TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 19.2.2020.
Radna astmosfera na poslu te sveukupna komunikacija između radnih kolega uvelike utječu na to koliko ste produktivni, fokusirani i uspješni u svom poslu.
Bilo da ured dijelite s jednom ili 20 osoba, htjeli ili ne, posredno i neposredno utječete jedno na drugo i jako je važno da uspijevate zajedno obavljati svoje zadatke i surađivati u skladu s radnim ritmom koji svima odgovara.

A ukoliko želite biti dio tima i održavati zdravu komunikaciju sa svima, završiti posao na vrijeme te zajednički raditi na projektima koji će rezultirati sjajnim poslovnim poduhvatima, ovo su navike koje trebate izbjegavati. Prelistajte dalje.
STALNA NEGATIVNOST
Ukoliko je dio vaše rutine konstantna briga i nezadovoljstvo radi nekih neželjenih događaja ili akcija, potrebno je da se pokušate riješiti navike širenja negativne energije među vašim kolegama. Umjesto naglog reagiranja i pesimizma, uvijek si postavite pitanje kako možete riješiti problem te osmislite plan B i ova navika stalnog negativnog razmišljanja će polako blijediti iz vaše svakodnevice.
KAŠNJENJE
Svi smo se našli ili u situaciji osobe koja kasni ili u situaciji osobe koja čeka. I sasvim je u redu nekada zakasniti jer postoji previše faktora koji utječu na naš tempo od dana do dana. No, jednako tako stalno kašnjenje na posao, sastanke, dogovore, odgovore na mailove, ne samo da je jako neprofesionalno, nego može i utjecati na vaš performans na poslu i spriječiti napredak u vašoj karijeri, što vjerujemo, nikako ne želite.

PREKIDANJE KOLEGA DOK GOVORE
Kada radite u velikom ili malenom timu ljudi, međusobno uvažavanje je sigurno jedan od većih izazova. Ne želite da dođe do scenarija gdje jedna osoba bespotrebno stalno priča, a druge osobe koje imaju dobre ideje i prijedloge, jednostavno ne mogu doći na red. Takvu atmosferu uvijek nastojte izbjegavati i to na dva načina: ukoliko ste osoba koja često prekida ljude, sljedeći put to nemojte napraviti, zapišite na papir ispred sebe što ste htjeli reći i sačekajte dok osoba završi i recite, a ukoliko ste osoba koja uvijek šuti i dopušta drugima da ju prekidaju, budite samouvjereni i izborite se za izjašnjavanje svog mišljenja, tako da tijekom sastanka, zamolite pozornost kolega na još par minuta kako biste rekli i vaš komentar.
MANJAK POZORNOSTI
Iako možda mislite da nije primjetno kako vaša pozornost nije na nivou tijekom sastanka, apsolutno svatko u prostoriji može primijetiti vašu nezaintereziranost kroz razne vidove neverbalne komunikacije. Zato, pokažite poštovanje prema kolegama i osobi koja predvodi sastanak i nastojte iskoristiti vrijeme, kad ste već tu i budite aktivni u raspravama i dogovorima. Ništa ne možete izgubiti, upravo naprotiv.

NEOBAVLJANJE OBVEZA NA VRIJEME
Rad u tvrtkama i timovima je lančan i biti će funkcionalan ukoliko svaka osoba radi ispravno radi svoj posao. No, jako je važno i da osoba obveze završava na vrijeme kako bi cijela kompanija bolje funkcionirala, ali i kako biste i vi sami napredovali i imali više odgovornosti. Zato se uvijek nastojte držati rokova, organizirajte svoje vrijeme na osnovu njih te dajte sve od sebe kako bi vaš rad pokazao koliko ste sposobni i marljivi, a ne suprotno od toga.
PRETJERANO HVALJENJE
Pauze za kavu, pa čak i maleni razgovori za radnim stolom vrijeme su kada razmijenjujemo poneke sitnice iz svog života sa svojim prijateljima s posla. I svi nekako uživamo u tim razgovorima, pomažu nam u tome da se malo opustimo za vrijeme rada te su određeni način relaksiranja. No, ti razgovori ne moraju biti razlog radi kojeg ćete pretjerano pričati samo o sebi i svojim svakodnevnim poduhvatima. Naravno, s vremena na vrijeme se zaslužujete pohvaliti kolegama radi uspješno odrađenog posla, no, pazite da u vaše razgovore dodate i druge teme, kako biste zadržali zdrav odnos.

OGOVARANJE
Kad smo već kod sitnih razgovora sa svojim kolegama s posla, u tim razgovorima nipošto ne smijete pokretati teme koje se tiču tuđih života i akcija. Ogovaranje ne samo da u potpunosti unosi negativne emocije i energiju na vaše radno mjesto, nego time pokazujete nezrelost i neprofesionalnost. Umjesto toga pokušajte sa svojim kolegama razgovarati o zajedničkim interesima kao što su odlasci na trening ili komentiranje pobjednika ovogodišnjih Oscara. U svakom slučaju, ogovaranje ne smije biti na vašem dnevnom redu.
MJEŠANJE OSOBNOG I POSLOVNOG ŽIVOTA
Nemoguće je uz obitelj i prijatelje, tijekom radnog dana u potpunosti isključiti mobitel i naravno da ćete nekada prihvatiti osobne pozive i odgovoriti na poruke. No, budite oprezni i nemojte zlouporabiti vrijeme tijekom radnog dana za obavljanje privatnih poslova jer će ta vaša navika negativno utjecati na vaš preformans, time i na vaše kolege, a oni zajedno sa vašim šefom ili poslovođom mogu smatrati vaše ponašanje krajnje neprofesionalnim i neodgovornim. Pokušajte pauze koristiti za komunikaciju s najbližima.

NEUREDNOST
Bilo da je riječ o neurednosti na vašem stolu ili načinu na koji se odijevate, postoji određeni kodeks kojeg biste se trebali pridržavati. S tim kodeksom odijevanja ste se zasigurno upoznali već pri dolasku na svoje radno mjesto, a što se tiče radnog stola, hrpa papirologije, papiri od ručka zajedno sa hrpom isprintanih materijala za sastanak, primjer su neprofesionalnosti koju će vam vaše kolege brzo zamjeriti.
PREVIŠE NEODGOVORENIH E-MAILOVA
Komunikacija je jedan od najvažnijih elemenata na poslu. Uz dobru komunikaciju, obavljanje svake obveze i zadatka će ići brže, bolje, uspješnije. No, u suprotnom slučaju imate stalna kašnjenja, nervozu i mnoštvo obveza. Kako biste to izbjegli, nastojte vaše e-mailove slati jasno i jednostavno. Uvijek se izražavajte precizno bez ostavljanja mjesta za bilo kakvu drugu interpretaciju teksta kojeg ste poslali i uvijek se držite neke forme e-maila u kojoj će se primatelj e-maila brzo snaći. Također, lančane e-mailove uvijek nastojte jasno i prepoznatljivo imenovati kako bi uvijek ti mailovi bili na jednom mjestu i kako biste ih lakše mogli pronaći kasnije.

TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!