TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 26.9.2024.
Nakon nevjerovatne ljetne sezone koja je nadmašila sva očekivanja i postavila nove standarde za elektronsku scenu u BiH, Garden of Dreams se vraća s novim iznenađenjima do kraja godine!
Dok ova ekipa sumira sve uspomene koje je stvorila ovog ljeta, od epskih setova, najljepših plesnih podija i sunčanih dana na otvorenom do noćnih avantura ispunjenih muzikom i plesom, pripremamo se za prvo jesenje izdanje koje će zatvoriti sezonu open air događaja.
NIC FANCIULLI PRVI PUT U SARAJEVU
Njihova dugoočekivana želja se konačno ostvaruje – Nic Fanciulli dolazi u Sarajevo! Nic je trebao nastupiti u Sarajevu u Decembru prošle godine, ali zbog otkazanih letova taj nastup je otkazan. Skoro godinu dana su čekali ovaj trenutak, da najave novi datum i sada je napokon stigao. Kao jedan od najcjenjenijih umjetnika na svjetskoj elektronskoj sceni, poznat je po svojim setovima koji brišu granice između žanrova, donoseći sa sobom nevjerovatnu energiju i strast prema muzici. Njegovo pojavljivanje na Garden of Dreams eventu označava poseban trenutak u ovoj priči, trenutak koji će nas povesti na nezaboravno muzičko putovanje, kroz ritmove i melodije koje će odzvanjati u nama dugo nakon što zadnji beat utihne.
Uz Fanciullia, na stage svoju magiju i energiju u baštu snova donosi legenda regionalne elektronske scene, Bonjasky – majstor koji svojim setovima stvara ritam koji prodire duboko u našu svijest. Njegova muzika nije samo zvuk, to je putovanje kroz različite emocije, trenutke i svjetove. Ovoj dvojici velikana se ovaj put pridružuju Calkins, Doel i Jasa.
OTKLJUČAVANJE NOVE LOKACIJE, SKRIVENOG DRAGULJA SARAJEVA
Za ovaj događaj Garden of Dreams otključava vrata jedne od najimpresivnijih građevina iz austrougarskog perioda u Sarajevu – Vila Braun. Sagrađena za Augusta Brauna, austrijskog poduzetnika, i njegovu suprugu Mariju, ova vila nije samo arhitektonsko remek-djelo iz austrougarskog perioda – ona je simbol ljubavi, posvećenosti i trajnog nasljeđa koje je utkano u Sarajevo. August Braun je na cigle utiskivao slova A i B te srce u čast svoje supruge Marije, a njihova ljubavna priča će zauvijek ostati da stoji kao simbol početka transformacije jednog grada.
Baš kao što je Braun bio vizionar svog vremena i igrao važnu ulogu u oblikovanju i urbanizacija Sarajeva, Garden of Dreams danas unosi novu energiju i kreativnost u grad, stvarajući prostor gdje se historija i muzika susreću i ostavljajući neizbrisiv trag u Sarajevu.
Ova jedinstvena lokacija po prvi put postaje pozornica za elektronsku muziku i muzičko putovanje.
EARLY BIRD ULAZNICE RASPRODANE ZA SAMO 4 SATA!
Trenutno su u prodaji preostale ulaznice na www.kupikartu.ba, dok je early bird kontigent RASPRODAN za samo 4 sata od puštanja u prodaju! Zbog specifičnosti lokacije, broj ulaznica je ograničen, zato osigurajte svoju na vrijeme!
Pripremite se za jedinstvenu noć u kojoj ćemo zajedno otključati novu stranicu Garden of Dreams priče.
* * *
Naslovna fotografija: @tamara
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!