TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 1.6.2022.

OREA Art Market ove godine se ponovo vraća u Zemaljski muzej i to 5.6.2022. kada ćemo svi moći uživati u pregledavanju rukotvorina i radova bh. kreativaca.


Bit će to posebna prilika za networking, druženje, ali i upoznavanje svih brendova među čijim ćete radovima lako pronaći nešto za sebe ili poklon za najmilije. U susret Marketu iskoristili smo priliku i u paralelnom intervju ugostili 3 bh. brenda koji su s nama pričali o svom iskustvu rada i vođenja biznisa u BiH.

Brendovi Imaginarum, TAKO i Samusa rado su s nama podijelili svoje priče i otkrili po čemu se njihovi brendovi razlikuju od drugih. Motivacija da pokrenu svoj brend u BiH, kao i najveći izazovi koje pred njihov rad stavlja bh. tržište samo su neke od tema koje smo otvorili u razgovoru s njima. Uz to, ova 3 brenda otkrila su nam i kako OREA Art Market pomaže u njihovom poslovanju, kao i koje novitete možemo očekivati na marketu u Sarajevu. Više otkrijte u nastavku.

***

Imaginarum
 

Što vas je motiviralo na osnivanje brenda i pokretanje vlastite kreativne priče?
 

Bio je to splet okolnosti. Napunila sam 30 godina, do tada se nisam potpuno pronašla ni u jednom poslu na kom sam bila zaposlena, odrasla u preduzetničkom okruženju, ovo se činilo kao jedan potpuno prirodan korak, iako ga je bilo izuzetno teško izvesti. :)

Sama ideja za brend predstavlja zbir svih mojih dotadašnjih aktivnosti, vizija i analiza. Kako kroz rad dolazim do određenih rezultata i zaključaka, tako se i brend transformiše, raste.

 



I ono što se ispostavilo kao jedan od najvažnijih faktora, sloboda - u izrazu, organizovanju, izboru... Iz ove perspektive čini mi se da je upravo sloboda bila presudna da uložim sav svoj trud i rad, i sa predanošću nosim teret čak i kada ne ide.

 

Po čemu se upravo vaš brend razlikuje od ostalih i što ga čini posebnim?
 

Na osnovu povratnih informacija od mušterija, čini mi se da je autentičnost ono što Imaginarium čini posebnim. Meni je srce puno kada vidim da ljudi prepoznaju ugrađene vrijednosti na ispravan način.

Sljedeće što najčešće ističu je ljepota i udobnost materijala. Od skora radimo i sa sertifikovanim prirodnim platnima, što dodatno doprinosi ovome.

 



A tu je i “svi gledaju u mene” efekat, komentar koji smo, neočekivano, čuli od većine mušterija. Ljudi ih zaustavljaju na ulici i pitaju za naše stvari.

 

Što vam je najveća prepreka na tržištu i što bi vam olakšalo svakodnevno poslovanje kao brendu u BiH?
 

Najveća prepreka je svakako nedostatak radne snage. Profesionalaca je nažalost sve manje, a i kada ih nađete, niste u mogućnosti da ih platite koliko vrijede da bi bili sasvim posvećeni. Nedovoljno edukovana sredina o konceptima na kojima Imaginarium počiva, prvenstveno mislim na održivi dizajn, je iduća prepreka, što poslovanje, rast i razvoj brenda čini sporim. I naravno uvoz - izvoz, izuzetno visoke cijene carine pri uvozu do nesrazmjerno skupe poštarine kada šaljete vodećim svjetskim brzim poštama u poređenju sa EU.

 



Poslovanje bi značajno bilo unaprijeđeno kada bi postojala mogućnost da se na puno radno vrijeme, sa adekvatnom platom, pronađe i zaposli profesionalna osoba koja bi se bavila isključivo prisustvom brenda na internetu - sajt, društvene mreže, komunikacija sa magazinima i portalima i sl, te samim kupcima. Ovo polje nam je neiskorišteno, a krucijalno je za dalji razvoj brenda.

 

Kako teku vaše pripreme za OREA ART MARKET i što možemo očekivati od vas na marketu?
 

Uzbuđenje ne jenjava. :) Pored “količinskih” priprema, planiraju se i dva nova proizvoda. Naglasak je svakako na našoj ZMIJANJE.design kolekciji odjevnih predmeta inspirisanih Zmijanjskim vezom, koji je od 2014. godine na UNESCO listi Nematerijalnog kulturnog nasljeđa. Ovo jedinstveno kulturno dobro je na savremen način ukomponovano u paletu proizvoda - od štampanih majica, asesoara, nakita, do visokokvalitetnih odjevnih predmeta sa velikim udjelom ručnog rada. Posebno ćemo predstaviti i srebrne naušnice nastale u saradnji sa Dućanom nakita iz Sarajeva.

 

Na koje sve načine vam ovakvi marketi, kao što je OREA, pomažu u poslovanju?
 

Čini mi se da ovakvi marketi, a posebno OREA Art Market, izuzetno podstiču poslovanje kroz networking i promociju.

Iako je naglasak na prodaji, iz dosadašnjeg iskustva, pokazalo se da su puno vrijedniji svi ti divni kreativni ljudi koje upoznate i iskustva koja steknete. Razmjene ideja, saradnje, drugarstva, sve se to rađa upravo na događajima kao što je OREA Art Market.

 



Pored ovoga, promocija kroz samo učešće na marketu je neminovna, i često isplativija nego značajno plaćena reklama na društvenim mrežama, posebno kada su organizatori stručni i dobro pripremljeni.

A sa strane kupca, na jednom mjestu možete pronaći sve svoje omiljene domaće brendove. Ove godine neki od mojih najomiljenijih brendova učestvuju na marketu, i jedva čekam da upoznam ljude koji stoje iza njih.
 

***


TAKO

 

Što vas je motiviralo na osnivanje brenda i pokretanje vlastite kreativne priče?
 

Ljubav prema stvaranju nečega novog u umjetničkom smislu kod je mene uvijek postojala, zbog čega sam upisala i završila studij Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu na odsjeku za produkt dizajn. Međutim konkretno ljubav prema glini, tj. prema grnčarstvu desila se onog momenta kada sam sjela za grnčarsko kolo. Taj momenat stvaranja kod mene je izazvao osjećaj dječje radosti, ushićenosti i sreće. Osjećaj koji sam željela zadržati i njegovati, ali i prenijeti ga i drugima što je prvobitno bio fokus mog rada koji je vremenom evoluirao i u proizvode koje danas pravim.

 



Po čemu se upravo vaš brend razlikuje od ostalih i što ga čini posebnim?
 

Ne volim da se poredim sa drugima i to zaista pokušavam da maksimalno izbjegnem. Smatram da kod ručnog rada, čak i kada pravite, recimo potpuno isti predmet kao neko drugi, krajnji rezultat bude različit. Jer, čak i kod visokog tehničkog nivoa izvedbe, ono što daje život vašem djelu su emocije koje prenesete i to se vidi i osjeti. Mislim da bi na pitanje šta moj rad čini posebnim bolji odgovor dali moji klijenti. Ono što ja mogu reći je da nastojim da pravim keramiku koja priča priču i na sebi nosi svu ushićenost i radost pravljenja koju ja osjećam dok stvaram.

 



Što vam je najveća prepreka na tržištu i što bi vam olakšalo svakodnevno poslovanje kao brendu u BiH?
 

Moja najveća prepreka trenutno je što do materijala jako teško dolazim. Skoro sve moram nabavljati van granica BiH što donosi niz drugih problema, a ono što se i može pronaći u BiH je ograničenog izbora. Promjena samo ove varijable uveliko bi olakšala poslovanje, a vjerujem da se sa istim problemom suočavaju i mnogi drugi brendovi.

 

Kako teku vaše pripreme za OREA ART MARKET i što možemo očekivati od vas na marketu?
 

Iako sam mislila da ću uspjeti da ispoštujem svoj timeline, pripreme su opet nekako izmakle kontroli i sve postaje hektično, međutim vjerujem da će na dan marketa ipak sve biti onako kako sam i zamislila. Na OREA Art marketu u ponudi ću imati neke od svojih najpoznatijih proizvoda. Jedan od njih je AntiPlastik čaša dizajnirana s ciljem širenja vizije svijeta sa VIŠE KERAMIKE, a MANJE PLASTIKE. To je zapravo klasična plastična čaša, koju svi tako često koristimo, u novom keramičkom ruhu, a na OREA marketu će biti u novim bojama.

 



Također jedan od novih proizvoda su i ručno rađene “Prazne vazne” napravljene od prirodne gline s ciljem da korištenim staklenkama, flašama ili čašama udahnu novi život i pretvore ih u funkcionalnu i originalnu vaznu. Možemo ih uklapati i jednu u drugu te praviti svoje jedinstvene skulpture. Osim ovih proizvoda, tu će biti još još različitih šolja i čaša, kao i keramički privjesci bosanske kućice, tramvaji...

 



Na koje sve načine vam ovakvi marketi, kao što je OREA, pomažu u poslovanju?
 

Marketi posjeduju socijalni elemenat koji se kod online prodaje gubi, a koji je veoma važan.  Oni su odličan način povezivanja sa već postojećim kupcima kao i sa novim potencijalnim klijetima. Povećava se vidljivost brenda, omogućava se čak i ispitivanje tržišta, reakcija kupaca je odmah vidljiva i iskrena, a kupci mogu na licu mjesta vidjeti proizvode koje su do tada vidjeli samo na fotografijama. Ono što OREA market čini drugačijem je zaista visok stepen promocije brendova, veliki promet kupaca i visok kvalitet organizacije.
 

***


Samusa

 

Što vas je motiviralo na osnivanje brenda i pokretanje vlastite kreativne priče?
 

U mom slučaju bilo je više motiva za osnivanje brenda. Pored izazova da se okušam u pokretanju vlastitog malog biznisa, motiv je bio i da osmislimo okvir u kojem bi zlatarstvo, kao tradicionalni zanat koji moja porodica generacijama gaji, nastavili da njegujemo kroz naš rad. Taj okvir je trebao da bude nešto novo na tržištu po čemu bismo bili prepoznatljivi i drugačiji od ostalih.

 

Po čemu se upravo vaš brend razlikuje od ostalih i što ga čini posebnim?
 

Obzirom da je otac zlatar, a ja arhitekt, fuzijom te dvije struke je rezultirao arhitektonski nakit inspirisan motivima Sarajeva i Bosne i Hercegovine. Mišljenja sam da je inovativan pristup kreiranja nakita nešto što nas čini posebnim.

 



Što vam je najveća prepreka na tržištu i što bi vam olakšalo svakodnevno poslovanje kao brendu u BiH?
 

Živimo u vremenu koje je na globalnom polju puno izazova, koji nedvosmisleno jako utiču na poslovanje, a prvi na udaru su uglavnom mali proizvođači i mali biznisi. Spremnost na promjene, prilagodljivost na novonastale uslove i umrežavanje sa sličnim poslovnim profilima su sigurno osobine koje nam svima mogu jako pomoći u prevazilaženju prepreka. Također, razumijevanje našeg položaja od strane vlasti bi svakako relaksiralo i olakšalo svakodnevno poslovanje.

 

Kako teku vaše pripreme za OREA ART MARKET i što možemo očekivati od vas na marketu?
 

Skoro smo putem društvenih mreža predstavili naše nove modele u sklopu kolekcije koju smo nazvali Ornamenti. Radi se o kolekciji kroz koju tretiramo zanimljive detalje i motive sa fasada historijskih objekata u Sarajevu. Upravo je OREA Art Market idealan događaj koji  će nam dati mogućnost da ljudima uživo predstavimo naše nove radove.

 



Na koje sve načine vam ovakvi marketi, kao što je OREA, pomažu u poslovanju?
 

Benefiti koje mi kao izlagači imamo prilikom učešća na OREA Art Marketu su višestruki. Pored prilike da za relativno kratko vrijeme mnogo ljudi upoznamo sa našim radom, u prilici smo i da provedemo vrijeme sa ostalim kreativcima, i kroz razgovor razmijenimo iskustva što u konačnici pozitivno djeluje na naše poslovanje.

***
Naslovna fotografija: Imaginarum


Bonjour

Mučnine u trudnoći? Doktorica konačno daje odgovor koji su trudnice čekale.

TEKST: Bonjour.ba

Mučnine u trudnoći? Doktorica konačno daje odgovor koji su trudnice čekale. Mučnine u trudnoći? Doktorica konačno daje odgovor koji su trudnice čekale.

Trudnoća mijenja svakodnevicu brže nego što očekujemo. Prve sedmice donesu i lijepe emocije i male izazove: iznenadni umor, osjetljivost tijela ili jutra koja jednostavno ne liče na ona ranija.

Mučnine su među najčešćim razlozima zbog kojih se žene javljaju ginekologu i baš tu nastaju pitanja o tome šta je normalno, kada se zabrinuti i šta zaista pomaže. 

Upravo zato smo u Bonjour.expert serijalu razgovarali s dr. Dženitom Kurtćehajić, specijalisticom ginekologije i akušerstva, kako bismo dobili jasne i provjerene odgovore o ranim simptomima trudnoće i mučninama koje prate ovaj period.
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-4-bonjour-ba

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-17-bonjour-ba-gif

Dženita Kurtćehajić, dr. spec. ginekologije i akušerstva i Emina Smaka, glavna urednica Bonjour.ba portala


Uz savjete o ishrani i malim jutarnjim rutinama, trudnice sve češće čuju i preporuke za prirodnu podršku na bazi standardiziranog ekstrakta đumbira, poput Antimetila.
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-11-bonjour-ba

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-13-bonjour-ba


Prvi signali trudnoće javljaju se ranije nego što mislite   
 

Na pitanje kada zapravo počinju prvi znakovi trudnoće, doktorica je naglasila da tijelo ponekad reagira mnogo prije nego što test pokaže dvije crtice. Kako kaže:

“Tijelo počinje da šalje prve signale trudnoće već sedmicu do dvije nakon začeća. Neke žene to mogu osjećati prije izostanka menstruacije, a neke iza. Obično su to simptomi poput osjetljivosti u grudima, učestalo mokrenje i umor, a četiri do šest nedjelja od izostanka menzesa se javljaju prve mučnine.”
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-306-bonjour-ba


Mučnine nisu slučajnost i evo šta ih zapravo pokreće


Kada govorimo o mučninama, odgovor nije jednostavan, ali uz stručno objašnjenje sve postaje jasnije. Dr. Dženita je izdvojila glavne razloge: “Mučnine obično nastaju zbog porasta humanog horionskog gonadotropina. To je hormon koji luči posteljica. S druge strane, estrogen i progesteron dovode do usporenog rada probavnog sistema. To je kao da zamislite da hormoni šalju tijelu signal da uspori strojeve jer se rađa novi život. Zatim nastaje mučnina.”

Objasnila je da tijelo radi ogroman posao iza kulisa, a mučnine su ponekad samo nuspojava te promjene tempa.


Doktorica otkriva šta je najbolje uzeti kao blagu pomoć kod mučnina  
 

U najpraktičnijem dijelu razgovora istaknula je rutine i male jutarnje trikove koje trudnice često usvajaju jer stvarno pomažu:

“Prije svega moram reći da je pravilna ishrana jako važna. Želudac ne smije biti ni pun ni prazan. Posebno u jutarnjim satima savjetuje se da na noćnom ormariću trudnica ima keksić ili badem i to uzeti prije nego što se ustane. S druge strane volimo preporučiti i čaj od džumbira. Međutim, sad na tržištu imamo olakšicu, Antimetil koji se može uzeti u vidu tablete da olakša mučnine.”
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-12-bonjour-ba

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-57


Nema mučnina? Doktorica objašnjava šta to stvarno znači


Mnoge žene brinu ako ne osjećaju mučninu uopće. Dr. Dženita je tu dilemu odmah razjasnila:

"Ukoliko nema mučnine u trudnoći, trudnice trebaju da znaju da to nije ništa opasno, ali s druge strane imamo statistike ukoliko su mučnine prisutne da je manja šansa da dođe do gubitka trudnoće. Čak do 80% je mučnina prisutna unutar prvih sedmica zato što raste taj nivo humanog horionskog gonadotropina."

Istaknula je da je odsustvo mučnine jednako normalno kao i njena prisutnost.
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-9-bonjour-ba


Jedan miris može promijeniti cijeli dan


Kada smo pitali dr. Dženitu šta najčešće pogoršava mučninu, vrlo konkretno je odgovorila: “Najčešće mučninu pogoršava neugodan miris kroz intenzivne parfeme, prženu hranu. Ako tome pridodamo još stres, mučnina je zatim jako intenzivna.”

 



Kada je mučnina samo faza, a kada vrijeme da reagujete?


Doktorica je posebno izdvojila trenutke kada mučnina prelazi granicu očekivanog: “Ukoliko žene imaju uredan kvalitet života, jednostavno imaju povremene mučnine, ne povraćaju pretjerano i mogu da jedu i piju, onda to nije neki veći problem.”

U razgovoru je doktorica pojasnila i kada mučnine prelaze granicu uobičajenog. Kaže da se u vrlo malom broju trudnoća javljaju izuzetno jaki oblici povraćanja, poznati kao hyperemesis gravidarum. U takvim situacijama trudnice ponekad ne mogu zadržati ni tečnost ni hranu, pa je potrebna bolnička njega kako bi se nadoknadili elektroliti i nutrijenti.

 Naglasila je da je ovaj oblik mučnina rijedak, ali je važno prepoznati ga na vrijeme.
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-8-bonjour-ba


Ovo mnoge trudnice rade protiv mučnina, a zapravo pogorša stanje


Kako kaže doktorica, neke reakcije trudnica nastaju iz dobre namjere, ali ne donesu olakšanje:

“Ono što ne pomaže protiv mučnine je da trudnice izbjegavaju da jedu ili da konzumiraju odjednom veće količine tečnosti i nekad koriste prenatalne vitamine sa visokom dozom željeza.”

Naglasila je da tijelo bolje reaguje na male, česte obroke i postepeni unos tečnosti.

Prve sedmice trudnoće donose najviše pitanja, ali i najviše prostora za razumijevanje vlastitog tijela. Mučnine, koliko god neugodne bile, najčešće su dio prirodnog ritma koji hormoni stvaraju u ovom periodu.
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-10-bonjour-ba
 

Iz odgovora dr. Dženite Kurtćehajić jasno je da rani period trudnoće postaje lakši onda kada trudnice razumiju šta se u tijelu događa i kada pronađu rutinu koja im odgovara. Nekima to znači promjenu prehrane, nekima mali jutarnji trik poput keksića prije ustajanja, a nekima prirodan oblik đumbira u Antimetilu, koji se pokazao kao blaga i praktična pomoć kod mučnina.
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-14-bonjour-ba
 

Važno je osluškivati svoje tijelo i dati sebi mogućnost da isprobate ono što vam može olakšati dan. Ponekad upravo takvi mali izbori naprave razliku i pretvore jutro u tren koji je mnogo nježniji i lakši za započeti.


Prirodni oblici podrške o kojima je govorila dr. Dženita Kurtćehajić


U razgovoru je doktorica spomenula da đumbir, posebno u standardiziranim oblicima, može biti blaga pomoć kod mučnina u ranoj trudnoći. Za trudnice koje žele isprobati ovu vrstu podrške, dostupna su dva oblika Antimetila, proizvoda na bazi ekstrakta đumbira, namijenjena za održavanje lakoće želuca tokom trudnoće i putovanja.


Antimetil® tablete


Oblik sa standardiziranim ekstraktom đumbira (50 mg), namijenjen odraslima, trudnicama od prvog dana trudnoće i dojiljama. Ne izaziva pospanost.*
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-308-bonjour-ba


Antimetil® gom tablete za žvakanje


Praktičan oblik (25 mg ekstrakta đumbira) koji se lagano otapa u ustima i može se koristiti i kada voda nije dostupna. Prikladan za djecu od 4 godine, trudnice i dojilje. *
 

mucnine-trudnoca-dzenita-kurtcehajic-bonjour-expert-antimetil-307-bonjour-ba

*Antimetil® ne smiju uzimati osobe sa opstrukcijom žučnog voda. Osobe koje uzimaju lijekove trebaju se prije korištenja posavjetovati sa ljekarom.

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Antimetil BiH
Bonjour.ba produkcija  
Voditeljica projekta: Semra Manjura  
Asistentica projekta: Inka Šehić  
Voditeljica: Emina Smaka  
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović  
Foto i video: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!