TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 21.10.2020.

U užurbanoj svakodnevnici često nas napusti koncentracija i izgubimo se u naletu zadataka koje smo trebali obaviti za taj dan.

Ostati u toku sa svime definitivno može biti izazov kada je naša pažnja usmjerena na više različitih mjesta odjednom i čini se da je svaka obaveza #mustdo.

Foto: @lauraliira

Zbog toga je važno (p)ostati organiziran kako biste ublažili stres, olakšali stvari i bili sigurni da radite željenim tempom i intenzitetom.

Pronašli smo sedam, efikasnih načina kako se iznijeti s obavezama na zaposlen dan.

USTANITE RANO

Rano ustajanje i započinjanje dana prije svih ostalih zaista vas čini produktivnijima. Mnoge uspješne dame ustaju rano i završavaju važne zadatke prije devet sati ujutro. Kad ostatak svijeta počinje raditi, one su već postigle toliko toga. Ovo će vam dati poticaj i pomoći u motivaciji za ostatak dana.

NAPRAVITE LISTU OBAVEZA DAN RANIJE

Pisanje liste obaveza za sutra, nakon radnog dana, može vam uvelike pomoći. Pomoću planera možete organizovati svoj savršen dan. Ne samo da možete otići u krevet i opustiti se, znajući da su svi vaši zadaci zapisani i da ne morate razmišljati o obavezama do sutra, već i sama činjenica kada vidite zadatke ispisane na papiru može vam pomoći kada je u pitanju određivanje prioriteta i redoslijeda u kojem trebate izvršavati obaveze.

Foto: @howwedo208

RAŠČLANITE VELIKE ZADATKE NA MANJE

Ponekad veliki zadatak može izgledati zastrašujući. Na primjer, zadatak za koji znate da zahtijeva puno posla ili onaj koji vas prisiljava da izađete izvan zone udobnosti, pod pritiskom postanu zadaci koji na kraju završe na dnu našeg popisa. Rasporedite veći zadatak na nekoliko manjih, a zatim odlučite koji prvo morate završiti, a koji možda možete prenijeti nekom drugom ili naknadno uraditi.

PRAVITE REDOVNE PAUZE

U super užurbanim danima možda mislite da uobičajene pauze nisu moguće, ali u današnje je vrijeme mnogo važnije raditi redovite pauze. Kratke pauze između zadataka pomažu vašem mozgu da se odmor pa bilo da je to kratka šetnja po kući ili kuhanje omiljene šoljice čaja...  pauze planirajte u svom danu.

KORISTITE TAJMER

Korištenje tajmera može vam pomoći da se usredsredite na zadatke na određeni vremenski period nakon čega slijedi kratka pauza. Dokazano je da poboljšava fokus, a uz bolji fokus možete puno brže preći listu obaveza.

Foto: @diyplaybook

NE UZIMAJTE PREVIŠE ZADATAKA

Ako znate da vas čeka izuzetno težak dan, ne preuzimajte više zadataka - ako su vam zadaci ‘dodijeljeni’, razgovarajte sa odgovornim licem i objasnite pritisak koji osjećate.

 ***
Naslovna fotografija: @fashion_jackson
Tekst: Ilda Lihić-Isović


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!