TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 24.6.2024.
Dugo očekivana promocija novog Porsche Taycana – stigao je da oduševi Sarajevo na prestižnoj lokaciji Oaza u Ilidži.



Porsche Taycan, oličenje performansi i vrhunskog dizajna, dolazi sa unaprijeđenim mogućnostima u električnoj mobilnosti, obećavajući da će redefinisati dinamiku vožnje sa najnovijim inovacijama. Gosti su prvi put vidjeti njegove superiorne karakteristike, uključujući:
Porsche je pažljivo ažurirao Taycana s povećanom snagom, produženim dometom, bržim ubrzanjem i bržim punjenjem, uz poboljšanu stabilnost. Style Porsche je dotjerao njegov dizajn, ističući karakteristike Turbo modela.



Sve verzije Taycana se diče proširenom listom standardne opreme i najnovijim iskustvom vožnje u Porsche Driver Experience sa unaprijeđenim konceptom ekrana i kontrola.
Sve tri varijante karoserije će imati brojne modifikacije od datuma lansiranja na tržište.



Tokom razvoja, inženjeri i test vozači Porschea su prešli preko 3,6 miliona kilometara širom svijeta u kamufliranim testnim vozilima kako bi dalje unaprijedili prvi potpuno električni sportski automobil Porschea. Proizvođač sportskih automobila je do sada proizveo gotovo 150.000 primjeraka Taycana.
Još veće performanse
Svi ažurirani modeli imaju značajno brže ubrzanje u odnosu na svoje prethodnike. Na primjer, sportske limuzine Taycan i Taycan Turbo S postižu 0-100 km/h za samo 4,8, odnosno 2,4 sekunde. To je 0,6 i 0,4 sekunde brže nego ranije.
Sa novom funkcijom push – to - pass u paketu Sport Chrono, dodatna snaga do 70 kW može se aktivirati na 10 sekundi, zavisno o modelu. Povećane stope ubrzanja su generalno rezultat veće izlazne snage sistema. Na primjer, osnovni Taycan daje 60 kW više nego ranije. Za Taycan Turbo S, to je dodatnih 140 kW uz pomoć Launch Control. Time se sistemska snaga top modela povećava na 700 kW/952 KS.





Domet povećan za više od 35% u odnosu na prethodnika, u zavisnosti od varijante karoserije i motora, WLTP domet je povećan i do 678 km, što je povećanje od 175 km ili 35%. Ažurirani Taycan ne samo da zahtijeva manje zaustavljanja radi punjenja na dugim putovanjima nego njegov prethodnik, već se i brže puni: na 800-voltnim DC stanicama za punjenje se može puniti brzinom i do 320 kW, što je 50 kW više nego ranije.
Vremenski raspon brzog punjenja nove performance baterije značajno je proširen. To znači da se kapaciteti punjenja veći od 300 kW mogu održati i do pet minuta, a vrlo visoki kapaciteti punjenja mogu se postići brže, čak i pri niskim temperaturama.
Taycan
Kombinovana potrošnja energije: 20,7 - 16,7 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 503 - 678 km; električni domet u gradu: 569 - 821 km

Taycan 4S
Kombinovana potrošnja energije: 20,9 - 17,7 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 474 - 642 km; električni domet u gradu: 528 – 705 km

Taycan Turbo
Kombinovana potrošnja energije: 20,5 - 18,0 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 557 - 630 km; električni domet u gradu: 607 – 683 km
Taycan Turbo S
Kombinovana potrošnja energije: 20,5 - 18,0 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 558 - 630 km; električni domet u gradu: 612 – 691 km

Porsche Taycan 4 Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 18,7 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 517 - 613 km; električni domet u gradu: 588 - 693 km
Taycan 4S Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 18,8 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 517 - 610 km; električni domet u gradu: 588 - 690 km
Taycan Turbo Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 19,1 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 515 - 597 km; električni domet u gradu: 585 – 668 km

Taycan Turbo S Cross Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 22,0 - 19,1 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 516 - 596 km; električni domet u gradu: 589 - 675 km
Taycan Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 20,9 - 17,6 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 477 - 650 km; električni domet u gradu: 553 - 808 km
Taycan 4S Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 21,8 - 18,5 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 449 - 616 km; električni domet u gradu: 512 – 693 km
Taycan Turbo Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 21,6 - 18,8 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 528 - 606 km; električni domet u gradu: 590 - 672 km
Taycan Turbo S Sport Turismo
Kombinovana potrošnja energije: 21,5 - 18,9 kWh/100 km (WLTP); Kombinovana emisija CO2: 0 g/km (WLTP); električni domet: 529 - 604 km; električni domet u gradu: 594 – 678 km
Voze više, brže i dalje… i stigli su u Porsche Centar Sarajevo.



Sva nova vozila koja nudi Porsche su homologirana prema WLTP-u. Zvanične NEDC vrijednosti izvedene iz WLTP vrijednosti više nisu dostupne za nova vozila od 1. januara 2023. godine i stoga ne mogu biti navedeni.
Dodatne informacije o zvaničnoj potrošnji goriva i zvaničnim, posebnim CO2 emisijama novih putničkih automobila su dostupne u publikaciji pod nazivom „Smjernice o potrošnji goriva, CO2 emisija i potrošnji energije novih putničkih automobila”, koja je dostupna besplatno na svim prodajnim mjestima i na DAT-u (Hellmuth – Hirth - Strasse 1, 73760 Ostfildern).
* * *
Foto: Porsche BH PR
TEKST: Bonjour.ba
Koliko puta ste čuli da ste “previše”? Previše iskreni, previše emotivni, previše ambiciozni? A možda je upravo u tom “previše” ono najbolje što nosimo, naša hrabrost da se izdvojimo, da budemo svoji i da mijenjamo svijet oko sebe, ne uklapajući se u obrasce koji nam ne pripadaju.
O toj snazi koja dolazi iz autentičnosti razgovarali smo s Aldijanom Rakić, Članicom Uprave ASA Banke, ženom koja je iz pozicije saradnice izrasla u liderku koja vjeruje da empatija nije slabost, već najjači poslovni alat.

Aldijana Rakić, Članica Uprave ASA Banke
Ljudi ne traže savršenog lidera, već čovjeka
U njenoj karijeri bilo je trenutaka koji su zahtijevali odlučnost, ali i razumijevanje, posebno u periodima velikih promjena. Jedan od njih bio je i proces spajanja čak tri banke: složen, emotivan i izazovan trenutak za svaki tim. Zato smo Aldijanu pitali šta je naučila o ljudima kada posao postane najizazovniji.
„Pa ja bih više rekla da u teškim vremenima ljudi ne traže savršenog lidera, već traže čovjeka i ono realno što sam spoznala kroz svoju praksu jeste da je i tišina jača od govora, da je prisutnost jača od riječi i definitivno da stabilnost ne mora značiti da znamo ono što dolazi, već da znamo ko smo i da vodimo svoj tim kvalitetno kroz nepoznato."

Ne moraš znati sve, ali moraš vjerovati sebi
Ušli ste u banku kao saradnica, danas ste članica Uprave. Šta biste sebi tada šapnuli, da Vas niko ne čuje?
"Definitivno bih sebi šapnula na uho da ne moram sve da znam, ali da moram da vjerujem sebi. Prije, u svojim mlađim godinama, tu potvrdu sam tražila izvana, a sada u zrelim godinama jako je bitno da imate unutrašnji kompas jer onda apsolutno vam nisu bitni aplauzi i titule.
Ostala bih znatiželjna i čak bih rekla i preiskrena i preambiciozna jer upravo ovo ’pre’ i ’previše’ nekad znači da se izdvajate od drugih i da si različit u odnosu na druge. I ono što bih rekla da je najveća vrijednost nije mjesto u hijerarhiji, već je definitivno utjecaj koji ostavljate na druge ljude."


Empatija je poslovni alat, ne slabost
U svijetu u kojem se često naglašava brzina i rezultat, zaboravljamo da uspjeh rijetko nastaje iz pritiska, a mnogo češće iz razumijevanja. Upravo zato, Aldijana vjeruje da je empatija jedna od najvažnijih vještina današnjeg lidera. Ne zato što je meka, već zato što je precizna i ona prepoznaje ono što brojke tek kasnije potvrde.
„Empatija pored što je ljudska osobina, ona je strateški resurs i ukoliko se empatija koristi kvalitetno može na vrijeme prepoznati potrebe tima, može vidjeti promjene koje ćemo tek nekad naknadno vidjeti u brojkama i isto tako može vidjeti neke promjene ponašanja u samom timu.
Jer suština je da u najtežim trenucima mi pamtimo pravila ponašanja i ako tu položimo test onda nijedna kriza ili teška vremena ne mogu taj odnos narušiti. I definitivno empatija daje širu sliku, ali isto tako i pojedinca u njoj.“


“Previše” je zapravo kompliment
Od žene se često očekuje da bude “dovoljno”: dovoljno smirena, dovoljno ambiciozna, dovoljno odvažna, ali nikada “previše”. Aldijana to pravilo ruši.
„Preosjetljiva, ambiciozna i emotivna. Upravo ove tri riječi pokušavaju ženu staviti u okvire pravila ponašanja koji joj generalno i ne pripadaju jer apsolutno liderstvo je kod svakoga drugačije. Empatija definitivno nije slabost, ambicija nije mana, a emocije definitivno nisu neprijatelji racionalnosti. Ukoliko se ta tri alata pravilno koriste apsolutno može doći do promjene organizacije iz temelja.“


Emocije ne isključuju racionalnost
O ženama u bankarstvu se dugo govorilo kroz stereotipe zato smo Aldijanu za kraj pitali: Najveća zabluda o ženama u bankarstvu je…?
„Da su preemotivne i da su zbog toga manje racionalne, što apsolutno nije tačno jer upravo ta emotivnost nadograđuje racionalno odlučivanje. Ja sam u praksi mnogo vidjela žena koje su donosile jako teške odluke upravo bazirane na toj emociji i hrabrosti. Tako da bih rekla da je zaključak da su žene emotivne i racionalne i jako hrabre.“

Kroz svaku rečenicu Aldijane Rakić provlači se jednostavna, ali snažna poruka da uspjeh nije odsustvo grešaka, već sposobnost da ostanemo ljudi dok rastemo.
U ASA Banci, taj spoj razumijevanja, stručnosti i povjerenja pokazuje kako se i u svijetu brojki može voditi srcem, a da rezultati ostanu jednako impresivni.
I možda je baš u tom ’previše’… emociji, hrabrosti i iskrenosti… ono što nas uči kako da budemo najbolja verzija sebe i u poslu i izvan njega.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!