TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 11.2.2020.

Jedna od najtežih situacija s kojom smo se svi u većoj ili manjoj količini susreli u svojoj karijeri sigurno je neuspjeh. Upravo on je krivac i uzročnih negativnih emocija, pretjerane brige, neodlučnosti i analiziranja.

Zato smo odlučili istražiti kako se najbolje nositi s neuspjehom, kako ga premostiti te kako nastaviti raditi nakon što smo doživjeli neuspjeh.

Kroz vodiče poznatih savjetnika i uspješnih osoba koje su iz prve ruke doživjele velike neuspjehe stvar koja se najprije može uočiti je činjenica da je veliki broj njih zapravo u potpunosti promijenio svoj život nakon neuspjeha. On ih je naučio kako da se postave prema događajima u svom životu, dao im putokaz kako stvari raditi, odnosno ne raditi te im je na neki način pomogao da budu ono što jesu sada, a to je – uspješni i sretni.

Kako i vi na osnovu njihovih primjera možete objeručke prihvatiti neupjeh u vašem životu kao priliku za promjenu, otkrijte kroz savjete u nastavku.

KORAK 1 – Pokušajte kontrolirati vaše emocije.

Neuspjeh obično dolazi iznenada. Tada nemojte naglo reagirati, biti negativni i u potpunosti razočarani u sebe. Ne smijete zaboraviti da ste i vi osoba kojoj se događaju greške i nažalost nismo programirani tako da apsolutno uvijek znamo što radimo i da u naše aktivnosti budemo sigurni u potpunosti. Nekad je važnije da ste riskirali i pokušali te doživjeli neuspjeh nego da ste nastavili svoju svakidašnju rutinu u zoni ugode.  

KORAK 2 – Potražite ritual koji će vam pomoći nositi se s neuspješnim događajem.

Nakon što se dogodio neki neugodni scenarij, najgore što možete napraviti za sebe je zatvoriti se u svoja četiri zida i pretjerano analizirati sve što ste mogli napraviti drugačije. Ono što će vam pomoći u fazi prihvaćanja neuspjeha je posjeta prijatelju koji će vas saslušati, vježbanje kako biste mogli svoju energiju usmjeriti na nešto drugo ili jednostavno šetnja sa svojim psom.

KORAK 3 – Zaboravite na pesimizam

Što god radili, nipošto nemojte dopustiti da vas te neugodne emocije izjedaju iznutra. Nakon neuspjeha niste ništa izgubili, nego upravo suprotno, otkrili ste način na koji stvari ne funkcioniraju i sada se možete usredotočiti na neke druge načine koji će vas potencijalno dovesti do željenog cilja.

KORAK 4 – Razvijte svoje stavove prema neuspjehu

Što vas je dovelo do neuspjeha? Kako ste ga mogli izbjeći? Jesam li stvarno doživjela neuspjeh ili postoji način na koji mogu popraviti stvari? Je li ovaj neuspjeh moja šansa za novi početak? Sve su ovo pitanja i stavovi koje možete zauzeti tada kad se neuspjeh dogodi i jako je važno da se ispravno postavite prema danoj situaciji.

KORAK 5 – Prihvatite odgovornost za neuspjeh

Nitko ne voli doživjeti neuspjeh. On utječe na naše samopouzdanje, čini da se preispitujemo u čemu je smisao svega i učini nas frustriranima. No da nije neuspjeha, ne bismo s tolikim veseljem slavili svaki maleni uspjeh, zato uzmite stvari u svoje ruke, preuzmite odgovornost za svoj neuspjeh ponosno te pokušajte iz njega naučiti ono najbitnije. To će vas izgraditi u poslovnom, ali i u osobnom smislu, što samo potvrđuje da neuspjeh ne mora biti negativna stvar u vašem životu.

KORAK 6 – Istražite neuspjehe uspješnih i poznatih ljudi

Ako mislite da ste jedina osoba kojoj se dogodio neuspjeh, uvelike se varate jer su neke od najpoznatijih i najuspješnijih osoba doživjele brojne neuspjehe prije no što su uspjeli u ostvarenju svojih snova. Potražite takve primjere među uspješnim ljudima i neka vam oni budu inspiracija da neuspjeh ne trebate doživljavati kao kraj puta, nego kao još jednu stanicu u vašoj karijeri.

KORAK 7 – Upitajte se što iz toga možete naučiti

Iz jednog malenog ili velikog neuspjeha možete naučiti puno toga. On vam može biti putokaz kako stvari ne trebate raditi, upozoriti vas da ste dovoljno snažni jer ste uspjeli taj isti neuspjeh premostiti i može vam biti motivacija da uvijek dajete više od sebe jer će se to itekako isplatiti.

KORAK 8 – Razvijte strategiju s kojom ćete nastaviti raditi

Nakon neuspjeha, vjerojatno najteža stvar je sigurno ponovo se vratiti za radni stol i početi ispočetka ili na pola puta. Upravo zato trebate početi. Morate si dokazati da još uvijek ima te energije u vama koja se želi boriti za uspjeh te si morate dokazati da vi to možete. Jer uistinu možete.


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!