TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 13.9.2021.
Današnji uvjeti rada i poslovi često podrazumijevaju dugotrajno sjedenje i rad za radnim stolom što na čovjeka koji treba biti aktivan može ostaviti određene loše posljedice.
Od boli u leđima preko usporavanja metabolizma do kardiovaskularnih bolesti, dugotrajno sjedenje može kreirati različite fizičke izazove za svakoga od nas.
Kako bismo umanjili negativne posljedice sjedenja tijekom cijelog radnog dana, postoje maleni rituali koji će ostaviti snažan utisak na vaše kretanje na radnom mjestu, a vrlo ih je lako održati u kontinuitetu.

Foto: Pexels
Većina ovih rituala podrazumijeva malene prilagodbe svakodnevnih vaših poslovnih obveza u koje sada jednostavno dodajete element kretanja koji će pozitivno utjecati na vašu fizičku spremnost.
Koji rituali će razbiti rutinu stalnog sjedenja tijekom vašeg dana u uredu otkrijte u nastavku.
KADA RAZGOVARATE NA MOBITEL, USTANITE I PROŠEĆITE
Kad zovete nekoga ili se javljate na poziv, ustanite od svog radnog mjesta i iskoristite priliku da prošećete.

Foto: Unsplash
ČEŠĆE BIRAJTE STEPENICE, UMJESTO DIZALA
Ako se vaše radno mjesto nalazi na drugom ili trećem katu ili pak idete na sastanak, preskočite dizalo i popnite se stepenicama do mjesta na koje trebate stići.
PROŠEĆITE NAKON PAUZE ZA RUČAK
Idealno vrijeme za kretanje može biti tijekom vaše pauze za ručak. Upravo nakon jela možete iskoristiti desetak minuta za kraću šetnju prije nego se vratite na svoje radno mjesto.

Foto: Unsplash
PARKIRAJTE AUTO MALO DALJE OD MJESTA NA KOJEM RADITE
Ovaj maleni trik naizgled ne zvuči privlačno, ali samo par minuta hoda u danu tijekom kojega skoro 8 sati neprestano sjedite može značiti za vas i vaše zdravlje.
NAPRAVITE NEKOLIKO PAUZA TIJEKOM DANA I KRATKO PROŠEĆITE PO UREDU
Svaki put kad se osjećate nelagodno radi neprestanog sjedenja ili jednostavno primijetite da niste više fokusirani na rad, jedna kratka šetnja do kuhinje (ako radite doma) ili po uredu može značiti za vas.

Foto: Unsplash
USTANITE SE I RASTEGNITE SE U NEKOLIKO VJEŽBI
Istezanje je korisno tijekom radnog dana jer će vas razbuditi i učiniti da napravite maleni restart.
SVAKIH NEKOLIKO MINUTA PONOVO IDITE NAPUNITI VAŠU ČAŠU S VODOM
Uz ovaj ritual stalno ćete piti vodu, a i povremeno se kretati čime ste riješili dva malena izazova u radnom danu.

Foto: Pexels
***
Naslovna fotografija: Pexels
Tekst: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!