Kako dobiti povrat novca kada vam let kasni ili je otkazan – Ovo trebate znati! - Bonjour.ba - bh.lifestyle magazin

Kako dobiti povrat novca kada vam let kasni ili je otkazan – Ovo trebate znati!

Tekst:

Ilda Lihić-Isović

PUTOVANJA
20.9.2024.

Putovanje može biti uzbudljivo iskustvo, ali nepredviđene situacije poput kašnjenja i otkazivanja letova mogu stvoriti pomalo stresne trenutke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 

Ako ste neko ko voli putovati, istraživati i ostati u trendu, važno je da znate kako se nositi s ovim situacijama sa stilom i smirenošću. Ovdje su neki korisni savjeti kako da se prilagodite i maksimizirate svoje vrijeme čak i kada stvari ne idu po planu.

 



Najvažnije od svega, pokušajte ostati pozitivni i uživajte u trenutku. Kašnjenja i otkazivanja su neizbježni dijelovi putovanja, ali vaša sposobnost da se nosite s njima s osmijehom i stilom može učiniti cijelo iskustvo manje stresnim i čak zabavnim.


Priprema je ključ


Prije nego što krenete na putovanje, uvijek se pripremite za moguće neugodnosti. Ponesite sa sobom osnovne potrepštine u ručnom koferu / ruksaku: knjigu, omiljeni časopis, punjač za telefon, osnovne higijenske potrepštine i nekoliko osnovnih komada odjeće. Tako ćete se osjećati spremnije i udobnije čak i ako čekanje potraje.

 

 

Ako imate presjedanje letova i desi vam se da drugi let kasni ili je odgođen iskoristite online mogućnost da istražite neke zanimljive, blizu aerodroma, lokacije koje biste mogli posjetiti. Također, jako bitan detalj je da prije nego što krenete prema aerodromu, preuzmite aplikaciju aviokompanije i aerodroma. Ove aplikacije često nude ažurirane informacije o statusu leta, uključujući kašnjenja i promjene u rasporedu. 


Let je otkazan. Šta sad?


Ok, relax. Potražite šalter za informacije i pitajte koji je trenutni status leta da biste dobili najnovije informacije. Također, pitajte da li postoji alternativa ili zamjenski let kako biste saznali o mogućim zamjenama koje vam mogu pomoći da nastavite svoje putovanje i informišite se odmah o vašim pravima kao putnika. O tome možete više pročitati i u nastavku.
 

Upoznajte se sa pravima na kompenzaciju


Ako vam let bude otkazan ili značajno je došlo do kašnjenje, obavezno se informišite o pravima putnika. U mnogim zemljama, aviokompanije su dužne ponuditi kompenzaciju što može uključivati obrok, piće, pa čak i hotel ako je kašnjenje duže od nekoliko sati. Ne zaboravite zatražiti ove usluge i zadržati sve račune kao dokaz.

 




Sačuvajte sve!
 

Kada se suočite s kašnjenjem ili otkazivanjem, dokumentujte sve. Snimite vrijeme dolaska na aerodrom, vrijeme leta i sve usputne informacije koje dobijete od avio kompanije. Sačuvajte karte, e-mailove i SMS poruke koji potvrđuju informacije o letu. Ova dokumentacija bit će ključna kada dođe vrijeme za podnošenje zahtjeva.
Dakle, ako je došlo do 100% otkazivanja leta jedan od prvih koraka je kontaktirati avio kompaniju. Većina kompanija nudi više kanala za komunikaciju, uključujući telefonsku podršku, chat opcije i društvene mreže. Budite jasni i sažeti u svom zahtjevu, navodeći sve relevantne informacije. Ne zaboravite tražiti ime i broj zaposlenika s kojim razgovarate – ovo može biti korisno kasnije.


Podnošenje zahtjeva za naknadu


Nakon što ste kontaktirali avio kompaniju, vrijeme je za formalno podnošenje zahtjeva za naknadu. Provjerite web stranicu kompanije za specifične obrasce ili procedure. Uključite svu potrebnu dokumentaciju i, ako je moguće, tražite povrat novca u pisanom obliku. Većina kompanija mora odgovoriti u određenom vremenskom roku. Proces povrata novca može potrajati. Ako ne dobijete odgovor ili povrat u razumnom roku, nemojte se bojati ponovo kontaktirati avio kompaniju. U nekim slučajevima, slanje formalnog zahtjeva putem pravnog zastupnika može dodatno ubrzati proces. Također, alikacije kao što su AirHelp ili ClaimCompass mogu pojednostaviti proces podnošenja zahtjeva, ali imajte na umu da neke od njih naplaćuju proviziju ako uspješno dobijete naknadu.
 

Ako je let prolongiran: Ostanite informisani i iskoristite vrijeme za istraživanje


Pratite status svog leta putem mobilnih aplikacija aviokompanije ili na web stranici aerodroma. Ako dođe do promjena, obavezno komunicirajte s osobljem na šalterima za informacije. Budite ljubazni, ali i odlučni u traženju ažuriranih informacija o svom letu. Ako vam se ukaže prilika, iskoristite vrijeme čekanja za istraživanje aerodroma ili, ukoliko je let rezervisan za mnoooogo kasnije, istražite grad u kojem se nalazite.

 

 

Naravno, imajte na umu da i mnogi moderni aerodromi nude razne usluge poput shoppinga, spa tretmana i restorana. Ponekad možete pronaći i zanimljive lokalne proizvode ili suvenire koje niste planirali kupiti. Ovo može biti sjajna prilika da pronađete inspiraciju za buduća putovanja.

 

Planirajte alternativne rute


Ako dođe do otkazivanja leta na duži vremeni period nego što vama odgovara, budite spremni na brzu prilagodbu. Istražite alternativne rute ili letove koji bi mogli biti dostupni. Možda ćete morati malo više putovati, ali će vam omogućiti da nastavite svoje putovanje bez previše kašnjenja ukoliko vam vrijeme igra glavni ključ. Naravno i taj dio možete pitati na info pultu u smislu: "Kakvi su uvjeti za promjenu karte ili povrat novca?" ili "Kada je najbliži let za moj odredište?"

* * *
Naslovna fotografija: @keziacook

Povezani članci

Najpopularniji članci

Posljednje objavljeno