TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 16.5.2022.
Za mnoge najproduktivniji dio dana s najviše energije je u jutarnjem periodu, dok u drugom dijelu dana motivacija nestaje i umor savlada vaše tijelo.
Prvo čemu se okrenemo je još jedna šoljica kafe, samo da bi shvatili da nam je potrebno mnogo više od toga. Potrebne su zdrave navike koje ćete obavljati tijekom cijelog radnog dana. Mnoge stvari mogu uticati na smanjenje energije koja vodi prokrastinaciji kao što su neispavanost, nezdrava hrana ili jednostavno obim posla tog dana. S toga smo kreirali listu od 3 trika koja će vam pomoći da zadržite energiju i završite svoj radni dan zadovoljni.

1. Lijeva i desna strana mozga
Naučili smo već davno da je desna strana mozga zadužena za kreativnost i maštu, dok je lijeva strana zadužena za analitike i praktičnost. Jedan od trikova tiče se upravo ove dvije strane vašeg mozga. Naime, ukoliko vaš posao zahtjeva korištenje lijeve strane vašeg mozga (npr. radite u Excelu), napravite kratku pauzu gdje ćete koristiti desnu stranu vašeg mozga i obratno.
Na primjer, umjesto rada s brojevima, uzmite nešto da crtate i slušate muziku. Na ovaj način ćete dati odmor strani mozga koja vam je potrebnija za nastavak radnog dana.

2. 20 minuta šetnje
Ukoliko vam poslovno okruženje i pravila dozvoljavaju, svoju pauzu provedite vani. Popolovite pauzu na hranu i piće i šetnju od 20 minuta. Ništa poput kratke šetnje na suncu nije bolje za vaše mentalno zdravlje i mir.

3. Postavljanje prioriteta
Prije pauze za ručak ste obavljali svoje zadatke efikasno, ali nakon povratka u kancelariju malo ste pogubljeni? Najbolji način za vračanje efikasne izrade zadataka je postavljanje prioriteta. S toga napravite update svoje to do liste za taj dan. Neka se sada na njoj nalaze samo zadaci koje niste obavili te ih poredajte po važnosti, tako ćete imati čistu sliku kako rasporediti ostatak radnog vremena.

* * *
Fotografije: Pexels.com
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!