Nevena Pandža je nutricionistica i u Mostaru je pokrenula brend Nutricioniziraj se. Otkrila nam je sve o njemu. - Bonjou...

Nevena Pandža je nutricionistica i u Mostaru je pokrenula brend Nutricioniziraj se. Otkrila nam je sve o njemu.

Tekst:

Bonjour.ba

POSLOVNI SAVJETI
25.2.2021.

Nevena Pandža je završila preddiplomski i diplomski studij nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu te je svoj rad usmjerila na educiranje i informiranje najmanjih na razvoj zdravih prehrambenih navika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Obzirom da se pojedini prehrambeni izbori vežu upravo uz naše znanje o prehrani, kroz Nutricionizraj se na zabavan način uči svoje pratitelje o sastavu hrane, kako primijeniti principe pravilne prehrane u svakodnevnom životu, kako koristiti hranu kao pomoćnu terapiju u borbi protiv raznih zdravstvenih tegoba, ali i ono najvažnije - kako uživati u hrani!

S ovom mladom poduzetnicom smo proveli jedno poslijepodne u Sarajevu u sklopu #FEELGOODmajica projekta tijekom kojeg smo naučili par praktičnih trikova o pripremi idealne užine tijekom radnog dana, nove recepte, ali i uživali u energiji i valu pozitivizma koji Nevena nosi sa sobom.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Ideja za brend „Nutricioniziraj se“ nastala je tijekom studiranja za kuhinjskim stolom u Zagrebu. Zaljubljena u svoju struku, svaki put kada bismo se družili uz hranu, ja bih pričala o kombinacijama, izvoru nutrijenata, utjecaju hrane na organizam i sl. Simbolično, na Valentinovo 2016. godine pokrećem Facebook i Instagram stranicu “Nutricioniziraj se” s ciljem educiranja o prehrani, ali i konzumiranja raznolike prehrane.

Najveći izazov je bio stvoriti sebi radno mjesto budući da nije bilo otvorenih natječaja. Organizirajući veliki broj edukacija za sve uzraste, ostvarene suradnje s poliklinikama i različitim centrima, ljude je nutricionizam zainteresirao. Te sam prije pet godina bila među prvim aktivnim nutricionistima u Bosni i Hercegovini.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

MOTIVACIJA/ RAZNOLIKOST/ BALANS.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

  • Analiza i interpretacija sastava tijela
  • Nutricionističko savjetovanje
  • Nutricionističko dvomjesečno praćenje s personaliziranim planom prehrane
  • Stručne edukacije
  • B2B konzalting iz područja nutricionizma

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Budim se u 06:15 h, nakon čega slijedi priprema čaja, doručka i obroka za posao. U autu do posla slušam radio, a uz jutarnju kavu prelistam planer i posložim dnevne obveze. Radni dan ispunjen je nutricionističkim savjetovanjima, komunikacijom putem mailova ili društvenih mreža, sastancima,  planiranjem novih projekata i gostovanjima u medijima.

Da bih imala energije za sve planirane zadatke iz svog CHICovnika i Google kalendara, važno mi je napraviti pauzu oko 15 h za ručak s obitelji ili prijateljima. U poslijepodnevnim satima završavam smjernice i individualne planove prehrane te objave na društvenim mrežama. Oko 19 h je ili trening ili šetnja po gradu. Trudim se u krevetu biti oko 23:00h, a šalica čaja od matičnjaka i par stranica knjige s noćnog ormarića pobrinu se da mirno utonem u san.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Realna sam osoba i stručna i obrazovana nutricionistica. Iskrena sam i otvorena prema ljudima koji od mene zatraže stručni savjet. Mnogi smatraju da je životni  fokus svakog nutricioniste isključivo na hrani i da na neki način vrednuju druge ljude prema njihovim prehrambenim izborima. U mom slučaju, to nije tako. Usmjerena sam da mi i život i prehrana budu što kvalitetniji, ali i zanimljivi, praktični i zabavni. Zato se trudim izazove koje osoba ima pogledati najprije iz njihovog ugla te na osnovu prikupljenih informacija dati stručne i profesionalne smjernice za poboljšanje prehrane. Pozitivni osvrti klijenata su bazirani upravo na mom ljudskom pristupu i stručnim savjetima koji rezultiraju pozitivnom promjenom. Nema bolje preporuke od zadovoljnog klijenta.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Kad sagledam svoj put, ne mogu navesti niti jedan konkretan neuspjeh, sve je imalo svoju ulogu da budem ovo što jesam danas. Na projekte koji se nisu odvili kako sam planirala, gledam kao na puzle na rubu slagalice: možda ne daju uvid u samu sliku, ali su tu da bi slika bila potpuna.
Da nastavim dalje, motivira me stav zadovoljne i samopouzdane žene koja je izašla iz svog začaranog kruga, nasmijane oči majke kojoj je dijete prihvatilo promjene u prehrani radi zdravlja, poruka dečka koji se konačno može baviti tjelesnom aktivnošću u kojoj uživa s dovoljno snage i bez bola u želudcu.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Networking i podrška su važan dio poduzetništva. Kada se okružite proaktivnim ljudima, oni vas mogu inspirirati da na još zanimljiviji način realizirate svoju priču. Treba pričati o svojoj ideji, bez straha da će nam ju netko ukrasti, jer ju ustvari nitko ne može napraviti na baš taj jedinstven način.
Moramo dati krila i oblik svojoj ideji.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Mislim da scena #MadeinBiH proizvoda ima sve više reflektora. Kreativni projekti, promotivni članci, sajmovi, podrška fondacija samo su neki od koraka kojima možemo jedni drugima ukazati na kreativnost ljudi ove zemlje.
Sestri i meni je odavno običaj da kupujemo i šaljemo #MadeinBiH poklone obitelji i prijateljima. U ovogodišnjim blagdanskim poklonima su bile knjige za odrasle i djecu, planeri, nakit, dekorativni ukrasi, odjeća, dizajnerske zaštitne maske, sve s etiketom #MadeinBiH. Shvaćamo vrijednost tih proizvoda koji su svojevrsna razglednica i suvenir naše zemlje. Čak imamo tradiciju kada idemo na putovanje ponijeti iz BiH magnet, slatkiš ili kavu i ostaviti domaćinu kod kojeg smo iznajmili smještaj.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Nevena Pandža

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Čini mi se da u svakoj fazi života imam djelo o kojem mnogo promišljam i s kojim mi se preklapaju životna događanja. U zadnje vrijeme to se događa s ciklusom Genijalna prijateljica, autorice pod pseudonimom. Sviđa mi se što djelo stoji samo za sebe u svojoj veličini.
Zaintrigirala me je tema odrastanja dvije najbolje prijateljice i njihove individualne i zajedničke borbe. Pojedini ljudi imaju snažan utjecaj na naše živote, čak i u odsustvu i bez obzira na to što na idućoj raskrsnici idemo različitim putevima. Istaknula bih odlično oslikavanje tjelesnog i mentalnog sazrijevanja žene, žongliranje između ambicije, ženskog poduzetništva, majčinstva, hirova, ljubavi i ljubomore.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Iako volim svoj posao i uživam u njemu, svjesna sam koliko je “burn-out” postao česta pojava u poslovnom svijetu, tako da se uz posao trudim dobro organizirati i zasluženi odmor u vidu kave u omiljenom kafiću, šetnje sa psom, druženja s dragom osobom, wellness i spa vikenda, večere u restoranu, filmske večeri, dobrog časopisa u nedjeljno opušteno jutro...

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Projekt #PoduzetneZajedno spaja žene iz cijele BiH koje imaju sličnu viziju i cilj, a benefiti su upravo onaj networking o kojem sam maloprije pričala. Kroz online webinare s Anom Lukenda usvojile smo nova znanja i vještine vezano za fotografiranje naših proizvoda i usluga, ali sam i bar virtualno upoznala sve sudionice i njihove kreativne priče. Dolazak u Sarajevo, fotografiranje i razgovor s vama iz BONJOUR.ba tima daje dodatnu podršku za daljnje korake.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Teško je pokrenuti bilo što u BiH, naročito poslovnu priču. U BiH se nažalost mnogo glasnije čuje za neuspjeh, nego za uspjeh. Imam osjećaj da se više unaprijed stidimo potencijalnog neuspjeha, nego što ga se bojimo. Tu stigmu trebamo razbiti. Sve neuspjele pokušaje smatrajmo testiranjem i analizom tržišta. Možda tržište u ovom trenutku nije spremno za vašu genijalnu ideju, a možda nam baš to svima nedostaje.
Prvi korak je pokušati i vjerovati u to.



***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba

Povezani članci

Najpopularniji članci

Posljednje objavljeno