TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 24.6.2024.
Dugo očekivana promocija novog Porsche Taycana – stigao je da oduševi Sarajevo na prestižnoj lokaciji Oaza u Ilidži.



Porsche Taycan, oličenje performansi i vrhunskog dizajna, dolazi sa unaprijeđenim mogućnostima u električnoj mobilnosti, obećavajući da će redefinisati dinamiku vožnje sa najnovijim inovacijama. Gosti su prvi put vidjeti njegove superiorne karakteristike, uključujući:
Porsche je pažljivo ažurirao Taycana s povećanom snagom, produženim dometom, bržim ubrzanjem i bržim punjenjem, uz poboljšanu stabilnost. Style Porsche je dotjerao njegov dizajn, ističući karakteristike Turbo modela.



Sve verzije Taycana se diče proširenom listom standardne opreme i najnovijim iskustvom vožnje u Porsche Driver Experience sa unaprijeđenim konceptom ekrana i kontrola.
Sve tri varijante karoserije će imati brojne modifikacije od datuma lansiranja na tržište.



Tokom razvoja, inženjeri i test vozači Porschea su prešli preko 3,6 miliona kilometara širom svijeta u kamufliranim testnim vozilima kako bi dalje unaprijedili prvi potpuno električni sportski automobil Porschea. Proizvođač sportskih automobila je do sada proizveo gotovo 150.000 primjeraka Taycana.
Još veće performanse
Svi ažurirani modeli imaju značajno brže ubrzanje u odnosu na svoje prethodnike. Na primjer, sportske limuzine Taycan i Taycan Turbo S postižu 0-100 km/h za samo 4,8, odnosno 2,4 sekunde. To je 0,6 i 0,4 sekunde brže nego ranije.
Sa novom funkcijom push – to - pass u paketu Sport Chrono, dodatna snaga do 70 kW može se aktivirati na 10 sekundi, zavisno o modelu. Povećane stope ubrzanja su generalno rezultat veće izlazne snage sistema. Na primjer, osnovni Taycan daje 60 kW više nego ranije. Za Taycan Turbo S, to je dodatnih 140 kW uz pomoć Launch Control. Time se sistemska snaga top modela povećava na 700 kW/952 KS.





Domet povećan za više od 35% u odnosu na prethodnika, u zavisnosti od varijante karoserije i motora, WLTP domet je povećan i do 678 km, što je povećanje od 175 km ili 35%. Ažurirani Taycan ne samo da zahtijeva manje zaustavljanja radi punjenja na dugim putovanjima nego njegov prethodnik, već se i brže puni: na 800-voltnim DC stanicama za punjenje se može puniti brzinom i do 320 kW, što je 50 kW više nego ranije.
Vremenski raspon brzog punjenja nove performance baterije značajno je proširen. To znači da se kapaciteti punjenja veći od 300 kW mogu održati i do pet minuta, a vrlo visoki kapaciteti punjenja mogu se postići brže, čak i pri niskim temperaturama.
Taycan
Kombinovana potrošnja energije: 20,7 - 16,7 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 503 - 678 km; električni domet u gradu: 569 - 821 km

Taycan 4S
Kombinovana potrošnja energije: 20,9 - 17,7 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 474 - 642 km; električni domet u gradu: 528 – 705 km

Taycan Turbo
Kombinovana potrošnja energije: 20,5 - 18,0 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 557 - 630 km; električni domet u gradu: 607 – 683 km
Taycan Turbo S
Kombinovana potrošnja energije: 20,5 - 18,0 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 558 - 630 km; električni domet u gradu: 612 – 691 km

Porsche Taycan 4 Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 18,7 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 517 - 613 km; električni domet u gradu: 588 - 693 km
Taycan 4S Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 18,8 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 517 - 610 km; električni domet u gradu: 588 - 690 km
Taycan Turbo Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 19,1 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 515 - 597 km; električni domet u gradu: 585 – 668 km

Taycan Turbo S Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 19,1 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 516 - 596 km; električni domet u gradu: 589 - 675 km
Taycan Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 20,9 - 17,6 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 477 - 650 km; električni domet u gradu: 553 - 808 km
Taycan 4S Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 21,8 - 18,5 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 449 - 616 km; električni domet u gradu: 512 – 693 km
Taycan Turbo Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 21,6 - 18,8 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 528 - 606 km; električni domet u gradu: 590 - 672 km
Taycan Turbo S Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 21,5 - 18,9 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 529 - 604 km; električni domet u gradu: 594 – 678 km
Voze više, brže i dalje… i stigli su u Porsche Centar Sarajevo.



Sva nova vozila koja nudi Porsche su homologirana prema WLTP-u. Zvanične NEDC vrijednosti izvedene iz WLTP vrijednosti više nisu dostupne za nova vozila od 1. januara 2023. godine i stoga ne mogu biti navedeni.
Dodatne informacije o zvaničnoj potrošnji goriva i zvaničnim, posebnim CO2 emisijama novih putničkih automobila su dostupne u publikaciji pod nazivom „Smjernice o potrošnji goriva, CO2 emisija i potrošnji energije novih putničkih automobila”, koja je dostupna besplatno na svim prodajnim mjestima i na DAT-u (Hellmuth – Hirth - Strasse 1, 73760 Ostfildern).
* * *
Foto: Porsche BH PR
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!