TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 25.3.2015.

Nakon prošlogodišnjeg uspjeha, jasno je da ljeto u Mostaru počinje Mostar Summer Festom. Vikend je to koji okuplja sve ljude željne dobre glazbe, zanimljivih sadržaja i nezaboravnog provoda. O sjajnom provodu lani najbolje svjedoči činjenica da su se na pozornici kroz dvije večeri Festa izmijenjala imena kao što su Brkovi, Jinx, Marčelo, Edo Maajka, Bajaga i Instruktori te Partibrejkers, a sjajne

https://www.youtube.com/watch?v=Ayysx2QY85A

„Ove godine smo u osmišljavanju line-upa imali tri cilja. Prvi je bio da dovedemo glazbena imena koja publika voli, ali koja odavno nije čula – kao što su Rambo Amadeus i Psihomodo Pop, drugi je bio da dovedemo imena o kojima se ovih dana mnogo priča i čiji broj fanova stalno raste – kao što su S.A.R.S, Elemental, Van Gogh i Dječaci, a treći cilj nam je da kao i uvijek na pozornici nastupaju i domaći bendovi, pa ćemo uživati u nastupu mostarskog benda SOVE, dolazi nam Brutal Protest iz Banja Luke, kao i mladi The Sweepers iz Širokog Brijega, a tu je i bend Rezerve koji pak stiže iz susjedne Hrvatske. Ne sumnjamo da će malo tko u regiji odoljeti nastupima ovih deset bendova te da će ovo biti još jedan sjajan Fest!“, rekli su nam organizatori.

msf 2015 01

Ulaznice za Fest možete već od danas (srijeda 25.3.) kupiti u Mostaru na info pultu Mepas Mall centra, a  svi oni kojima Mostar nije dostupan, svoju ulaznicu mogu kupiti preko servisa kupikartu.ba. „Ističemo da smo u pretprodaju pustili ograničen broj festivalskih ulaznica po cijeni od 20 KM koje vam omogućuju ulaz na obje večeri Festa. Svatko s ulaznicom će naravno moći uživati i u svim sadržajima bogate chill-out zone koja će ove godine biti još sadržajnija i puna izazova za prave avanturiste, stoga nas pratite na službenom Facebook fan pageu gdje redovno s našim fanovima dijelimo novosti.“, dodali su organizatori.

FEEL YR V:BE!

msf 2015 02

msf 2015 03

msf 2015 04

msf 2015 05

msf 2015 06

msf 2015 07

Tekst i foto: Mostar Summer Fest PR


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!