TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 6.10.2011.
Sjednite. Udahnite duboko. Kliknite na članak. Spremni da ostanete bez daha? O kolekciji koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen dovoljno govori to što je Emmanuelle Alt prva potrčala u backstage čestitati dizajnerici, kleknula ispred nje i oduševljeno viknula: "Hvala!"Marc Jacobs je proljetnu kolekciju za Louis Vuitton, koja je možda i njegova posljednja kolekcija
Alexander McQueen
Grčka božica Geja, začetnica zemaljskog života, bila je osnovna inspiracija za treću samostalnu kolekciju koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen. Teško je pronaći riječi kojima se može opisati što ćete sve vidjeti i osjetiti gledajući ovu kolekciju. Iako je vjerno slijedila postulate na kojima je njen pokojni šef gradio svoje ime, udahnula im je dodatnu ženstvenost i neobuzdanu romantičnost, i time oduševila apsolutno sve. Nije bilo podijeljenih kritika, dvostranih mišljenja ili (ne)osnovanih primjedbi - svi do jednog su ostali bez daha.
Poseban naglasak je bio na struku, koji je dizajnerica podigla visoko. Perfektno plisirana odijela i haljine, koji su otvorili reviju, bili su širokim remenom stegnuti u struku. Peplum kroj bio je pretjeran, gotovo iskarikiran, a našao se na odijelima i haljinama od žakarda koji je izgledao kao površina školjki, te kreacijama od laserski obrađene kože visokog sjaja.
Haljine s beskrajnim nizovima sitnih volana kretale su se u maniri meduza dok su modeli koračali pistom.
Detalji, kojima se Burton tako brižljivo posvetila, unijeli su u kolekciju odlike visoke mode i osigurali joj visoko mjesto na našoj listi najboljih kolekcija za iduće proljeće.
Gđo Burton, i od nas - hvala!
{gallery}/listopad_jedanaest/p_alexander_mcqueen{/gallery}
Louis Vuitton
Dobro je poznato da Marc Jacobs voli predstave. Nakon one koju je prije par tjedana održao u New Yorku, uslijedila je njegova pariška izvedba za Louis Vuitton. A ona je ove godine bila miljama daleko od prošlogodišnje grešne instalacije predvorja hotela kojim su paradirale djevojke u odjeći inspiriranoj sveopćim hedonizmom i suvremenim fetišima. Djevojke su se pred publikom ukazale sjedeći na konjićima blistavo bijelog vrtuljka, s kojeg su se jedna po jedna spuštale na pistu praćene glazbom kakva dopire iz dječjih glazbenih kutija ili lutki na navijanje. Ovaj put Jacobs je modele odjenuo u pastelne nijanse plave, žute, zelene i koraljne, a dodatnu dozu nevinosti kreacijama su dali čipkani ovratnici koje su nosile gotovo sve djevojke. "Za jesen smo htjeli nešto krhko, ali istovremeno snažno", izjavio je poslije revije. Efekt je postigao kombiniranjem kreacija od čipke sa kaputima i jaknama od krokodilske kože. Pred kraj revije vezeni pupoljci izrasli su u trodimenzionalne plastične cvjetove sa kristalnim tučcima. Jacobs je kolekciju zatvorio sa kreacijama od tvida i spomenutog veza sa umetcima od bijelog nojevog perja, što je mnoge nagnalo da se našale i komentiraju da je ovo bio Jacobsov labuđi pjev i definitivna najava njegovog prelaska u Dior.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_lv{/gallery}
Valentino
Maria Grazia Chiuri i Pier Paolo Piccioli predstavili su jednu od svojih najboljih kolekcija dosad. Kuću Valentino prati određen glas, a ovaj dvojac je, kroz proučavanje Valentinove ostavštine i njeno moderniziranje, uspio pomiriti prošlost i budućnost u lijepu proljetnu kolekciju. Znamo da se riječ lijepa čini nejakom i totalno isklišeiziranom, ali vjerojatno najbolje opisuje viđeno.
Meksički folklor se našao na listi izvora inspiracije dizajnera. No ne brinite, kič i boje koje doziva sam pojam "meksički folklor", Chiuri i Piccioli su utišali Valentinovskom sanjivošću i mekoćom odabranih materijala. Vezeni cvjetovi i mekane čipke pokazale su se kao savršen spoj za kolekciju koja ne zalazi ni u jednu krajnost, niti je preslatkasta, niti je odveć seksipilna. Čak je i koža u rukama ovog dvojca izgubila svoju težinu i pretvorena u nešto romantično i usudimo se reći - prozračno.
Da ne duljimo, kao što rekosmo - lijepo.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_valentino{/gallery}
A.S.
Foto: style.com, vogue.com
TEKST: Ada Ćeremida
Šta nam moda sa pisti danas želi da poruči? Da se vratimo korijenima ili da zakoračimo u nepoznato?
New York Fashion Week zatvara svoja vrata, a iza njih je ostao jasan utisak: nostalgija i futurizam rame uz rame diktiraju sezonu. Nije samo pitanje odjeće, već i način na koji razmišljamo o stilu, vraćamo se poznatim siluetama da bismo se osjećali sigurno, dok istovremeno tražimo nove materijale i forme koje nas vuku naprijed.
Ako ste se pitali kuda moda ide i šta to znači za naš svakodnevni ormar, odgovor se upravo krije u toj napetosti između jučer i sutra. Upravo zato, čini nam se, su ove revije za sezonu proljeće/ljeto 2026. pristupačnije nego ikad.
Ulična moda vs. Runway
Dok su piste New Yorka prikazale spektakularne vizije, njihova prava vrijednost leži u onome što će tek preći u svakodnevni život.
Altuzarra je kroz kožne jakne i lepršave šalvare dao naslutiti kako će buduća sezona oblikovati naš odnos prema udobnosti i kontrastu strukture i lepršavih silueta, dok Michael Kors i Ralph Lauren nastavljaju graditi most između sofisticiranog i praktičnog, nudeći estetiku koja postavlja temelje za klasičan chic narednog proljeća i ljeta.
Foto: @archivedrunway
Grace Ling i Kim Shui otišle su korak dalje, eksperimentirajući s dekonstruisanim formama, layeringom i neočekivanim materijalima, stvarajući futurističku notu koja inspiriše čak i kada je prevedena u mali detalj ili aksesoar.
Na kraju, ono što smo vidjeli na revijama nije trenutna stvarnost, već vodič za ono što dolazi: ideje koje će tek pronaći svoj izraz kroz street style i svakodnevni styling.
Foto: @archivedrunway
Pet trendova za vaše ormare
Ono što je jasno nakon New York Fashion Week-a jeste da pet ključnih trendova oblikuje sezonu pred nama.
Oversized komadi više nisu samo prolazna faza nego nova osnova svakodnevnog garderobera, dok klasična chic elegancija Michaela Korsa, Ralpha Laurena i Altuzarre potvrđuje da sofisticiranost uvijek ima publiku.
Dekonstrukcija i neobične siluete, koje su donijele Grace Ling i Kim Shui, otvaraju prostor za hrabre kombinacije i modnu igru.
Istovremeno, povratak ’90-ih u minimalističkim linijama i neutralnim tonovima daje dozu nostalgije, dok futuristički detalji metalik površine, neonski akcenti i slojevi uvode nas u sasvim novu modnu priču.
Ovi trendovi nisu rezervisani samo za piste nego se prevode u stvarni život i oblikuju način na koji vas može inspirisati za naredne sezone.
Nostalgija i futurizam
Cijela sedmica mode balansirala je između sjećanja i vizije. Na jednoj strani retro linije koje prizivaju duh 90 - ih: slip haljine, crop topovi i minimalistički tailoring, a na drugoj futuristički detalji poput metalik tkanina, avangardnih krojeva i high-tech aksesoara koji nas guraju naprijed.
Upravo taj kontrast oblikovao je prepoznatljiv vibe ove godine na New York Fashion Week-u, estetiku koja je poznata i uzbudljivo nova.
Nostalgija nas vraća u udobnost onoga što smo već nosili, dok futurizam otvara prostor za eksperiment i redefiniše kako zamišljamo svakodnevni stil. U tom dijalogu prošlog i budućeg, jasno se ocrtava smjer u kojem moda ide, prema hrabroj kombinaciji vremena i estetika.
Foto: @archivedrunway
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!