TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 8.7.2019.
Aleksandra Marković mlada je stilistica koja je u svoj portfolio ove godine upisala par odličnih editorijala koji su privukli pozornost svjetskih urednika.
„Moram da priznam da je ova godina donela baš ludu vožnju! Počelo je snimanjem Jasmine Sanders u Los Angelesu za naslovnu ruskog magazine Numero, zatim snimanjem Coco Rocha za italijansko izdanje magazine Grazia u New Yorku, pa samo zaredali Bebe Rexha u LA-u, Lorena Rae na rooftopu na 48. spratu opet u Njujorku i zatim Olivija Palermo da začini sva ta snimanja. Ali to nije sve, a većina devojaka bi mi pozavidjela, jer sam nedavno uradila i snimanje sa J Balvinom zajedno sa Leslie Grace (znam devojke, nije lako ostati ravnodušan pored njega!) opet za ruski Numero. Trenutno smo u pregovorima za par snimanja LA-u tako da se nadam da ćemo imati razloga da pričamo ponovo.“ – otkrila nam je Aleksandra na početku razgovora, koji smo dogovorili jako brzo, unatoč razlici od nekoliko vremenskih zona i udaljenosti od tisuće kilometara.

Aleksandra Marković
Foto: Milos Nadazdin
Aleksandra trenutno radi kao stilistica u New Yorku, a u skladu s njenim posljednjim angažmanom, Aleksandru smo zamolili da nas odvede iza kulisa snimanja naslovnice i editorijala za novo izdanje talijanskog Grazia magazina, koju krasi omiljena IT cura, Olivia Palermo, a za koju je Aleksandra radila kompletan styling. Uz video sa seta, koji vam ekskluzivno donosimo u nastavku, nismo mogli odoljeti da Aleksandru ne pitamo i koliko je bilo izazovno osmisliti kombinacije za ovu ikonu stila kao i kakva je atmosfera vladala na setu.
https://www.youtube.com/watch?v=1F7F3SuFA6A
Što ti je bila inspiracija za ovaj editorijal i naslovnicu?
Već par snimanja sam odradila sa photo duom Caleb & Gladys i kada su mi javili da možemo da snimamo Oliviju, bila sam van sebe od uzbuđenja. Oduvek, dok sam uređivala magazine u Srbiji, sam želela da radim nešto s njom, ali je u tom momentu delovalo samo kao san. I dan danas se sećam kako sam sa blogerkom Jelenom Karakaš pomno pratila svaki njen pokret i svaki outfit.
A moodboard s puno zelenila i s idejom da snimamo u nekoj od botaničkih bašti u New Yorku sam napravila još pre ideje da snimamo s Olivijom Palermo, tako da je ova ideja čekala pravi momenat i pravu osobu. Željela sam nešto egzotično, s puno kaktusa i prelepim svetlom u stakleniku kako bi izgledalo kao da smo snimali negde van grada zapravo. Ideja se super uklopila s idejom kako sam željela da predstavim Oliviju jer mislim da već dosta dugo ide na sigurne outfite i sve manje eksperimentiše. Takođe, s obzirom na to da je ideja potekla od toga da snimamo u jednoj od njujorških oaza, shvatila sam da je odlična konekcija jer je ona rođena Njujorčanka.

Koliko je bilo izazovno osmišljavati izdanja za ikonu stila koju voli cijela modna industrija?
Kako je ideja potekla iz tog zelenila, želela sam da i kombinacije izgledaju upravo tako – s puno floralnog printa, u bojama i dezenima koji su u mix&match odnosu s okruženjem.

Koji je dio snimanja bio najizazovniji/najzanimljiviji?
Najizazovniji deo je svakako bio dok smo pred početak snimanja prolazile kroz sve stylinge koje sam za nju osmislila. Iskreno se ne sećam kada sam imala toliku tremu.

A koji je tvoj najdraži look sa snimanja?
Moj najdraži look je definitivno Prada jer se odlično uklopio u ceo ambijent. Obožavam i Versace jer izgleda savršeno na njoj i cela ta poza mi je fenomenalna. Ali ne smem ni da izostavim Amina Muaddi look u pastelno-zelenom odelu. Zatim naravno, Chanel… Izgleda da su mi svi omiljeni. (smijeh)



Veselimo se novim modnim pričama u Aleksandrinom potpisu, koje će vjerujemo, baš kao i ova, unijeti svježinu na stranice omiljenih nam magazina.
***
Photo: Caleb&Gladys
Styling: Aleksandra Markovic
Makeup: Andrea Tiller
Kosa: Nicolas Eldin
Assistant Stiliste: Natalia Chagas
Makeup Assistant: Ann Benjamas Liendo
Video: Alfonso Victoria Vargas
Assistant fotografa: Fernando Sippel
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!