TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 6.10.2011.
Sjednite. Udahnite duboko. Kliknite na članak. Spremni da ostanete bez daha? O kolekciji koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen dovoljno govori to što je Emmanuelle Alt prva potrčala u backstage čestitati dizajnerici, kleknula ispred nje i oduševljeno viknula: "Hvala!"Marc Jacobs je proljetnu kolekciju za Louis Vuitton, koja je možda i njegova posljednja kolekcija
Alexander McQueen
Grčka božica Geja, začetnica zemaljskog života, bila je osnovna inspiracija za treću samostalnu kolekciju koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen. Teško je pronaći riječi kojima se može opisati što ćete sve vidjeti i osjetiti gledajući ovu kolekciju. Iako je vjerno slijedila postulate na kojima je njen pokojni šef gradio svoje ime, udahnula im je dodatnu ženstvenost i neobuzdanu romantičnost, i time oduševila apsolutno sve. Nije bilo podijeljenih kritika, dvostranih mišljenja ili (ne)osnovanih primjedbi - svi do jednog su ostali bez daha.
Poseban naglasak je bio na struku, koji je dizajnerica podigla visoko. Perfektno plisirana odijela i haljine, koji su otvorili reviju, bili su širokim remenom stegnuti u struku. Peplum kroj bio je pretjeran, gotovo iskarikiran, a našao se na odijelima i haljinama od žakarda koji je izgledao kao površina školjki, te kreacijama od laserski obrađene kože visokog sjaja.
Haljine s beskrajnim nizovima sitnih volana kretale su se u maniri meduza dok su modeli koračali pistom.
Detalji, kojima se Burton tako brižljivo posvetila, unijeli su u kolekciju odlike visoke mode i osigurali joj visoko mjesto na našoj listi najboljih kolekcija za iduće proljeće.
Gđo Burton, i od nas - hvala!
{gallery}/listopad_jedanaest/p_alexander_mcqueen{/gallery}
Louis Vuitton
Dobro je poznato da Marc Jacobs voli predstave. Nakon one koju je prije par tjedana održao u New Yorku, uslijedila je njegova pariška izvedba za Louis Vuitton. A ona je ove godine bila miljama daleko od prošlogodišnje grešne instalacije predvorja hotela kojim su paradirale djevojke u odjeći inspiriranoj sveopćim hedonizmom i suvremenim fetišima. Djevojke su se pred publikom ukazale sjedeći na konjićima blistavo bijelog vrtuljka, s kojeg su se jedna po jedna spuštale na pistu praćene glazbom kakva dopire iz dječjih glazbenih kutija ili lutki na navijanje. Ovaj put Jacobs je modele odjenuo u pastelne nijanse plave, žute, zelene i koraljne, a dodatnu dozu nevinosti kreacijama su dali čipkani ovratnici koje su nosile gotovo sve djevojke. "Za jesen smo htjeli nešto krhko, ali istovremeno snažno", izjavio je poslije revije. Efekt je postigao kombiniranjem kreacija od čipke sa kaputima i jaknama od krokodilske kože. Pred kraj revije vezeni pupoljci izrasli su u trodimenzionalne plastične cvjetove sa kristalnim tučcima. Jacobs je kolekciju zatvorio sa kreacijama od tvida i spomenutog veza sa umetcima od bijelog nojevog perja, što je mnoge nagnalo da se našale i komentiraju da je ovo bio Jacobsov labuđi pjev i definitivna najava njegovog prelaska u Dior.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_lv{/gallery}
Valentino
Maria Grazia Chiuri i Pier Paolo Piccioli predstavili su jednu od svojih najboljih kolekcija dosad. Kuću Valentino prati određen glas, a ovaj dvojac je, kroz proučavanje Valentinove ostavštine i njeno moderniziranje, uspio pomiriti prošlost i budućnost u lijepu proljetnu kolekciju. Znamo da se riječ lijepa čini nejakom i totalno isklišeiziranom, ali vjerojatno najbolje opisuje viđeno.
Meksički folklor se našao na listi izvora inspiracije dizajnera. No ne brinite, kič i boje koje doziva sam pojam "meksički folklor", Chiuri i Piccioli su utišali Valentinovskom sanjivošću i mekoćom odabranih materijala. Vezeni cvjetovi i mekane čipke pokazale su se kao savršen spoj za kolekciju koja ne zalazi ni u jednu krajnost, niti je preslatkasta, niti je odveć seksipilna. Čak je i koža u rukama ovog dvojca izgubila svoju težinu i pretvorena u nešto romantično i usudimo se reći - prozračno.
Da ne duljimo, kao što rekosmo - lijepo.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_valentino{/gallery}
A.S.
Foto: style.com, vogue.com
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!