TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 12.9.2023.
Vožnja od Sarajeva do Mostara, posebno kroz kanjon Neretve, za mnoge je najljepša tura u BiH.
No, kada u tu priču dodate vožnju u ne jednog, nego 10 modela Porsche automobila, rezultat je iskustvo koje je izazov uporediti i s bilo kojim drugim… Tako je počeo naš ponedjeljak.
Naime, kada je u naš mail sandučić stigao poziv za još jedno Porsche iskustvo, znali smo koji odgovor ćemo poslati – Može, kada?
Tako je i bilo, jučer smo se s CRM i PR menadžericom brenda Porsche u BiH, Melisom Čengić, brend menadžerom Arminom Mulovićem i cijelom ekipom brenda Porsche sastali u ranim jutarnjim satima ispred Hotela Austria u Sarajevu.
Uz upoznavanje s timom i ukusni doručak, potreban za dan pred nama, imali smo priliku upoznati se više sa samim automobilima, ali i s instruktorima ispred brenda Porsche. Uz kratki brief bili smo spremni zauzeti svoja mjesta u nekim od najljepših automobila na svijetu.
Vrijeme je bilo za luksuzno uživanje u vožnji do Mostara. Na putu do tamo smo imali priliku iskusiti vožnju u čak 5 automobila, a naš prvi izbor je bio Porsche Panamera GTS u očaravajućoj zelenoj nijansi.
Rekli bismo savršen izbor za početak ture, automobil koji kombinuje sportsku vožnju i udobnost, a dodat ćemo i da ima poseban karakter koji je predstavljen kroz jasne konture. I da, za samo 3.9 sekundi dosegne brzinu od 100 km/h.
Na red je došao i naš prvi kabriolet za taj dan, ostvarenje tinejdžerskih snova svake od nas. Vjetar u kosi, sunce na licu, muzika za potpuni dojam i Porsche volan u rukama su bili jasan znak da je pred nama avantura koju nećemo zaboraviti.
S promjenom 3 Porsche automobila stigli smo i u Toscanu u malom, Carski vinogradi – Emporia Hotel. Drvored kao iz filmova s 10 Porsche automobila u koloni je prizor koji nam se duboko urezao u sjećanja.
Ispred savršenog ambijenta Emporia Hotela, dočekalo nas je i jedno šareno iznenađenje, pogađate Porsche automobil, ovaj put Porsche Taycan – sportska limuzina.
Idealna uvertira za druženje uz pogled na bazen, hercegovačku prirodu i uživanje u specijalitetima restorana. Nakon malog predaha dobili smo i certifikat uspješnog učešća u Porsche experience manifestaciji, a diplomirali smo s izuzetnom odgovornošću i visokim profesionalizmom te postali prijatelji brenda.
Pri povratku je došlo vrijeme da isprobamo i miljenika prisutnih, Porsche 911 Turbo S u kreda sivoj nijansi. Iz svakog ugla odiše tradicionalnom, atletskom formom, a kroz interijer se taj duh nastavlja kroz vintage pepito uzorak i zagasito narančastu boju kože. Premašio je sva naša očekivanja automobilske vožnje i luksuza.
Kroz promjenu nekoliko dodatnih modela kroz živopisne krajolike Hercegovine, uz savršenu organizaciju cijelog iskustvenog događaja u Sarajevo smo se dovezli u pink Porsche Cayman modelu. Riječ je o legendarnom 718 Cayman Style Edition u RubyStar Neo boji čiji je cilj – to take everyday out of every day, što je priznajemo savršena poruka za kraj jednog ponedjeljka, gdje nam je Porsche tim kreirao jedan sasvim neobičan dan za početak radne sedmice.
* * *
Foto: Privatna arhiva
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!