Pet najpoželjnijih poslova u svijetu mode - Bonjour.ba - bh.lifestyle magazin

Pet najpoželjnijih poslova u svijetu mode

Tekst:

Bonjour.ba

MODNE VIJESTI
23.5.2012.

Bilo je teško izdvojiti ih pet   Raditi u svijetu mode kod nas i u svijetu, pa čak i bliskom susjedstvu, može značiti posve različitu stvar. U zemlji čija je modna scena još uvijek u povojima, polako se profiliraju zanimanja koja su u modernim zemljama uobičajena već desetljećima. Određena zanimanja se katkad mistificiraju, što je posebno izraženo kod posla stilista. Posao urednika modnog magazina je pak posebna priča, ako znate da su takve tiskovine pravi rariteti. Ipak, uspjeli smo izdvojiti pet najprivlačnijih poslova u svijetu mode, koje bismo rado i sami radili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pritom smo zanemarili poslove modnih dizajnera, modela, modnih urednika i novinara, jer se oni valjda (u našem slučaju posebno posljednji) sami po sebi podrazumijevaju.

1. Modni fotograf
Fotografi koji su se specijalizirali u modnoj fotografiji imaju zadatak odjeću i modne dodatke predstaviti široj publici putem reklama, editorijala i kataloških fotografija, i to na dopadljiv i oku privlačan način.
Modna fotografija se s godinama razvila u posebnu granu ove umjetnosti. Premda u principu izrazito komercijalna djelatnost, artistički pristup pojedinih fotografa ovom poslu je neporeciv, što njihovom radu daje višestruku vrijednost.

2. Stilist
Kod posla stilista postoje razne kategorije. Osobni stilisti nude svoje modno znanje osobama kojima su potrebni savjeti pri oblačenju i mogu se nazvati svojevrsnim modnim terapeutima.
Modni stilisti koji rade pri magazinima imaju za zadaću pretočiti u stvarnost artističku viziju urednika i fotografa kada se radi o editorijalima. Oni su zaslužni za istraživanje lokacija, nabavljanje prikladne odjeće, angažiranje modela, te općenito vode računa da bi na jednom snimanju sve izgledalo perfektno.
Stilisti svoje usluge nude i dizajnerima, za koje stiliziraju njihove odjevne kombinacije koje će biti predstavljene na modnim revijama.

3. Vlasnik trgovine
Zadaća vlasnika butika jest putem mode i klasičnih pravila trgovine steći određenu financijsku dobit. No biti vlasnik jedne trgovine je mnogo više od toga. To vam dopušta da oblikujete ukuse okoline, nudite im određene novitete, svoje prostorije koristite u svrhu promicanja nekih drugih aktivnosti usko vezanih uz modu i razvijanje vlastitog stila. Često nas rastuži kada vidimo koliko naše trgovine zaostaju za modernim svjetskim standardima i svode svoj posao na puko prodavanje robe.

4. Buyer
Uloga buyera u našoj zemlji još uvijek je prilično zanemarena. Buyer ili doslovno prevedeno "kupac" ima za cilj izabrati što će se iz kolekcija određenih dizajnera i brandova naći u trgovinama i robnim kućama. Buyeri koriste svoje znanje o modi, trendovima i tržištu na kojem djeluju i predlažu svojim klijentima što bi se to trebalo naći u njihovim trgovinama iz sezone u sezonu, doprinoseći tako ostvarenju pozitivnih rezultata u poslovanju.

5. PR - Odnosi s javnošću
Osobe zadužene za odnose s javnošću koje rade u modi imaju zadaću stvoriti prepoznatljivo ime od svog poslodavca. Osobe zadužene za PR vode računa o imidžu tvrtke u javnosti, njenim politikama, oglašavanju i sl. Dvije su opcije PR poslova u modnom svijetu - rad u sklopu agencije i rad za isključivo jednog dizajnera ili brand. Agencije su obično zadužene za organiziranje događaja, dok PR-ovi modnih kuća imaju za zadatak voditi računa o širem aspektu vezanom za sam imidž i promidžbu branda, gradeći tako određenu sliku u očima javnosti.

A.S.
Foto: nytimes.com


Povezani članci

Najpopularniji članci

Posljednje objavljeno