TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 19.2.2020.
Radna astmosfera na poslu te sveukupna komunikacija između radnih kolega uvelike utječu na to koliko ste produktivni, fokusirani i uspješni u svom poslu.
Bilo da ured dijelite s jednom ili 20 osoba, htjeli ili ne, posredno i neposredno utječete jedno na drugo i jako je važno da uspijevate zajedno obavljati svoje zadatke i surađivati u skladu s radnim ritmom koji svima odgovara.

A ukoliko želite biti dio tima i održavati zdravu komunikaciju sa svima, završiti posao na vrijeme te zajednički raditi na projektima koji će rezultirati sjajnim poslovnim poduhvatima, ovo su navike koje trebate izbjegavati. Prelistajte dalje.
STALNA NEGATIVNOST
Ukoliko je dio vaše rutine konstantna briga i nezadovoljstvo radi nekih neželjenih događaja ili akcija, potrebno je da se pokušate riješiti navike širenja negativne energije među vašim kolegama. Umjesto naglog reagiranja i pesimizma, uvijek si postavite pitanje kako možete riješiti problem te osmislite plan B i ova navika stalnog negativnog razmišljanja će polako blijediti iz vaše svakodnevice.
KAŠNJENJE
Svi smo se našli ili u situaciji osobe koja kasni ili u situaciji osobe koja čeka. I sasvim je u redu nekada zakasniti jer postoji previše faktora koji utječu na naš tempo od dana do dana. No, jednako tako stalno kašnjenje na posao, sastanke, dogovore, odgovore na mailove, ne samo da je jako neprofesionalno, nego može i utjecati na vaš performans na poslu i spriječiti napredak u vašoj karijeri, što vjerujemo, nikako ne želite.

PREKIDANJE KOLEGA DOK GOVORE
Kada radite u velikom ili malenom timu ljudi, međusobno uvažavanje je sigurno jedan od većih izazova. Ne želite da dođe do scenarija gdje jedna osoba bespotrebno stalno priča, a druge osobe koje imaju dobre ideje i prijedloge, jednostavno ne mogu doći na red. Takvu atmosferu uvijek nastojte izbjegavati i to na dva načina: ukoliko ste osoba koja često prekida ljude, sljedeći put to nemojte napraviti, zapišite na papir ispred sebe što ste htjeli reći i sačekajte dok osoba završi i recite, a ukoliko ste osoba koja uvijek šuti i dopušta drugima da ju prekidaju, budite samouvjereni i izborite se za izjašnjavanje svog mišljenja, tako da tijekom sastanka, zamolite pozornost kolega na još par minuta kako biste rekli i vaš komentar.
MANJAK POZORNOSTI
Iako možda mislite da nije primjetno kako vaša pozornost nije na nivou tijekom sastanka, apsolutno svatko u prostoriji može primijetiti vašu nezaintereziranost kroz razne vidove neverbalne komunikacije. Zato, pokažite poštovanje prema kolegama i osobi koja predvodi sastanak i nastojte iskoristiti vrijeme, kad ste već tu i budite aktivni u raspravama i dogovorima. Ništa ne možete izgubiti, upravo naprotiv.

NEOBAVLJANJE OBVEZA NA VRIJEME
Rad u tvrtkama i timovima je lančan i biti će funkcionalan ukoliko svaka osoba radi ispravno radi svoj posao. No, jako je važno i da osoba obveze završava na vrijeme kako bi cijela kompanija bolje funkcionirala, ali i kako biste i vi sami napredovali i imali više odgovornosti. Zato se uvijek nastojte držati rokova, organizirajte svoje vrijeme na osnovu njih te dajte sve od sebe kako bi vaš rad pokazao koliko ste sposobni i marljivi, a ne suprotno od toga.
PRETJERANO HVALJENJE
Pauze za kavu, pa čak i maleni razgovori za radnim stolom vrijeme su kada razmijenjujemo poneke sitnice iz svog života sa svojim prijateljima s posla. I svi nekako uživamo u tim razgovorima, pomažu nam u tome da se malo opustimo za vrijeme rada te su određeni način relaksiranja. No, ti razgovori ne moraju biti razlog radi kojeg ćete pretjerano pričati samo o sebi i svojim svakodnevnim poduhvatima. Naravno, s vremena na vrijeme se zaslužujete pohvaliti kolegama radi uspješno odrađenog posla, no, pazite da u vaše razgovore dodate i druge teme, kako biste zadržali zdrav odnos.

OGOVARANJE
Kad smo već kod sitnih razgovora sa svojim kolegama s posla, u tim razgovorima nipošto ne smijete pokretati teme koje se tiču tuđih života i akcija. Ogovaranje ne samo da u potpunosti unosi negativne emocije i energiju na vaše radno mjesto, nego time pokazujete nezrelost i neprofesionalnost. Umjesto toga pokušajte sa svojim kolegama razgovarati o zajedničkim interesima kao što su odlasci na trening ili komentiranje pobjednika ovogodišnjih Oscara. U svakom slučaju, ogovaranje ne smije biti na vašem dnevnom redu.
MJEŠANJE OSOBNOG I POSLOVNOG ŽIVOTA
Nemoguće je uz obitelj i prijatelje, tijekom radnog dana u potpunosti isključiti mobitel i naravno da ćete nekada prihvatiti osobne pozive i odgovoriti na poruke. No, budite oprezni i nemojte zlouporabiti vrijeme tijekom radnog dana za obavljanje privatnih poslova jer će ta vaša navika negativno utjecati na vaš preformans, time i na vaše kolege, a oni zajedno sa vašim šefom ili poslovođom mogu smatrati vaše ponašanje krajnje neprofesionalnim i neodgovornim. Pokušajte pauze koristiti za komunikaciju s najbližima.

NEUREDNOST
Bilo da je riječ o neurednosti na vašem stolu ili načinu na koji se odijevate, postoji određeni kodeks kojeg biste se trebali pridržavati. S tim kodeksom odijevanja ste se zasigurno upoznali već pri dolasku na svoje radno mjesto, a što se tiče radnog stola, hrpa papirologije, papiri od ručka zajedno sa hrpom isprintanih materijala za sastanak, primjer su neprofesionalnosti koju će vam vaše kolege brzo zamjeriti.
PREVIŠE NEODGOVORENIH E-MAILOVA
Komunikacija je jedan od najvažnijih elemenata na poslu. Uz dobru komunikaciju, obavljanje svake obveze i zadatka će ići brže, bolje, uspješnije. No, u suprotnom slučaju imate stalna kašnjenja, nervozu i mnoštvo obveza. Kako biste to izbjegli, nastojte vaše e-mailove slati jasno i jednostavno. Uvijek se izražavajte precizno bez ostavljanja mjesta za bilo kakvu drugu interpretaciju teksta kojeg ste poslali i uvijek se držite neke forme e-maila u kojoj će se primatelj e-maila brzo snaći. Također, lančane e-mailove uvijek nastojte jasno i prepoznatljivo imenovati kako bi uvijek ti mailovi bili na jednom mjestu i kako biste ih lakše mogli pronaći kasnije.

TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!