TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 16.5.2022.
Za mnoge najproduktivniji dio dana s najviše energije je u jutarnjem periodu, dok u drugom dijelu dana motivacija nestaje i umor savlada vaše tijelo.
Prvo čemu se okrenemo je još jedna šoljica kafe, samo da bi shvatili da nam je potrebno mnogo više od toga. Potrebne su zdrave navike koje ćete obavljati tijekom cijelog radnog dana. Mnoge stvari mogu uticati na smanjenje energije koja vodi prokrastinaciji kao što su neispavanost, nezdrava hrana ili jednostavno obim posla tog dana. S toga smo kreirali listu od 3 trika koja će vam pomoći da zadržite energiju i završite svoj radni dan zadovoljni.

1. Lijeva i desna strana mozga
Naučili smo već davno da je desna strana mozga zadužena za kreativnost i maštu, dok je lijeva strana zadužena za analitike i praktičnost. Jedan od trikova tiče se upravo ove dvije strane vašeg mozga. Naime, ukoliko vaš posao zahtjeva korištenje lijeve strane vašeg mozga (npr. radite u Excelu), napravite kratku pauzu gdje ćete koristiti desnu stranu vašeg mozga i obratno.
Na primjer, umjesto rada s brojevima, uzmite nešto da crtate i slušate muziku. Na ovaj način ćete dati odmor strani mozga koja vam je potrebnija za nastavak radnog dana.

2. 20 minuta šetnje
Ukoliko vam poslovno okruženje i pravila dozvoljavaju, svoju pauzu provedite vani. Popolovite pauzu na hranu i piće i šetnju od 20 minuta. Ništa poput kratke šetnje na suncu nije bolje za vaše mentalno zdravlje i mir.

3. Postavljanje prioriteta
Prije pauze za ručak ste obavljali svoje zadatke efikasno, ali nakon povratka u kancelariju malo ste pogubljeni? Najbolji način za vračanje efikasne izrade zadataka je postavljanje prioriteta. S toga napravite update svoje to do liste za taj dan. Neka se sada na njoj nalaze samo zadaci koje niste obavili te ih poredajte po važnosti, tako ćete imati čistu sliku kako rasporediti ostatak radnog vremena.

* * *
Fotografije: Pexels.com
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!