TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 15.11.2024.
Kada govorimo o vjenčanicama koje pomjeraju granice luksuza i umjetnosti, postoji jedna koja nadmašuje sve.
22. maja 2004. godine, na svom vjenčanju s tadašnjim princom Felipeom, u Katedrali Almudena u Madridu kraljica Letizia od Španije je nosila haljinu koja ne samo da je oduzela dah milionima gledalaca širom svijeta već je postala simbol kraljevske elegancije i španskog naslijeđa.
Foto: brides.com
Ko je dizajner vjenčanice?
Vjenčanica je dizajnersko djelo Manuela Pertegaza, jednog od najpoznatijih španskih modnih umjetnika. Po mnogima vjenčanica koju je Letizia nosila na svom velikom danu bila je prava modna izjava u to vrijeme i nedostižan standard luksuza. Cijena ove kreacije bila je 8 miliona dolara. Duga haljina s dugim rukavima uz 4,5 metara dug plašt, visoki okovratnik i ručno rađena izvezena svilena tkanina, na kojoj je upleten zlatni konac (da, pravi zlatni konac) razlog su ovako vrtoglave cijenne. Ovaj nevjerojatan detalj u vidu zlatnog konca simbol je stila, ali i prestiža.
Jedan od istaknutijih detalja ove vjenčanice svakako je bila i dijamantska tiara/kruna koja nije imala dodatnu cijenu jer je bila poklon Letizijine svekrve, kraljice Sofije. Ova tiara, simbol porodične tradicije, također je nosila kraljica Sofija na svom vjenčanju s budućim kraljem Juandom Carlosom 1962. godine, čineći tiaru ne samo luksuznim komadom nakita, već i tradicijom.
Poređenje s drugim kraljevskim vjenčanjima
Ok, znamo da vas odmah zanima i cijena vjenčanice koju je nosila Kate Middleton, princeza Diana, ali i Meghan Markle. Dok je vjenčanica kraljice Letizije bila prava ikona, britanska vjenčanja pokazala su da cijene vjenčanica mogu biti znatno niže. Na primjer, vjenčanica Kate Middleton, koju je nosila na svom vjenčanju s princem Williamom 2011. godine, imala je cijenu od 434.000 dolara. Ovu kreaciju, u suradnji s dizajnericom Sarah Burton iz Alexander McQueena, ukrašavala je ručno rađena čipka koju je kreirala Royal School of Needlework iz Hampton Court Palaca. Iako znatno jeftinija i ova vjenčanica bila je veoma elegantna, ali ni blizu rekordnih cifri koje je postavila Letizija.
Vjenčanica vojvotkinje od Sussexa, koju je dizajnirala Clare Waight Keller za Givenchy, procijenjena je na oko 265.000 dolara. Ova jednostavna, ali sofisticirana haljina imala je blago spuštene rukave, dekolte u obliku čamca i elegantnu siluetu. Što je još impresivnije, njezin veo od 5 metara uradio je tim od 5 ljudi, a potrebno je bilo čak 3.900 sati da se izveze. Vezivanje nacionalnih cvjetova svih 53 zemlje Commonwealtha na velu činilo ga je zaista jedinstvenim.
Legenda o vjenčanici princeze Diane živi i dalje, a cijena ove ikonične haljine procjenjuje se na 115.000 dolara. Haljinu su dizajnirali bivši bračni par David i Elizabeth Emanuel, a izrađena je od svile i tafta, ukrašena perlicama, čipkom i biserima (tačno 10.000). 7,6 metara dugi "train" (rep haljine) bio je ukrašen vintage čipkom koja je pripadala kraljici Mariji.
Ovo su definitivno haljine koje su ispisale nove stranice u svijetu kraljevskih vjenčanja, postavivši novi standard u pogledu prestiža, kvalitete i tradicije.
* * *
Naslovna fotografija: @justjared
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak | FOTO: Studio Soba za Bonjour.ba
U samom srcu Sarajeva, gdje koraci odzvanjaju ritmom grada, smješten je Atelje 71, adresa koju modne entuzijastice već dugo znaju napamet.
Tu, među policama ispunjenim pažljivo biranim komadima, svakodnevnica Irme Saljević Krvavac poprima jedan poseban ton.
Bonjour je zavirio iza kulisa ovog prostora i otkrio šta stoji iza njene kreativnosti, ali i kako sitni rituali poput kockice Dorine u pravom trenutku čine dan ugodnijim.
Jutra nisu uvijek savršena. Neka počnu smireno, uz svjetlo kroz prozor, a neka uz zvuk alarma koji zvoni pet minuta prekasno. Irma ne vjeruje u jedno idealno jutro, ali vjeruje u male rituale koji joj olakšaju početak dana.
Dorina čokolada u torbi je obavezan detalj, neovisno o planu. Nema scenarija koji ne podnosi da se dan započne slatko.
Irma nam je otkrila da njeno idealno jutro počinje tek kada djeca odu u školu, a ona pripremi svoju prvu kafu. Uz novu epizodu omiljenog podcasta i prelistavanje modnih časopisa, dan lagano dobija svoj ritam, onaj koji je vodi ka timu, idejama i poslu koji iskreno voli.
Na putu prema Atelje 71, jednoj od najposebnijih shopping adresa u Sarajevu, Irma kroz ritam grada nosi i ritam svojih misli koje dijeli sa nama. Otkriva male trenutke predaha koje krade u sredini radnog dana.
Kada smo je pitali šta joj daje snagu da započne dan, Irma je bez razmišljanja rekla da je to dobra organizacija. Upravo se taj balans reflektuje u njenom radu, preciznosti u planiranju, ali i kreativnoj slobodi u dizajnu.
Dan u Ateljeu ne počinje na istovjetan način, nekad su to mirna jutra, nekad ubrzane pripreme za nove isporuke, a često i susreti s kupcima koji traže nešto posebno.
Irma nas vodi kroz prostor gdje stoje torbe njenog brenda Freya.
Inspiracija ne dolazi uvijek kada je zovemo, ali Irma nam je priznala da je ono što je najviše pokreće ideja. Kada jednom postavi koncept i podijeli ga sa svojim razvojnim timom, osjeti se energija, onaj prepoznatljiv trenutak kad svi znaju da su na pravom putu.
Irma Krvavac, osnivačica i kreativna direktorica brenda Freya i Emina Smaka, glavna urednica Bonjour.ba
Njeno obrazovanje na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, gdje je završila odsjek za slikarstvo i danas se osjeti u svakom potezu. Njena želja je prenijeti umjetnost u svakodnevni život, u predmete koje ljudi nose, koriste, žive s njima.
Svaka torba nosi trag njenog umjetničkog senzibiliteta, ali i razumijevanja života žena koje ih nose: praktične i posebne, nježne, ali snažne.
Na pitanje o samom početku kreativnog procesa, Irma je rekla da sve kreće kao slaganje puzzli. Okupi sve elemente koji je inspirišu: oblike, boje, funkcionalnost, reference omiljenih dizajnera i zatim ih pretače u vision board. Tek tada, kako kaže, pusti mašti na volju i prepusti se igri baš poput djeteta.
„Ponekad to izgleda kao od trnja do zvijezda,“ kroz smijeh nam je rekla Irma. Sve počinje idejom, a zatim slijedi razrada, izrada šablona, biranje materijala i niz prototipova.
Izrada šablona, kako nam je objasnila, često je najveći izazov u cijelom procesu. Nekada je potrebno više verzija da bi se stiglo do onog modela zbog kojeg „zaigra srce“.
Za Irmu svaki novi dizajn je prilika da se ispriča nova priča, a priče ne nastaju na silu. Potrebni su trenuci mira, predaha, poneki slatki zalogaj, baš kad se misao razbistri.
Zato Dorina kao mali, ali važan dio dana, često bude prisutna u tim behind the scenes trenucima kreativnog procesa.
Poseban odnos s kupcima nešto je što se ne može dizajnirati nego se iskreno gradi. Irma nam je rekla da joj najviše znači rečenica koju često čuje: „Ovo je savršeno, kao da ste je dizajnirali baš za mene.“
Upravo te riječi su potvrda da dizajn ima svoj dom u nečijoj svakodnevici.
Na pitanje kako izgleda njen savršeni trenutak odmora, Irma nije dugo razmišljala. Rekla je da je to potpuni mir, trenutak tišine bez buke i ljudi. Slijedi zagrljaj njene djece i prepričavanje njihovih malih dogodovština onih sitnica koje čine život i koje ne biste mijenjali ni za šta.
Dorina je za… onda kad žuriš započeti svoj dan pa zgrabiš par kockica na izlazu iz stana. Tu je kao predah nakon napornog dana, kao ono nešto slatko u gorkom trenutku.
Može i da bude mali znak pažnje, za velika i mala okupljanja, za minute potpunog mira, za dodatnu dozu veselja u danu.
Sve te situacije čine kockice života koje pamtimo. Neke su smiješne, neke lijepe i zabavne, a neke tužne ili neugodne, ali naše su. Upravo u takvim trenucima Dorina je tu da je podijelimo s dragim ljudima i da svaki događaj pretvori u malo slađe sjećanje.
Dorina je čokolada za svaku priliku, za svaki dan… Ma za uvijek!
Irmin dan nije strogo isplaniran, ali je ispunjen. Dok se kreira, smije, odmara ili planira nešto novo, Dorina je tu kao mali zalogaj koji u običnom trenutku donese slatku dozu inspiracije.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!