TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 16.4.2024.
Druge večeri 53. Perwoll Fashion Weeka održana je i revija autorske mode na kojoj su se predstavile četiri modne dizajnerice sa snažnim porukama.
Uz Lily Tailor iza kojeg stoji Ljiljana Joksović Mutić, MILOVA, brend Marije Milovanović te dizajnericu Anu Vasiljević, na Perwoll Fashion Weeku održanom u Beogradu našao se i bh. brend ETIQUETTE iza kojeg stoji Melisa Hujić.


Melisa je zaljubljenica u modu, koja svojim kreacijama podstiče žene da izraze svoju individualnost. Kolekcija Sara Rose fokusirana je na kroj i siluetu, osmišljena da odaje snagu, slobodu i samostalnost osobe koja je nosi.
Izvor inspiracije je dinamika gradskog života i arhitektura, a materijali su visokokvalitetne prirodne tkanine, laganih, prozračnih tekstura. Kolekcija je namijenjena urbanoj, dinamičnoj populaciji koja živi u gradu i koja traži praktične, ali stilizovane komade odjeće.



Projekat ima za cilj da bude 100% održiv u korištenju po prvi put inovativnih održivih tkanina poput organske konoplje, bambusovog poplina i recikliranog poliestera, kao i futurističkih, ekološki orijentisanih tkanina pametne tehnologije kao što su Circulose i EcoVero.
Insistira na originalnoj konstrukciji inspirisanoj zelenom arhitekturom, ali i udobnosti samih odjevnih silueta. U tom smislu pravac rada na kolekciji je okrenut sporim procesima rada van sezona i trendova i zero waste pristupu.



Prikazani modeli su bili inspiracija za nove modne poduhvate i svakako su u duhu ove proljetne manifestacije poslali poruku MaštAI!
* * *
Foto: Đorđe Tomić
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!