TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

DATUM OBJAVE: 8.11.2023.

Fizička aktivnost i pravilna prehrana su osnovni temelji zdravog životnog stila. Pravilne prehrambene navike se stvaraju i usvajaju od najranije životne dobi, formirajući tako temelj pravilnog stila života u odraslom razdoblju.


Konzumiranje nezdrave, visokokalorične prehrane bogate mastima i rafiniranim ugljikohidratima u kombinaciji s nedovoljnom tjelesnom aktivnošću i izraženim sjedilačkim navikama utiče na pojavu pretilosti kod djece, smatra profesor na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja u Sarajevu Erol Kovačević koji svake godine vrši opsežna istraživanja o prehrambenom znanju i navikama školaraca u BiH, a koje u okviru projekta Zdravo! svake godine sprovodi najveća prehrambena kompanija na svijetu, Nestlé, u saradnji sa partnerom, Atletskim Savezom BiH.


Profesor Erol Kovačević

Foto: Nestlé Zdravo! PR



Profesor Kovačević upozorava da pretilost, nezdrava prehrana i tjelesna neaktivnost imaju značajnog uticaja na pojavu primarne hipertenzije i promjenu lipidnog profila kod djece.


„Kada su u pitanju prehrambene navike naše djece, potrebno je naglasiti da situacija nije zadovoljavajuća niti u kvalitativnom niti u kvantitativnom smislu. Djeca uglavnom konzumiraju hranu koja im je dostupna ili koju najviše vole zbog čega preko 55% učenika u školi jede hranu koju donese od kuće ili kupi u objektima u blizini škole, a samo 9,9% učenika jede hranu iz školske kuhinje.

Također, postoji problem i u kvaliteti namirnica koje djeca konzumiraju. Značajan broj djece često konzumira namirnice kao što su: slatkiši, grickalice, gazirana pića i brza hrana. U tom smislu zabrinjavajući je podatak da 10% učenika u školi konzumira isključivo grickalice i slatkiše odnosno nezdravu hranu.

Rezultati istraživanja pokazuju da dnevna konzumacija samo pet grama trans masnih kiselina, što odgovara jednom obroku hrane, povisuje LDL- (loš) holesterol, snižava HDL- (dobar) holesterol i povećava rizik za infarkt miokarda za oko 25%.

Kao pokušaj da se ovaj problem umanji neke zdravstvene institucije predlažu usvajanje i provođenje pravilnika o prehrani, kojim bi se u prehranu uvrstile namirnice s nižim sadržajem ukupnih masti, zasićenih masti, trans masnih kiselina, holesterola, rafiniranih ugljikohidrata i soli naglašavajući pri tome da se ova pravila odnose na svu djecu i adolescente u svrhu populacijskog pristupa kontrole kardiovaskularnog rizika“, ističe profesor Kovačević.


Foto: Nestlé Zdravo! PR



Zbog svega pobrojanog, bitno je naglasiti da u dokumentima koji su izdati od strane vodećih javnozdravstvenih institucija stoji da djeca konzumiraju što više voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, orašastih plodova, polumasno ili nemasno mlijeko i mliječne proizvode, a da trebaju izbjegavati ili ograničiti unos brze hrane, slatkiša, te ograničiti unos soli.


„Naša djeca nedovoljno konzumiraju voće i povrće. Obzirom na važnost povrća u jelovniku djece školske dobi, posebnu pažnju je neophodno obratiti na oko 10% anketirane djece koja povrće konzumiraju jednom sedmično ili ga uopšte ne konzumiraju i oko 6% djece koja imaju iste navike kada je u pitanju konzumiranje voća.

S druge strane analiza nivoa tjelesne aktivnosti ukazuje da stručne preporuke u kontekstu svakodnevnog tjelesnog vježbanja praktikuje oko 20 %  učenika. Posebno brine podatak da je preko 6% učenika tjelesno aktivno samo jedan dan sedmično, a 3,5% učenika niti jedan dan u sedmici nisu tjelesno aktivni!

U trenutku kada globalno vlada pandemija tjelesne neaktivnosti, ovi podaci su od izuzetne važnosti, naročito ako se u obzir uzme značaj i uloga redovne tjelesne aktivnosti za zdravlje ali i pravilan rast i razvoj djece školskog uzrasta. Rezultati istraživanja pokazuju da je tjelesna neaktivnost jedan od vodećih faktora rizika za smrtnost od nezaraznih bolesti. Ljudi koji su nedovoljno aktivni imaju 20% do 30% veći rizik od smrti u usporedbi s ljudima koji su dovoljno aktivni.


Foto: Nestlé Zdravo! PR



Smanjena tjelesna aktivnost se dovodi u vezu sa sjedilačkim načinom života koji nastaje zahvaljujući korištenju motoriziranog prijevoza i povećanom korištenju ekrana za rad manjem bavljenju sportom i rekreacijom. Dokazi pokazuju da kod djece i adolescenata sa smanjenim nivoom tjelesne aktivnosti dolazi do povećanja adipoznosti (pretilosti-debljanje), lošijeg kardiovaskularnog zdravlja, slabija kondicija, problema u ponašanju i smanjenog trajanja sna.

Obzirom na sve ranije pomenuto ne čudi podatak da preko 22% učenika smatra da ima problema sa povišenom tjelesnom težinom tj. da su pretili i da bi trebali smršati, a da je njih približno 12% trenutno na nekoj dijeti“, pojašnjava profesor Kovačević.


Foto: Pexels



Osim hrane i fizičke aktivnosti, esencijalnu ulogu u funkcionisanju tijela igra i voda. Obzirom da je voda  prosječno zastupljena u oko 55% ukupne mase odraslih osoba, dok se kod djece taj procenat u prosjeku kreće oko 70%, zbog čega djeca imaju veću potrebu za konzumacijom vode, ali su i više podložna dehidraciji.


„Kada govorimo o preporučenim dnevnim količinama vode, potrebno je naglasiti da ona ovisi o mnogo faktora od kojih su najvažniji: tjelesna masa, dob, spol, nivo tjelesne aktivnosti, ali i okolinski faktori. Kao opšte preporuke u literaturi se navodi da djeca treba da unose 1,5ml vode po 1kcal energetske potrošnje.

Pojednostavljeno rečeno, preporučuje se da djeca od 4 do 14 godina trebaju unositi između 1,2 do 1,8L vode dnevno, a od 14 do 18 godina oko 2,5L dnevno. Važno je naglasiti da 20 i 30 % ukupne količine vode se unosi putem hrane. Zbog toga je u tom kontekstu optimalne hidratacije izrazito važno unositi hranu sa većim procentom vode.

Zato različite vrste supa i juha čine se kao idealan obrok, jer je voda u njima zastupljena između 80-95%. Također, ove namirnice osim što pomažu u hidrataciji, sadrže visoko vrijedne nutrijente, i kao takve bi trebale biti svakodnevno na meniju djece školske dobi“, smatra profesor Kovačević.


S ciljem doprinosa podizanju zdravijih generacija, tim stručnjaka kompanije Nestlé je, zajedno sa lokalnim partnerima u Bosni i Hercegovini pokrenuto Zdravo! Akademiju - jedinstvenu digitalnu platformu koja služi kao svojevrsni vodič ka zdravijem životnom stilu, a već 14.-tu godinu se održava Nestlé Zdravo! atletski kup koji promoviše tjelesnu aktivnost i pravilnu prehranu među školskom djecom.


Foto: Nestlé Zdravo! PR


NESTLÉ U ZAJEDNICI

O projektu Zdravo!

Projekat Zdravo! dio je globalne inicijative kompanije Nestlé, u okviru koje se kompanija obavezala da će do 2030. godine pomoći da 50 miliona djece vodi zdraviji život. Zdravo! Akademija stalni je savjetnik za stvaranje zdravijih životnih navika, koji nudi provjerene informacije o prehrani i nutricionizmu, kao i alate koji olakšavaju njihovu primjenu.

Neki od njih su Zdravo! lista namirnica – vodič za kupovinu namirnica, Nutriporcija – planer jelovnika koji pomaže pri sastavljanje balansiranog obroka i kuharica Zdravo! kuhaj sa mnoštvom ideja za zabavna i zdrava jela bogata svim potrebnim nutrijentima. Istovremeno, platforma nudi i jednostavne savjete za uravnotežen razvoj djece, te ideje za stimulisanje djece na fizičku aktivnost.

* * *
Naslovna fotografija: Pexels


Bonjour

Niste još kupili poklon? Niche parfemi su izbor s kojim teško možete pogriješiti.

TEKST: Bonjour.ba - PR

Niste još kupili poklon? Niche parfemi su izbor s kojim teško možete pogriješiti. Niste još kupili poklon? Niche parfemi su izbor s kojim teško možete pogriješiti.

Bliži nam se kraj godine. Ipak, prije nego što se potpuno prepustimo ušuškavanju u tople deke i pjevušenju onih dobro poznatih hitova Mariah Carey, sve nas čeka onaj jedan, svima poznat zadatak, lista poklona.

Ruku na srce, bilo bi sjajno okriviti Djeda Mraza što ispod jelke nema ničega, ali teško da bi nam to prošlo kod porodice. A i šteta bi bilo kvariti onu iskrenu dječiju radost, zar ne?

 



Znamo kako to ide, njoj ste već poklonili sve najljepše bukete i najbolje čokolade za rođendan. Njemu je, ruku na srce, već pomalo dosta onih tradicionalnih čarapa koje svake godine dobije pod bor. 

 



Zato, zašto ove godine ne biste probali nešto drugačije, unikatan, rijedak parfem? Ima li išta ljepše nego nekoga (ili sebe!) počastiti luksuzom koji se pamti po mirisu?

Posjetili smo Plaza parfumeriju u Arija centru u Sarajevu i pažljivo izabrali najunikatnije niche mirise, kako bismo bili sigurni da će vam ovi praznici mirisati na čistu eleganciju i uživanje.

 


BOADICEA THE VICTORIOUS
Vetiver Imperiale Eau De Parfum

Ovaj parfem je savršen novogodišnji poklon jer u sebi nosi onu rijetku vrstu elegancije koja istovremeno grije srce i ostavlja snažan utisak, baš kao i najljepše praznične uspomene. 

 



Njegova kompozicija, u kojoj se plemeniti vetiver spaja sa svježim citrusima i bogatim začinima, stvara auru luksuza i samopouzdanja, čineći ga idealnim za novi početak kojem svi težimo u januaru. 

Poklanjajući Vetiver Imperiale, vi zapravo poklanjate osjećaj nepobjedivosti i otmjenosti koji traje cijeli dan, upakovan u bočicu koja je pravo umjetničko djelo, čime voljenoj osobi poručujete da zaslužuje samo najbolje i najposebnije u godini koja dolazi.
 

 

plaza_niche_parfemi1bonjour_ba
 

Kupi ovdje

 

BORNTOSTANDOUT
Dirty Heaven Eau De Parfum

Dirty Heaven brenda BORNTOSTANDOUT je onaj rijetki tip poklona koji u sebi nosi čistu emociju, što ga čini savršenim za novogodišnju čaroliju. 

 



Njegov miris je poput toplog zagrljaja u hladnoj zimskoj noći, istovremeno buntovan i nevjerovatno privlačan, sa onim prepoznatljivim notama šafrana i ambroksana koje ostavljaju neizbrisiv trag u zraku. 

Pokloniti ovaj parfem znači nekome poručiti da cijenite njihovu autentičnost i odvažnost, a luksuzna bočica ispod jelke izgleda kao pravo malo umjetničko djelo koje obećava uzbudljiv i mirisan početak nove godine.
 

 

plaza_niche_parfemi2bonjour_ba
 

Kupi ovdje


CREED
Centaurus Eau De Parfum

Centaurus od Creeda je poput toplog zagrljaja, što ga čini apsolutno savršenim poklonom za početak nove godine. Njegova kompozicija odiše luksuzom i dubinom. 

 



Dok se vani vrte pahulje, note začina, duhana i sandalovine stvaraju auru samopouzdanja i elegancije koja ostaje uz osobu dugo nakon što otkuca ponoć. 

To nije samo miris, već istinski osjećaj topline i pažnje upakovan u bočicu, idealan za nekoga kome želite poručiti da zaslužuje nešto unikatno i vječno.
 

 

plaza_niche_parfemi5bonjour_ba
 

Kupi ovdje


GRITTI
Beyond The Wall Extrait Parfum

Grittijev Beyond The Wall je onaj rijetki tip poklona koji u sebi nosi samu esenciju praznične čarolije, pretvarajući hladne zimske večeri u prostor topline i istinskog luksuza. 

Idealan je za Novu godinu jer svojom bogatom kompozicijom mlijeka, puderastog irisa i dragocjenog kardamoma podsjeća na najljepše uspomene, na miris toplih napitaka, mekoću kašmira i onaj poseban osjećaj iščekivanja nečeg novog. 

 



Kao Extrait de Parfum, on nije samo prolazni miris već trajni trag koji voljenu osobu prati kroz cijelu najluđu noć i ostaje tu kao obećanje elegancije u godini koja dolazi. 

Pokloniti ovaj parfem znači pokloniti nevidljivi zagrljaj upakovan u bočicu koja odiše vrhunskom italijanskom umjetnošću, čineći trenutak otvaranja dara zaista nezaboravnim.

 

 

plaza_niche_parfemi6bonjour_ba
 

Kupi ovdje

 

MIZENSIR
L'envers Du Paradis Eau De Parfum

L'envers Du Paradis je onaj rijetki mirisni zagrljaj koji savršeno oslikava duh praznika, ne kroz teške i zagušljive note, već kroz nevjerovatnu eleganciju i svježinu koja unosi svjetlost u zimske dane. 

 



Alberto Morillas je u ovu bočicu utkao spoj hladnih začina i suptilne topline, što ga čini idealnim novogodišnjim poklonom jer miriše na novi početak, na čistoću prvog snijega i onu tihu, profinjenu radost koju želimo dragim osobama u godini koja dolazi. 

Pokloniti ovaj parfem znači pokloniti trenutak čiste magije koji traje na koži, ostavljajući trag koji je istovremeno diskretan, a nezaboravan, baš kao i najljepše praznične uspomene.
 

 

plaza_niche_parfemi3bonjour_ba
 

Kupi ovdje

 

ROJA
Elysium Pour Femme Eau De Parfum

Elysium Pour Femme je onaj rijetki miris koji u sebi nosi čistu vedrinu i eleganciju, što ga čini savršenim poklonom za početak nove godine pun nade i ljepote. 

Njegova čarolija leži u načinu na koji balansira osvježavajuće note citrusa sa nježnim cvijećem i toplim mošusom, ostavljajući utisak žene koja zrači unutrašnjom snagom i mirom. 

 



Pokloniti ovaj parfem znači nekome darovati trenutak luksuza koji traje cijeli dan, pretvarajući svako obično zimski jutro u poseban događaj. To nije samo bočica mirisa, već znak pažnje koji govori da toj osobi želite godinu koja će mirisati na radost, profinjenost i nove, blistave početke.

 

plaza_niche_parfemi4bonjour_ba
 

Kupi ovdje


THE HARMONIST
Sun Force Parfum - The Prequel Collection

Pokloniti nekome Sun Force od brenda The Harmonist zapravo znači pokloniti mu djelić zarobljenog sunca u jeku zime, što ga čini apsolutno savršenim izborom za novogodišnju noć. 

 



Dok vani steže mraz, ovaj miris grije kožu vibrantnim notama citrusa, tamjana i meda, podsjećajući nas na unutrašnju snagu i optimizam koji nam trebaju za novi početak. 

Njegova luksuzna, zlatna aura nije samo miris, već topao zagrljaj koji poručuje da dragoj osobi želite godinu ispunjenu svjetlošću, energijom i onom posebnom, harmoničnom radošću koju nosi miris tek izlazećeg sunca.

 

plaza_niche_parfemi7bonjour_ba
 

Kupi ovdje


WIDIAN
Black IV Eau De Parfum

Widianov Black IV je više od mirisa, to je onaj rijetki osjećaj topline i luksuza koji savršeno priliči prazničnoj čaroliji. 

Zamislite spoj slatke bergamote, sočne šljive i nježne ruže koji se na koži pretvara u meki, baršunasti zagrljaj, idealan za hladne decembarske noći. 

 



Pokloniti ovaj parfem znači nekome darovati trenutak čiste elegancije i uspomenu koja traje dugo nakon što se vatromet ugasi, jer njegova orijentalna otmjenost ostavlja trag koji se ne zaboravlja.

 

 

plaza_niche_parfemi8bonjour_ba
 

Kupi ovdje


Sve preporučene niche mirise i mnogo više potražite u Plaza parfumeriji u ARIA centru u Sarajevu ili na web shopu.

Foto: @sofiya_pa


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!