TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 11.6.2019.

Haris Suljović je zaljubljenik u hranu čije gastro avanture pratimo već više od dvije godine. Na svom blogu Take me to Food redovito dijeli jednostavne i ukusne recepte za pripremu svakodnevnih jela, a posebnu pozornost dobivaju burgeri.

Foto: Radoš Jovanović
 

Haris je istraživao koji su to sastojci ključni za burger koji će probuditi svačije nepce, zbog čega danas na njegovom profilu možete naći mnoštvo savjeta za pripremu koji će zadovoljiti ukus čak i onih najzahtjevnijih. Za sebe kaže da je osoba koja voli da proba nove stvari i recepte koji mu privuku pažnju, a mi smo odlučili saznati kako je započela njegova foodie priča. 

Odmah na početku moramo priznati da u trenutku kada smo otvorili tvoj Instagram profil instant pomislili, ok, želimo sve s ovih fotografija. Kako se rodila tvoja ljubav prema hrani? 

Hvala na tom lijepom komplimentu. Ljubav prema hrani u ovoj formi, nazvao bih je „sam sebi pravim jelo“ od srednje škole, s početka 2000-ih godina. Valjda kako osoba stari sve više i više želi sebi da ugodi, pa sam i ja tako krenuo da oblikujem svoje čulo okusa s mojim jelima. Iako u početku to nije bilo ništa specijalno, pizze, paste i sendviči, ali obzirom da sam htio nešto drugačije, bježao sam od standardnih recepata i tako je nekako krenula ta, sada bih možda rekao i posebna ljubav prema hrani.



Kako je izgledao tvoj put do titule 'burger specialist'?

Moram priznati da nije bilo lako, trebalo je pojesti tonu burgera (smijeh). U početku ta je titula bila samo prozvana, ali nakon što se nekoliko mojih prijatelja vratilo iz Turske, gdje su bili u restoranu poznatog Nusreta (Salt Bae) i rekli mi da je moj burger bolji od njegovog, to mi je samo dodatno potvrdilo tu titulu. Najviše me iznenadilo to što ja moje burgere kreiram u mojoj maloj kuhinji, i onda kada neko kaže da je bolji moj burger od lika koji ugosti najveće svjetske zvijezde, malo se čovjek iznenadi.



Svoj blog vodiš već više od dvije godine.  Kako bi opisao sebe i svoj blog? 

Da, blog je krenuo zvanično u aprilu 2016., a u maju 2017. sam se malo više fokusirao na burgere. Te tri godine rada bih najbolje opisao kao malu food revoluciju. Barem što se tiče burgera, jer se nekako burger scena počela da budi u Sarajevu, ali po sponzorisanim objavama na Instagramu, rekao bih i cijeloj BiH. Nadam se da je to dobar opis za blog, jedna mala food revolucija. Što se tiče mene, najlakše se mogu opisati kao ljubitelj odlične hrane, pogotovo burgera ili najjednostavnije rečeno najveći mogući gurman. Osoba koja voli da proba nove stvari, nove recepte koji mi privuku pažnju i osoba koja voli drugačije stvari.



Uz recepte za pripremu ukusnih burgera, ali i drugih brzih i ukusnih jela i slastica, često s pratiteljima dijeliš i preporuke domaćih craft piva koje vrijedi isprobati. Koje su ukrale najviše tvojih simpatija i zašto?

Craft piva je nešto najbolje što se desilo pivskoj industriji, to odmah moram reći i dodati da su najbolje jer ne ostavljaju nikakve posljedice jutro poslije. (smijeh) Od domaćih najviše simpatija mi je ukrao Gelender, zato sam i s njima pokrenuo saradnju.

Fantastično pivo s puno odličnih ukusa, baš jedna kvalitetna piva. Treba spomenuti i Gorštak, koji je stvarno odličan, tu je beogradska Dogma... Sve su to pive s posebnim okusima, koje su po meni mnogo kvalitetnije od industrijskih, iako ima i nekih odličnih industrijskih piva poput Daure, koja je jedno od najboljih gluten free piva. Moram dodati da, kada sam tek počeo piti craft pive, nisam mnogo istraživao pa sam uživao u onim što mi je prvo došlo pod ruku, ali s malo istraživanja, shvatio sam da su te pive ustvari lošijeg kvaliteta. Što stručnjaci kažu, što jeftinija piva, to i slabiji kvalitet.

Pišeš li sam recepte? Što je po tebi ključno za jelo koje će zaintrigirati sva nepca?

Da, recepte pišem sam, ali znam nekad raditi i neke rekreacije nekih viralnih recepata koje vidim na internetu, čisto ono da vidim što je to toliko viralno. Meni je iskreno najvažnije za jelo ljubav prema i hrani i samim sastojcima. Čisti dokaz za to su malo skuplji restorani, koji evo u mom slučaju ako pričamo o burgerima, naplate burger između 10 – 15KM, ali ti burgeri su loši i tu se vidi da nema dovoljno ljubavi prema hrani koju jedan (pogotovo u skupim restoranima) respektabilni kuhar pravi.

A što to se nalazi na tvom meniju kroz tjedan?

Kod mene je raspored slijedeći: ponedjeljak – meso, utorak – meso, srijeda – meso, četvrtak – meso, petak – meso, subota – salata s mesom, nedjelja – piletina (smijeh) šalu na stranu, uvijek pokušavam da balansiram. Često su tu razne salate, paste, pizze, neka zdravija jela, malo što se kaže i variva, a vikendom često znam malo eksperimentisati za doručak pa napravim slane američke palačinke i obične i neke zdravije verzije. Nekad, kao što spomenuh prije, napravim i nešto što vidim na internetu. Nedavno sam napravio pesto od rukole, koji me baš iznenadio koliko je bio dobar.

Koliko je zapravo izazovno samo kreiranje sadržaja (fotografija i YouTube videa)? Koliko je vremena potrebno za nastanak istih?

Ja volim kreativne poslove, tako da mi je drago što imam tu mogućnost da radim nešto kreativno što me upotpuni. Food blog je nekako najbolji kreativni posao jer šta god da napraviš to i pojedeš (smijeh) a sve je baš, baš ukusno i nije mi žao ako na video potrošim sat vremena pripremajući i snimajući, jer znam da će krajnji rezultat biti fantastičan. A obično osim snimanja, treba mi i nekih sat do sat i pol da montiram klip i malo sredim slike. U početku je to bilo mnogo duže, ali kako sam producirao preko 120 klipova, čovjek se usavrši i tako posao od dva sata postane posao od sat vremena.

Što bi preporučio svima onima koji će se tek uputiti u avanturu pokretanja vlastitog (gastro) projekta?

Od svih mogućih projekata ili blogova, najbolja stvar gastro. Tu je mnogo kreative, mnogo hrane koju ili pojedeš sam ili podijeliš s prijateljima. Meni je najljepše kada vidim moju ekipu kako se „davi“ burgerima i uživa. Tako da ako baš želite da se bavite hranom, treba vam mnogo kreativnih ideja, trebate znati i okuse koje planirate da sastavljate u jela i dobro oko za fotografisanje. Nažalost, treba i neka bolja kamera, koja će na što kvalitetniji način uhvatiti vaše kreativne ideje. 


 


Bonjour

Kako izgleda kada svoju omiljenu kafu prvi put probate i shvatite zašto vam neke ne ‘legnu’

TEKST: Bonjour.ba

Kako izgleda kada svoju omiljenu kafu prvi put probate i shvatite zašto vam neke ne ‘legnu’ Kako izgleda kada svoju omiljenu kafu prvi put probate i shvatite zašto vam neke ne ‘legnu’

Da se razumijemo, kod nas kafa nikada nije samo kofein. Ona je izgovor da nekoga saslušaš, pauza između dva velika koraka, mala dnevna ceremonija koja se ponavlja godinama. U zemlji u kojoj se dan planira oko kafe, a ne obrnuto, postoji nešto posebno u načinu na koji čuvajmo ovaj ritual.
 


Upravo zato, kada Bonjour.ba tim osmišljava nova iskustva, postoji jedno pravilo: ako radimo nešto o kafi onda to ne može biti površno. Mora biti osjećaj. Mora biti blisko. Mora biti naše.

 grand-kafa-iskustvo-event-506-bonjour-ba

 


A ko je prirodniji partner u tome od Grand kafe, domaće kafe uz koju smo odrasli, koju pijemo sa prvom tišinom jutra dok još niko ne šalje poruke, u razgovoru s prijateljicom koji traje duže nego što smo planirali.
 

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_69

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_65

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_2

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_37


Zato je ovo okupljanje bilo zamišljeno kao putovanje kroz svijet kafe od gotove šoljice Grand Gold, Grand Aroma, Grand Strong ili Grand Black’n’Easy My Way, koje su bile izložene na postamentima i servirane u sklopu cateringa, sve do toga kako izgleda zrno, kako se mijenja jačina, šta određuje aromu, i kako svaki od tih elemenata postaje dio ličnog ukusa.
 

grand-kafa-iskustvo-event-207-bonjour-ba


Na početku programa uzvanike su pozdravili Ana Ćavar, vlasnica Bonjour.ba portala i Srđan Dabić, Senior Brand Building Manager za Grand kafu, uvodeći ih u koncept događaja i iskustva koje će, kroz aktivnosti tokom dana, rezultirati stvaranjem njihovog personaliziranog coffee blend-a.

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_a1

Ana Ćavar, vlasnica Bonjour.ba portala


grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_76

Srđan Dabić, Senior Brand Building Manager za Grand kafu


Ali, evo iskrenog pitanja: znamo li zapravo šta pijemo? Znamo li prepoznati note koje volimo, razliku između blendova, zašto nam je jedna kafa “ona prava”, a druga “nekako nije to to”?

Zato smo kreirali intimno okupljanje ljudi koji razumiju važnost tih rituala i pozvali ih da prođu kroz nešto što obično uzimamo zdravo za gotovo: svijet kafe. 
 

grand-kafa-iskustvo-event-210-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-211-bonjour-ba


Kroz ovo iskustvo nas vode stručnjaci, korak po korak, od prvog šota do personaliziranog blenda od prepoznavanja nota do razumijevanja onoga što u kafi zaista volimo.


grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_59

Pa dobro… kako zapravo izgleda kafa koju volite?  

Prvi dio druženja bio je mali reality check degustacija u šotovima. Da, dobro ste pročitali. U malim čašicama, bez mlijeka, bez šećera, bez dekoracije. Samo kafa i vi.

U ovom prvom koraku, Ilija Đurić, specijalista za kafu i Zorica Đorđević, rukovodilac razvoja Atlantic Grand, vodili su goste kroz cupping četiri različite vrste i jačine: Santos, Colombia, Rio Minas i robusta mix (Uganda i Vijetnam). Svaka od njih nosi drugačiji intenzitet arome, gorčine, tijela i kiseline, sve precizno prikazano kroz cupping “spidere” koje su gosti imali na stolovima.

grand-kafa-iskustvo-event-20-bonjour-ba

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_21

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_53

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_033

grand-kafa-iskustvo-event-205-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-200-bonjour-ba

Stručnjaci su vodili goste kroz kratko, ali precizno putovanje: kako blend nastaje, šta znači jača, aromatičnija, mekša, gdje se sve u ukusu kriju godine znanja i fine razlike koje nikada ne primijetiš dok ne znaš gdje gledati.

Ono što se desilo bilo je prekrasno, većina je otkrila da kafa koju pije godinama nije ista ona koju najviše voli po ukusu. To je onaj trenutak kada se svijet malo otvori, kada shvatite da i u kafi postoji lični potpis koji do sada niste umjeli prepoznati.
 

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_050

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_27

grand-kafa-iskustvo-event-228-bonjour-ba

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_036

grand-kafa-iskustvo-event-59-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-60-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-50-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-113-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-520-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-52-bonjour-ba

Umijeće mirisa: Gdje se zapravo krije karakter kafe?  

Drugi korak bio je potpuno drugačiji: arome. Ako ste mislili da sve kafe mirišu isto, ovo je bio trenutak koji to razbije kao džezva kad se prevrne.

Vodila ga je Zorica Đorđević, koja je gostima otvorila svijet od 36 različitih aroma: zemljanih, cvjetnih, drvenastih, spicy, citrusnih… onih koje možda nikada ne imenujemo, ali ih uvijek osjetimo.

grand-kafa-iskustvo-event-45-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-512-bonjour-ba

 

Gosti su kroz mirisne vježbe upoznavali note koje oblikuju karakter kafe: zemljane, cvjetne, citrusne i druge aroma-note koje se prirodno javljaju u kafi. Upravo te nijanse otkrivaju zašto jedna kafa djeluje toplije, druga svježije, treća punije.
 
U tišini koja nastaje kada svi pokušavaju uhvatiti nijanse, mogle su se čuti rečenice tipa: “Čekaj, ovo je ona nota koju stalno tražim…”
“Ja u životu nisam ovako razmišljala o kafi.” To je onaj momenat kada od obične navike nastane znanje.
 

grand-kafa-iskustvo-event-44-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-25-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-57-bonjour-ba


Blend kao lična karta: Trenutak u kojem pravite svoju kafu  

A onda finale. Ustajanje, odlazak do pulta koji izgleda kao mali laboratorij, ali s toplinom domaće kuhinje. Gdje je Mirjana Ševo, tehnolog razvoja, vodila goste kroz posljednji korak: kreiranje vlastitog blenda.

Miješali su note koje su najviše voljeli. Dodavali aromu koja im najviše “sjeda”. Određivali jačinu po svom osjećaju, a ne po tuđem receptu. 

grand-kafa-iskustvo-event-32-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-509-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-54-bonjour-ba


Na osnovu odabranog zrna iz prvog koraka i omiljenih aroma iz drugog, svako je miješao omjere, određivao jačinu i kreirao kafu po svom osjećaju.

Na licu mjesta je mlinac meljao upravo taj, personalizirani blend, koji se pakovao u brendirane smeđe vrećice i dodavao u goody bags. Uz ovaj blend, gosti su dobili i Grand Single Origin Peru kafu, kao i Grand Black’n’Easy My Way, dva proizvoda koja su upotpunila priču o različitim svjetovima i karakterima kafe.
 

grand-kafa-10-bonjour-ba


To je onaj dio iskustva u kojem se najbolje osjeti koliko znanja, strasti i stvarne stručnosti stoji iza tima koji ovo svijetom kafe vodi.

Detaljnije o njihovim procesima, metodama i filozofiji ćete čitati u posebnom članku uskoro.

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_48
grand_kafa_iskustvo_sarajevo_bih_bonjour_ba_1
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_37


Na kraju, dok su se papirići sa odabranim notama slagali u male vrećice, a gosti odlazili sa blendom koji su sami kreirali, desila se ona mala, tiha spoznaja koju može dati samo kafa: da su i najobičnije navike često najposebniji dijelovi našeg dana, samo ih ponekad treba vidjeti izbliza.
 

grand-kafa-iskustvo-event-108-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-500-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-107-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-112-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-216-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-219-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-220-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-231-bonjour-ba


Ovo druženje nije promijenilo način na koji pijemo kafu ali jeste način na koji je razumijemo. Pokazalo je da iza svake šoljice stoji priča, proces, vještina i znanje, ali i da postoji nešto duboko lično u tome koju notu preferiramo, koju jačinu biramo i zašto nam baš ta kafa “legne”.

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_79

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_7

grand-kafa-iskustvo-event-522-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-233-bonjour-ba

grand-kafa-iskustvo-event-515-bonjour-ba


Možda je baš to najljepši dio ovog iskustva: činjenica da su gosti otišli kući ne samo sa blendom, nego i sa malim aha-momentom. Onim koji kaže da i svakodnevni ritual može biti bogatiji, svjesniji, topliji ako mu damo prostor.

Jer u svijetu koji stalno žuri, lijepo je znati da se neke stvari i dalje piju polako i da je kafa jedna od njih.


Behind the sips: Ko je sve popio kafu sa nama?  

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_10
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_12
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_021
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_02
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_03
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_06
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_013
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_012
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_015
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_019
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_020
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_023
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_07
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_010
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_016
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_026
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_027
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_030

grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_024
grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_014grand_kafa_sarajevo_bih_bonjour_ba_025

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Grand kafom
Bonjour.ba produkcija 

Organizacija eventa: Bonjour.ba    
Kreativni koncept eventa: Dijana Ćavar    
Asistentica: Inka Šehić    
Autorica članka: Ada Ćeremida
Grafičko oblikovanje: Marija Perić    
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah    
Fotografija: Enida Kajević i Sanela Zukić    
Video: Marko Jovančić  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!