TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 21.10.2020.
U užurbanoj svakodnevnici često nas napusti koncentracija i izgubimo se u naletu zadataka koje smo trebali obaviti za taj dan.
Ostati u toku sa svime definitivno može biti izazov kada je naša pažnja usmjerena na više različitih mjesta odjednom i čini se da je svaka obaveza #mustdo.

Foto: @lauraliira
Zbog toga je važno (p)ostati organiziran kako biste ublažili stres, olakšali stvari i bili sigurni da radite željenim tempom i intenzitetom.
Pronašli smo sedam, efikasnih načina kako se iznijeti s obavezama na zaposlen dan.
USTANITE RANO
Rano ustajanje i započinjanje dana prije svih ostalih zaista vas čini produktivnijima. Mnoge uspješne dame ustaju rano i završavaju važne zadatke prije devet sati ujutro. Kad ostatak svijeta počinje raditi, one su već postigle toliko toga. Ovo će vam dati poticaj i pomoći u motivaciji za ostatak dana.
NAPRAVITE LISTU OBAVEZA DAN RANIJE
Pisanje liste obaveza za sutra, nakon radnog dana, može vam uvelike pomoći. Pomoću planera možete organizovati svoj savršen dan. Ne samo da možete otići u krevet i opustiti se, znajući da su svi vaši zadaci zapisani i da ne morate razmišljati o obavezama do sutra, već i sama činjenica kada vidite zadatke ispisane na papiru može vam pomoći kada je u pitanju određivanje prioriteta i redoslijeda u kojem trebate izvršavati obaveze.

Foto: @howwedo208
RAŠČLANITE VELIKE ZADATKE NA MANJE
Ponekad veliki zadatak može izgledati zastrašujući. Na primjer, zadatak za koji znate da zahtijeva puno posla ili onaj koji vas prisiljava da izađete izvan zone udobnosti, pod pritiskom postanu zadaci koji na kraju završe na dnu našeg popisa. Rasporedite veći zadatak na nekoliko manjih, a zatim odlučite koji prvo morate završiti, a koji možda možete prenijeti nekom drugom ili naknadno uraditi.
PRAVITE REDOVNE PAUZE
U super užurbanim danima možda mislite da uobičajene pauze nisu moguće, ali u današnje je vrijeme mnogo važnije raditi redovite pauze. Kratke pauze između zadataka pomažu vašem mozgu da se odmor pa bilo da je to kratka šetnja po kući ili kuhanje omiljene šoljice čaja... pauze planirajte u svom danu.
KORISTITE TAJMER
Korištenje tajmera može vam pomoći da se usredsredite na zadatke na određeni vremenski period nakon čega slijedi kratka pauza. Dokazano je da poboljšava fokus, a uz bolji fokus možete puno brže preći listu obaveza.

Foto: @diyplaybook
NE UZIMAJTE PREVIŠE ZADATAKA
Ako znate da vas čeka izuzetno težak dan, ne preuzimajte više zadataka - ako su vam zadaci ‘dodijeljeni’, razgovarajte sa odgovornim licem i objasnite pritisak koji osjećate.
***
Naslovna fotografija: @fashion_jackson
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!