TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 30.8.2024.
Historija mode pokazuje fascinantnu transformaciju materijala i odjevnih komada koji su nekada bili čvrsto povezani s radničkom klasom, u simbole luksuza i visoke mode. Tu možemo govoriti o denim materijalu (farmer hlačama i jaknama), parka jaknama, kombinezonima...
Danas toj listi dodajemo canvas jaknu koja je prvobitno služila kao izdržljiv komad radne odjeće, a sada je zauzela visoko mjesto u svijetu luksuzne mode.
Dok je canvas prvenstveno bio odabran zbog svoje funkcionalnosti i izdržljivosti, njegovo uključivanje u modne kolekcije kao što je PRADA proljeće/ljeto 2024. odražava širi trend reinterpretacije i komercijalizacije radničke estetike.
Uvođenje radničkih materijala u svijet luksuza može biti viđeno kao pokušaj da se stvore novi simboli društvenog statusa, što istovremeno može dovesti do gubitka originalnih kulturnih i historijskih konotacija povezivanih s tim materijalima.
Tako, iako su canvas jakne sada u modi, važno je kritički razmotriti i znati njenu historiju.
Visoka moda vs. radnička estetika
Ove sezone ju je proslavila modna kuća PRADA na reviji proljeće/ljeto 2024. Uz to nose je modne insajderice, a i filmske ikone poput Kristen Dunst. Ovakav jednostavan, a luksuzan komad lako je došao do svoje niše ljubitelja.

Uz Pradu, možemo vidjeti i Miu Miu ili pak Bottega Venetta verziju, a najprije je vežemo za Carhartt. Brend je osnovan 1989., specijalizovan za radnu odjeću i opremu, kroz godine je dobio i mainstream status u modnoj industriji. Tako su njihove jakne i kape česte u street style izdanjima.
High street verzija
Pretpostavili smo da već postoji u dupe verzija ove jakne, a pronašli smo ih u MANGO i Stradivarius brendovima. Ako se želite okušati u ovom trendu onda su ove high street verzije super za eksperimentisanje prije nego uložite u Prada model.
* * *
Naslovna fotografija: @emilisindlev
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!