TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 23.5.2012.

Bilo je teško izdvojiti ih pet    Raditi u svijetu mode kod nas i u svijetu, pa čak i bliskom susjedstvu, može značiti posve različitu stvar. U zemlji čija je modna scena još uvijek u povojima, polako se profiliraju zanimanja koja su u modernim zemljama uobičajena već desetljećima. Određena zanimanja se katkad mistificiraju, što je posebno izraženo kod posla stilista. Posao urednika mod

Pritom smo zanemarili poslove modnih dizajnera, modela, modnih urednika i novinara, jer se oni valjda (u našem slučaju posebno posljednji) sami po sebi podrazumijevaju.

1. Modni fotograf
Fotografi koji su se specijalizirali u modnoj fotografiji imaju zadatak odjeću i modne dodatke predstaviti široj publici putem reklama, editorijala i kataloških fotografija, i to na dopadljiv i oku privlačan način.
Modna fotografija se s godinama razvila u posebnu granu ove umjetnosti. Premda u principu izrazito komercijalna djelatnost, artistički pristup pojedinih fotografa ovom poslu je neporeciv, što njihovom radu daje višestruku vrijednost.

2. Stilist
Kod posla stilista postoje razne kategorije. Osobni stilisti nude svoje modno znanje osobama kojima su potrebni savjeti pri oblačenju i mogu se nazvati svojevrsnim modnim terapeutima.
Modni stilisti koji rade pri magazinima imaju za zadaću pretočiti u stvarnost artističku viziju urednika i fotografa kada se radi o editorijalima. Oni su zaslužni za istraživanje lokacija, nabavljanje prikladne odjeće, angažiranje modela, te općenito vode računa da bi na jednom snimanju sve izgledalo perfektno.
Stilisti svoje usluge nude i dizajnerima, za koje stiliziraju njihove odjevne kombinacije koje će biti predstavljene na modnim revijama.

3. Vlasnik trgovine
Zadaća vlasnika butika jest putem mode i klasičnih pravila trgovine steći određenu financijsku dobit. No biti vlasnik jedne trgovine je mnogo više od toga. To vam dopušta da oblikujete ukuse okoline, nudite im određene novitete, svoje prostorije koristite u svrhu promicanja nekih drugih aktivnosti usko vezanih uz modu i razvijanje vlastitog stila. Često nas rastuži kada vidimo koliko naše trgovine zaostaju za modernim svjetskim standardima i svode svoj posao na puko prodavanje robe.

4. Buyer
Uloga buyera u našoj zemlji još uvijek je prilično zanemarena. Buyer ili doslovno prevedeno "kupac" ima za cilj izabrati što će se iz kolekcija određenih dizajnera i brandova naći u trgovinama i robnim kućama. Buyeri koriste svoje znanje o modi, trendovima i tržištu na kojem djeluju i predlažu svojim klijentima što bi se to trebalo naći u njihovim trgovinama iz sezone u sezonu, doprinoseći tako ostvarenju pozitivnih rezultata u poslovanju.

5. PR - Odnosi s javnošću
Osobe zadužene za odnose s javnošću koje rade u modi imaju zadaću stvoriti prepoznatljivo ime od svog poslodavca. Osobe zadužene za PR vode računa o imidžu tvrtke u javnosti, njenim politikama, oglašavanju i sl. Dvije su opcije PR poslova u modnom svijetu - rad u sklopu agencije i rad za isključivo jednog dizajnera ili brand. Agencije su obično zadužene za organiziranje događaja, dok PR-ovi modnih kuća imaju za zadatak voditi računa o širem aspektu vezanom za sam imidž i promidžbu branda, gradeći tako određenu sliku u očima javnosti.

A.S.
Foto: nytimes.com



Bonjour

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

TEKST: Emina Smaka

Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija Odlazak modne legende: 4 iconic trenutka koja su definisala Giorgia Armanija

Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.


Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.

U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode. 

1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone 

Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije. 
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije. 

Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.


2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu 

Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.


3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda

Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.

Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.


4. Vječno nasljeđe

Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.


U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.


Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.

 

Naslovna fotografija: @giorgioarmani


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!