TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 6.10.2011.
Sjednite. Udahnite duboko. Kliknite na članak. Spremni da ostanete bez daha? O kolekciji koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen dovoljno govori to što je Emmanuelle Alt prva potrčala u backstage čestitati dizajnerici, kleknula ispred nje i oduševljeno viknula: "Hvala!"Marc Jacobs je proljetnu kolekciju za Louis Vuitton, koja je možda i njegova posljednja kolekcija
Alexander McQueen
Grčka božica Geja, začetnica zemaljskog života, bila je osnovna inspiracija za treću samostalnu kolekciju koju je Sarah Burton dizajnirala za kuću Alexander McQueen. Teško je pronaći riječi kojima se može opisati što ćete sve vidjeti i osjetiti gledajući ovu kolekciju. Iako je vjerno slijedila postulate na kojima je njen pokojni šef gradio svoje ime, udahnula im je dodatnu ženstvenost i neobuzdanu romantičnost, i time oduševila apsolutno sve. Nije bilo podijeljenih kritika, dvostranih mišljenja ili (ne)osnovanih primjedbi - svi do jednog su ostali bez daha.
Poseban naglasak je bio na struku, koji je dizajnerica podigla visoko. Perfektno plisirana odijela i haljine, koji su otvorili reviju, bili su širokim remenom stegnuti u struku. Peplum kroj bio je pretjeran, gotovo iskarikiran, a našao se na odijelima i haljinama od žakarda koji je izgledao kao površina školjki, te kreacijama od laserski obrađene kože visokog sjaja.
Haljine s beskrajnim nizovima sitnih volana kretale su se u maniri meduza dok su modeli koračali pistom.
Detalji, kojima se Burton tako brižljivo posvetila, unijeli su u kolekciju odlike visoke mode i osigurali joj visoko mjesto na našoj listi najboljih kolekcija za iduće proljeće.
Gđo Burton, i od nas - hvala!
{gallery}/listopad_jedanaest/p_alexander_mcqueen{/gallery}
Louis Vuitton
Dobro je poznato da Marc Jacobs voli predstave. Nakon one koju je prije par tjedana održao u New Yorku, uslijedila je njegova pariška izvedba za Louis Vuitton. A ona je ove godine bila miljama daleko od prošlogodišnje grešne instalacije predvorja hotela kojim su paradirale djevojke u odjeći inspiriranoj sveopćim hedonizmom i suvremenim fetišima. Djevojke su se pred publikom ukazale sjedeći na konjićima blistavo bijelog vrtuljka, s kojeg su se jedna po jedna spuštale na pistu praćene glazbom kakva dopire iz dječjih glazbenih kutija ili lutki na navijanje. Ovaj put Jacobs je modele odjenuo u pastelne nijanse plave, žute, zelene i koraljne, a dodatnu dozu nevinosti kreacijama su dali čipkani ovratnici koje su nosile gotovo sve djevojke. "Za jesen smo htjeli nešto krhko, ali istovremeno snažno", izjavio je poslije revije. Efekt je postigao kombiniranjem kreacija od čipke sa kaputima i jaknama od krokodilske kože. Pred kraj revije vezeni pupoljci izrasli su u trodimenzionalne plastične cvjetove sa kristalnim tučcima. Jacobs je kolekciju zatvorio sa kreacijama od tvida i spomenutog veza sa umetcima od bijelog nojevog perja, što je mnoge nagnalo da se našale i komentiraju da je ovo bio Jacobsov labuđi pjev i definitivna najava njegovog prelaska u Dior.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_lv{/gallery}
Valentino
Maria Grazia Chiuri i Pier Paolo Piccioli predstavili su jednu od svojih najboljih kolekcija dosad. Kuću Valentino prati određen glas, a ovaj dvojac je, kroz proučavanje Valentinove ostavštine i njeno moderniziranje, uspio pomiriti prošlost i budućnost u lijepu proljetnu kolekciju. Znamo da se riječ lijepa čini nejakom i totalno isklišeiziranom, ali vjerojatno najbolje opisuje viđeno.
Meksički folklor se našao na listi izvora inspiracije dizajnera. No ne brinite, kič i boje koje doziva sam pojam "meksički folklor", Chiuri i Piccioli su utišali Valentinovskom sanjivošću i mekoćom odabranih materijala. Vezeni cvjetovi i mekane čipke pokazale su se kao savršen spoj za kolekciju koja ne zalazi ni u jednu krajnost, niti je preslatkasta, niti je odveć seksipilna. Čak je i koža u rukama ovog dvojca izgubila svoju težinu i pretvorena u nešto romantično i usudimo se reći - prozračno.
Da ne duljimo, kao što rekosmo - lijepo.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_valentino{/gallery}
A.S.
Foto: style.com, vogue.com
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!