TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 10.3.2018.
Kada na kalendaru vidite da stiže treći mjesec, onda znate da to podrazumijeva sezonu proljetnog cvijeća, cvrkut ptica na ulicama grada, ali i vrijeme za proljetno čišćenje ormara.
Ako se želite napokon riješiti pretrpanih ladica, hodnika koji su zbog stvari u njima izgubili ulogu hodnika ili organizirati ormar koji vas pozdravi stvarima čim ga otvorite, nastavite čitati.
Kroz ove savjete za brz i djelotvoran način za organizaciju garderobe, već u ponedjeljak ćete osjetiti sve čari pametne organizacije.
Osmislite omiljenu playlistu
Kreirajte playlistu sa svim hitovima koje volite slušati i onim pjesmama koje vas uvijek pozivaju na ples. Možete se poslužite Spotify listom koju su već iskusni osmislili ili ukoliko ste fan vintage zvuka pustite omiljenu ploču. Zašto? Sve je lakše uz smijeh i ples, pa tako i proljetno čišćenje. Dodatni savjet je da zapalite mirisnu svijeću i skuhate sebi kafu.
Odredite mjesto na kojem ćete skupiti sve što vam više ne treba
Kada vidite sav nered na jednom mjestu, znat ćete koliko zapravo bespotrebnih stvari gomilate po ormarima i ladicama. Naravno, bit će tu i stvari za koje nećete vjerovati da su vaše s obzirom na vrijeme koje je prošlo otkako ih niste vidjeli, ali recite im: 'Doviđenja'. Vaši ormarići trebaju novo društvo.
Prioritiziranje je ključno za odličnu organizaciju
Treba li vam 5 pari identičnih crnih salonki ili onaj džemper u pink boji koji ste jednom uhvatili na sniženju? Pošto znamo odgovor na pitanja iznad, takve suvišne artikle ostavite sa strane ili ih poklonite. Kada ste u fazi čišćenja, veoma je važno da isprobate stvari tokom procesa - posebno stvari u koje niste sigurni.
Znate farmerke koje vam stoje savršeno i one koje imaju tendenciju da sjede na dnu hrpe stalno netaknute, što znači da bi vam proba mogla pomoći da donesete konačnu odluku. Izazov je morati se riješiti stvari za koje smatramo da nisu ispunile svoj potencijal, ali realnost je sljedeća: ako niste nešto obukli godinu ili više, nećete ni obući (osim odjeće za posebna dešavanja).
Investirajte u pomoćne alate koji će vam pomoći u organizaciji i sortiranju
Dodatni stalci za vaše kapute u hodniku ili nekoliko kutija za vaše sitnice učinit će transformaciju u vašem interijeru. Ukoliko ne želite izdvajati prevelike novca iz svog budžeta za nove stvari, uvijek one starije drvene kutije uz pomoć spreja u omiljenoj boji i malo DIY aktivnosti možete preobraziti u chic dodatke.
Odjeću koju više nećete nositi sortirajte u tri skupine
Razmišljate o tome da u potpunosti osvježite svoj ormar, počnite razmišljati i organizirati na sljedeći način: iskoristite tri kutije – u jednu stavljajte stvari koje planirate donirati, u jednu one koje ćete baciti, a u treću kutiju pospremite stvari koje planirate prodati. Na taj način se nećete naći u dilemi na pola puta i sve ćete imati već spremno za djelovanje. Ovaj princip možete primijeniti na bilo kojem velikom organiziranju koje radite u svom domu.
***
Naslovna fotografija: @ariviere
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!