TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 10.3.2018.
Kada na kalendaru vidite da stiže treći mjesec, onda znate da to podrazumijeva sezonu proljetnog cvijeća, cvrkut ptica na ulicama grada, ali i vrijeme za proljetno čišćenje ormara.
Ako se želite napokon riješiti pretrpanih ladica, hodnika koji su zbog stvari u njima izgubili ulogu hodnika ili organizirati ormar koji vas pozdravi stvarima čim ga otvorite, nastavite čitati.
Kroz ove savjete za brz i djelotvoran način za organizaciju garderobe, već u ponedjeljak ćete osjetiti sve čari pametne organizacije.
Osmislite omiljenu playlistu
Kreirajte playlistu sa svim hitovima koje volite slušati i onim pjesmama koje vas uvijek pozivaju na ples. Možete se poslužite Spotify listom koju su već iskusni osmislili ili ukoliko ste fan vintage zvuka pustite omiljenu ploču. Zašto? Sve je lakše uz smijeh i ples, pa tako i proljetno čišćenje. Dodatni savjet je da zapalite mirisnu svijeću i skuhate sebi kafu.
Odredite mjesto na kojem ćete skupiti sve što vam više ne treba
Kada vidite sav nered na jednom mjestu, znat ćete koliko zapravo bespotrebnih stvari gomilate po ormarima i ladicama. Naravno, bit će tu i stvari za koje nećete vjerovati da su vaše s obzirom na vrijeme koje je prošlo otkako ih niste vidjeli, ali recite im: 'Doviđenja'. Vaši ormarići trebaju novo društvo.
Prioritiziranje je ključno za odličnu organizaciju
Treba li vam 5 pari identičnih crnih salonki ili onaj džemper u pink boji koji ste jednom uhvatili na sniženju? Pošto znamo odgovor na pitanja iznad, takve suvišne artikle ostavite sa strane ili ih poklonite. Kada ste u fazi čišćenja, veoma je važno da isprobate stvari tokom procesa - posebno stvari u koje niste sigurni.
Znate farmerke koje vam stoje savršeno i one koje imaju tendenciju da sjede na dnu hrpe stalno netaknute, što znači da bi vam proba mogla pomoći da donesete konačnu odluku. Izazov je morati se riješiti stvari za koje smatramo da nisu ispunile svoj potencijal, ali realnost je sljedeća: ako niste nešto obukli godinu ili više, nećete ni obući (osim odjeće za posebna dešavanja).
Investirajte u pomoćne alate koji će vam pomoći u organizaciji i sortiranju
Dodatni stalci za vaše kapute u hodniku ili nekoliko kutija za vaše sitnice učinit će transformaciju u vašem interijeru. Ukoliko ne želite izdvajati prevelike novca iz svog budžeta za nove stvari, uvijek one starije drvene kutije uz pomoć spreja u omiljenoj boji i malo DIY aktivnosti možete preobraziti u chic dodatke.
Odjeću koju više nećete nositi sortirajte u tri skupine
Razmišljate o tome da u potpunosti osvježite svoj ormar, počnite razmišljati i organizirati na sljedeći način: iskoristite tri kutije – u jednu stavljajte stvari koje planirate donirati, u jednu one koje ćete baciti, a u treću kutiju pospremite stvari koje planirate prodati. Na taj način se nećete naći u dilemi na pola puta i sve ćete imati već spremno za djelovanje. Ovaj princip možete primijeniti na bilo kojem velikom organiziranju koje radite u svom domu.
***
Naslovna fotografija: @ariviere
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!