TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 5.4.2016.
Preparati za ljepotu koje koristimo često u sebi sadrže ne tako lijepe sastojke. U kozmetičkoj industriji zapravo je jako teško pratiti koji su sastojci štetni, a koji ne, iz razloga što je ista još prilično pravno neregulirana.
Na proizvodima često pronalazimo oznake „prirodna“ i „organska“ kozmetika, što i nije baš točno. Da bi proizvod dobio oznaku organski mora u sebi sadržavati 70 % organskih sastojaka, dok preostalih 30 % čine prilično velik prostor za toksične tvari. Osim osim ako neka kemikalija nije dokazano loša za ljudsko zdravlje, ona će od Svjetske zdravstvene organizacije dobiti oznaku kao „opće prihvaćena kao zdrava“. Stoga, jedino što nama potrošačima preostaje jest da se pri kupnji kozmetičkih preparata ne vodimo zanimljivom ambalažom niti primamljivim reklamama, nego da obratimo posebnu pažnju na sastojke.
Vaši beauty proizvodi ne bi smjeli sadržavati:
1. KATRAN- dokazano kancerogen sastojak koji se posebno koristi u preparatima za suhu kožu i šamponima protiv peruti.
2. DEA/TEA/MEA- potencijalno kancerogeni emulgatori koji se često nalaze u kupkama i šamponima.
3. –ETH SASTOJCI– prema američkim istraživanjima više od polovice kozmetičkih proizvoda za bebe sadrži sastojke s oznakom -eth ili dioksine. Nikad nisu stavljeni na listu zabranjenih sastojaka, jer se zapravo uz različite druge dodatke koriste za ublažavanje štetnih djelovanja ostalih sastojaka proizvoda.
4. FORMALDEHID- potencijalno kancerogen sastojak koji se nalazi u bojama za kosu i lakovima za nokte.
5. MIRIS/PARFEM- univerzalan naziv za kemikalije koje mogu uzrokovati vrtoglavicu, astmu, glavobolju.
6. OLOVO-kancerogen koji se nalazi u ruževima za usne i bojama za kosu.
7. ŽIVA- poznati alergen koji narušava aktivnost mozga. Može se nalaziti u maskarama i kapima za oči.
8. MINERALNA ULJA- nusproizvod nafte koji onemogućava koži da se oslobađa toksina. Može se naći u baby uljima i gelovima za kosu.
9. PARABENI- koriste se kao konzervansi, a povezani su s rakom endokrinih žlijezda i problemima s reproduktivnim organima.
10. TALK- sastavom je sličan azbestu, a koristi se u baby puderu, sjenama za očl, dezodoransima, rumenilima. Povezuje se s rakom jajnika i problemima s disanjem.
Foto: aloebeautystoreblog, pinterest.com
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Ako postoji žena koja zna kako od svog života napraviti reality show, onda je to Kris Jenner. Ovih dana beauty svijet ne prestaje da bruji jer je upravo ona postala novo lice MAC Cosmetics kampanje.
I dok bi za mnoge ovo bila vijest sama po sebi, za Kris je to zapravo logičan slijed događaja. Pitanje nije bilo da li, već s kojim brendom.
Facelift koji je sve pokrenuo
Još početkom godine, Jenner je privukla pažnju nakon što se pojavila potpuno revitalizirana zahvaljujući faceliftu koji je uradio poznati njujorški hirurg dr. Steven M. Levine. Fotografije su obišle medije, komentari su frcali, a beauty publika je ostala podijeljena: da li govorimo o dobrom zahvatu ili o izvrsnom PR-u? (Spoiler alert: vjerovatno oboje.)
Leak koji je prerastao u kampanju
Priča se dodatno pojačala kada je na Instagramu “slučajno” osvanula crno-bijela fotografija Kris s natpisom For Internal Use Only. Kris je reagovala promptno, napisavši ispod: “Who leaked this??”. Nekoliko sati kasnije, MAC je lansirao cijelu kampanju. Da, slučajnost? Teško. U eri kada je pažnja valuta, leak je ispao savršen uvod ili bolje rečeno, teaser.
“This is a case for the FBI…”
Za one koji prate Kardashiane, ova rečenica je već klasik. Kris ju je davno izgovorila u realityju, a internet ju pretvorio u gif koji se dijeli i danas. MAC je upravo taj viralni momenat iskoristio u prvom teaseru, objavivši uz video: “This is a case for the FBI…”. Kampanja je time dobila notu autoironije i pokazala da Kris itekako zna igrati na kartu kulture memova.
Zašto je ovo “priča dana” u beauty svijetu
Ovo je trenutak u kojem se prepliću tri teme o kojima beauty svijet stalno priča: Estetski zahvati: jer kada prestaju biti tabu i postaju mainstream inspiracija. Marketing leakovi: da li je to greška ili planski potez koji samo pojačava hype? Meme kultura: jer današnji brendovi više ne komuniciraju samo ruževe i pudere, već i viralne gifove.
Kritički pogled (jer, budimo realni)
Koliko je ovdje zaista riječ o ljepoti, a koliko o vještom spajanju PR - a, estetske medicine i internetske kulture? MAC je dobio kampanju koja izgleda moderno i pametno orkestrirano, a Kris je dobila priliku da redefiniše priču o ženama u kasnim šezdesetima. No, tu je i pitanje: hoće li publika ovo doživjeti kao inspiraciju ili kao još jedan nedostižan standard ljepote?
U konačnici Kris Jenner + MAC = potez o kojem će se još dugo pričati. Jer kada reality zvijezda, facelift i jedan od najvećih beauty brendova spoje snage, rezultat je više od reklame. A beauty svijet? On bruji, komentariše i analizira… baš kao i mi.
Foto: @maccosmetics
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!