TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 9.3.2022.
Sa sve većom popularizacijom knjiga i filozofija koji favoriziraju konstantni rad, dostupnost i uključenost, moramo se upitati je li to zaista produktivno.
Takozvana 'hustle' kultura naglasak stavlja na to da konstantno radimo i budemo usmjereni na naš posao tijekom gotovo svakog sata koji smo budni. No, ukoliko želimo imati istinski balans između svih stvari koje volimo, važno je i da ne unesemo toksičnost u naš ritam rada i da sve isplaniramo tako da napredujemo, ali i da imamo vremena za sebe i za nama nadraže ljude. Kao i u svemu, i u ovome su jako bitni maleni koraci koji vode ka ultimativnoj produktivnosti radi koje ne trebate ustajati u 5:00h ujutro. Koji su to koraci otkrijte u nastavku.
Multitasking nije vaš prijatelj, iako se tako nekad čini
Jedni kažu da ne mogu bez multitaskinga, drugi su uvjereni kako je multitasking samo put do sitnih grešaka. Obavljanje više poslova odjednom ponekad može biti korisno, npr. kada slušate glazbu dok se spremate ujutro. No, kad radite na svom radnom mjestu na nečemu za što je potreban veliki fokus, trošite duplo više energije ako učestalo letite s jedne obveze na drugu. Vjerujemo da je jako izazovno postaviti granice i ostaviti vrijeme za apsolutno sve u danu kako ne bi bilo multitaskinga. Ali, ukoliko unaprijedite ovu vještinu, osjetiti ćete koliku kontrolu imate nad vlastitom produktivnosti.

Ozbiljno shvatite pauzu od posla
Balans između posla i privatnog života je teško postići u današnjem modernom ritmu kada smo svi konstantno uključeni i povezani. No, to ne znači da je nemoguće. Vašem tijelu je potrebno da zna razliku između vremena za odmor i vremena za rad. Tako, ako provodite vrijeme na radnom mjestu i tu radite, vaš mozak će se naučiti da je vrijeme za rad kad sjedite za svojim radnim mjestom. Zato se ne preporučuje da svoj ručak na poslu ne jedete za radnim stolom, jer mozak time postaje zbunjen i ne može razlikovati odmor od posla.
Ovo je samo jednostavan primjer koji se može primijeniti na mnoštvo navika u vašem danu. Večer prije spavanja rezervirajte za toplo svjetlo i knjigu umjesto blještavila plavog ekrana mobitela kako bi vaš mozak znao da je vrijeme za odmor. Ujutro se istegnite i probudite tijelo uz šetnju, kratko vrijeme na balkonu ili ispred kuće kako bi se tijelo aktiviralo za novi dan umjesto da odmah posežete za mobitelom i provjeravate mailove. Ove malene promjene važne su za produktivnost koliko i vrijeme dok radite.
Fizička aktivnost je važnija nego što mislite
Osim što vježbanje i općenito aktivnost poboljšavaju čovjekovo raspoloženje, oni sudjeluju u poboljšanju zdravlja i fizičke spremnosti. Moderni poslovi nerijetko zahtijevaju često sjedenje i rad za radnim stolom. S obzirom na to, potreba za šetnjom i aktivnosti se neće naći u našem rasporedu ukoliko ju sami ne dodamo u listu obveza. Naravno, to ne mora odmah nužno značiti da se spremate za polumaraton. Mali korak može biti svakodnevna šetnja od pola sata ili čak 15 minuta. Zatim možete pružiti priliku raznim treninzima i pronaći onaj koji vama najviše odgovara. Fizička aktivnost tijekom dana poboljšava noćni san, daje vam više energije za obavljanje svakodnevnih aktivnosti i čini da se generalno osjećate bolje u vezi sebe.

***
Naslovna fotografija: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!