TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 6.10.2011.
Sjednite. Udahnite duboko. Kliknite na članak. Spremni da ostanete bez daha? O kolekciji koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen dovoljno govori to što je Emmanuelle Alt prva potrčala u backstage čestitati dizajnerici, kleknula ispred nje i oduševljeno viknula: "Hvala!"Marc Jacobs je proljetnu kolekciju za Louis Vuitton, koja je možda i njegova posljednja kolekcija
Alexander McQueen
Grčka božica Geja, začetnica zemaljskog života, bila je osnovna inspiracija za treću samostalnu kolekciju koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen. Teško je pronaći riječi kojima se može opisati što ćete sve vidjeti i osjetiti gledajući ovu kolekciju. Iako je vjerno slijedila postulate na kojima je njen pokojni šef gradio svoje ime, udahnula im je dodatnu ženstvenost i neobuzdanu romantičnost, i time oduševila apsolutno sve. Nije bilo podijeljenih kritika, dvostranih mišljenja ili (ne)osnovanih primjedbi - svi do jednog su ostali bez daha.
Poseban naglasak je bio na struku, koji je dizajnerica podigla visoko. Perfektno plisirana odijela i haljine, koji su otvorili reviju, bili su širokim remenom stegnuti u struku. Peplum kroj bio je pretjeran, gotovo iskarikiran, a našao se na odijelima i haljinama od žakarda koji je izgledao kao površina školjki, te kreacijama od laserski obrađene kože visokog sjaja.
Haljine s beskrajnim nizovima sitnih volana kretale su se u maniri meduza dok su modeli koračali pistom.
Detalji, kojima se Burton tako brižljivo posvetila, unijeli su u kolekciju odlike visoke mode i osigurali joj visoko mjesto na našoj listi najboljih kolekcija za iduće proljeće.
Gđo Burton, i od nas - hvala!
{gallery}/listopad_jedanaest/p_alexander_mcqueen{/gallery}
Louis Vuitton
Dobro je poznato da Marc Jacobs voli predstave. Nakon one koju je prije par tjedana održao u New Yorku, uslijedila je njegova pariška izvedba za Louis Vuitton. A ona je ove godine bila miljama daleko od prošlogodišnje grešne instalacije predvorja hotela kojim su paradirale djevojke u odjeći inspiriranoj sveopćim hedonizmom i suvremenim fetišima. Djevojke su se pred publikom ukazale sjedeći na konjićima blistavo bijelog vrtuljka, s kojeg su se jedna po jedna spuštale na pistu praćene glazbom kakva dopire iz dječjih glazbenih kutija ili lutki na navijanje. Ovaj put Jacobs je modele odjenuo u pastelne nijanse plave, žute, zelene i koraljne, a dodatnu dozu nevinosti kreacijama su dali čipkani ovratnici koje su nosile gotovo sve djevojke. "Za jesen smo htjeli nešto krhko, ali istovremeno snažno", izjavio je poslije revije. Efekt je postigao kombiniranjem kreacija od čipke sa kaputima i jaknama od krokodilske kože. Pred kraj revije vezeni pupoljci izrasli su u trodimenzionalne plastične cvjetove sa kristalnim tučcima. Jacobs je kolekciju zatvorio sa kreacijama od tvida i spomenutog veza sa umetcima od bijelog nojevog perja, što je mnoge nagnalo da se našale i komentiraju da je ovo bio Jacobsov labuđi pjev i definitivna najava njegovog prelaska u Dior.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_lv{/gallery}
Valentino
Maria Grazia Chiuri i Pier Paolo Piccioli predstavili su jednu od svojih najboljih kolekcija dosad. Kuću Valentino prati određen glas, a ovaj dvojac je, kroz proučavanje Valentinove ostavštine i njeno moderniziranje, uspio pomiriti prošlost i budućnost u lijepu proljetnu kolekciju. Znamo da se riječ lijepa čini nejakom i totalno isklišeiziranom, ali vjerojatno najbolje opisuje viđeno.
Meksički folklor se našao na listi izvora inspiracije dizajnera. No ne brinite, kič i boje koje doziva sam pojam "meksički folklor", Chiuri i Piccioli su utišali Valentinovskom sanjivošću i mekoćom odabranih materijala. Vezeni cvjetovi i mekane čipke pokazale su se kao savršen spoj za kolekciju koja ne zalazi ni u jednu krajnost, niti je preslatkasta, niti je odveć seksipilna. Čak je i koža u rukama ovog dvojca izgubila svoju težinu i pretvorena u nešto romantično i usudimo se reći - prozračno.
Da ne duljimo, kao što rekosmo - lijepo.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_valentino{/gallery}
A.S.
Foto: style.com, vogue.com
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dvadeset i pet godina kasnije, Hippy Garden ne izgleda kao brend koji se osvrće unazad, već kao onaj koji zna tačno gdje stoji i kome se obraća.
Hippy Garden je svoju godišnjicu obilježio večeri koja nije pokušavala impresionirati brojkama, već atmosferom. Umjesto klasične revije, dobili smo iskustvo koje je više nalikovalo filmskoj sceni nego modnom događaju: pažljivo režirano, emotivno i jasno fokusirano na ženu koja je u središtu brenda već četvrt stoljeća.
Hippy Garden etablirani je luksuzni modni brend koji dosljedno gradi vlastiti estetski univerzum, izvan okvira prolaznih trendova. Nova kolekcija nastavlja autentični kreativni potpis dizajnerice te utjelovljuje suvremeni duh brenda: profinjen, samouvjeren i sofisticiran.
Svaki komad promišljen je kao nosiva umjetnička forma, oblikovana s iznimnom pažnjom prema detalju, materijalima i silueti, namijenjena ženi koja modu razumije kao izraz identiteta, moći i osobne slobode.

Prostor je bio oblikovan gotovo ritualno. Uzvanici su sjedili oko dva velika, simetrično postavljena kruga stolova, okruženi svijećama čije je zlatno svjetlo davalo prostoru intimnost, ali i određenu napetost. Niski dim koji se zadržavao u dvorani zamaglio je granicu između publike i piste, stvarajući osjećaj da se moda ne gleda sa strane, već doživljava iznutra.
Večer je vodila Tončica Čeljuska, smireno i nenametljivo, ostavljajući prostoru da govori sam za sebe. Glazbena kulisa Vortex Electric/Acoustic Strings dodatno je naglasila emotivnu dimenziju večeri — gudački aranžmani nisu pratili reviju, već su je nosili.

Retrospektiva je bila selektivna i promišljena. Umjesto preglednog hoda kroz arhivu, dizajnerica Đurđica Vorkapić odabrala je po jedan ili dva modela iz pedeset kolekcija, gradeći vizualnu priču o kontinuitetu, a ne o nostalgiji. Otvaranje revije pripalo je Petri Friganović Bianco, dugogodišnjoj muzi brenda, u bijeloj haljini iz kolekcije Spirit of Lika tihoj, ali snažnoj gesti koja je odmah postavila ton večeri.
Kako su se modeli nizali, postajalo je jasno da je emotivna povezanost publike s brendom jednako važna kao i sama odjeća. Svaki izlazak bio je podsjetnik na faze, raspoloženja i žene koje su kroz godine gradile Hippy Garden estetiku.


Drugi dio večeri donio je promjenu energije. Nova kolekcija predstavljena je uz suvremeniji, gotovo new age ritam, kao jasan prijelaz iz retrospektive u sadašnji trenutak. Paleta je smirena, ali precizna: sivi i crni kaputi, tamnozelene akcentne forme i zlatni detalji koji ne dominiraju, već suptilno podcrtavaju siluetu.
Krojevi ostaju arhitektonski čisti. Kaputi s ušivenim remenima, midi i maksi dužine, naglašena ramena kod odijela i kontrolirani volumen stvaraju osjećaj snage bez potrebe za dramatizacijom. Kombinacije jakni i kratkih hlačica unose lakoću i pokret, dok muški elementi u kroju daju kolekciji urbanu ozbiljnost.
Hippy Garden ovdje ne pokušava pratiti trendove, niti ih sustizati. Umjesto toga, kolekcija djeluje kao nastavak jedne iste misli, o ženi koja modu koristi kao alat izraza, a ne kao kostim. U tom kontinuitetu i leži snaga brenda: dosljednost bez ponavljanja, elegancija bez distance i emocija bez patetike.

„Živjeti i stvarati viziju u kojoj istinski uživaš to je neprocjenjivo blago. Moje modno stvaralaštvo uvijek nastoji biti korak ispred očekivanja, a Hippy Garden revije već godinama nisu samo modne prezentacije, već cjeloviti umjetnički doživljaj“, izjavila je dizajnerica Đurđica Vorkapić, potvrđujući kako nova kolekcija nastavlja njezino stvaralaštvo i utjelovljuje suvremeni duh brenda. 
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!