TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 10.3.2018.
Kada na kalendaru vidite da stiže treći mjesec, onda znate da to podrazumijeva sezonu proljetnog cvijeća, cvrkut ptica na ulicama grada, ali i vrijeme za proljetno čišćenje ormara.
Ako se želite napokon riješiti pretrpanih ladica, hodnika koji su zbog stvari u njima izgubili ulogu hodnika ili organizirati ormar koji vas pozdravi stvarima čim ga otvorite, nastavite čitati.
Kroz ove savjete za brz i djelotvoran način za organizaciju garderobe, već u ponedjeljak ćete osjetiti sve čari pametne organizacije.
Osmislite omiljenu playlistu
Kreirajte playlistu sa svim hitovima koje volite slušati i onim pjesmama koje vas uvijek pozivaju na ples. Možete se poslužite Spotify listom koju su već iskusni osmislili ili ukoliko ste fan vintage zvuka pustite omiljenu ploču. Zašto? Sve je lakše uz smijeh i ples, pa tako i proljetno čišćenje. Dodatni savjet je da zapalite mirisnu svijeću i skuhate sebi kafu.
Odredite mjesto na kojem ćete skupiti sve što vam više ne treba
Kada vidite sav nered na jednom mjestu, znat ćete koliko zapravo bespotrebnih stvari gomilate po ormarima i ladicama. Naravno, bit će tu i stvari za koje nećete vjerovati da su vaše s obzirom na vrijeme koje je prošlo otkako ih niste vidjeli, ali recite im: 'Doviđenja'. Vaši ormarići trebaju novo društvo.
Prioritiziranje je ključno za odličnu organizaciju
Treba li vam 5 pari identičnih crnih salonki ili onaj džemper u pink boji koji ste jednom uhvatili na sniženju? Pošto znamo odgovor na pitanja iznad, takve suvišne artikle ostavite sa strane ili ih poklonite. Kada ste u fazi čišćenja, veoma je važno da isprobate stvari tokom procesa - posebno stvari u koje niste sigurni.
Znate farmerke koje vam stoje savršeno i one koje imaju tendenciju da sjede na dnu hrpe stalno netaknute, što znači da bi vam proba mogla pomoći da donesete konačnu odluku. Izazov je morati se riješiti stvari za koje smatramo da nisu ispunile svoj potencijal, ali realnost je sljedeća: ako niste nešto obukli godinu ili više, nećete ni obući (osim odjeće za posebna dešavanja).
Investirajte u pomoćne alate koji će vam pomoći u organizaciji i sortiranju
Dodatni stalci za vaše kapute u hodniku ili nekoliko kutija za vaše sitnice učinit će transformaciju u vašem interijeru. Ukoliko ne želite izdvajati prevelike novca iz svog budžeta za nove stvari, uvijek one starije drvene kutije uz pomoć spreja u omiljenoj boji i malo DIY aktivnosti možete preobraziti u chic dodatke.
Odjeću koju više nećete nositi sortirajte u tri skupine
Razmišljate o tome da u potpunosti osvježite svoj ormar, počnite razmišljati i organizirati na sljedeći način: iskoristite tri kutije – u jednu stavljajte stvari koje planirate donirati, u jednu one koje ćete baciti, a u treću kutiju pospremite stvari koje planirate prodati. Na taj način se nećete naći u dilemi na pola puta i sve ćete imati već spremno za djelovanje. Ovaj princip možete primijeniti na bilo kojem velikom organiziranju koje radite u svom domu.
***
Naslovna fotografija: @ariviere
TEKST: Bonjour.ba
Koliko puta ste čuli da ste “previše”? Previše iskreni, previše emotivni, previše ambiciozni? A možda je upravo u tom “previše” ono najbolje što nosimo, naša hrabrost da se izdvojimo, da budemo svoji i da mijenjamo svijet oko sebe, ne uklapajući se u obrasce koji nam ne pripadaju.
O toj snazi koja dolazi iz autentičnosti razgovarali smo s Aldijanom Rakić, Članicom Uprave ASA Banke, ženom koja je iz pozicije saradnice izrasla u liderku koja vjeruje da empatija nije slabost, već najjači poslovni alat.

Aldijana Rakić, Članica Uprave ASA Banke
Ljudi ne traže savršenog lidera, već čovjeka
U njenoj karijeri bilo je trenutaka koji su zahtijevali odlučnost, ali i razumijevanje, posebno u periodima velikih promjena. Jedan od njih bio je i proces spajanja čak tri banke: složen, emotivan i izazovan trenutak za svaki tim. Zato smo Aldijanu pitali šta je naučila o ljudima kada posao postane najizazovniji.
„Pa ja bih više rekla da u teškim vremenima ljudi ne traže savršenog lidera, već traže čovjeka i ono realno što sam spoznala kroz svoju praksu jeste da je i tišina jača od govora, da je prisutnost jača od riječi i definitivno da stabilnost ne mora značiti da znamo ono što dolazi, već da znamo ko smo i da vodimo svoj tim kvalitetno kroz nepoznato."

Ne moraš znati sve, ali moraš vjerovati sebi
Ušli ste u banku kao saradnica, danas ste članica Uprave. Šta biste sebi tada šapnuli, da Vas niko ne čuje?
"Definitivno bih sebi šapnula na uho da ne moram sve da znam, ali da moram da vjerujem sebi. Prije, u svojim mlađim godinama, tu potvrdu sam tražila izvana, a sada u zrelim godinama jako je bitno da imate unutrašnji kompas jer onda apsolutno vam nisu bitni aplauzi i titule.
Ostala bih znatiželjna i čak bih rekla i preiskrena i preambiciozna jer upravo ovo ’pre’ i ’previše’ nekad znači da se izdvajate od drugih i da si različit u odnosu na druge. I ono što bih rekla da je najveća vrijednost nije mjesto u hijerarhiji, već je definitivno utjecaj koji ostavljate na druge ljude."


Empatija je poslovni alat, ne slabost
U svijetu u kojem se često naglašava brzina i rezultat, zaboravljamo da uspjeh rijetko nastaje iz pritiska, a mnogo češće iz razumijevanja. Upravo zato, Aldijana vjeruje da je empatija jedna od najvažnijih vještina današnjeg lidera. Ne zato što je meka, već zato što je precizna i ona prepoznaje ono što brojke tek kasnije potvrde.
„Empatija pored što je ljudska osobina, ona je strateški resurs i ukoliko se empatija koristi kvalitetno može na vrijeme prepoznati potrebe tima, može vidjeti promjene koje ćemo tek nekad naknadno vidjeti u brojkama i isto tako može vidjeti neke promjene ponašanja u samom timu.
Jer suština je da u najtežim trenucima mi pamtimo pravila ponašanja i ako tu položimo test onda nijedna kriza ili teška vremena ne mogu taj odnos narušiti. I definitivno empatija daje širu sliku, ali isto tako i pojedinca u njoj.“


“Previše” je zapravo kompliment
Od žene se često očekuje da bude “dovoljno”: dovoljno smirena, dovoljno ambiciozna, dovoljno odvažna, ali nikada “previše”. Aldijana to pravilo ruši.
„Preosjetljiva, ambiciozna i emotivna. Upravo ove tri riječi pokušavaju ženu staviti u okvire pravila ponašanja koji joj generalno i ne pripadaju jer apsolutno liderstvo je kod svakoga drugačije. Empatija definitivno nije slabost, ambicija nije mana, a emocije definitivno nisu neprijatelji racionalnosti. Ukoliko se ta tri alata pravilno koriste apsolutno može doći do promjene organizacije iz temelja.“


Emocije ne isključuju racionalnost
O ženama u bankarstvu se dugo govorilo kroz stereotipe zato smo Aldijanu za kraj pitali: Najveća zabluda o ženama u bankarstvu je…?
„Da su preemotivne i da su zbog toga manje racionalne, što apsolutno nije tačno jer upravo ta emotivnost nadograđuje racionalno odlučivanje. Ja sam u praksi mnogo vidjela žena koje su donosile jako teške odluke upravo bazirane na toj emociji i hrabrosti. Tako da bih rekla da je zaključak da su žene emotivne i racionalne i jako hrabre.“

Kroz svaku rečenicu Aldijane Rakić provlači se jednostavna, ali snažna poruka da uspjeh nije odsustvo grešaka, već sposobnost da ostanemo ljudi dok rastemo.
U ASA Banci, taj spoj razumijevanja, stručnosti i povjerenja pokazuje kako se i u svijetu brojki može voditi srcem, a da rezultati ostanu jednako impresivni.
I možda je baš u tom ’previše’… emociji, hrabrosti i iskrenosti… ono što nas uči kako da budemo najbolja verzija sebe i u poslu i izvan njega.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!