TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 19.2.2020.
Radna astmosfera na poslu te sveukupna komunikacija između radnih kolega uvelike utječu na to koliko ste produktivni, fokusirani i uspješni u svom poslu.
Bilo da ured dijelite s jednom ili 20 osoba, htjeli ili ne, posredno i neposredno utječete jedno na drugo i jako je važno da uspijevate zajedno obavljati svoje zadatke i surađivati u skladu s radnim ritmom koji svima odgovara.

A ukoliko želite biti dio tima i održavati zdravu komunikaciju sa svima, završiti posao na vrijeme te zajednički raditi na projektima koji će rezultirati sjajnim poslovnim poduhvatima, ovo su navike koje trebate izbjegavati. Prelistajte dalje.
STALNA NEGATIVNOST
Ukoliko je dio vaše rutine konstantna briga i nezadovoljstvo radi nekih neželjenih događaja ili akcija, potrebno je da se pokušate riješiti navike širenja negativne energije među vašim kolegama. Umjesto naglog reagiranja i pesimizma, uvijek si postavite pitanje kako možete riješiti problem te osmislite plan B i ova navika stalnog negativnog razmišljanja će polako blijediti iz vaše svakodnevice.
KAŠNJENJE
Svi smo se našli ili u situaciji osobe koja kasni ili u situaciji osobe koja čeka. I sasvim je u redu nekada zakasniti jer postoji previše faktora koji utječu na naš tempo od dana do dana. No, jednako tako stalno kašnjenje na posao, sastanke, dogovore, odgovore na mailove, ne samo da je jako neprofesionalno, nego može i utjecati na vaš performans na poslu i spriječiti napredak u vašoj karijeri, što vjerujemo, nikako ne želite.

PREKIDANJE KOLEGA DOK GOVORE
Kada radite u velikom ili malenom timu ljudi, međusobno uvažavanje je sigurno jedan od većih izazova. Ne želite da dođe do scenarija gdje jedna osoba bespotrebno stalno priča, a druge osobe koje imaju dobre ideje i prijedloge, jednostavno ne mogu doći na red. Takvu atmosferu uvijek nastojte izbjegavati i to na dva načina: ukoliko ste osoba koja često prekida ljude, sljedeći put to nemojte napraviti, zapišite na papir ispred sebe što ste htjeli reći i sačekajte dok osoba završi i recite, a ukoliko ste osoba koja uvijek šuti i dopušta drugima da ju prekidaju, budite samouvjereni i izborite se za izjašnjavanje svog mišljenja, tako da tijekom sastanka, zamolite pozornost kolega na još par minuta kako biste rekli i vaš komentar.
MANJAK POZORNOSTI
Iako možda mislite da nije primjetno kako vaša pozornost nije na nivou tijekom sastanka, apsolutno svatko u prostoriji može primijetiti vašu nezaintereziranost kroz razne vidove neverbalne komunikacije. Zato, pokažite poštovanje prema kolegama i osobi koja predvodi sastanak i nastojte iskoristiti vrijeme, kad ste već tu i budite aktivni u raspravama i dogovorima. Ništa ne možete izgubiti, upravo naprotiv.

NEOBAVLJANJE OBVEZA NA VRIJEME
Rad u tvrtkama i timovima je lančan i biti će funkcionalan ukoliko svaka osoba radi ispravno radi svoj posao. No, jako je važno i da osoba obveze završava na vrijeme kako bi cijela kompanija bolje funkcionirala, ali i kako biste i vi sami napredovali i imali više odgovornosti. Zato se uvijek nastojte držati rokova, organizirajte svoje vrijeme na osnovu njih te dajte sve od sebe kako bi vaš rad pokazao koliko ste sposobni i marljivi, a ne suprotno od toga.
PRETJERANO HVALJENJE
Pauze za kavu, pa čak i maleni razgovori za radnim stolom vrijeme su kada razmijenjujemo poneke sitnice iz svog života sa svojim prijateljima s posla. I svi nekako uživamo u tim razgovorima, pomažu nam u tome da se malo opustimo za vrijeme rada te su određeni način relaksiranja. No, ti razgovori ne moraju biti razlog radi kojeg ćete pretjerano pričati samo o sebi i svojim svakodnevnim poduhvatima. Naravno, s vremena na vrijeme se zaslužujete pohvaliti kolegama radi uspješno odrađenog posla, no, pazite da u vaše razgovore dodate i druge teme, kako biste zadržali zdrav odnos.

OGOVARANJE
Kad smo već kod sitnih razgovora sa svojim kolegama s posla, u tim razgovorima nipošto ne smijete pokretati teme koje se tiču tuđih života i akcija. Ogovaranje ne samo da u potpunosti unosi negativne emocije i energiju na vaše radno mjesto, nego time pokazujete nezrelost i neprofesionalnost. Umjesto toga pokušajte sa svojim kolegama razgovarati o zajedničkim interesima kao što su odlasci na trening ili komentiranje pobjednika ovogodišnjih Oscara. U svakom slučaju, ogovaranje ne smije biti na vašem dnevnom redu.
MJEŠANJE OSOBNOG I POSLOVNOG ŽIVOTA
Nemoguće je uz obitelj i prijatelje, tijekom radnog dana u potpunosti isključiti mobitel i naravno da ćete nekada prihvatiti osobne pozive i odgovoriti na poruke. No, budite oprezni i nemojte zlouporabiti vrijeme tijekom radnog dana za obavljanje privatnih poslova jer će ta vaša navika negativno utjecati na vaš preformans, time i na vaše kolege, a oni zajedno sa vašim šefom ili poslovođom mogu smatrati vaše ponašanje krajnje neprofesionalnim i neodgovornim. Pokušajte pauze koristiti za komunikaciju s najbližima.

NEUREDNOST
Bilo da je riječ o neurednosti na vašem stolu ili načinu na koji se odijevate, postoji određeni kodeks kojeg biste se trebali pridržavati. S tim kodeksom odijevanja ste se zasigurno upoznali već pri dolasku na svoje radno mjesto, a što se tiče radnog stola, hrpa papirologije, papiri od ručka zajedno sa hrpom isprintanih materijala za sastanak, primjer su neprofesionalnosti koju će vam vaše kolege brzo zamjeriti.
PREVIŠE NEODGOVORENIH E-MAILOVA
Komunikacija je jedan od najvažnijih elemenata na poslu. Uz dobru komunikaciju, obavljanje svake obveze i zadatka će ići brže, bolje, uspješnije. No, u suprotnom slučaju imate stalna kašnjenja, nervozu i mnoštvo obveza. Kako biste to izbjegli, nastojte vaše e-mailove slati jasno i jednostavno. Uvijek se izražavajte precizno bez ostavljanja mjesta za bilo kakvu drugu interpretaciju teksta kojeg ste poslali i uvijek se držite neke forme e-maila u kojoj će se primatelj e-maila brzo snaći. Također, lančane e-mailove uvijek nastojte jasno i prepoznatljivo imenovati kako bi uvijek ti mailovi bili na jednom mjestu i kako biste ih lakše mogli pronaći kasnije.

TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!