TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 10.3.2018.
Kada na kalendaru vidite da stiže treći mjesec, onda znate da to podrazumijeva sezonu proljetnog cvijeća, cvrkut ptica na ulicama grada, ali i vrijeme za proljetno čišćenje ormara.
Ako se želite napokon riješiti pretrpanih ladica, hodnika koji su zbog stvari u njima izgubili ulogu hodnika ili organizirati ormar koji vas pozdravi stvarima čim ga otvorite, nastavite čitati.
Kroz ove savjete za brz i djelotvoran način za organizaciju garderobe, već u ponedjeljak ćete osjetiti sve čari pametne organizacije.
Osmislite omiljenu playlistu
Kreirajte playlistu sa svim hitovima koje volite slušati i onim pjesmama koje vas uvijek pozivaju na ples. Možete se poslužite Spotify listom koju su već iskusni osmislili ili ukoliko ste fan vintage zvuka pustite omiljenu ploču. Zašto? Sve je lakše uz smijeh i ples, pa tako i proljetno čišćenje. Dodatni savjet je da zapalite mirisnu svijeću i skuhate sebi kafu.
Odredite mjesto na kojem ćete skupiti sve što vam više ne treba
Kada vidite sav nered na jednom mjestu, znat ćete koliko zapravo bespotrebnih stvari gomilate po ormarima i ladicama. Naravno, bit će tu i stvari za koje nećete vjerovati da su vaše s obzirom na vrijeme koje je prošlo otkako ih niste vidjeli, ali recite im: 'Doviđenja'. Vaši ormarići trebaju novo društvo.
Prioritiziranje je ključno za odličnu organizaciju
Treba li vam 5 pari identičnih crnih salonki ili onaj džemper u pink boji koji ste jednom uhvatili na sniženju? Pošto znamo odgovor na pitanja iznad, takve suvišne artikle ostavite sa strane ili ih poklonite. Kada ste u fazi čišćenja, veoma je važno da isprobate stvari tokom procesa - posebno stvari u koje niste sigurni.
Znate farmerke koje vam stoje savršeno i one koje imaju tendenciju da sjede na dnu hrpe stalno netaknute, što znači da bi vam proba mogla pomoći da donesete konačnu odluku. Izazov je morati se riješiti stvari za koje smatramo da nisu ispunile svoj potencijal, ali realnost je sljedeća: ako niste nešto obukli godinu ili više, nećete ni obući (osim odjeće za posebna dešavanja).
Investirajte u pomoćne alate koji će vam pomoći u organizaciji i sortiranju
Dodatni stalci za vaše kapute u hodniku ili nekoliko kutija za vaše sitnice učinit će transformaciju u vašem interijeru. Ukoliko ne želite izdvajati prevelike novca iz svog budžeta za nove stvari, uvijek one starije drvene kutije uz pomoć spreja u omiljenoj boji i malo DIY aktivnosti možete preobraziti u chic dodatke.
Odjeću koju više nećete nositi sortirajte u tri skupine
Razmišljate o tome da u potpunosti osvježite svoj ormar, počnite razmišljati i organizirati na sljedeći način: iskoristite tri kutije – u jednu stavljajte stvari koje planirate donirati, u jednu one koje ćete baciti, a u treću kutiju pospremite stvari koje planirate prodati. Na taj način se nećete naći u dilemi na pola puta i sve ćete imati već spremno za djelovanje. Ovaj princip možete primijeniti na bilo kojem velikom organiziranju koje radite u svom domu.
***
Naslovna fotografija: @ariviere
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!