TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 8.7.2019.
Aleksandra Marković mlada je stilistica koja je u svoj portfolio ove godine upisala par odličnih editorijala koji su privukli pozornost svjetskih urednika.
„Moram da priznam da je ova godina donela baš ludu vožnju! Počelo je snimanjem Jasmine Sanders u Los Angelesu za naslovnu ruskog magazine Numero, zatim snimanjem Coco Rocha za italijansko izdanje magazine Grazia u New Yorku, pa samo zaredali Bebe Rexha u LA-u, Lorena Rae na rooftopu na 48. spratu opet u Njujorku i zatim Olivija Palermo da začini sva ta snimanja. Ali to nije sve, a većina devojaka bi mi pozavidjela, jer sam nedavno uradila i snimanje sa J Balvinom zajedno sa Leslie Grace (znam devojke, nije lako ostati ravnodušan pored njega!) opet za ruski Numero. Trenutno smo u pregovorima za par snimanja LA-u tako da se nadam da ćemo imati razloga da pričamo ponovo.“ – otkrila nam je Aleksandra na početku razgovora, koji smo dogovorili jako brzo, unatoč razlici od nekoliko vremenskih zona i udaljenosti od tisuće kilometara.

Aleksandra Marković
Foto: Milos Nadazdin
Aleksandra trenutno radi kao stilistica u New Yorku, a u skladu s njenim posljednjim angažmanom, Aleksandru smo zamolili da nas odvede iza kulisa snimanja naslovnice i editorijala za novo izdanje talijanskog Grazia magazina, koju krasi omiljena IT cura, Olivia Palermo, a za koju je Aleksandra radila kompletan styling. Uz video sa seta, koji vam ekskluzivno donosimo u nastavku, nismo mogli odoljeti da Aleksandru ne pitamo i koliko je bilo izazovno osmisliti kombinacije za ovu ikonu stila kao i kakva je atmosfera vladala na setu.
https://www.youtube.com/watch?v=1F7F3SuFA6A
Što ti je bila inspiracija za ovaj editorijal i naslovnicu?
Već par snimanja sam odradila sa photo duom Caleb & Gladys i kada su mi javili da možemo da snimamo Oliviju, bila sam van sebe od uzbuđenja. Oduvek, dok sam uređivala magazine u Srbiji, sam želela da radim nešto s njom, ali je u tom momentu delovalo samo kao san. I dan danas se sećam kako sam sa blogerkom Jelenom Karakaš pomno pratila svaki njen pokret i svaki outfit.
A moodboard s puno zelenila i s idejom da snimamo u nekoj od botaničkih bašti u New Yorku sam napravila još pre ideje da snimamo s Olivijom Palermo, tako da je ova ideja čekala pravi momenat i pravu osobu. Željela sam nešto egzotično, s puno kaktusa i prelepim svetlom u stakleniku kako bi izgledalo kao da smo snimali negde van grada zapravo. Ideja se super uklopila s idejom kako sam željela da predstavim Oliviju jer mislim da već dosta dugo ide na sigurne outfite i sve manje eksperimentiše. Takođe, s obzirom na to da je ideja potekla od toga da snimamo u jednoj od njujorških oaza, shvatila sam da je odlična konekcija jer je ona rođena Njujorčanka.

Koliko je bilo izazovno osmišljavati izdanja za ikonu stila koju voli cijela modna industrija?
Kako je ideja potekla iz tog zelenila, želela sam da i kombinacije izgledaju upravo tako – s puno floralnog printa, u bojama i dezenima koji su u mix&match odnosu s okruženjem.

Koji je dio snimanja bio najizazovniji/najzanimljiviji?
Najizazovniji deo je svakako bio dok smo pred početak snimanja prolazile kroz sve stylinge koje sam za nju osmislila. Iskreno se ne sećam kada sam imala toliku tremu.

A koji je tvoj najdraži look sa snimanja?
Moj najdraži look je definitivno Prada jer se odlično uklopio u ceo ambijent. Obožavam i Versace jer izgleda savršeno na njoj i cela ta poza mi je fenomenalna. Ali ne smem ni da izostavim Amina Muaddi look u pastelno-zelenom odelu. Zatim naravno, Chanel… Izgleda da su mi svi omiljeni. (smijeh)



Veselimo se novim modnim pričama u Aleksandrinom potpisu, koje će vjerujemo, baš kao i ova, unijeti svježinu na stranice omiljenih nam magazina.
***
Photo: Caleb&Gladys
Styling: Aleksandra Markovic
Makeup: Andrea Tiller
Kosa: Nicolas Eldin
Assistant Stiliste: Natalia Chagas
Makeup Assistant: Ann Benjamas Liendo
Video: Alfonso Victoria Vargas
Assistant fotografa: Fernando Sippel
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!