TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 23.6.2020.
Među beauty ljubiteljicama, odnedavno možemo čuti ime brenda „Skinematic“. Riječ je o bh.brendu, odnosno o Anesi Bilić koja ručno proizvodi kozmetiku isključivo od prirodnih sastojaka.
Brend na koji je Anesa ponosna razvila je iz hobija i potrebe da sebi kreira prirodniju i zdraviju varijantu kozmetike te smo zbog toga odlučili iz prve ruke saznati sve o Skinematic brendu koji iza sebe ima uspješnu sezonu i planove za budućnost.
Također, Anesa nam je otkrila kako njezina beauty rutina započinje, a nismo propustili priliku da pitamo ovu mladu damu za pokoji trik, pa nam je tako otkrila na što inače treba obratiti pažnju kod kupnje kozmetičkih proizvoda i idealnoj beauty rutini.
Anesa Bilić
***
Prvo pitanje sa kojim bismo voljeli BONJOUR.ba čitateljice upoznati jeste zašto baš Skinematic kao ime brenda?
Dobar dan, BONJOUR.ba!
Veliko mi je zadovoljstvo što se mogu predstaviti čitateljima portala. Skinematic premisa je bila ta da primarni proizvodi budu pilinzi za tijelo inspirisani raznim filmovima. Iz tog razloga je i nastalo ime kao izvedenica od Skin - koža i Cinematic - kinematografija. Međutim, ubrzo se repertoar proširio i na pilinge za lice, kreme, zatim serume, ulja, a ja svoju inspiraciju sada nalazim posvuda, ne samo u filmovima. Ime naravno nisam promijenila jer smatram da je već postalo donekle prepoznatljivo, a i dalje se slaže uz cijelu priču!
Što to nedostaje proizvodima na tržištu da ste se odlučili za lansiranje svoje kozmetike ili, bolje rečeno, zašto je Skinematic toliko poseban?
Smatram da se Skinematic izdvaja od drugih zbog ličnog dodira i ručne izrade. Ono što je posebno jeste da nijedan Skinematic proizvod nije stariji od nekoliko dana zbog činjenice da se svaki artikal proizvodi neposredno nakon narudžbe kupca, dakle u malim tiražima. Ukoliko se moj posao proširi nastojati ću da princip poslovanja ostane isti.
Što je bio presudni trenutak da se odlučite posvetiti svojoj liniji kozmetike?
Godinama sam koristila kako drogerijsku, tako i farmaceutsku preparativnu kozmetiku i u 99% slučajeva nijedan proizvod mi nije odgovarao. Uvijek su pogrošavali moju rozaceju ili jednostavno nisu radili. Da ubrzamo na nekoliko mjeseci prije formiranja Skinematica - saznala sam da sam jako alergična na soju i nakon što sam vidjela da je u skoro svim skincare proizvodima ista i prisutna, bilo mi je jasno da je vrijeme da počnem sa svojom proizvodnjom. Tu mogu kontrolisati i birati sirovine koje ne sadrže alergene i mnogo sam sretna zbog toga. Uspjela sam sama sebi riješiti probleme sa kožom koje sam imala dugo vremena. Pomogla sam i sestri, kao i mnogim prijateljicama koje su imale određene probleme sa kožom. Ostalo je historija! :D
Kako je tekao proces od početne ideje do same realizacije proizvoda?
Moram priznati da se ideja mjesecima vrtila u mojoj glavi, ali ja jednstavno nisam znala dovoljno o formuliranju kozmetike. Stoga sam prvo odlučila naučiti što je više moguće o tome. Mjesecima sam čitala knjige o svakom mogućem sastojku koji postoji u kozmetici, o njihovom kombinovanju, o onome što treba i ne treba učiniti kada se formuliše proizvod, o kontroli kvalitete, konsultovala se sa kolegicama koje su u ovom poslu dugo te nakon što sam stekla nekog teorijskog znanja odlučila sam početi sa proizvodnjom proizvoda. Proizvode koje formulišem i napravim, dalje prvo dajem na testiranje članovima porodice (koji imaju razne tipove i problematike kože, stoga mogu vidjeti kako će se proizvod ponašati na svakom tipu) i tek onda, kada dobiju njihovo zeleno svjetlo, idu u prodaju.
Koliko proizvoda danas broji Skinematic? Koje biste od njih preporučili ženama s užurbanom svakodnevicom?
Prvi Skinematic proizvod je bio GUNPOWDER piling sa kafom, koji prije godinu dana nije bio toliko dostupan na našem tržištu i on je učinio da Skinematic dobije svoje malo mjesto na tržištu. Danas Skinematic broji devet proizvoda za lice i tijelo. Za žene sa užurbanom svakodnevnicom uvijek mogu preporučiti jedan od tri vrste pilinga za tijelo. To je 2 u 1 proizvod koji će njegovati kožu i odraditi svoju magiju dok ste pod tušem, tako da nakon brzinskog sušenja odmah možete preći na druge obaveze, pošto nema potrebe za losionom nakon Skinematic pilinga.
Za koje Skinematic proizvode se dame najčešće odlučuju?
Mogu reći da je potražnja za svim proizvodima gotovo jednaka. Ukoliko bih baš morala izdvojiti jedan - to bi bio Glass hijaluronski serum sa prirodnim AHA i BHA kiselinama. On je mnogima transformirao kožu.
Skinematic ima zanimljiv, minimalistički, ali prepoznatljiv dizajn. Možete li nam reći nešto o tome?
Na dizajn Skinematic proizvoda najviše utječu ideje koje proističu iz filmova, muzičkih albuma, subkultura i općih estetskih ideja. Nisam posebno selektivna prema tome što me inspiriše, tako da je moguće da jedan proizvod ima skroz minimalistički dizajn dok drugi ima skroz eklektičan i šaren dizajn. To je ljepota ovog posla, što osim kreativnosti u formulacijama mogu biti kreativna i sa ambalažom.
Koje su to kvalitete Skinematic proizvoda na koje ste najponosniji?
Najponosnija sam na to što su kupci izrazito zadovoljni mojim proizvodima i uslugom. Ponosna sam što mogu reći da je Skinematic nekome vratio samopouzdanje tako što je pomogao kod akni. Volim što mogu komunicirati jedan na jedan sa kupcem te mu pomoći u odabiru proizvoda za određenu problematiku kože.
Možete li nas savjetovati na što inače treba obratiti pažnju kod kupnje kozmetičkih proizvoda?
Postoji mnogo savjeta vezano za odabir kozmetičkih proizvoda, a ja ću naglasiti najbitnije - čitajte deklaracije! Ukoliko preferirate green beauty proizvode pazite da nemaju parabena, komedogenih sastojaka, sulfata, parafina, vještačkih mirisa, olova i formaldehida. Pazite kako njegujete kožu i ona će vam sigurno biti zahvalna.
Drugo najbitnije jeste da treba znati koji TIP KOŽE imate kako biste pronašli proizvod koji je idealan za vas te kako ne biste trošili mnogo novca na proizvode koji ne odgovaraju vašem specifičnom tipu.
Da li su Skinematic proizvodi namjenjeni za sve generacije?
Naravno, Skinematic vole sve generacije!
Kako izgleda vaša beauty rutina – jutarnja i večernja?
Često testiram neke nove proizvode koje “skuham”, ali ono što je posljednjih 8 mjeseci uvijek isto jeste: Ujutro se umijem blagom pjenom za lice te nakon toga nanosim skroz malo Houdini kreme. Ukoliko izlazim vani preko nanesem kremu sa zaštitnim faktorom. Jutarnja njega mi je minimalna zbog toga što ne volim mnogo proizvoda na licu tokom dana.
Većina mog arsenala za njegu dolazi navečer. Šminku većinom otopim uljem košpica grožđa (dok nam ne napravim neki super odstranjivač) te lagano obrišem pamučnim peškirićem kojeg sam prethodno natopila toplom vodom. Nakon toga lice očistim pjenom za umivanje da uklonim ostatke ulja i šminke. Zatim nanosim Glass serum te preko Houdini kremu za lice ili ukoliko koži treba više njege, nanosim Amber zlatno ulje. Jednom sedmično koristim maske i neke druge tretmane za lice.
Koji je najbolji savjet o makeupu i njezi lica koji ste dobili?
Iako mnogim djevojkama odgovara, za njegu kože najbolji savjet koji sam dobila jeste da probam izbaciti kokosovo ulje i doista za moju mješovito i masno lice to je postalo zlatno pravilo. Što se tiče makeupa najbitniji savjet jeste da redovno peremo četkice i spužvice za šminku. Ne možete ni zamisliti kakav bakterija party je u tom beauty blenderu! :D
Bez kojeg beauty proizvoda ne napuštate dom?
Balzam i olovka za usne. Mislim da u svakoj torbi imam u rezervi jedan balzam i olovku za usne. Pored svega, veliki sam gurman i uvijek nešto čalabrcnem, stoga nikada nije na odmet imati olovku da mogu popraviti nered koji napravim. Ko može odoljeti hamburgeru? Ja ne. :P
Imate li neke beauty greške na koje se danas slatko nasmijete?
Moja najveća beauty greška su moje obrve u prvom razredu srednje škole. Što i nije bilo tako davno... Poenta priče - nemojte previše čupati obrve.
Gdje možemo pogledati i kupiti Skinematic proizvode?
Trenutno prodaja ide preko Instagram profila @skinematic ili Facebook profila Skinematic - netoksična njega, ali nadam se uskoro da će Skinematic proizvodi krasiti police bh. prodavnica. Također, izrada web stranice je u toku i veselim se novom kanalu gdje će se beauty entuzijastice još lakše povezati.
Da li nas očekuje nešto novo do kraja 2020. godine sa etiketom Skinematic, dakle planirate li širenje ponude nove kozmetičke formulacije u skorijoj budućnosti?
Uvijek se trudim praviti proizvode koji će biti inovativni i do sada neviđeni na našem tržištu, kao što je to Luminous prah za lice. Definitivno imam u planu i već razvijam nove proizvode, tako da, uskoro definitvno očekujte novitete.
TEKST: Bonjour.ba
U Bosni i Hercegovini svake godine više od hiljadu žena čuje dijagnozu raka dojke.
Iza tih brojki kriju se majke, sestre, prijateljice, kolegice, komšinice… žene koje nose strah, ali i nevjerovatnu snagu. Upravo zato Bonjour.ba i ove godine piše o Race for the Cure, događaju koji Sarajevo pretvara u more pink solidarnosti. To je zajednica u kojoj se tišina pretvara u glas, a tabu u priču o hrabrosti i podršci.
Iza hiljade pink majica i koraka koji se svake jeseni preliju Sarajevom stoji Nela Hasić, direktorica i osnivačica Think Pink, koja već skoro dvije decenije vodi ovu misiju.
Nela Hasić, direktorica i osnivačica Think Pink
U razgovoru Nela nam je otvoreno podijelila šta za nju znači Race for the Cure, koje trenutke nikada neće zaboraviti i zašto je tišina i dalje najveći neprijatelj ranom otkrivanju bolesti. Ispričala nam je i šta je najteže čula od žena koje su prošle kroz dijagnozu, kako izgleda snaga zajednice kad hiljade ljudi koračaju zajedno, ali i šta mi kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno.
Nela, recite nam kada govorimo o Race for the Cure, je li to za vas prije svega trka, pokret ili zajednica?
Za mene je Race for the Cure prije svega zajednica – to je ono magično tkivo gdje se hiljade ljudi, od žena koje su se susrele sa dijagnozom do onih koji tek otkrivaju svoju snagu, povezuju u solidarnosti, gdje se strah pretvara u nadu i gdje svaka korak postaje dio veće priče o podršci i promjeni.
Šta vas i nakon 18 godina najviše iznenadi svakog septembra?
Ono što me najviše iznenadi je, kako se svake godine, uprkos svim poteškoćama, ta energija množi – vidim mlade djevojke koje se prvi put uključuju, vidim muškarce koji vode svoje timove, mališane raznih uzrasta koji dolaze sa svojim roditeljima, tinejdžere i tu neobjašnjivu radost u očima žena koje su preživjele bolest, koja me podsjeća da smo uspješno slomili tabue, ali da je put još dug.
Možete li s nama podijeliti trenutak s trke koji vas i danas naježi kada ga se sjetite?
Sjećam se jedne žene koja je imala karcinom, koja je došla iz ruralnog područja, koja je nakon dijagnoze godinama šutjela, a na trci 2015. godine, držeći me za ruku u ružičastoj majici, prošaptala: “Ovo je prvi put da sam rekla ‘ja sam preživjela’ naglas” – taj trenutak me i danas naježi jer sam vidjela kako se iz pepela rađa snaga koja mijenja živote.
A šta vam je bilo najteže čuti od neke žene tokom svih ovih godina rada?
Najteže je bilo čuti od jedne mame u ranim 40-ima, koja je rekla: “Nela, saznala sam za bolest u 38., ali nisam rekla ni majci ni mužu jer sam se bojala da će me vidjeti slabu – sad je prekasno” – ta riječ “prekasno” me još uvijek grize jer podsjeća na sve one tihe bitke koje gubimo zbog straha i stigme.
Po vašem mišljenju šta je veći neprijatelj ranoj dijagnostici: tišina i strah u ženama ili prepreke unutar sistema?
Oboje su strašni, ali mislim da je tišina i strah u ženama veći neprijatelj – jer čak i kada sistem ponudi ruku, ako žena ne prihvati zbog sramote ili neznanja, nijedan mamograf neće spasiti život; moramo prvo osloboditi srca da bismo oslobodili tijela.
Ako vam priđe mlada djevojka od 20 godina i pita ‘zašto da se uključim’, šta biste joj rekli u jednoj rečenici?
Uključi se jer tvoj jedan korak danas može biti sidro nade za neku sestru, majku ili prijateljicu sutra, i jer zajedno mijenjamo svijet gdje rak dojke nije tabu, već priča o snazi i prevenciji.
Skoro dvije decenije ste u ovoj misiji. Šta vas više motiviše: pogled unazad na sve što je postignuto ili unaprijed, na borbu koja tek čeka?
Više me motiviše pogled unaprijed – na borbu koja nas tek čeka, jer svaka pobjeda iza nas, poput hiljada pregleda koje smo omogućili, samo je gorivo za one još veće promjene, poput skrininga za svaku ženu u BiH, koje još uvijek sanjamo.
Šta biste željeli da žene, ali i muškarci, bolje razumiju kada je riječ o borbi s rakom dojke?
Želim da svi razumiju da rak dojke nije samo ‘ženska bolest’ – to je porodična, društvena borba gdje muškarci imaju ključnu ulogu u podršci, gdje prevencija počinje razgovorom za stolom, a ne samo u bolnici, i gdje snaga dolazi iz ranog djelovanja, preventivnih pregleda a ne iz čekanja.
Nela, šta mislite šta mi kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno, a moramo, da bismo stali rame uz rame sa ženama koje prolaze kroz bolest?
Kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno u kreiranju sigurnih prostora za emocionalnu podršku izvan bolnica – moramo više ulagati u grupe podrške, edukaciju u školama i ruralnim sredinama, i osigurati da muškarci i obitelji budu dio te mreže, jer borba nije samo medicinska, već i ljudska. Potrebno je mnogo više aktivnosti koje poboljšavaju kvalitet života žena nakon dijagnoze i tretmana.
I za kraj, kada pomislite na žene koje više nisu s nama, a bile su dio ove zajednice, kako njihovu snagu i dalje nosite u svakoj trci?
Nosim njihovu snagu u svakoj trci. One su u mojim mislima i mom srcu, njihove priče nisu završene – one su svjetionik koji vodi nove generacije, podsjećajući nas da svaka utrka nije samo o koracima, već o nasljeđu hrabrosti koje ostavljamo iza sebe.
Svaki septembar u Sarajevu hiljade koraka piše istu poruku… nismo/niste same. I dok Nela Hasić već skoro dvije decenije stoji na čelu tog ružičastog vala, jasno je da je Race for the Cure kolektivna odluka da glas bude glasniji od tišine, da podrška bude jača od straha i da svaka žena zna: ova borba je i njena i naša.
I ne, ne idemo malim, bojažljivim koracima. Idemo trkom, snažno, u borbu protiv raka dojke. U ružičastom moru koraka svaka žena će znati da je iza nje čitava zajednica koja je čuje, osjeća i nosi naprijed.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!