TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 4.8.2019.

Andrijana Vešović mlada je i kreativna ilustratorica koja kroz inspirativan, motivirajući i zabavan stil na svojim crtežima prenosi misli, emocije ili svakodnevna događanja s kojima se i sama susreće.

Njeni radovi kriju se po pseudonimom Zombijana Bones, a ova kreativna umjetnica iznova krade simpatije svojom moći da kroz olovku i papir potiče cijelo društvo da bude još bolje. Njeno kreativno izražavanje već je uljepšalo dane brojnim njenim pratiteljima na društvenim mrežama, kao i tijekom njenih izložbi, a njen posljednji projekt nazvan 'Razmisli' naprosto je oduševio mnoge. 

Naime, na Facebook profilu Zombijana Bones objavila je album jednostavnog naziva 'Razmisli' gdje kroz ilustracije i kratke upite pokazuje kako ponekad i na prvu bezazleni komentari mogu probuditi negativne emocije i samim time potaknuti loše raspoloženje kod drugih.


Ilustracije motiviraju svakog od nas da ne komentiramo o drugima ono što ni sami ne bismo voljeli čuti ili ne možemo promijeniti. Pokazuju nam i da ne ocjenjujemo druge samo na osnovu njihovog fizičkog izgleda ili stila života.


ZATO, POMNO BIRAJTE SVOJE RIJEČI

Svi smo jednako odgovorni u kreiranju društva u kojem su nesavršenosti prihvaćene, ali i okruženja koje nas uči da svatko od nas treba raditi na izgradnji sebe, a to nipošto nemojte raditi kroz negativne komentare drugima. Umjesto komentiranja nesavršenosti, pohvalite drugoj osobi parfem koji nosi, ukusan kolač koji je pripremila ili uspješno završen projekt. 


Album iz dana u dan ima sve veći broj dijeljenja i upravo je to po nama glavni cilj društvenih mreža. Međusobna podrška, širenje pozitivnih poruka i timski rad u kreiranju lijepe svakodnevice. Ilustracije sjajne Andrijane Vešović donosimo u nastavku, a njen rad možete pratiti i na njenom službenom Instagram profilu.

 



Zombijana Bones nas je podsjetila da uvijek trebamo razmisliti kako formiramo komentare i upite koje upućujemo drugima. Ako oni ne motiviraju, inspiriraju ili potiču na pozitivnu promjenu, možda je dobar odabir dodatno ga oblikovati prije nego što ga napišemo ili izgovorimo. 


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!