TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 6.11.2020.
Lejla Hodović i Aida Cvijetić sestre su koje se kriju iza brenda Almade by Sisters koji se zaljubljenicama u modu predstavio kroz liniju majica s naglašenim ramenima opuštenog kroja, uslijedila je linija dukserica, trenirki i sada kaputa.
Svaki od artikala ima ležeran kroj što omogućava stilski nonšalatan, no dotjeran izgled i modnu igru, ali i prepoznatljiv logotip brenda te poruku 'The power of a wish'.
Aida nam je u razgovoru otkrila kako su se odlučile na ovaj korak, zašto baš ovu poruku nosi svaki artikl, kao i što nam pripremaju za ovu sezonu.
***
Kako ste se odlučili pokrenuti vlastiti brend? Kako ide podjela poslova i zadataka između vas?
Za početak smo se bavile samo našim privatnim IG profilima i radile više za druge kompanije, dok nismo shvatile da možemo pokrenuti sopstveni biznis i raditi na istom principu, ali za sebe. U kratkom roku smo zaista postigle veliki uspjeh što nas i tjera da idemo dalje. Podjela poslova je bila vrlo jednostavna. Lejla vodi bukvalno sve u firmi, dok Aida radi marketing. Uglavnom prodaja i marketing nam nisu strani poslovi, tako da sve super funkcioniše.

Čime ste se vodili pri dizajnu etikete i pakiranja?
Etiketa je najveći prodajni alat i uvijek nas je na proizvodu privlačila ista pa tako je i naša etiketa nekako na svakom proizvodu u prvom planu. AL pored toga što nosi prva slova našeg imena, ona ima mnogo veće značenje jer ustvari ako malo bolje pogledate, tu su i prva slova naše djece (Lana, Mak, Arian i Vanja ). The power of a wish je poruka koja zaista snagu vaših želja pretvara u snove, tako je barem sa nama. :)

Kako teče sam proces proizvodnje Almade by Sisters artikla od nacrta do konačnog proizvoda?
Mi nismo dizajnerice, mi smo sestre koje su od platforme IG iskoristile zaista ono što nam je i bilo u planu. Tako da sve što od proizvoda vidite kod nas, mi nismo „izmislile“ jer realno sada ne postoji čak ni dizajner koji može napraviti nešto što ne postoji već radimo stvari koje nisu dostupne na našem tržištu, a uvijek su moderne i must have.

Kada se dogovorimo za komad koji ćemo raditi, idemo našoj konstruktorci koja nam radi nacrt. Nakon toga se radi jedan urnek koji mi dodatno ispravljamo, ako treba, ako ne odmah ide u proizvodnju.

Koji će se artikli naći kao dio vaše ponude u ovom periodu?
Trenutno radimo na novim modelima kaputa koje kombinujemo sa našim trenerkama ili haljinama. Kaput je komad odjeće koji šta god da imate ispod njega, da li je to jeans i obična bijela majica, daje onaj dodatak vašem looku, a sa bojama koje mi radimo, ne možete ostati neprimijećene.

S kojim ste preprekama susreli u realizaciji projekta?
Pa nismo imali nekih prepreka što se same proizvodnje tiče, ali imamo npr. problem sa pronalaskom materijala jer mi zaista radimo na kvaliteti proizvoda, a ne na kvantitetu jer želimo da radimo male količine kako bi svaki kupac nosio jedinstvenu stvar.
Artikl na koji ste najponosniji?
Definitivno naši oversize kaputi koji se bukvalno rasprodaju preko noći!

Kakav stil njeguješ ti, a kakav Lejla?
Ja sam nekako uvijek bila opuštenija u smislu da sam uvijek kombinovala stvari za koje bi mi Lela govorila da ne idu jedna sa drugim, tako da ponekad i kada sam u gradu, vidim da me ljudi čudnu gledaju. Meni nema stvari koja nije spojiva, ja spajam sve sa svim, dok Lejla je malo drugačija i više je damski od mog. :)

Najbolji modni savjet koji si dobila?
Hm... dobila sam ih baš mnogo, ali ovaj mi je ostao baš u pamćenju i njega baš upražnjavam, a to je da ne trebaš imati cipele s petom da bi bila ženstvena ili elegantna.

***
Foto: Almade by sisters
Tekst: Dijana Ćavar
TEKST: Ada Ćeremida
Halloween je u posljednjih nekoliko godina postao još jedan dan u kalendaru kada svi žele izgledati zanimljivo, ne nužno zastrašujuće.
Heidi Klum je to odavno pretvorila u umjetnički performans, a ostali su samo pratili. Kostim je postao produžetak stila, način da se igraš s identitetom, da se našališ sa sobom i s modom.
Ali ove godine, umjesto da kopiramo viralne ideje s Instagrama, vraćamo se osnovama, arhetip likovima Noći Vještica: duhovima, vješticama, piratima… onima koji su obilježili svaku Halloween zabavu.
Samo što ih ovog puta gledamo kroz drugačiji objektiv, kroz modu. Uz malo makeupa, tkanine i inspiracije iz arhiva od Galliana do McQueena, Westwood i Wuna, čak i najjednostavniji kostim može izgledati kao ideja s piste.
Najbolji Halloween kostimi nisu oni koji izgledaju skupo, nego oni koji izgledaju kao ideja. Ovo je poziv da se zabavite s modom, s materijalima, s time kako sebe vidite u ogledalu. Jer u svijetu gdje svaka maska već postoji online najzanimljivije je izmisliti svoju.
Duh kao minimalistička fantazija
Zaboravite plahte. Duh može izgledati krhko, romantično i gotovo couture. Probajte kombinaciju vintage slip haljine, tila i čipke, kao da ste upravo izašli iz Gallianove kolekcije iz 2009. ili poetike Robert Wun svijeta couture. Njegova kolekcija “For Love” spaja eleganciju i horor, dok ručno vezeni krvavo crveni otisci na svili podsjećaju da i tuga može biti vizualno prekrasna.
Ovo je duh koji nosi vintage slip haljinu, obavijen slojevima tila i čipke, sa glass-skin efektom lica inspirisanim Pat McGrath lookovima. Blijeda koža, proziran sjaj, trepavice koje djeluju kao da su zaleđene.

Foto: @robertwun


Foto: @patmcgrath
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Elegantna, ali opasna vještica
Vještica je oduvijek bila modni arhetip. Tajna je u teksturi i kontrastu: mat naspram sjajnog, čvrsto naspram prozirnog.
Zamislite siluetu koja spaja Margielinu arhitektonsku preciznost i teatralnost Muglerove couture kolekcije iz 1986. godine, crno, oštro, fluidno, ali s dozom tajne. Makeup neka prati ton dima i masline, s minimalnim sjajem.
Foto: @archivedrunway


Foto: @manfredthierrymugler
Vrag i anđeo: yin i yang estetika
Ako postoji kostim koji svaka generacija iznova reinterpretira to je ovaj. Vrag i anđeo su idealan duo, pogotovo ako želite izgledati kao kontrasti u istom editorijalu.
Umjesto lateksa i perja, probajte spoj crne i bijele u teksturama: svila, koža, til. Zamislite kontrast Muglerove kolekcije “Les Infernales” 1988 i anđeoske eterike Givenchy couture revije iz 1999. kada je Alexander McQueen poslao bijelog anđela s krilima i teškom tišinom na lice piste.
Vrag nosi strukturu, sjaj i crveni akcent, možda samo ruž ili rukavicu. Anđeo je fluidan, gotovo providan, s bijelom svilom i refleksijama svjetla na koži. Zajedno izgledaju kao dvije strane istog sna. Igra kontrasta, ali bez potrebe da objašnjavate ko je “dobar”.


Foto: @archivedrunway
Mumija: Dekonstrukcija i DIY
Jedan od najlakših kostima ako volite improvizaciju. Iskoristite bijele trake, zavoj, stare košulje, komade gaze. Umotajte, presložite, vežite. McQueen 2001. bi bio ponosan. Inspiracija je upravo McQueenov “VOSS”, gdje je Kate Moss djelovala kao zarobljeni duh u ogledalu i Glenn Martens za Gaultier couture 2022., koji je tkaninu pretvorio u skulpturu.
Umjesto doslovnih zavoja, koristite slojeve bež, bijelih i sivih tonova. Igrajte se dužinom i teksturom, pustite da rubovi ostanu neuredni.
Ovo je prilika da se poigrate teksturama i kontrastima umjesto da izgledate “zavijeno”, izgledajte kao da ste izašli iz performansa. Makeup neka djeluje iscrpljeno, ali sjajno u tonovima sive i bež, s tragovima metalik refleksa.
Foto: @thefashionobserve



Foto: @archivedrunway
Viktorijanski avangardizam: drama u slojevima
Zamišljeno, mračno, prepuno detalja, ovaj stil balansira između kostima i koncepta. Pomišljajte na Vivienne Westwood, rane Dior couture siluete i opsesiju viktorijanskim oblikom.
Vivienne Westwoodova kolekcija “Portrait” iz 1990. postavila je temelje: korseti, čipka, barokna krutost i previše nakita. Gallianov Dior 2000. dodao je teatralnost Marie Antoinette. Perike, puder, ironiju.
Makeup Pat McGrath za Dior 2004. naglasio je lice kao platno, s bjelkastim tenom i zlatnim refleksima.
Ovdje je sve pitanje stava i detalja.
Kombinirajte čipku i kožu, visoku kragnu i stegnut struk. Igra između dekadencije i duhova iz prošlog vijeka nikad ne izgleda zastarjelo.


Foto: @archivedrunway

Foto: @patmcgrath
Pirat: Barokni haos
Romantičan, prljav, ali s modnim pristupom. Bijela košulja s volanima, stari korzet, masna kosa, nakit koji izgleda kao da ste ga ukrali iz muzeja. Pirat je zapravo romantični anarhista mode. Galliano 1993, bio je njegov manifest: slojevi, vez, neuredna kosa i osjećaj dekadentne slobode.
Dodajte crni eyeliner, prstenje i stav. Nema ničeg doslovnog u tome, ali svi će znati šta ste. Pirat je zapravo romantični anarhista mode.
Zamislite miks Diora Jonathan Andersona sa Paris Fashion Week-a ove godine i energije Sonie Rykiel 2005, razbarušeno, ali precizno. Bijela košulja s volanima, korzet, čizme i nakit koji izgleda kao da ima priču.
Foto: @archivedrunway
Kauboji: Western estetika s urbanim obratom
Kaubojski moment se ove godine vratio u punom sjaju. Od Cowboy Carter ere do revija Marka Gonga za proljeće/ljeto 2026. i SweetChilling “Runnin’ Wild” spektakla, western je postao runway materijal.
Pomislite na Devon Aoki u Cavalliju 2004.: denim koji pleše između glamura i prašine. Košulja s resama, čizme s potpeticom, kaiš s kopčom, sve to može izgledati kao look, ne kostim.
Trik je u kontrastu: dodajte trench ili svilenu maramu. A za šešir? Obavezno vintage.



Bonus: profesije kao kostim trope
Ako ste više u raspoloženju last-minute, ovo je sekcija za vas. Kostimi inspirirani profesijama policajac, bokser, vatrogasac, poslovni čovjek postali su svojevrsni Halloween arhetip. Ne morate ih previše objašnjavati.
Samo ih stilizirajte kao modni lik. Jedna košulja, jedna ideja, malo ironije i sve je jasno.

Foto: @archivedrunway
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!