sa blendom, nego i sa malim aha-momentom. Onim koji kaže da i svakodnevni ritual može biti bogatiji, svjesniji, topliji ako mu damo prostor.

Jer u svijetu koji stalno žuri, lijepo je znati da se neke stvari i dalje piju polako i da je kafa jedna od njih.


Behind the sips: Ko je sve popio kafu sa nama?  

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_10
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_12
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_021
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_02
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_03
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_06
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_013
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_012
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_015
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_019
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_020
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_023
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_07
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_010
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_016
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_026
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_027
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_030

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_024
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_014grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_025

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Grand kafom
Bonjour.ba produkcija 

Organizacija eventa: Bonjour.ba    
Kreativni koncept eventa: Dijana Ćavar    
Asistentica: Inka Šehić    
Autorica članka: Ada Ćeremida
Grafičko oblikovanje: Marija Perić    
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah    
Fotografija: Enida Kajević i Sanela Zukić    
Video: Marko Jovančić  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!