TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 1.6.2022.

OREA Art Market ove godine se ponovo vraća u Zemaljski muzej i to 5.6.2022. kada ćemo svi moći uživati u pregledavanju rukotvorina i radova bh. kreativaca.


Bit će to posebna prilika za networking, druženje, ali i upoznavanje svih brendova među čijim ćete radovima lako pronaći nešto za sebe ili poklon za najmilije. U susret Marketu iskoristili smo priliku i u paralelnom intervju ugostili 3 bh. brenda koji su s nama pričali o svom iskustvu rada i vođenja biznisa u BiH.

Brendovi Imaginarum, TAKO i Samusa rado su s nama podijelili svoje priče i otkrili po čemu se njihovi brendovi razlikuju od drugih. Motivacija da pokrenu svoj brend u BiH, kao i najveći izazovi koje pred njihov rad stavlja bh. tržište samo su neke od tema koje smo otvorili u razgovoru s njima. Uz to, ova 3 brenda otkrila su nam i kako OREA Art Market pomaže u njihovom poslovanju, kao i koje novitete možemo očekivati na marketu u Sarajevu. Više otkrijte u nastavku.

***

Imaginarum
 

Što vas je motiviralo na osnivanje brenda i pokretanje vlastite kreativne priče?
 

Bio je to splet okolnosti. Napunila sam 30 godina, do tada se nisam potpuno pronašla ni u jednom poslu na kom sam bila zaposlena, odrasla u preduzetničkom okruženju, ovo se činilo kao jedan potpuno prirodan korak, iako ga je bilo izuzetno teško izvesti. :)

Sama ideja za brend predstavlja zbir svih mojih dotadašnjih aktivnosti, vizija i analiza. Kako kroz rad dolazim do određenih rezultata i zaključaka, tako se i brend transformiše, raste.

 



I ono što se ispostavilo kao jedan od najvažnijih faktora, sloboda - u izrazu, organizovanju, izboru... Iz ove perspektive čini mi se da je upravo sloboda bila presudna da uložim sav svoj trud i rad, i sa predanošću nosim teret čak i kada ne ide.

 

Po čemu se upravo vaš brend razlikuje od ostalih i što ga čini posebnim?
 

Na osnovu povratnih informacija od mušterija, čini mi se da je autentičnost ono što Imaginarium čini posebnim. Meni je srce puno kada vidim da ljudi prepoznaju ugrađene vrijednosti na ispravan način.

Sljedeće što najčešće ističu je ljepota i udobnost materijala. Od skora radimo i sa sertifikovanim prirodnim platnima, što dodatno doprinosi ovome.

 



A tu je i “svi gledaju u mene” efekat, komentar koji smo, neočekivano, čuli od većine mušterija. Ljudi ih zaustavljaju na ulici i pitaju za naše stvari.

 

Što vam je najveća prepreka na tržištu i što bi vam olakšalo svakodnevno poslovanje kao brendu u BiH?
 

Najveća prepreka je svakako nedostatak radne snage. Profesionalaca je nažalost sve manje, a i kada ih nađete, niste u mogućnosti da ih platite koliko vrijede da bi bili sasvim posvećeni. Nedovoljno edukovana sredina o konceptima na kojima Imaginarium počiva, prvenstveno mislim na održivi dizajn, je iduća prepreka, što poslovanje, rast i razvoj brenda čini sporim. I naravno uvoz - izvoz, izuzetno visoke cijene carine pri uvozu do nesrazmjerno skupe poštarine kada šaljete vodećim svjetskim brzim poštama u poređenju sa EU.

 



Poslovanje bi značajno bilo unaprijeđeno kada bi postojala mogućnost da se na puno radno vrijeme, sa adekvatnom platom, pronađe i zaposli profesionalna osoba koja bi se bavila isključivo prisustvom brenda na internetu - sajt, društvene mreže, komunikacija sa magazinima i portalima i sl, te samim kupcima. Ovo polje nam je neiskorišteno, a krucijalno je za dalji razvoj brenda.

 

Kako teku vaše pripreme za OREA ART MARKET i što možemo očekivati od vas na marketu?
 

Uzbuđenje ne jenjava. :) Pored “količinskih” priprema, planiraju se i dva nova proizvoda. Naglasak je svakako na našoj ZMIJANJE.design kolekciji odjevnih predmeta inspirisanih Zmijanjskim vezom, koji je od 2014. godine na UNESCO listi Nematerijalnog kulturnog nasljeđa. Ovo jedinstveno kulturno dobro je na savremen način ukomponovano u paletu proizvoda - od štampanih majica, asesoara, nakita, do visokokvalitetnih odjevnih predmeta sa velikim udjelom ručnog rada. Posebno ćemo predstaviti i srebrne naušnice nastale u saradnji sa Dućanom nakita iz Sarajeva.

 

Na koje sve načine vam ovakvi marketi, kao što je OREA, pomažu u poslovanju?
 

Čini mi se da ovakvi marketi, a posebno OREA Art Market, izuzetno podstiču poslovanje kroz networking i promociju.

Iako je naglasak na prodaji, iz dosadašnjeg iskustva, pokazalo se da su puno vrijedniji svi ti divni kreativni ljudi koje upoznate i iskustva koja steknete. Razmjene ideja, saradnje, drugarstva, sve se to rađa upravo na događajima kao što je OREA Art Market.

 



Pored ovoga, promocija kroz samo učešće na marketu je neminovna, i često isplativija nego značajno plaćena reklama na društvenim mrežama, posebno kada su organizatori stručni i dobro pripremljeni.

A sa strane kupca, na jednom mjestu možete pronaći sve svoje omiljene domaće brendove. Ove godine neki od mojih najomiljenijih brendova učestvuju na marketu, i jedva čekam da upoznam ljude koji stoje iza njih.
 

***


TAKO

 

Što vas je motiviralo na osnivanje brenda i pokretanje vlastite kreativne priče?
 

Ljubav prema stvaranju nečega novog u umjetničkom smislu kod je mene uvijek postojala, zbog čega sam upisala i završila studij Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu na odsjeku za produkt dizajn. Međutim konkretno ljubav prema glini, tj. prema grnčarstvu desila se onog momenta kada sam sjela za grnčarsko kolo. Taj momenat stvaranja kod mene je izazvao osjećaj dječje radosti, ushićenosti i sreće. Osjećaj koji sam željela zadržati i njegovati, ali i prenijeti ga i drugima što je prvobitno bio fokus mog rada koji je vremenom evoluirao i u proizvode koje danas pravim.

 



Po čemu se upravo vaš brend razlikuje od ostalih i što ga čini posebnim?
 

Ne volim da se poredim sa drugima i to zaista pokušavam da maksimalno izbjegnem. Smatram da kod ručnog rada, čak i kada pravite, recimo potpuno isti predmet kao neko drugi, krajnji rezultat bude različit. Jer, čak i kod visokog tehničkog nivoa izvedbe, ono što daje život vašem djelu su emocije koje prenesete i to se vidi i osjeti. Mislim da bi na pitanje šta moj rad čini posebnim bolji odgovor dali moji klijenti. Ono što ja mogu reći je da nastojim da pravim keramiku koja priča priču i na sebi nosi svu ushićenost i radost pravljenja koju ja osjećam dok stvaram.

 



Što vam je najveća prepreka na tržištu i što bi vam olakšalo svakodnevno poslovanje kao brendu u BiH?
 

Moja najveća prepreka trenutno je što do materijala jako teško dolazim. Skoro sve moram nabavljati van granica BiH što donosi niz drugih problema, a ono što se i može pronaći u BiH je ograničenog izbora. Promjena samo ove varijable uveliko bi olakšala poslovanje, a vjerujem da se sa istim problemom suočavaju i mnogi drugi brendovi.

 

Kako teku vaše pripreme za OREA ART MARKET i što možemo očekivati od vas na marketu?
 

Iako sam mislila da ću uspjeti da ispoštujem svoj timeline, pripreme su opet nekako izmakle kontroli i sve postaje hektično, međutim vjerujem da će na dan marketa ipak sve biti onako kako sam i zamislila. Na OREA Art marketu u ponudi ću imati neke od svojih najpoznatijih proizvoda. Jedan od njih je AntiPlastik čaša dizajnirana s ciljem širenja vizije svijeta sa VIŠE KERAMIKE, a MANJE PLASTIKE. To je zapravo klasična plastična čaša, koju svi tako često koristimo, u novom keramičkom ruhu, a na OREA marketu će biti u novim bojama.

 



Također jedan od novih proizvoda su i ručno rađene “Prazne vazne” napravljene od prirodne gline s ciljem da korištenim staklenkama, flašama ili čašama udahnu novi život i pretvore ih u funkcionalnu i originalnu vaznu. Možemo ih uklapati i jednu u drugu te praviti svoje jedinstvene skulpture. Osim ovih proizvoda, tu će biti još još različitih šolja i čaša, kao i keramički privjesci bosanske kućice, tramvaji...

 



Na koje sve načine vam ovakvi marketi, kao što je OREA, pomažu u poslovanju?
 

Marketi posjeduju socijalni elemenat koji se kod online prodaje gubi, a koji je veoma važan.  Oni su odličan način povezivanja sa već postojećim kupcima kao i sa novim potencijalnim klijetima. Povećava se vidljivost brenda, omogućava se čak i ispitivanje tržišta, reakcija kupaca je odmah vidljiva i iskrena, a kupci mogu na licu mjesta vidjeti proizvode koje su do tada vidjeli samo na fotografijama. Ono što OREA market čini drugačijem je zaista visok stepen promocije brendova, veliki promet kupaca i visok kvalitet organizacije.
 

***


Samusa

 

Što vas je motiviralo na osnivanje brenda i pokretanje vlastite kreativne priče?
 

U mom slučaju bilo je više motiva za osnivanje brenda. Pored izazova da se okušam u pokretanju vlastitog malog biznisa, motiv je bio i da osmislimo okvir u kojem bi zlatarstvo, kao tradicionalni zanat koji moja porodica generacijama gaji, nastavili da njegujemo kroz naš rad. Taj okvir je trebao da bude nešto novo na tržištu po čemu bismo bili prepoznatljivi i drugačiji od ostalih.

 

Po čemu se upravo vaš brend razlikuje od ostalih i što ga čini posebnim?
 

Obzirom da je otac zlatar, a ja arhitekt, fuzijom te dvije struke je rezultirao arhitektonski nakit inspirisan motivima Sarajeva i Bosne i Hercegovine. Mišljenja sam da je inovativan pristup kreiranja nakita nešto što nas čini posebnim.

 



Što vam je najveća prepreka na tržištu i što bi vam olakšalo svakodnevno poslovanje kao brendu u BiH?
 

Živimo u vremenu koje je na globalnom polju puno izazova, koji nedvosmisleno jako utiču na poslovanje, a prvi na udaru su uglavnom mali proizvođači i mali biznisi. Spremnost na promjene, prilagodljivost na novonastale uslove i umrežavanje sa sličnim poslovnim profilima su sigurno osobine koje nam svima mogu jako pomoći u prevazilaženju prepreka. Također, razumijevanje našeg položaja od strane vlasti bi svakako relaksiralo i olakšalo svakodnevno poslovanje.

 

Kako teku vaše pripreme za OREA ART MARKET i što možemo očekivati od vas na marketu?
 

Skoro smo putem društvenih mreža predstavili naše nove modele u sklopu kolekcije koju smo nazvali Ornamenti. Radi se o kolekciji kroz koju tretiramo zanimljive detalje i motive sa fasada historijskih objekata u Sarajevu. Upravo je OREA Art Market idealan događaj koji  će nam dati mogućnost da ljudima uživo predstavimo naše nove radove.

 



Na koje sve načine vam ovakvi marketi, kao što je OREA, pomažu u poslovanju?
 

Benefiti koje mi kao izlagači imamo prilikom učešća na OREA Art Marketu su višestruki. Pored prilike da za relativno kratko vrijeme mnogo ljudi upoznamo sa našim radom, u prilici smo i da provedemo vrijeme sa ostalim kreativcima, i kroz razgovor razmijenimo iskustva što u konačnici pozitivno djeluje na naše poslovanje.

***
Naslovna fotografija: Imaginarum


Bonjour

6 Majinih festivalskih izdanja koja se i danas prepričavaju (4 je posebno!)

TEKST: Bonjour.ba

6 Majinih festivalskih izdanja koja se i danas prepričavaju (4 je posebno!) 6 Majinih festivalskih izdanja koja se i danas prepričavaju (4 je posebno!)

Kada kažemo Sarajevo Film Festival, prvo pomislimo na filmove koji osvajaju publiku i slave umjetnost, a među onima koji festivalu daju poseban šarm nalazi se i Maja Čengić Miralem kao prepoznatljivo lice i osmijeh crvenog tepiha.

Godinama publiku pozdravlja u zanimljivim izdanjima i vodi program s elegancijom zbog koje je njen izlazak pred kamere postao drag i upečatljiv trenutak festivalskih večeri.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll1_bonjour_ba

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll2_bonjour_ba

Zato je upravo ona prva osoba s kojom je Bonjour.ba želio napraviti festivalski throwback i to u saradnji s Perwollom, brendom koji već drugu godinu zaredom podržava Sarajevo Film Festival i vjeruje da odjeća ima priče vrijedne čuvanja. 
 

sarajevo_film_festival_perwoll_maja_cengic_miralem6_bonjour_ba
 

Njihova zajednička nit? Ljubav prema trenucima koji traju, bilo da su u pitanju besprijekorne haljine na crvenom tepihu ili sjećanja koja se prepričavaju i godinama kasnije. 
 

sarajevo_film_festival_perwoll_maja_cengic_miralem7_bonjour_ba

sarajevo_film_festival_perwoll_maja_cengic_miralem5_bonjour_ba
 

Kroz šest pažljivo odabranih lookova, Maja nam je otkrila anegdote, emocije i male modne tajne koje su obilježile njene festivalske noći, a mi ćemo ih, baš poput njenih haljina, sačuvati od zaborava. 

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll7_bonjour_ba
 

Kada smo Maju pitali kada je nosila ovaj outfit i kakva su joj prva sjećanja na tu noć, odgovorila je bez razmišljanja prošle godine.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_55_bonjour_ba
 

 “Raznježi me svaki put kad ga vidim i i dalje mi izmami osmijeh na lice”, priznala nam je. Otkrila je i da su ovaj look birali oko dva mjeseca, a posebna atmosfera te večeri ostala joj je urezana u sjećanje.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_8_collage_bonjour_ba
 

Bijela odjeća na crvenom tepihu uvijek nosi dozu glamura, ali i izazova. Kada smo je pitali za ovaj look Maja nam je rekla da: “I sada sam oduševljena dizajnom ovog look-a.” 

 

maja_cengic_perwoll_59_bonjour_ba
 

Dodala je da je imala samo jednu probu za njega i da je, naravno, zahtijevao posebnu brigu i njegu.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_5555_collage_bonjour_ba
 

Tada smo je pitali da nam otkrije trik koji koristi da odjeća izgleda besprijekorno i godinama nakon. “Meni je jako važna kvaliteta tkanine i samim tim ta tkanina zahtijeva posebnu njegu i brigu, pogotovo ljeti… Perwoll je moj vječni saveznik, deterdžent koji čuva boju, što je ljeti posebno važno s obzirom na češće nošenje svijetle i bijele tkanine.”

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_9_collage_bonjour_ba
 

Ova izdanja su mali podsjetnik na to kako moda i sjećanja idu ruku pod ruku. Svaka haljina nosi trenutke iza kojih se kriju osmijesi, aplauzi i ona uzbuđenja tik prije izlaska na crveni tepih. Maja ih čuva s pažnjom, a uz njegu koja traje, ti komadi ostaju spremni za nove priče i neke buduće posebne prilike. 

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll10_bonjour_ba

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll11_bonjour_ba
 

Upravo tu ljubav prema trenucima koji traju dijeli i Perwoll jer odjeća vrijedi onoliko koliko vrijedi priča koju nosi. Ostatak priča kako su nastali ostali lookovi, koje anegdote Maja do sada nikada nije podijelila pogledajte u našem video formatu.
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Perwollom

Produkcija: Bonjour.ba  
Fotografije/Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!